LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
q300r_bc2
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2009 16:35

Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door q300r_bc2 »

In oktober werd duidelijk dat ik zou verhuizen. Maakte al flinke tijd gebruik van een ADSL-aansluiting en Interactieve TV (voorheen Mine) van KPN (voorheen Planet). Helaas bleek na contact met de klantenservice dat zij niet alle diensten op mijn nieuwe adres kunnen leveren, geen probleem want ik kon telefonisch een zogenaamde downgrade regelen van mijn ADSL Standard en Interactieve TV naar alleen een Internet Basis-aansluiting.

Deze Basis-aansluiting wilde ik eigenlijk ook helemaal niet, maar de opzegdatum van mijn contract was op totaal onverklaarbare redenen verplaatst van januari naar augustus. De medewerker adviseerde mij dit per brief aan te kaarten bij KPN. Omdat ik op 15 november zou verhuizen was dat de datum waarop e.e.a. omgezet zou worden.

Op 1 november stopte echter plotseling mijn Interactieve TV met werken; contact met de klantenservice leerde mij dat er een storing was; deze was zo ernstig dat er een monteur naar de wijkcentrale gestuurd zou worden. Mijn vraag of ik per ongeluk te vroeg was afgesloten werd negatief beantwoord. Hoorde nooit meer iets van KPN en met genoeg dozen in te pakken verder niet meer achteraan gegaan. Ondertussen kwam wel netjes de bevestigingsbrief van de omzetting binnen.

Een week na de verhuizing heeft KPN er zin in: ik wordt op een zondag maar liefst drie keer gebeld door verschillende medewerkers van KPN die mij alle drie vertellen dat ik per ongeluk ben afgesloten en men mij weer gaat aansluiten. Ik vertel drie keer dat ik inmiddels verhuisd ben en dat heraansluiten geen zin heeft. Alle drie zijn ze hiermee akkoord. De dinsdag hierop wordt ik nog een keer gebeld door KPN met dezelfde aankondiging en mijn zelfde antwoord. Daarmee zou het geregeld zijn dacht ik.

Maar... Op 28 november komt er uit het niets een brief van KPN: ik zou hen gevraagd hebben mijn aansluiting uit te breiden met Interactieve TV. Gebeld met de klantenservice: de medewerker die ik aan de lijn kreeg begreep mijn verhaal maar kon me niet helpen en verbond me door. Na veertig minuten wachten de tweede medewerker. Deze begon met mijn aansluiting te willen verhuizen; gaf aan dat dat niet de bedoeling was en toen werd het lastig: mijn aanvraag was niet bekend in het systeem. Gevraagd naar de brief die ik had ontvangen gaf de dame aan dat het één à twee dagen kon duren voordat een aanvraag voor haar zichtbaar werd. De brief was toen al vijf dagen oud dus dat argument was wat vreemd. De dame gaf aan dat ik de volgende dag maar weer moest bellen. Omdat ik geen behoefte had aan weer veertig minuten à € 0,10 aan wachttijd gaf ik aan daar niet toe bereid te zijn. Volgens KPN was het mijn eigen risico als ik de (nooit door mij gedane aanvraag) niet bij hen zou annuleren. Mijn kookpunt was bereikt dus het hele verhaal op papier gezet en per aangetekende post aan KPN gestuurd, inclusief het verzoek tot uitleg over de verschoven contractvervaldatum.

De reactie van KPN kwam een paar dagen later: het installatiepakket komt er aan! En een paar dagen later: uw aansluiting werkt! Het installatiepakket uiteraard op mijn nieuwe adres nooit gezien. Overigens heb ik het oude modem en de oude tv-tuner nog altijd in mijn bezit want het verzoek deze terug te sturen heeft me ook nooit bereikt.

Twee weken na het versturen van mijn brief gebeld wat de status was; de dame die ik aan de lijn kreeg beweerde dat mijn initiële opzegging nooit verwerkt was. Het feit dat ik een brief ontvangen had waarin dat wél bevestigd werd was niet relevant. Dit gesprek eindigde in een dame die me doorverbond met de afdeling opzeggingen. Dat gesprek ben ik maar niet meer aangegaan. Omdat ik na drie weken nog steeds geen reactie op mijn brief had ontvangen een tweede aangetekende brief verstuurd met het verzoek wel te reageren. Gelukkig nog geen torenhoge facturen gezien van KPN.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ja dit soort bizarre verhalen hoor je steeds vaker over kpn. Ik ben nu aan mijn 2de verhaal bezig. Ik wil hierna ook nooit meer iets met KPN te maken hebben.

Er zitten hier een paar splijtzwammen van kpn die je zullen proberen zwart te maken en te ontmoedigen. Maar geef niet op. Er is je onrecht aangedaan door kpn.

De splijtzwammen van kpn duiken op onder verschillende namen zoals Argo, golden indy en E Weis.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door agro »

De splijtzwammen van kpn duiken op onder verschillende namen zoals Argo, golden indy en E Weis.
Blijkbaar is iedereen die een reactie plaatst welke niet welgevallig is in de ogen van kpndrama een splijtzwam van kpn.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agro is een geroyeerde UPC fan, zat ook nog even bij de fiasco provider OnsBrabant, vlg mij zwerft Agro cs nu met lossen contracten door de virtuele wereld, een splijtzwam wil ik hen niet noemen maar een (*-*) :oops: :wink:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Argo,

Leuk mail adres, niet voor UPC maar KPN zal blij zijn!

Verder zou ik nooit het 0900 nummer bellen.

via E mail [email protected] en dan steeds op laatste mail reageren en doorvragen met korte duidelijke vragen.

Na enige tijd zullen te lange mails doorgestuurd worden van bijverdienende studenten naar echte goede experts!

Mijn ervaring is dat van alle problemen 95% op deze manier binnen week na enkele mails opgelost waren!

De overige 5% waren zowel lastige klanten als onduidelijke vragen of ze stelde steeds een nieuwe vraag zonder de oude mee te sturen!

q300r_bc2
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2009 16:35

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door q300r_bc2 »

@ D1RK

Dank voor de tip. Verwacht er eerlijk gezegd niet veel van (als ze op aangetekende brieven niet reageren, waarom op e-mailtjes dan wel?), maar onderstaande e-mail verzonden.

---
Geachte dames, heren,

Op advies van een deelnemer aan het TROS Radar internetforum (zie http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=67153) stuur ik u kopieën van de (aangetekende) brieven aan uw bedrijf waarop ik tot op heden geen enkele reactie heb mogen ontvangen. Kunt u aangeven wanneer ik wél een reactie op mijn brieven mag verwachten?

Met vriendelijke groet,
[q300r_bc2]
---

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Kun je nou eens even heel snel normaal gaan doen, irritant jochie?
Ten 1e werk ik niet voor KPN en al zou ik het wel doen, so what? Iedereen die het niet met je eens is begin je uit te schelden en te roepen met je grote bek dat ze voor KPN werken.
Volgens mij heb jij echt een serieus psychisch probleem, zoveel woede als je tegenover KPN hebt en de uren die je hier op het forum door brengt. Dat je boos bent oké maar dit begint ernstige vormen aan te nemen. Ik stel voor dat je eens een bezoekje richting de psychiater brengt. Succes ermee!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door agro »

Als je problemen hebt met, ofvragen over, internetplusbellen kan je eventueel ook naar onderstaand mail adres schrijven, heb daar goede ervaringen mee.
[email protected]

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door kpndrama »

@ Henri42

Het kunnen natuurlijk ook nerveuze aandeelhouders zijn. Kpn is immers een volksaandeel :D

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nou weer aandelen, je haalt er ook van alles bij he kpndrama.

q300r_bc2
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2009 16:35

Re: Wanorde KPN beëindiging aansluiting

Ongelezen bericht door q300r_bc2 »

Dank voor jullie al dan niet zinnige bijdragen.

Gisteren als een soort laatste poging nog eens met KPN gebeld: Interactieve TV zou geregeld zijn/worden maar over mijn opzegging van ADSL kon niemand binnen heel KPN iets vertellen. Was van plan vandaag een brief te schrijven met de aankondiging dat ik naar de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten zou stappen als ik niets zou horen.

Maar... boven iedere (of in ieder geval mijn) verwachting werd ik zojuist gebeld door een vriendelijke dame van KPN. Ze liet me het hele verhaal uitleggen. Interactieve TV was nog actief (deels gecrediteerd), maar zij gaat er voor zorgen dat alles gestopt wordt per 15 november 2008. Hetzelfde geldt voor de ADSL-aansluiting. Even afwachten of ik ook de bevestigingen daarvan ga binnenkrijgen, maar ik vier ondertussen een klein feestje :P . De aanhouder 'wint'?

Gesloten