LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort wil goedkoop aan geld komen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Wat is het geval.

Per 31-5-2009 is mijn abonnement op Internet + vast bellen beëindigd. Dit is ook schriftelijk door Telfort bevestigd.
In mei krijgen we een factuur voor de belkosten van de maand april en het abonnementsgeld voor de maand juni van alleen vast bellen.

Ik heb het bedrag wat ze hebben geïnd laten stoneren en handmatig het bedrag van de bekosten van april overgemaakt naar hun rekening.

Maar nu blijven ze proberen het abonnementsgeld van vast bellen af te schrijven.

Ik al verschillende keren een mail gestuurd waarin ik aangeef hier niet mee accoord te gaan, maar daar reageren ze niet op.

angie23
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2005 21:12

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door angie23 »

Ach, mijn abb. is per 1 juni beeindigd en ik heb nog steeds internet en telefoon van die club..... En dan willen ze dat je zo'n duur 0900 nummer gaat bellen! Mails reageren ze gewoon niet op en ik verdom het te bellen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ mvw1975
Destijds heb ik een selectieve blokkade op rekening Green ISP BV Telfort laten zetten om te voorkomen dat zij onterechte incasso's deden. Zij trachtten mij te plukken terwijl ik per migratiedatum van 12move naar Telfort opgezegd had.
( met geldig identiteitsbewijs naar bank om dit te regelen)
Als zij eenmaal fouten maken dan volharden zij hierin. Vooral doorgaan lijkt hun motto te zijn.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Mendoza »

@mws

Je kunt beter betalen en dan een mailtje sturen met de vraag over de verdere afhandeling. Nu draai je de zaak om en over het algemeen doen ze moeilijk als het systeem aangeeft dat je nog moet betalen zoals nu het geval is. Het zal je veel tijd(en kosten) besparen door toch te betalen en het later terug te ontvangen.

@angie23

Zet in ieder geval je modem uit. Zo kunnen ze je niet facturen voor de dagen na 1 juni.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door mvw1975 »

@Mendoza,

Waarom zou het mij veel tijd en kosten besparen. Net een selectieve blokade op het rekeningnummer van deze BV laten plaatsen door mijn bank.
Ik draai de zaak niet om. Ik neem geen dienst af in de maand juni en ga dus niet betalen voor de maand juni.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

mvw1975, kunt u misschien een klantcode plaatsen? Dan kan ik voor u nakijken waar het mis gaat.

angie23, ik zou ook graag bij u na willen kijken waarom het nog door lijkt te lopen bij u. Zou u misschien ook uw klantcode kunnen plaatsen?

Joris

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door mvw1975 »

mijn klantcode is TV9Po3SA38

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mendoza,

waarom betalen?

M.i. heeft TS juist gehandeld door alles te storneren, en daarna het gespreksgeld van april alsnog te voldoen.

Dat Telfort desondanks probeert te incasseren - terwijl er in principe na 31-5-2009 geen machtiging meer bestaat - is behalve stom, ook illegaal, en kan zelfs als diefstal worden aangemerkt.

Een selectieve blokkade wegens illegaal incasseren is de enige juiste optie - te meer omdat TS de opzegging schriftelijk bevestigd heeft gekregen (ik hoop dat die bewaard word!).

Dat telfort een zooitje maakt van hun administratie moeten ze zelf weten, maar daar mogen onschuldigen (klanten bijvoorbeeld) niet de dupe van worden.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

mvw1975, het bedrag wat u betaald heeft krijgt u weer op uw rekening teruggestort, exclusief de gesprekskosten die u berekend zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Joris

angie23
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2005 21:12

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door angie23 »

@telfort webcare, mij is altijd geleerd geen persoonlijke informatie op het web te zetten. Dus geen klantcode! Beetje raar trouwens dat jullie hier wel lezen en reageren en jullie eigen klantenservice mail niet beantwoorden!
Bovendien heb ik een blokkade laten zetten op jullie rekeningnummer en heb ik de brief en de mail met de opzeg datum.....

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

angie23, dit is voor ons de enige mogelijkheid u te helpen op dit forum. Met alleen een klantcode kan naar ons idee niemand wat kwaad doen, omdat voor wijzigingen in uw abonnement op de helpdesk er altijd een fraudecheck plaats vindt. Vandaar dat wij het op deze manier doen.

Mocht u zich bedenken, ik wil u nog steeds helpen.

Joris

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Mendoza,

Waarom zou het mij veel tijd en kosten besparen. Net een selectieve blokade op het rekeningnummer van deze BV laten plaatsen door mijn bank.
Ik draai de zaak niet om. Ik neem geen dienst af in de maand juni en ga dus niet betalen voor de maand juni.
mailtjes aan telfort, misschien een telefoongesprek naar de helpdesk, berichten op trosradar, betalingsherinnering(inclusief gratis irritatie) vervolgens een incassobureau erbij. Zoiets?

@ MWS en Guardian72

Ik snap wel dat je geen dienst afneemt, maar als je nu betaald en je krijgt het binnen een week of een maand terug. Of je storneert en je bent keer op keer in contact met die lui, herinneringen, incassobureaus al die ellende(check incasso-forum) dan kies ik er voor om zo'n bedrag een kleine termijn kwijt te zijn.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door mvw1975 »

@Mendoza

Een mailtje is snel getypd. Niks bellen naar een helpdesk. Laat het incassobureau, maar langskomen. Sta in het gelijk, dus meer kosten voor Telfort.

Het bedrag gewoon betalen, dan krijg je ook te maken met mailtjes, evt telfoon naar helpdesk (welke toch niks voor je kunnen beteken, want daar zijn ze niet toe bevoegd) om je teveel betaalde geld terug te krijgen??? Staan ook al verschillende items op dit forum dat er maanden overheen gaat.

Maar als ik de Telfort webcare mag geloven is het opgelost met excuses van hun kant.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Mendoza,

Ik snap je redenering.
Maar, gezien de diverse berichten, is Telfort erg slecht in snel dingen oplossen, en ook erg slecht in terugbetalen.

Gezien het huidige klimaat qua financieen, zit ik er niet op te wachten om maanden te moeten wachten op mijn geld.
En of het dan om 30 euro gaat, of 300 - doet er niet zo veel toe.

In principe storneren - behalve het bedrag wat wel betaald moet worden - en eenmaal een brief aan het incassoburo dat hun zaak op drijfzand is gebouwd.

Ja, het kost energie - maar als nieman zijn poot stijf houd doen al dit soort bedrijven maar wat ze willen. Op deze manier komen ze nog eens voor de rechter - en worden ze mogelijk eens teruggefloten.

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door spartaan »

angie23: Beetje raar trouwens dat jullie hier wel lezen en reageren en jullie eigen klantenservice mail niet beantwoorden!
Heel goed gezien Angie, het is werkelijk ongelofelijk dat deze handelswijze wordt toegestaan in Nederland. Niet reageren op mails, niet op brieven (zelfs aangetekende!) welke niet beantwoord worden, maar wel reageren op het TROSradar forum om de TROS te laten zien dat ze echt proberen de zaak op te lossen. Heb respect voor Joris hoe hij de boel tracht op te lossen, hij wordt immers ook maar gestuurd door meneer de Beer. Die meneer de Beer moet er eens rapido voor zorgen dat de Klantenservice zijn naam waarmaakt, n.l. de klant deponeert een klacht en die wordt in 1x opgelost en diezelfde klant krijgt dan terugkoppeling (op de manier zoals Joris dit doet). Stuurt de klant een brief, dan reageer je per brief. Stuurt de klant een email, dan reageer je per email. Belt de klant je op (tegen een normaal tarief graag meneer de beer!), dan maak je een duidelijke afspraak met deze klant wanneer deze klant wat kan verwachten.

Ik sta dagelijks verbaasd hoeveel klachten er nog worden toegevoegd op dit forum. Joris lost er twee op en krijgt er vervolgens weer drie nieuwe bij.

Kan niet begrijpen dat een TROSradar met lede ogen dit geklungel van zo'n groot bedrijf maar blijft goedvinden.We kunnen gerust stellen dat het een administratieve puinhoop is bij het bedrijf van manager de Beer. Het kan natuurlijk ook zijn dat de mensen op de klantenservice niet capabel zijn om dergelijke problemen op te lossen. Joris, in dit geval zou ik dan eens een flinke loonsverhoging vragen, jij redt momenteel in je uppie de kloten van de Beer.

Heeft iemand er al eens over nagedacht om een klacht in te dienen bij de Kamer van Koophandel?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tros Radar kan niet ingrijpen, wel het probleem aan de kaak stellen in een programma.

Klachten kunnen ingediend worden bij Consuwijzer in de hoop dat OPTA een boete oplegt. zij helpen u niet persoonlijk.

Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Ik had destijds geluk dat Kassa er in een tv programma aandacht aan besteedde.
De KPN directeur klantencontact heeft toen geholpen mijn probleem met Telfort op te lossen. Telfort weigerde dat n.l. categorisch en heeft ook aangetekende brieven onbeantwoord gelaten.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Het bedrag gewoon betalen, dan krijg je ook te maken met mailtjes, evt telfoon naar helpdesk (welke toch niks voor je kunnen beteken, want daar zijn ze niet toe bevoegd) om je teveel betaalde geld terug te krijgen??? Staan ook al verschillende items op dit forum dat er maanden overheen gaat.
Heb je dat al geprobeerd dan? Je gaat alleen af op de ervaring van anderen op dit forum. En ik moet zeggen dat ik de betalingsmoraal op dit forum slecht vind. Je had in ieder geval kunnen wachten met storneren totdat je dicht bij de 30 dagen grens zou zitten. Ik vermoed namelijk dat het zichzelf dan automatisch had hersteld zoals de webcare ook al aangeeft.
Mocht je toch voor de (moeilijke) weg kiezen, alvast succes met het incassobureau.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Incassoburo kopie opzegformulier sturen - en melden dat ze een onjuiste actie zijn gestart.

Einde oefening - anders aangifte wegens poging tot afpersing.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Incassoburo kopie opzegformulier sturen - en melden dat ze een onjuiste actie zijn gestart.

Einde oefening - anders aangifte wegens poging tot afpersing.
Daar zou ik dus niet voor kiezen, kost uiteindelijk veel meer als even wachten op dat geld.
Per 31-5-2009 is mijn abonnement op Internet + vast bellen beëindigd. Dit is ook schriftelijk door Telfort bevestigd.
In mei krijgen we een factuur voor de belkosten van de maand april en het abonnementsgeld voor de maand juni van alleen vast bellen.
Ik was nog even vergeten te melden dat MWS hoogstwaarschijnlijk ook nog gesprekskosten moet betalen voor de maand mei, het abbo-geld van juni had dus daarmee verrekent kunnen worden. Nog een reden die deze actie onnodig maakt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door TdeHond »

IMHO heeft mvw1975 juist gehandeld. Hij heeft aangegeven dat hij de gesprekskosten voldaan heeft en het bedrag wat hij verschuldigd was handmatig heeft overgemaakt.

Mvw1975 is dus Telfort niets verschuldigd, hij kan dit aantonen, hij heeft schriftelijk bewijs van beëindiging overeenkomst.

Het zou heel goed kunnen dat hij net als ik bij Telfort verder leeft onder een nieuwe naam REMOVED, dollartekens cijfers, omdat zijn opzegging knullig verwerkt is.
Dan blijven ze declareren, zeker als ze weigeren naar de argumentatie en bewijs van de klant te kijken.

Ik heb destijds dezelfde procedure gevolgd als Mvw1975. Dat leverde wel onterechte facturen, aanmaningen en onnodige stress op, maar ik kon niet meer bestolen worden door een bedrijf waar ik nooit klant van geweest ben.

Gesloten