Ik heb ook eens gedetailleerder gekeken naar de algemene voorwaarden en er staat het volgende in:
Telfort is gerechtigd de prijzen van de Dienst(en) jaarlijks aan te passen overeenkomstig de Consumenten Prijs Index (CPI) van het CBS.
Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (
www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.
Het moet dus mogelijk zijn om het contract op te zeggen.
N.B geven ze zelf aan dat Vaste Telefonie alleen mogelijk is i.c.m. adsl, dus lijkt mij het logischer dat het 1 contract is.
Als het 2 contracten zouden zijn, zou je deze ook apart moeten kunnen opzeggen, wat dus niet kan volgens de website.
Ik vind het dus een kromme redenatie dat je alleen telefonie kan opzeggen. En dat de bedragen apart vermeld zijn is meer een vorm van gedetaileerder specificeren.
Maar ik zie trouwens dat de prijswijziging 1 mei is doorgevoerd, dus zou je nu uberhaupt te laat zijn met opzeggen.