LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Wat had XS4ALL moeten doen volgens jou?

Peiling eindigde op 11 jul 2009 17:45

niets, de klant moet zelf blijven opletten
5
33%
ze hadden LITE aan moeten bieden
3
20%
ze hadden automatisch naar het beste abonnement over moeten zetten
4
27%
ze moeten het verschil terugbetalen
2
13%
ze hadden de nieuwe actie met notebook moeten aanbieden
1
7%
anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 15

pelpinda
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2006 20:48

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door pelpinda »

Nadat het modem zich steeds resette de afgelopen dagen gebeld met de helpdesk. Het zou een klapperende lijn kunnen zijn of aan het modem kunnen liggen. Toen de verbinding er plots weer even was, heeft de aardige meneer gelijk een test gedaan voor de verbinding. Daaruit bleek dat wij te dichtbij de wijkcentrale zaten en daardoor nooit meer dan een maximale snelheid van 9Mb zouden kunnen halen. En dat terwijl we al jaren betalen voor een 20Mb snelheid.

We zijn zeker al 10 jaar klant bij xs4all, maar dit is echt te gek voor woorden. Nu wil ik wel geld terug voor het feit dat we zijn aangesloten op iets wat we helemaal niet kunnen gebruiken. Jammer, want we waren zo tevreden en dit is een enorme domper op zoveel goeds.

Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat je het had kunnen zien bij een snelheidscheck, maar ja... wel gebruik je dan en welke is juridisch correct en hoe moet je de gegevens uitlezen?

Wordt vervolgd, want ik heb een mail gestuurd naar xs4all om opheldering te vragen.

Je moet je voorstellen, we wonen hier ca. 3 jaar, betalen dus 35,00 per maand te veel! Reken uit de winst van xs4all.

Als er mensen zijn met ervaring van een dergelijke case met xs4all dan houden we ons aanbevolen voor aanvullende informatie.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Steek je licht eens op bij Ziggo daar betaal je voor 50Mb een beetje en krijg je straks nog sneller internet. Althans dat zeggen ze :shock:

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door Ron L »

Ziggo??? Doe dat ALSJEBLIEFT NIET. Ik heb met ziggo zulke slechte ervaringen dat ik nooit meer iets meer ziggo te maken wil hebben. Ik zou hun internet nog niet GRATIS willen hebben. Zowel prive als zakelijk heb ik met ziggo niets dan ellende meegemaakt. Je moet natuurlijk je eigen mening vormen, maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent. Ik ken geen hufteriger klant-onvriendelijker bedrijf dan het voormalige @home (= ziggo)

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ze hebben miljoenen klanten en dan gaat er wel eens wat mis, waar niet ? Hoeveel klanten zullen er niet tevreden zijn 10% ?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ zegjijhetmaar-
Natuurlijk zal er wel wat goed gaan bij Ziggo.
Maar, zij hebben op de helpdesk onvoldoende getraind of gekwalificeerd persooneel (mischien omdat ze beroerd betalen).
Ze hebben een behoorlijke achterstand in het verwerken van klachten, zowel telefonisch, per brief als per email.
Daarnaast is het bijna standaard de fout van de klant (het ligt aan uw apparatuur) en moet je als klant hemel en aarde bewegen om toch iemand te laten luisteren.

In mijn geval, na 1.5 jaar gezeur, bleek dat er toch een fout in het modem was (instellingen) waar je als klant al helemaal niet bij KAN komen. Geen sorry, geen bijdrage in kosten die teveel betaald waren - maar mopperend een nieuw, wel goed werkend modem leveren.

Daarnaast zijn ze bij eigen administratieve fouten (vergeten te incasseren) prima in staat om ook dat op de klant af te wentelen (de 4 maanden die we vergeten zijn, doen we deze maand in een keer erbij - geen betalingsregeling)

Een vriend van mij werkt bij Ziggo, en wil niets liever dan een andere baan - omdat ze daar gewoon niet goed met mensen omgaan, zowel met klanten als met personeel.

Dus, ook al is het maar 10% (op 1 miljoen klanten toch 100.000 mensen) - ze lossen het niet op, het percentage blijft min of meer gelijk.

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door Ron L »

@Guardian72
Je had MIJN verhaal bijna niet beter kunnen verwoorden.

Daarbij heb ik er ook bij klanten van mij diverse aanvaringen mee gehad omdat ze te pas en te onpas mailserver blokkeren en e-mail aan hun klanten tegenhouden. Op een gegeven moment mochten wij helemaal geen e-mail meeer aan @home sturen bij een klant. Weer een paar maanden later werden MS word documenten ineens niet meer doorgelaten. En als je er dan melding van maakt krijg absoluut NOOIT een reactie terug. Je moet maar hopen dat ze het uiteindelijk oplossen of veranderen en dat proefondervindelijk vaststellen.
@home/ziggo is absoluut een van de slechtste in mijn ervaring.

pelpinda
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2006 20:48

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door pelpinda »

De tip aan het begin van de site daar had ik wat aan, want inderdaad naar nu blijkt betalen we 3 jaar al te veel voor xs4all en is er op onze postcode geen adsl2 beschikbaar.

Wat ik erg vind, is dat xs4all het wel aanbied als je een postcodecheck doet!!! Schandalig.

We gaan in ieder geval een claim indienen, ben benieuwd wat eruit komt.

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door Ron L »

pelpinda schreef:De tip aan het begin van de site daar had ik wat aan, want inderdaad naar nu blijkt betalen we 3 jaar al te veel voor xs4all en is er op onze postcode geen adsl2 beschikbaar.

Wat ik erg vind, is dat xs4all het wel aanbied als je een postcodecheck doet!!! Schandalig.

We gaan in ieder geval een claim indienen, ben benieuwd wat eruit komt.
Ik ben ook erg benieuwd... bij mij werd dr dus meteen een fukjoe-reactie teruggestuurd.

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Ik heb ook internet via XS4ALL en ik krijg 80 % van de afgesproken data . Dat schijnt normaal te zijn. Dus bij mij werkt het wel goed. Ik heb geen adsl-only, maar gewoon via KPN. Op zich niet ontevreden. Wel betrap ik de helpdesk zo af en toe (bel zen niet vaak) op wat arogante houding. Dat wekt ook bij mij irritatie op. Verder wel tevreden.

Gr. Anne

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door Ron L »

En nader onderzoek wijst uit dat ik nieuwsbrief nog NOOIT ontvangen heb van XS4ALL, alleen de Xtra... dat is een magazine en géén nieuwsbrief. Dus hoe ik het dan had kunnen weten....???
Een briefje sturen was natuurlijk te lastig. Wat MIJ dan bijzonder verbaast is dat ik wél 2x een brief heb gekregen dat de snelheid verhoogd werd naar resp. 4 mbit en daarna naar 8 MBit maar toen ADSL+2 met max 20 Mbit werd ingezet werd mij niets medegedeeld. Dit stinkt gewoon, sorry!

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: XS4ALL duurder maar kan niet leveren waarvoor je betaalt

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Ron L

Waarom stap je niet over naar een goedkopere provider? Neem bijvoorbeeld Online, daar betaal je € 20,- per maand voor 20mbit. Dat betekent dat als het slecht zou werken je voor 34,95 per maand naar de helpdesk kan bellen om het in orde te krijgen als je de prijs vergelijkt met Xs4all. Ik vind de prijs van Xs4all internet niet meer van deze tijd.

Gesloten