LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hetnet Opzegprobleem

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Erikamulder
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2008 18:01

Hetnet Opzegprobleem

Ongelezen bericht door Erikamulder »

In februari 2009 hebben wij een Hetnet adsl surfen abonnement opgezegd uiteraard omdat we dan contractueel ruim op tijd waren met het opzeggen. Keurig een brief ontvangen waarin staat dat conform de afspraak het abonnement beëindigd zou worden per 14 april 2009. Krijgen we op 17 april een brief waarin staat dat het abonnement is omgezet in een ander abonnement!!!!!!! We hebben nog steeds internet terwijl dit 14 april beëindigd zouden worden, zwart op wit!

Inmiddels 40 euro telefoon kosten gemaakt en steeds doorverbonden. Niemand die me kan helpen. Dhr. E. Weis van KPN Webcare 3 dagen terug een mail gestuurd met de vraag of hij ons kan helpen en we wachten nog op antwoord.

Dit is toch diefstal? Wat een stelletje incompetente medewerkers bij dat bedrijf. Ze verbinden je steeds door maar doen niets en je betaald je scheel aan belkosten.

Ik vraag me af hoe dit gaat aflopen. Als er een deurwaarder komt dan nog betalen we geen cent meer. We hebben immers de bevestigingsbrief van opzegging ontvangen.

Help!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hetnet Opzegprobleem

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Blokkeren machtiging - terug laten storten wat na die datum is afgeschreven.

Eventueel een selectieve blokkade op de rekening zetten, zodat Het Net er niet bij kan.

Daarnaast een brief sturen - kopie opzegbevestiging erbij - en melden dat iedere afschrijving als diefstal gezien word, en als zodanig onderwerp van aangifte is.

En - bewaar je opzegbevestiging goed!

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hetnet Opzegprobleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ze geld afschrijven, dan zou je aangifte kunnen doen.

Mijn tip is om klachten na de koop / sluiten van de overeenkomst schriftelijk te doen.

Schilder10
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2007 15:46

Re: Hetnet Opzegprobleem

Ongelezen bericht door Schilder10 »

Ook wij proberen ons abonnement bij hetnet op te zeggen. Vorig jaar mei is ons abonnement omgezet van oud instapsurfen naar surfen en bellen van HetNet. (dacht ik!) Het huidige abonnement kun je elk moment opzeggen, schermen ze mee op radio/internet/tv en wat al niet meer. 2 weken geleden opgezegd, kreeg de volgende dag 4 brieven dat alle sub(!) accounts van ons waren stopgezet. Er begon een belletje te rinkelen want vorig jaar heeft een jaar geduurd voordat hetnet ons vorig abonnement omgezet kon krijgen. Mijn gevoel klopte dus; het oude abonnement (instap surfen) liep nog gewoon door, vanaf vorig jaar dus nog! Dat was dus niet omgezet maar er was een extra account aangemaakt. Als je dan belt met de helpdesk a 0,45 eurocent per minuut! zeggen ze ook rustig dat er veel klantnummers achter mijn naam staan, dat vinden ze dus blijkbaar niet vreemd. Na (weer) 20 euro verder hebben ze mij toegezegd dat het oude abonnement stop gezet wordt, ik heb nog geen schriftelijke bevestiging hiervan ontvangen dus het zal wel weer fout gaan
Is er nu niemand die deze organisatie kan stoppen? Of de boel eens goed op de rit zetten? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Alleen al de opbrengsten van de helpdesk kunnen voldoende zijn om hier een passende oplossing voor te vinden en zodoende heel veel ergernis (en euro's) bij de klanten weg te nemen.
Wordt vervolgd!

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Hetnet Opzegprobleem

Ongelezen bericht door sterkearm »

Stuur een aangetekend schrijven naar de directie van KPN (PERSOONLIJK). Zet op de buitenkant van de enveloppe de kreet: "SPOED".

Vermeldt de story in de brief. Een kopie van bevestiging van beeindiging van het KPN-abonnement bijvoegen.

Eis van de KPN-directie binnen een redelijke termijn een antwoord met oplossing!

De weg/acceptatie van de brief is via TNT te volgen op internet ("track and trace"). Maak hiervan een kopie als bewijs voor de deurwaarder.

Stuur tevens naar consumentenorganisaties een kopie van je aangetekende brief, ter consumenteninfo!!

succes
sterkearm

:lol:

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: Hetnet Opzegprobleem

Ongelezen bericht door freggel »

Een opzegginsbrief c.q. klacht is vaak de beste optie , en uiteraard de rekeningen laten storneren. Het is altijd lastiger geld dat betaald is terug te krijgen , dan een open staand bedrag te laten wegschrappen.

Maar om nou gelijk alle instanties in te lichten en moord en brand schreeuwen. Daar zit ook niemand op te wachten. Het helpt je hoogstens je eigen frustraties te lozen.

Blijf kalm als je zeker van je zaak bent. Uiteindelijk komen ze vanzelf om de hoek kijken.
B.t.w als je een andere adsl provider wil, is kpn je verplicht over te zetten, dus heb je geen gezeur met weigering bij openstaande rekeningen.

Doe er je voordeel mee!

Gesloten