LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 en SM?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sjouke7
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 02:09

tele2 en SM?

Ongelezen bericht door Sjouke7 »

Hallo Allemaal,

In deze tijd van economische recessie is het toch mooi dat we legale 'moneyslavery' hebben, vindt u niet?

Want wat dacht u hiervan:

U sluit een contract af met een firma, voor diverse diensten.
Daar wil u op een bepaald moment van af.

Nu kan u denken aan, ophouden met betalen, maar daar heeft o.a. Tele2 het volgende op gevonden; het contract kan niet beëindigd worden.

Maar nu vraagt u zich misschien af wat heeft SM hier mee te maken?

Zal ik u in het kort uitleggen,....

De slaaf sluit een contract af met zijn Meester,..
De slaaf bedenkt zich, en om er hopelijk snel af te wezen stopt hij zijn betaling.
De Meester praat eens met de oppas (u denkt aan een incassoburo?) en de oppas commandeert de slaaf.
Nu heeft de Meester 3 oplossingen in 1.
1. Hij kan goedkoop, niks doen? en nieuwe klanten of zijn het slaven? zoeken, en...
2. de oppas wordt ook nog goed betaald.
3. De oppas heeft gelijk geen last meer van de economische recessie, of wel?
Het voordeel is wel dat je de slaaf geen antwoord hoeft te geven inzake hoe lang het nog kan duren, want het is je slaaf toch?

Maar misschien bedoeld Tele2 het totaal anders, maar waarom doen ze het dan zo?

Wie deze slaaf van tele2 daar een zinnig antwoord op kan geven, hoor ik het graag van.

Sjouke

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door st doe »

Want wat dacht u hiervan:

U sluit een contract af met een firma, voor diverse diensten.
Daar wil u op een bepaald moment van af.

Nu kan u denken aan, ophouden met betalen, maar daar heeft o.a. Tele2 het volgende op gevonden; het contract kan niet beëindigd worden.
Zoals je zelf aan aangeeft, je sluit een contract af, dan heb je je ook gewoon aan de voorwaarden en opzegtermijn hiervan te houden (tenzij er echt ontbindende redenen zijn)

Als je desondanks midden in je contractstermijn gewoon je betalingen stopt, is het niet meer dan normaal dat er een incassobureau word ingeschakeld.

Ben je het niet eens met de looptijd van je contract, had je het niet af moeten sluiten..

Sjouke7
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 02:09

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door Sjouke7 »

Hallo,...

Wat dus niet duidelijk uit mijn verhaal is, ... is dat het contract periode inmiddels éénzijdig is verlengd.

Groetjes

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door st doe »

Ja dat is hetzelfde verhaal als met de opzegtermijn.

Als jij een contract afsluit wat eenzijdig word verlengd tenzij jij tijdig aangeeft niet te willen verlengen binnen je opzegtermijn. Ook dan heb je je te houden aan de gestelde opzegtermijn. Hiermee ben je zelf ook akkoord gegaan bij het aflsuiten van het contract.

Wederom geld dan, als je het absoluut neit eens bent met de automatische verlenging, had je het contract niet af moeten sluiten.

Begrijp best dat het vervelend is er tegenaan te lopen als je eigenlijk wil overstappen, maar tele2 staat hierin volledig in haar recht.

Sjouke7
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 02:09

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door Sjouke7 »

Geachte M.,

Tele2 is blijkbaar zeer tevreden met wanbetalers, en is ze liever rijk dan kwijt.
Want het kontrakt kan niet beeindigd worden,.... ze willen het zelfs niet eens. Want ze geven geen eens antwoord om hoe het beste dit te beeindigen.

Dat ze zich daarbij als een schoft gedragen mag blijkbaar, want ja ,.... wanbetalers mag je als een slaaf behandelen.

en overstappen zeg je? heb je nog een goeie provider dan? want tot nog toe heb ik geen provider.

m.vr.gr.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door st doe »


Geachte M.,

Tele2 is blijkbaar zeer tevreden met wanbetalers, en is ze liever rijk dan kwijt.
Want het kontrakt kan niet beeindigd worden,.... ze willen het zelfs niet eens. Want ze geven geen eens antwoord om hoe het beste dit te beeindigen.

Dat ze zich daarbij als een schoft gedragen mag blijkbaar, want ja ,.... wanbetalers mag je als een slaaf behandelen.

en overstappen zeg je? heb je nog een goeie provider dan? want tot nog toe heb ik geen provider.

m.vr.gr.
Elk contract kan beeindigd worden, er kunne alleen bepaalde voorwaarden aan vast zitten om een contract te beeindigen. Zo kan het mss niet nu gelijk mogelijk zijn het contract te beeindigen, maar wel in de toekomst. Dergelijke informatie moet dan ook gewoon op te vragen zijn. (Als tele2 ook deze informatie wieigert te geven zitten ze wel fout)

Wat het wanbetalen betreft, zolang je nog gewoon onder contract staat dien je uiteraard ook je rekeningen te voldoen, zoniet worden er incassobureas ingeschakeld, dit gaat ook bij elke provider hetzelfde.

en overstappen zeg je? heb je nog een goeie provider dan? want tot nog toe heb ik geen provider.
Niet helemaal waar, je hebt Tele2 als provider :P
Maar serieus, ik ga er wel vanuit dat je wil overstappen, of wil je helemaal geen gebruik meer maken van internet/telefoon ? Zou ook kunnen dat je gaat emigreren natuurlijk, maar dan zou je met bewijs van uitschrijving je contract laten ontbinden.

Dusja, of je wilt helemaal geen gebruik meer maken van internet/telefoon, of je gaat bv naar buitenland verhuizen, of anders wil je gewoon overstappen.

Sjouke7
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 02:09

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door Sjouke7 »

Ik heb telefonisch contact met hun gehad, en op de vraag wanneer het contract beëindigd kan worden wanneer ik weer ga betalen geven ze geen antwoord.
Dat wekt bij mij de suggestie dat ze me totaal niet kwijt willen, en dat geeft mij de indruk dat Tele2 graag 'moneyslaves' (geldslaven) heeft.
Die heel gemakkelijk zijn, daar je slaven en lijfeigenen geen antwoord hoeft te geven, daar ze bezit van je zijn.

Alleen vergeten ze daarbij de laatste stap te nemen, want slaven zijn bezit van je en die behoor je te onderhouden ook.

Ik heb geen provider meer, zelfs tele2 niet, daar ik alles aan ze terug gestuurd heb, dus ook al zouden ze willen, dan nog heb ik geen internet meer van ze.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door C200K »

@Sjouke,

loop je dus nu achter in je betalingen? Zo ja, betaal gelijk, de kosten worden alleen hoger.

Als jij een contract afsluit (in dit geval bij Tele2), staat er altijd in de voorwaarden dat het contract automatisch wordt verlengd na 1 jaar met nogmaals 1 jaar. Net zolang totdat je opzegt.

Dat opzeggen moet dus geschieden een aantal maanden voordat je jaarcontract afloopt.

Bij sommige providers kan je daarna per 3 maanden opzeggen. Bij anderen zit je dan weer 1 jaar vast. Ik weet niet wat bij Tele2 het geval is.

Als bij Tele2 het laatste in de algemene voorwaarden staat, dan zit je er gewoon weer 1 jaar volledig aan vast. Dat jij zaken hebt teruggestuurd (zoalswaarschijnlijk het modem) doet niets af aan het contract met Tele2. Dat terugsturen ontslaat jou niet uit de overeenkomst die jij met hun hebt gesloten.

Dus nogmaals; als je oude openstaande posten hebt betaal die dan gelijk. Helaas kan jij in dit geval alleen maar verliezen, tot aan een rechtzaak toe.

Overeenkomst=Overeenkomst.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door st doe »

Plus dat bij een rectszaak tele2 dit ongetwijfeld zou winnen, en dat dan ook alle kosten van de rechtsgang op je verhaald worden.

Spullen terugsturen is compleet wat anders dan opzeggen. De einddatum van je contract moet op te vragen zijn of kan je misschien zelf ergens terugvinden. Eventueel aan te raden dit dan schriftelijk aangetekend per einde contract op te zeggen.

Maar tot die einddatum staat tele2 volledig in haar recht.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Sjouke7,

ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen of u uw gegevens en uw klacht naar [email protected] kunt sturen.
Dit zodat ik u zo snel en goed mogelijk van dienst kan zijn.

Mvg,
Webservice Tele2.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Lees de voorwaarden van tele2 eens goed door, artikel 6.2.
Een ieder die het van dalen woordenboek er op na slaat zal dan zien dat jij, als je contract af loopt, ongeacht of er iets openstaat, recht hebt je abbo op te zeggen. Tele2 ontkent dit door een eigen draai aan de nederlandse taal te geven, doch helaas, wij zijn niet zo schaaps dat we daar blind op vertrouwens.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

NEE, na 1 jaar wordt het contract met 1 maand verlengd !!! , en niet met nog een jaar.

zsazsa
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 dec 2008 21:49

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door zsazsa »

Je abonnement kan pas beeindigd worden als je geen schulden meer hebt. Heb je nog achterstand van betalingen dan kan het abonnement niet beeindigd worden. En terecht moet je maar je rekeningen op tijd betalen, eigen schuld.

Sjouke7
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 02:09

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door Sjouke7 »

Hallo ZsaZsa, Bedoel je dus............ Gelegaliseerde geld slavernij of in het Engels Moneyslavery?

Want lijkt dit niet op,... nu ben je van Ons?

Welke firma wil nu graag slaven? Want slaven zijn toch eigendom van...?

Groetjes

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door C200K »

@Moedertje,

als dat in de voorwaarden staat is het natuurlijk inderdaad 1 maand.
Maar dat dus ook weer maand op maand, dus niet maar 1 maand en daarna eind contract, dan dus weer opnieuw.

Dan moet je dus opzeggen en ben je aan je opzegtermijn gehouden.

Maar als je natuurlijk nog schulden hebt bij Tele2 zullen ze je sowieso aan blijven houden als relatie. Net zolang totdat je alle openstaande posten hebt betaald. In het geval van de topicopener dus waarschijnlijk nadat een rechter het die persoon verplicht en deze een veelvoud van het bedrag mag afrekenen.

Sjouke7
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 02:09

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door Sjouke7 »

Hallo....

Ik heb ze een brief gestuurd met de opzegging daarbij dus aanhalende dat het moneyslavery is.
En zoals ik eigenlijk heb kunnen weten, snappen ze het niet bij tele2. Want deze vorm van moneyslavery blijkt dus legaal te zijn.

Hard op gedacht,....

Wil u moneyslavery op een legale manier toepassen? De leveringsvoorwaarden van Tele2 gelezen?

Groetjes Sjouke

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: tele2 en SM?

Ongelezen bericht door The Sandman »

Hallo Calimero!

Wat een boze wereld, toch?!

Je krijgt goede adviezen hier. Die leg je allemaal naast je neer. JIJ denkt dat je GOD bent, dat jij de regels mag buigen zoals je wilt.

Helaas dat gaat niet. JIJ bent zelf accoord gegaan met de Tele2-voorwaarden. Dus huil niet.

Je maakt het alleen heel duur voor jezelf.

Gesloten