LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

De incasso van de maand juli was op 11 juni al afgeschreven, dus storneren gaat niet meer. Ik ben op 6 juli door Telfort gebeld na het gesprek met dhr van Ekeris. Mij is toen toegezegd dat ik het geld vanaf 24 mei terug krijg. Het incasseren van geld is iets waar Telfort wel vaart in heeft. Mocht er alsnog iets worden afgeschreven, dan laat ik dit uiteraard direct terugboeken.
Voor u hoop ik ook dat u binnenkort dit hoofdstuk af kunt sluiten. Zodra ik de betaling binnen heb, laat ik het weten.

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

WAT EEN ZOOI BIJ TELFORT. HOPELOOS!
Ik heb nog steeds de beloofde restitutie niet ontvangen. Het bedrag over augustus dat ik heb laten storneren is vandaag doodleuk wéér van mijn rekening afgeschreven!
Uiteraard heb ik dit nogmaals door de bank laten terugboeken.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Waarschijnlijk heeft mijn collega het u niet goed uitgelegd, er wordt geen geld op uw rekening overgemaakt. Het wordt in mindering gebracht op de facturen. Als u uw factuur bekijkt zult u zien dat dit bedrag aanzienlijk lager is dan de voorgaande bedragen.

Joris

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Oplichterij!
Ik heb een schriftelijke bevestiging gekregen dat de abonnementskosten in rekening gebracht na 24 mei worden gecrediteerd.
Vanaf deze datum had ik namelijk geen verbinding meer. Mijn abonnement is beeindigd en dus moet ik het teveel betaalde terugkrijgen. Wat er gebeurt is dat er bedragen worden afgeschreven! Bedragen voor kosten van verbinding NA het beeindigen van het abonnement. Deze worden dus onterecht geincasseerd want het abonnement bestaat niet meer! Dit is echt wel duidelijk uitgelegd.
Hoe kan iets op op onterechte facturen in mindering worden gebracht?
Ik heb nu lange tijd geprobeerd me te beheersen, maar dit gaat zo niet meer lukken!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik ben even gaan informeren, mijn excuses voor de niet juiste opmerking van net. Het blijkt dat er een probleem is met het opzeggen van het abonnement. Hiervoor staat al een tijdje een melding open maar het is nog niet opgelost.
Ik ga dit vandaag escaleren, mijn oprechte excuses voor het ongemak wat we u blijven bezorgen.

Joris

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

WAT EEN ZOOI BIJ TELFORT. HOPELOOS!
Ik heb nog steeds de beloofde restitutie niet ontvangen. Het bedrag over augustus dat ik heb laten storneren is vandaag doodleuk wéér van mijn rekening afgeschreven!
Hiermee worden de regels m.b.t. automatische incasso met voeten getreden. Er mag maar 1 x voor een bepaald bedrag een a.i. gedaan worden voor een zelfde bedrag.

Uiteraard mag na datum einde overeenkomst geen enkele incasso meer gedaan worden.

Bij mij is er ook destijds 2 x een automatische incasso gedaan door Telfort terwijl ik er nooit klant geweest ben. Ik had opgezegd bij 12move per migratiedatum naar Telfort.
Ik heb het probleem opgelost door een selectieve blokkade op rekening van Green ISP BV/Telfort te laten zetten door mijn bank. Toen deze effectief was kon er niet meer afgeboekt worden.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Nou daar ben ik ook weer!
Yb, ik heb juli en augustus afschrijving laten storneren. Maar, precies zoals bij jou, incasseert Telfort weer doodleuk augustus. Net weer naar bank stornering uitgestuurd. Ik wordt doodziek van Telfort. Ronald van Eekeris heeft op 8 juli beloofd, dat er geen afschrijvingen meer plaatsvinden én dat juni wordt gecrediteerd. Tevens is nog steeds mijn vaste nummer (3274231) NIET geporteerd, Telfort had het nummer afsgeloten. Waarom? Het nr zou geporteerd worden en NIET worden afgesloten. Kan dit nou eindelijk eens op een normale manier opgelost worden? Is het nou zo moeilijk om het nummer de porteren en de afschrijvingen te stoppen + de crecit te verzorgen. Dit speelt nu al sinds 27 mei, hoe lang hebben jullie nodig om e.e.a. uit te voeren?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

heeft op 8 juli beloofd, dat er geen afschrijvingen meer plaatsvinden én dat juni wordt gecrediteerd.
Telfort heeft veel moeite met nakomen van wat ze beloven. Hun printer was nog maar net hersteld van het printen van een brief waarin toegezegd dat ik niet meer met onterechte dreigbrieven zou worden lastig gevallen of een nieuwe dreigbrief viel op de mat. Blijkbaar gaat dat nog niet beter. < zucht >

Het wordt tijd denk ik voor een selectieve blokkade door uw bank op Green ISP BV / Telfort. Dan kan Telfort niet meer afschrijven als deze effectief is.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Het is een groot schandaal dat ik vandaag zelfs een dreigbrief ontvang om de termijnen van juli en augustus alsnog te betalen, vervolgens wordt er een incassobureau ingeschakeld. Daarnaast staat erin, dat alle kosten bij mij in rekening worden gebracht, totdat ik het contract opzeg. Hebben jullie zo'n moeite met de Nederlandse taal? IK krijg nog een credit over JUNI, het contract is per 27 MEI BEEINDIGD, omdat ik sinds die tijd van telefonie én internet ben afgesloten door Telfort, open contract, e.e.a. nav telefoongesprek met R. Ik heb naast de vele mobiele telefoonkosten aan jullie HelpDesk óók nog jullie monteur voor 57.- euro moeten betalen. SCHOFTEN ZIJN JULLIE. Het lijkt mij, dat jullie nu eindelijk eens jullie administratie op orde moeten maken en beter: als dit zo doorgaat schakel IK een incassobureau in en worden alle gemaakte kosten verder aan Telfort doorberekend. Ik word doodziek van dit irritante Telfort gedrag.
Laatst gewijzigd door mhogend op 08 aug 2009 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u naast de mondelinge toezegging van R. van E ook een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per 27 mei gehad?

Het lijkt erop dat de toezegging niet in daden is omgezet.

Het lijkt erop dat u net zo getreiterd wordt door Telfort als bij mij gebeurd is.
Zie:
Telfort maakt fout op fout

In mijn geval leek het erop dat alle afdelingen bij Telfort autonoom functioneren, of beter niet functioneren.

Ik vraag me af of het tijd wordt voor de Geschillencommissie telecommunicatie waar u de einddatum van de overeenkomst ter discussie kunt stellen.

Sterkte!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Mhogend, ik vind het vervelend dat het allemaal verkeerd loopt, ik had al wat vragen uitstaan hierover. Hier probeer ik binnen een uur op terug te komen.

Zou u de privacy van mijn collega willen respecteren en zijn naam willen verwijderen?

Joris

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik heb net de bevestiging gekregen dat de met u gemaakte afspraken gaan worden nagekomen. U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging, alles wordt weggehaald bij het incassobureau.

Mijn welgemeende excuses voor het ongemak wat u bezorgd is door ons.

Joris

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ mhogend
Wilt u hier even melden als de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst bij u binnen is?

Dit kleinood bewaren tot in lengte der dagen.

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Ja hoor, daar ben ik ook weer. Dacht toch niet dat ik met goed nieuws kwam? Ik krijg net per mail een rekening over augustus en september! Terwijl op de rekening van juli al zwart op wit staat dat het abonnement is beëindigd!
Dhr. Joris, U kan mij wel uw oprechte excuses aanbieden voor al het ongemak (31 juli), maar erg geloofwaardig komt dit nu niet meer over!
Ik heb schriftelijke bevestiging van beëindiging. Ik heb schriftelijke bevestiging van toezegging tot creditering. Desondanks worden er nog steeds facturen gestuurd en geld geincasseerd!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk heeft u de onterechte incasso's al gestorneerd of laten storneren door uw bank.

Het lijkt mij de hoogste tijd worden om een selectieve blokkade op Green ISP BV/Telfort te laten zetten. Dan kan er niet meer afgeboekt worden.

U heeft bewijs van einde overeenkomst (minimaal 10 jaren bewaren, mocht er over een paar jaar iemand u weer een onterechte factuur sturen). Ik bewaar hem zolang ik leef. < g >

Een incassoprocedure wordt dus door u gewonnen en gaat dan op kosten van Telfort gevoerd worden.

Ik weet niet wat voor mensen bij Telfort de aanmaningen uitsturen. Ik kreeg er zelfs nog 1 nadat ik een brief had ontvangen dat ik geen onterechte aanmaningen toegestuurd zou krijgen.
Dus heb ik weer KPN gebeld om ze nogmaals een brief te laten sturen dat dit niet weer zou gebeuren. Ik had een contactpersoon bij KPN klantencontact ( namens de directeur) die voor mij de zaak heeft opgelost.

Incassoprocedure:
hier incassoprocedure

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door sterkearm »

Indien u zich de door inhoud/strekking van ten onrechte toegezonden aanmaningen (geschriften) in eer en goede naam aangetast voelt, bestaat de mogelijkheid om hiervan klachte te doen, enwel ter zake overtreding van:

Artikel 266 Wetboek van Strafrecht (titel 16), inhoudende:

"Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie..."

Dit misdrijf is, ingevolge artikel 269 Wetboek van Strafrecht (titel 16), een klachtsmisdrijf, o.a. vermeldende:

"Belediging, strafbaar krachtens deze titel, wordt niet vervolgd dan op klachte van hem tegen wie het misdrijf is gepleegd."

De klachtgerechtigde heeft 8 dagen de tijd om zijn/haar klacht in te trekken.
Voor het indienen van een klacht dient u zich, persoonlijk, te vervoegen aan een politiebureau.
Vraag, uitdrukkelijk, om afhandeling door een hulpofficier van justitie!
Toon deze de met het bedrijf gevoerde correspondentie, waarin en ten gevolge waarvan u zich, in eer en goede naam, beledigd voelt!
Geef aan dat u hiervan klachte wilt doen, ter zake artikel 266 Wetboek van Strafrecht, inhoudende;

- opzettelijke belediging,
- althans wegens (verwijtbare) voorwaardelijke opzettelijke belediging!

Middels "Googlen" kunt u, gemakkelijk, de hiervoor gebezigde termen raadplegen!

De politiefunctionaris dient uw klacht in een proces-verbaal te verwerken.
Als klachtgerechtigde dient u uw klacht te ondertekenen.

Omtrent de vervolging van degene tegen wie de klacht is geuit, beslist het OM (officier van justitie).

De strafrechter heeft het laatste woord!

sterkte,
sterkearm.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Telfort dacht de onterechte aanmaning na verzending brief dat het niet meer zou gebeuren af te doen met de mededeling dat hen bekend was dat ik deze kreeg.

Ik wilde graag weer zwart op wit zien dat ze ermee zouden ophouden.

Het is m.i. niet zo zeer een belediging, meer stress en werk veroorzakende werkwijze van Telfort.

Ik heb het meer ervaren als herhaalde pogingen tot afpersing.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geacht forumlid,

Ook uw constatering houdt mogelijk een strafbaar feit in!
Echter van veel ernstiger aard!
Hiervan kan aangifte worden gedaan!

De berichten in dit topic zijn persoonlijk van aard!
Onderzoek moet uitwijzen wanneer er sprake is van een strafbaar feit.

Vandaar dat dit een klachtsdelict is!
Gelukkig heeft de strafrechter hierin het laatste woord!

Vriendelijke groetend,
sterkearm

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dankzij de heer Middeldorp, directeur klantencontact KPN is mijn problematiek opgelost.
Ik help nu medeslachtoffers van internet providers, met als doel oplossing van hun klachten.

Ik vind het een goede ontwikkeling dat er een webcareteam probeert mee te helpen de ergste nood op te lossen.

Beter zou zijn als het webcareteam niet meer nodig is en dat conform de a.v. na een telefonische opzegging de klant een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst ontvangt.

Vervolgens opzegging z.s.m. naar de afdeling sturen die de dreigbrieven regelt en veel onnodig leed kan voorkomen worden als dit daar vervolgens effectief afgehandeld wordt zodat onterechte dreigbrieven het pand niet meer verlaten.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Joris,
Ben heel benieuwd of het beloofde nu correct wordt uitgevoerd. Zal melding maken van juistheid. Naam collega verwijderd.

Gesloten