LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZIGGO INCASSOBURO

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
isabelle12
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2009 13:18

ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door isabelle12 »

Op 01-05-2009 ontving ik van u een brief met betrekking tot een openstaand saldo van E 87,00 als gevolg van vermeende afgenomen diensten bij Ziggo.

Vermeend omdat door mij nimmer diensten van hen zijn afgenomen.
Op 21 MAART 2009, en 22 APRIL 2009 (aangetekend) heb ik dit Ziggo al diverse malen laten weten, dit als "extra" buiten de verzonden e-mails naar Ziggo op 10, 11 APRIL 2009, en 19 APRIL 2009.
Op al mijn brieven geen reaktie van Ziggo!

Indertijd heb ik uitsluitend informatie aangevraagd maar ik ben nooit een overeenkomst aangegaan met het betreffende bedrijf. Voor de door Ziggo gesuggereerde aangeboden diensten heb ik nooit getekend. Mocht u hiervan wél een bewijs hebben, dan zie ik dit gaarne van u tegemoet...
Het modem dat mij volkomen ongevraagd werd toegezonden is door mij geweigerd en aldus door TNT aan Ziggo retour gezonden.

Naar ik mag aannemen kunt u zich voorstellen dat ik geenszins voornemens ben te betalen voor diensten die nimmer door mij zijn afgenomen.

WIE HEEFT DIT OOK MEEGEMAAKT?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bewaar kopie brieven + verzend- en ontvangstbewijzen zorgvuldig!

Misschien heeft u i.p.v. informatie een overeenkomst toegezonden gekregen? Zo'n overeenkomst hoeft niet ondertekend terug gezonden te worden.

Heeft u envelope met info nog, of een bewijs van terugzenden modem?

U kunt overwegen om dit probleem als een geschil voor te leggen bij de geschillencommissie Telecommunicatie.

Taitennek
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 mei 2005 13:36

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Taitennek »

Ik heb ook die ervaring.

ik heb vorig jaar [medio mei2008] een adreswijziging doorgegeven, ontving een "wijzigingsverzoek". Daarin werd, afgezien van de kosten van de verhuizing, ook aangegeven dat ik me geabonneerd had op een snellere internetdienst [compleet met ordernummer en ingangsdatum].
Dit ondanks het feit dat ik niet verzocht had om deze extra dienst.
In November 2008 bestelde ik het uitbreidingspakket digitale televisie en mijn verbazing was groot toen ik weer zo'n "wijzigingsverzoek" ontving. Dit keer ging het om hun zgn. Alles-in-1 pakket.

Ziggo hanteert de volgende methode: Tenzij je niet expliciet aangeeft dat je de extra dienst niet hebt besteld, zit je er [schijnbaar] aan vast.
Als je dus aangeeft dat je die dienst niet hebt besteld reageert Ziggo als volgt: U kunt dit negeren, want dit betreft een "reclame-uiting".
Heel vreemd want er wordt een ordernummer vermeld en een ingangsdatum vermeld.

Ik heb de zaak uit handen gegeven aan mijn rechtsbijstandsverzekeraar
en die legt de bewijslast bij Ziggo. Er zijn namelijk geen rechtsgronden aanwezig voor deze wijzigingen omdat ik er geen toestemming voor heb gegeven.

Binnen afzienbare tijd volgt bij mij de gang naar de rechter omdat ik er niet van uitga dat Ziggo de wijzigingen ongedaan zal maken.
Ik ben overigens benieuwd wanneer de rechter genoeg gaat krijgen van Ziggo. :twisted:

Advies: Hou je poot stijf en neem contact op met je advocaat/rechtsbijstandverzekeraar. Uiteraard moet je dit zelf beslissen, maar laat je niet afschrikken door een incassobureau. Het uit handen geven van een vordering is procedureel bij Ziggo. Veel consumenten betalen maar omdat ze bang zijn voor die lijkenpikkers.

Sterkte! :mrgreen:

Sjep82
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2009 11:37

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Sjep82 »

Bij mij werd juni vorig jaar ook plots geld afgeschreven door Ziggo terwijl ik geen klant ben. Ooit wel 1 week klant geweest bij @home eind 2007.

Werd in eerste instantie keurig geholpen. juli werd een lager bedrag afgeschreven, mocht ik zelf storneren van hun. En 't bedrag van juni 08 zou worden teruggestort. Echter, dit was 't bedrag van juli en ik krijg nu nog E 30,95 van Ziggo.

Al tig maal met hen gebeld, gemaild, maar kom geen steek verder.
Er zou vorige maand een dummy-account voor mij zijn aangemaakt, maar dit kan men nu nergens terugvinden, evenals alle referentienummers die ik ondertussen van ze heb. Als ik dan vraag wat voor nut een referentienummer heeft, dan krijg ik geen duidelijk antwoord.

Ik denk dat ik nu toch, een jaar later, maar eens een aangetekende brief ga versturen en alvorens bellen met de geschillencommissie.
Echter, ik zie 't nu meer als een spel met een stel dieven. Anders zou ik er alleen maar diep triest van worden.

Over 't algemeen: Bedrijven moeten minder gefuseerd worden; door de bomen ziet men 't bos niet meer.


Mvg,

Sander
Laatst gewijzigd door Sjep82 op 12 mei 2009 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Ron L »

Ziggo (voorheen @home) heeft bij mij ook veel boosheid veroozaakt door het inschakelen van een deurwaarder zonder dat daarvoor enige noodzaak was.
Kijk uit met ZIGGO! Ze sturen zonder pardon een deurwaarder op je dak!

In deze situatie zelfs zonder een geldige reden lijkt het. Van mij mag Ziggo vandaag nog falliet gaan. De ergste bagger-provider van Nederland in mijn optiek. Ik ken geen klantonvriendelijker bedrijf dan ziggo.

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Miranda68 »

ik heb ook een incasso bos/ziggo spookpakket probleem, ook ik moet volgens bos betalen voor een pakket wat nooit is geactiveerd.
het is bij mij een lang slepend conflict waarvoor juridisch advies etc gevraagd is, momenteel ligt er een bezwaarschrift bij Bos, van zowel mij als DAS rechtsbijstand, een aangetekend schrijven bij Ziggo's directie klantenservice, en heb ik het doorgespeeld naar COAX.

alleen van Coax heb ik reactie, dat zij het bij ziggo hebben neergelegd en als ik deze week nog niets van hen gehoord heb het hen weer te melden dan zetten zij weer stappen...

reactie van ziggo blijft uit, en van Bos verwacht ik toch wel ergens volgende week.

wanneer het moet dan ga ik gezellig met Bos mee naar de rechter en dan mag die het oplossen.

wat wel erg vervelend is is dat het bedrag waarover het gaat te laag is voor rechtsbijstand, een leuk bijkomend probleem... als je ze nodig hebt zou je zeggen... is het nu wel... gaat mij nl niet eens om het geld, maar het principe dat je niet betaald voor iets wat je niet hebt gevraagd, en gekregen.
wel lief (sarcastisch bedoelt) dat DAS me wel het advies geeft op de ingeslagen weg verder te gaan omdat ik een hele sterke zaak heb... nu maar hopen op een sterk doorzettingsvermogen dan he... incasso buro's staan niet bepaald bekend om hun klantgerichtheid

Patricia70
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2009 16:04

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Patricia70 »

Jeetje Miranda68,

Ik hoop dat er nu iets gedaan gaat worden voor jou want dit is van de zotte. Maar ja, dat geldt voor ons allemaal.

Ik ben benieuwd naar de afloop en hoelang het duurt voor je in je gelijk wordt gesteld. En laat je vooral niet afschrikken voor de gang naar de rechter etc. want zo te lezen heb jij in ieder geval de juiste stappen gevolgd. Je zou ook nog een lijstje voor je gemaakte kosten erbij kunnen voegen. V.w.b. incassobureau's: dat zijn nou ook niet bepaald heilige instellingen. Kortom: Vrees niemand, je staat gewoon in je recht. Klaar.

Succes en houdt ons op de hoogte.

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Kate25 »

Heb zelf ook te maken met de intimidatie activiteiten van Ziggo & Bos Incasso. Diverse mensen betalen omdat ze zich geintimideerd voelen - ongeacht of rekeningen van Ziggo/Bos kloppen. Radar zou eens aandacht moeten besteden aan deze combi. Ook aan feit dat steeds meer bedrijven geen rekeningen meer sturen, maar klanten alles maar van internet moeten plukken. Dwz: als je kan inloggen op de internet site.
Doe alles schriftelijk zodat je alles kan bewijzen, vraag naar gespecificeerde rekening overzichten (Ziggo levert deze wel aan Bos, maar alleen aan klant als dat uitkomt), check de specificaties (ik moest ook betalen voor niet-geleverde diensten), zoek zo snel mogelijk juridische hulp, bewaar van alles kopies, stuur aangetekende brieven naar de manager of directeur Klantenservice.
Ben inmiddels druk bezig om een andere internet provider te zoeken en Ziggo zo snel mogelijk eruit te schoppen. Let op met vergelijken, want veel vergelijkingssites worden gesponsord door een provider.

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Miranda68 »

ja ik wilde ook weg bij ziggo, alleen bleek dat de benodigde telefoonlijn niet bij ons in huis ligt, ergens in de tuin misschien, daarom zitten wij vast aan ziggo...
dus na opzeggen moest de boel weer geactiveerd worden...

nu heeft de klacht bij Coax wegleggen wel effect, dus tip voor een ieder hier..
gisteren een medewerker van ziggo aan de lijn, vanwege enkele problemen die zouden bestaan?
joh...

het spookpakket is blijkbaar door ziggo gecrediteerd, staat dus op 0 euro, alleen het doorsturen naar Bos had niet mogen gebeuren... ja leuk maar graag zwart op wit dan he...

nu hebben ze tijdens dat crediteren ook het andere pakket gecrediteerd? waarom is ons allebei een raadsel...
lullig is dan wel dat het nu lijkt dat ik een bedrag schuldig ben, maar ik heb bewijs van betalingen dus die vlag gaat niet op...

kunnen jullie het nog volgen? ik was hier aardig de weg kwijt...

nu gaat meneer uitzoeken hoe die creditatie heeft kunnen gebeuren, ik denk dat men gewoon lekker aan het crediteren was en niet kon stoppen ofzo..

in ieder geval heb ik contact met een medewerker van ziggo, en die belt mij vandaag weer terug... er zit beweging in.

MaschaGeuze
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2009 12:09

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door MaschaGeuze »

Ik zie en had ook verwacht niet de enige te zijn.. Ben zelf nu 5 mnd bezig om enige reactie/oplossing te krijgen vanuit ZIGGO. Dit betreft het volgende; mijn ouders hebben vanaf januari 2006 tot april 2009 abonnementskosten betaald per maand voor film 1 en sport 1. Dit terwijl ze geen abonnement hebben bij Ziggo maar bij canaaldigitaal (al heel lang. Alle bewijzen zijn er ...dat ze dit niet afnemen! Mijnouders zijn al ruim een jaar zelf bezig met brieven en telefoon om dit geregeld te krijgen wat tot op heden nog steeds niet is gelukt. Sinds feb 09 neem ik het over en heeft in nog niets geresulteerd, nou ja 1 ding dat ze sinds april niet meer afschrijven...of we het geld terugkrijgen??? vandaag vernomen dat we dan maar na 3 mnd na factuur hadden moeten reageren!! de 1 zegt dit de ander weer wat anders, niemand kan schijnbaar helpen.. uiteraard blijf ik doorgaan maar mijn geduld is heel ver op nu!

Miranda68
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 apr 2009 08:15

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Miranda68 »

probeer het eens via COAX, ik klink bijna als een overslaande plaat ;)
maar voor mij was het na meer dan een half jaar eindelijk de oplossing, want sinds vandaag heb ik zwart op wit dat alles is opgelost, incasso is teruggetrokken en ik krijg voor aangedaan leed en gemaakte telefoonkosten ook nog eens 75 euro als tegoed.

ik heb maanden geen enkel contact gehad, niemand die reageerde, en een klantenservice die van alles beloofde en dan gewoon lekker naar huis ging..
één mail met het hele verhaal naar COAX en binnen een week is er een oplossing.

anneliekhs
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2009 19:40

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door anneliekhs »

Ziggo beweert dat ik abonnementsgeld niet betaald heb terwijl ze sinds 31 dec. 08 zelf automatisch incasseren, van te voren betaalde ik netjes iedere maand met telebankieren maar dat vonden ze niet meer ok. Het zou over de maand december gaan, in februari brief gestuurd geen reactie op gehad in april kreeg ik incassoburo bos in de brievenbus toen heb ik een aangetekende brief gestuurd. Geen reactie op gehad en gisteren lag er een brief dat ik binnen drie dagen afgesloten word. Ik word pas weer aangesloten als ik betaal. Ik heb gisteren gelijk betaald onder vermelding dat ik het terug moet krijgen maar kan niet zonder internet dus he bgeen keus. Gelijk weer een contactformulier ingevuld en vele telefoontjes gepleegd en vandaag wederom een aangetekende brief gestuurd. Vanmiddag lag er een mail in mijn mailbox dat ik moet bewijzen dat ik februari niet betaald heb. Ik heb mijn bankafschrift bewijs klaar liggen maar de email was per 'noreply'verzonden. Gelijk weer online contactformulier ingevuld met de vraag hoe of waar ze mijn bankafschrift willen ontvangen. Ik heb tevens al 2 rekeningen opgestuurd met alle gemaakte kosten want ik pik het niet. 30 euro afsluitkosten krijg ik sowieso voor mijn kiezen zeggen ze. In de mail van vandaag zeggen ze dat ze de afsluiting niet ongedaan kunnen maken ik kook ben helemaal over de rooie ze nemen niet eens de moeite om mijn serieuze bewijzen te bekijken die ik al in februari en april gestuurd heb.
Heb gedreigd mijn advocaat in te schakelen maar lees hier nu dat ze bij kleine bedragen niet helpen. Ik ga zelf stug door heb hier al vele uren in geinvesteerd en heb die gedeclareerd tegen een uurloon van 40 euro. Alles uitgeprint opgeslagen en meegestuurd. Ik ben normaal gesproken een heel kalm persoon maar als ze te ver gaan ga ik de uitdaging aan, het gaat me niet om die 47,95 euro maar om het principe, in 2008 heb ik zelfs 13 ipv 12 keer betaald omdat ze in juli ineens wilden dat ik vooraf betaal, dat heb ik netjes gedaan. Maar gaan ze mij dwingen mezelf te bestelen voor hen. Crimineel , niet eens een berichtje dat ze mijn bericht ontvangen hebben in februari en april en dat ze het in behandeling nemen.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door sterkearm »

De termijn voor het indienen van een geschil bij de Geschillencommissie is beperkt.

Kijk op de site van de desbetreffende geschillencommissie voor wat betreft het tijdig moeten indienen van je geschil.

Er zijn bedrijven die opzettelijk vertragen in het geven/of niet beantwoorden van je grieven, waardoor je uiteindelijk alleen nog je gelijk kan halen via de dure rechtbank-procedure!!!!!

sterkte

sjan rozendaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:45

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door sjan rozendaal »

dacht in gebruari dat alles opgelost was met ziggo nadat ik bijna vijf maanden zonder telefoon en internet had gezeten. er kwam voor de derde keer een monteur en die kwam erachter dat er een signaalstoring in de kast van ziggo zat en dat daardoor mijn modem niet goed was ge update. Hierop kreeg ik een rekening van ziggo voor twee maanden waarin er dus niets geleverd was. Ik gebeld en Veenstra van de administratie zei dat ik voor februari 20 euro moest betalen en dat zij de rest af zou boeken.
Wij betaald en drie maanden niets gehoord en toen kwam er een herrinnering voor het resterende bedrag. Ik gebeld en toen bleek dat weer iemand anders de terugboeking teniet had gedaan om dat ik al 80 euro had gehad(dit waren de telefoonkosten voor de eerste drie maanden). Er werd een klacht ingediend en ik zou terug gebeld worden om mijn verhaal te doen. Twee weken nadien een aanmaning. Ik weer gebeld en mijn klacht was in behandeling en er zou uitstel van betaling aangevraagd worden. Weer niemand gehoord ook geen brief. En wat schetst mijn verbazing valt er afgelopen weekend een brief in de bus van incasso bureau Bos.
Nu weet ik het niet meer. Kan iemand mij helpen. Wat is COAX eigenlijk en waar moet ik dat zoeken.
Sjan Rozendaal

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.coax.nl/home/index.php
Kabel internet belangenvereniging.

U kunt het beste schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging een brief schrijven aan Ziggo.
Maak log van gemaakte afspraken tot nu toe en wat daar niet van is nagekomen + een log van wat betaald aan, c.q. terug geboekt is door Ziggo.

In principe moet u betalen ondanks dat u geen internet heeft, maar kunt dat vervolgens weer terugeisen omdat er geen dienst tegenover stond.

U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Geeft aan in brief dat u bezwaar maakt tegen de gezonden factuur door het incassobureau omdat u hierover nog in onderhandeling was met Ziggo die een terugbel afspraak tot nu toe niet is nagekomen.
Het inschakelen van een incassobureau lijkt u daarom prematuur.
Vraag om schriftelijk een specificatie van de te vorderen gelden te sturen.

Kopie van e.e.a. naar Incassobureau.

Misschien kan Coax u helpen om e.e.a in den minne te schikken zonder verhoging van incassokosten.

sjan rozendaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:45

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door sjan rozendaal »

Bedankt voor de informatie maar ik zal eerst de rekening van het incassobureau moeten betalen anders wordt ik binnen zeven dagen na dagtekening afgesloten. Je krijgt die brief twee dagen na dagtekening dus heb je nog vijf dagen en dan komen er nog veel meer kosten bij.

Sjan Rozendaal

gj de jong
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2009 21:14

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door gj de jong »

ik ben 6 jaar bij het home geweest daar had ik geen probleemen

maar nu dat het ziggo is wel ze treken een paar maanden


geen geld van me rekening .en dan in een keer wel

en dan willen ze nog een keer het bedrag van 324,25 betalen en

dat ik al 61.10 euro heb betalen aan Ziggo & Bos Incasso

maar met hun kun je ook geen afspraak maken .want dan zegen

ze moet je op de internet sit kijken van Ziggo & Bos Incasso

als je daar op kijkt je kunt bijna niks .ze houden geen rekening met

mensen die niet veel geld hebben .ze zeggen probeer zo veel te

betalen . maar als je niet veel heb hoe moet het dan

die van de Ziggo & Bos Incasso hebben mallijk praten

voor mensen die niet breed hebben .
wij betalen de medewerkers Ziggo & Bos Incasso

hoe komen mensen in de sit zo ja met hun mooie praat ziggo

alles goedkoper alles in een verkoop praat


mvg gj de jong

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Graag willen wij iedereen helpen die problemen of onduidelijkheden ervaren met rekeningen. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.


Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam jelle

sjan rozendaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:45

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door sjan rozendaal »

Ik heb geprobeerd op deze link in te loggen maar daar kom je niet in hoor ook niet als je bij Ziggo inlogd.
Wel op een andere pagina maar is dat wel goed, nl. https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier
Maar volgens mij helpt niets want ik heb nadat ik een grote rekening via Bos heb moeten betalen, die was voor telefoon en internet die ik niet gehad heb omdat ze bij Ziggo een grote fout in hun eigen kast hadden, heb ik een aangetekende brief gestuurd maar je hoort mooi helemaal niets meer. Dus op dit moment weet ik ook niet meer waar ik mijn gelijk moet halen.
roetjes Sjan Rozendaal

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: ZIGGO INCASSOBURO

Ongelezen bericht door mar42 »

Het had er zonder punt moeten staan :wink: daarom werkt de link ook niet, maar nu wel https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

Gesloten