LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Aswila
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2008 13:03

mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door Aswila »

Tot nu toe altijd zeer tevreden geweest over planet internet+bellen.
Maar na het omzetten van het abonnement van standard naar extra via kpnplanet(goedkoper en je kreeg er uiteindelijk meer voor!!!!) zijn twee van de vier emailaccounts geblokkeerd. Bellen, mailen niets helpt bij KPN. We zijn nu al vier weken bezig. Staan eindeloos in de rij wachtenden. Op mijn mail wordt niet gereageerd. Vorige week werd mij telefonisch medegedeeld dat er een nieuwe release(op vrijdag 26-09-08) zou komen en dan was alles verholpen. Inderdaad was mijn klacht op zaterdag(27-09-08) bij KPN als afgesloten behandeld, maar onze mailaccounts werken nog steeds niet. Wel aardig dat men blijft zeggen dat we boven op de stapel komen te liggen en dat we in ieder geval in de komende dagen teruggebeld zullen worden. Wanneer in 2009 of 2010?

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door Bill-55 »

Hier zelfde probleem. Na week of 5 zijn de mailboxen eindelijk terug (als ik online mijn gegevens bekijk). Via Outlook kan ik de mailboxen weer benaderen, maar webmail werkt nog steeds niet d.w.z blijft melden dat de mailboxen geblokkeerd zijn.

PToenink
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2008 19:02

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door PToenink »

Hallo,

Waarschijnlijk heeft het te maken met zgn MXRecords.
Dit is een adres welke gekoppeld wordt met Outlook.

http://nl.wikipedia.org/wiki/MX-record

Op onderstaande website kun je opvragen waar de MX records gehost zijn.
http://www.mxtoolbox.com/

Vervolgens volstaat een belletje naar de ICT partner of klantenservice ADSL veelal. 0800-0403 voor KPN.

Succes!

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door Bill-55 »

PToenink,

Bedankt voor het meedenken, maar hier lijkt toch iets anders aan de hand.
Voor alle duidelijkheid: Van de 5 mailboxen van mijn account kan ik er 2 benaderen via webmail van KPN; bij de andere 3 krijg ik bij het inloggen de melding dat ze geblokkeerd zijn (terwijl ik dus wel met een mail client de mail kan ophalen).
De helpdesks van KPN weet ik te vinden, maar ze kunnen duidelijk even de vraag niet aan . . . :(

Bill

Pauls2
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2008 12:30

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door Pauls2 »

Zelfde probleem hier na wijzigen abonnement.
1 mailbox eindelijk na 2 weken terug. Andere mailbox na ruim 3 weken nog steeds niet toegankelijk. En niemand die kan vertellen hoe lang het gaat duren.
Tevens klacht ingediend bij de KPN maar na 2 weken nog niet eens een reactie van ze.

Paul

mivs
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009 12:50

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door mivs »

Sinds augustus probeer ik mijn Planet ADSL Comfort abonnement te upgraden naar KPN IPB Extra. Een opeenstapeling van fouten van KPN. Verkeerde pakketten die steeds weer geannuleerd moeten worden, en nu zijn sinds 28 december 2008 mijn 2 mailboxen geblokkeerd.

Ik ben me al weken continue suf aan het bellen. Er blijken nu 2 klantnummers van mij bij KPN te zijn. Ik begon al bang te worden dat dit nu echt goed fout zou gaan toen ik de zoveelste brief , maar nu met nieuwe inloggegevens, van KPN kreeg en heb daar direct over gebeld op 4 december (toen werkte alles nog prima: telefoon en de beide emailboxen). Ze zouden het nieuwe aangemaakte klantnummer weghalen. Alles bleef inderdaad werken, maar had ik toch een verkeerd pakket gekregen volgens KPN(de Basis variant ipv de Extra). E.e.a. zou weer 4 weken gaan duren... Dat klopte dus, maar hoe kan je als KPN de puinhoop nog groter maken? Want na die 4 weken hebben ze dus maar mijn accounts van Planet geblokkerd. Ik open die accounts elke dag via webmail(ik werk namelijk veel vanaf verschillende locaties) en zondagmiddag (28 dec) werkten ze nog gewoon. Totdat ik zondagavond laat probeerde in te loggen via webmail. GEBLOKKEERD NEEM CONTACT OP MET DE HELPDESK!
29 december 's ochtends dus weer de helpdesk gebeld. Kreeg ik (na lang wachten en tig keer doorverbinden) een overspannen en geirriteerde en niet-behulpzame man van de helpdesk die zei dat er 2 mogelijkheden waren: alles terugdraaien en dan duurt het wéér ruim een maand en dan alles opnieuw aanvragen óf een herstelpakket en dan zou het 5 werkdagen duren om de account te deblokkeren. Met weinig keus dus gevraagd om het herstelpakket. Hij zou er direct aan beginnen. Mooi niet dus. Hij heeft helemaal niets gedaan! Overigens had ik al vóórdat ik mijn emailboxen kwijt was goede afspraken kunnen maken omtrent een compensatie van de ellende en gemaakt kosten (o.a. de tientallen dure telefoongesprekken met de Helpdesk.) Het bleek hier echter om (zo blijkt nu) om de zoveelste uitzendkracht te gaan, die inmiddels weg is bij KPN. Het zal dus afwachten zijn wat daar nog van overblijft...
Nog steeds wordt er maandelijks geld van mijn rekening afgeschreven voor het 'oude' planet abonnement. Vandaag krijg ik te horen dat ik heel heel heel misschien over 1 maand mijn emailboxen terug kan krijgen...maar geen garantie hiervoor! gek word ik van KPN!
Als ik in 'de cockpit' van KPN inlog om mijn gegevens te bekijken, zie ik nog steeds mijn oude vertrouwde planetadres als hoofdaccount staan. Maar die is dus geblokkeerd. Ook zie ik gewoon mijn oude klantnummer daar staan en verbazingwekkend genoeg staat er het goede IPB Extra abonnement bij. Maar inloggen op webmail kan niet want dit account is geblokkeerd???!!!!


Weet iemand hoe dit op te lossen is, of wie ik nou precies moet hebben bij KPN want zo schiet het allemaal niet op.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door D1RK »

@ mivs,

Nooit meer het dure 0900 nummer bellen maar via het mail adres;
[email protected] deze klachten insturen.

Niet telkens een nieuwe mail maken maar de oude beantwoorden als het niet geholpen heeft want hoe langer de mail, hoe eerder ze naar een deskundige hogere doorsturen!

Dus de eerste standaard antwoorden half doorlezen en daarna gaat het meestal beter.

Wel altijd de vraag kort en duidelijk houden en binnen 24 uur op werkdagen is er meestal antwoord, en nog gratis ook...

Wat Was U aan telefoonkosten kwijt naar de 0900 lijn?
En als je die uren wachten als overuren bij je baas kreeg uitbetaald?

Daarom niet bellen maar mailen, het is tenslotte een Internet verbinding en geen kale telefoonlijn!

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door Bill-55 »

Weet iemand hoe dit op te lossen is, of wie ik nou precies moet hebben bij KPN want zo schiet het allemaal niet op.
Geen idee wie je moet hebben. Ik ben bang dat KPN het zelf ook niet weet.
Werkt toegang via een mail client wel?
Bij mij is dat namelijk het geval op 3 van mijn 5 mail accounts (zie hiervoor in thread).
Ik mail hierover al maanden met KPN, krijg zo af en toe weer een nieuw wachtwoord opgestuurd, maar dat lost het probleem niet op. Triest om te zien hoeveel mensen hier al mee bezig zijn geweest zonder het blijkbaar van elkaar te weten. Ik blijf de correspondentie gewoon verzamelen en ga het misschien nog wel eens hier posten.
Succes!

mivs
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009 12:50

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door mivs »

@d1rk: ja ik heb gisteren ook al een mail naar webcare gestuurd. Nog niets op gehoord. Ik wacht dus maar weer even af. Inmiddels kan ik niet meer in de cockpit komen. Ze doen dus wél iets met mijn account, maar maken het alleen maar erger?
Ik zou een schadevergoeding van 60,-- euro krijgen, voor het vele gebel met de helpdesk en de ellende, maar die man blijkt uitzendkracht te zijn en werkt er niet meer...

@bill-55: niet te geloven allemaal. hoe kan het toch dat KPN zoveel macht heeft? De enige reden waarom ik geupgrade heb, is omdat KPN zo stellig schreef dat je AL je planet.nl adressen zou behouden... Bij mijn vriend ging het bijna fout. Binnen een paar uur had hij zijn 4 emailadressen terug. Maar bij mij hebben ze gedaan alsof ik een nieuwe klant ben en daar zit het verschil.
Eh...wat is een mail client??? Hoe werkt dat?
Ik gebruikte altijd webmail en 1x per 2 maanden haalde ik alles via Outlook binnen en liet van belangrijke mails een copie op webmail staan.
---------------------------------------------
Zonet kreeg ik een KPN-er aan de lijn. Inmiddels is de oude (planet) account gesloten. De 2 emailboxen zijn er blijkbaar nog en nu gaat het nog een week duren voordat de oude account helemaal weg is (ik kan ook inderdaad de cockpit niet meer in) en a.s. maandag worden de 2 emailboxen verhuisd naar de nieuwe account. Hopelijk doen ze het dinsdag dan ....weer een week wachten dus.
Ik ben wat heel er wantrouwend geworden.

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door Bill-55 »

Eh...wat is een mail client??? Hoe werkt dat?
Oh, sorry. Ik bedoel gewoon Outlook o.i.d.
Mijn "geblokkeerde" accounts kan ik lezen met Outlook, maar webmail kom ik met dezelfde wachtwoorden niet binnen.

mivs
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009 12:50

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door mivs »

Hoi Bill,

oh...heet dat een mail client? nee ook met Outlook kan ik geen emails lezen, grr.
ik kan helemaal niets lezen, waar dan ook en hoe dan ook.

Nu ze sinds gisteren dus definitief mijn (oude Planet) account sluiten en dus tevens mijn oude klantnummer, vraag ik mij wel af, of ik straks op het nieuwe klantnummer wél mijn post op webmail en via Outlook kan lezen. Ze beweren wel dat mijn emailadressen mee-verhuizen naar mijn nieuwe klantnummer, maar hoe zit dat dan met inloggen? Dat kan dan toch niet meer met mijn huidige gebruikersnaam???
Ik heb gevraagd om toch maar de langzame weg te volgen: gewoon wéér het IPB pakket annuleren en daarna weer opnieuw aanvragen. Dan zou ik in ieder geval mijn klantnummer behouden (en volgens mij dan dus ook mijn gebruikersnaam, die ik ook nodig heb om in te loggen op webmail), maar volgens KPN kan dat niet....
Ik geloof het eigenlijk niet, volgens mij willen ze dat gewoon niet.
En passant kreeg ik ook nog te horen, dat ik vroeg of laat er tenslotte toch aan moest geloven en dat op termijn alle planet adressen toch over moeten op KPN adressen.

Hoe bedoel je machtsmisbruik?

Als ik mijn eigen oude vertrouwde mailadressen niet terugkrijg, dan heeft het ook geen zin om bij KPN te bljven. Dat is tenslotte de enige reden geweest om te upgraden. Ik behelp me nu met een gmail adres, maar dat is geen optie om permanent te gebruiken.

En nog steeds schrijft KPN het maandelijkse bedrag van Planet af....
Moet ik dat nu maar laten terugboeken via de giro, of is het beter nog even te wachten?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door D1RK »

Advies;

Gebruik geen KPN mail adressen!

Als je ooit weg wilt ben je alles kwijt..
Bij G mail zit je niet aan je provider vast, beter spam filter en alles bleef keurig online nadat de harde schijf kapot ging.


Dus ondanks de gratis (garantie) harde schijf was ik tenminste niets kwijt.
Ook het overstappen naar betere provider heeft niemand gemerkt omdat ik geen provider mail adres gebruikte!

mivs
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009 12:50

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door mivs »

Hai Dirk, dank voor je advies, maar ik snap je even niet. Ik heb geen KPN mail adressen en wil ze ook never nooit niet hebben.
Ik wil mijn 2 oude vertrouwde planet adressen terughebben. En als KPN dat niet wil, dan ga ik weg bij KPN.
Dus wat bedoel je nu precies.

En heb je nog een tip voor een andere provider (een goede dus).
Gmail is handig, maar Big Brother is watching....

Graag je advies over mijn 2e alinea (over account Planet afsluiten en mailboxen laten meeverhuizen naar nieuw klantnummer bij KPN, hoe dat dan moet met inloggen)

En moet ik de automatische incasso's terug laten boeken of toch maar beter even wachten.

Laatste nieuwtje: Kreeg alweer een brief van KPN's directeur dat mijn Planet ADSL Comfort abonnement opgezegd is en dat ze 3 maanden mijn mailboxen houden, voor het geval ik terug wil.....

mijn broek zakt af!

Maar...misschien zou dat toch de beste methode zijn? Alles weer terugdraaien naar het oude en dan nog 1x een upgrade proberen naar IPB Extra met behoud van mijn eigen klantnummer (en dus ook mijn planetaccount en emailadressen). Bij sommige mensen werkt het wel, en het is een stuk goedkoper dan alles los.

hoor graag van je
(van webcare niets gehoord, zal ze straks nog maar eens een mail sturen met hele korte zinnen en heel concreet)

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement

Ongelezen bericht door Bill-55 »

Geplaatst op 04 Okt 2008 15:49 door Bill-55
Hier zelfde probleem. Na week of 5 zijn de mailboxen eindelijk terug (als ik online mijn gegevens bekijk). Via Outlook kan ik de mailboxen weer benaderen, maar webmail werkt nog steeds niet d.w.z blijft melden dat de mailboxen geblokkeerd zijn.
Eindelijk (begin februari) is mijn probleem met de geblokkeerde mailboxen opgelost. Na maandenlang ontkent te hebben dat het probleem bij KPN ligt, is er uiteindelijk toch iemand blijkbaar wat verder in het probleem gedoken en nu werkt het eindelijk weer. Pffff.

Gesloten