LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC pest zijn trouwe klanten weg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Athoz »

Als dat logboek net zo objectief en uitgebreid is als bij Online heb je daar geen klap aan.. Zelf bijhouden is m.i. vooralsnog het beste..

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Athoz schreef:Als dat logboek net zo objectief en uitgebreid is als bij Online heb je daar geen klap aan.. Zelf bijhouden is m.i. vooralsnog het beste..

Voor de meeste UPC klanten is een logboek overbodig, wat moet je noteren zondern klachten te hebben ??. :lol:

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Henri42 schreef:
Athoz schreef:Als dat logboek net zo objectief en uitgebreid is als bij Online heb je daar geen klap aan.. Zelf bijhouden is m.i. vooralsnog het beste..

Voor de meeste UPC klanten is een logboek overbodig, wat moet je noteren zondern klachten te hebben ??. :lol:
Henri ! Ga bij je moeder de kachel uitp@ssen.. Je bent buitengewoon irritant. Zulke opmerkingen missen volledig het doel... dat JIJ geen problemen hebt wil nog niet zeggen dat een ander uit zijn nek loopt te kletsen!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

mmichel schreef:
Henri42 schreef:
Athoz schreef:Als dat logboek net zo objectief en uitgebreid is als bij Online heb je daar geen klap aan.. Zelf bijhouden is m.i. vooralsnog het beste..

Voor de meeste UPC klanten is een logboek overbodig, wat moet je noteren zondern klachten te hebben ??. :lol:
Henri ! Ga bij je moeder de kachel uitp@ssen.. Je bent buitengewoon irritant. Zulke opmerkingen missen volledig het doel... dat JIJ geen problemen hebt wil nog niet zeggen dat een ander uit zijn nek loopt te kletsen!
Michiel, mijn schoonmoeder leeft niet meer:(, wat jij uit je nek doet moet jezelf weten, logboeken bijhouden lijkt me een overbodige bezigheid:)

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Heinz »

Los van de voorafgaande discussie ben ik het eens met de topictitel "UPC pest zijn trouwe klanten weg".

Op dit moment neem ik bijna alle diensten af die UPC biedt: analoge kabeltv + radio, een uitgebreid digitaal tv-pakket, internet + telefonie.

Sinds 1 januari jl. ging het helemaal mis, want UPC verhoogde stiekum bepaalde abonnementsgelden en voerde andere benamingen in voor precies dezelfde diensten. Zo heet het digitale tv-pakket vanaf 1/1 ineens Royaal, wat tegelijk een abonnementsverhoging inhoudt, zonder dat ik daarom had gevraagd. Ook werd aangekondigd dat de snelheid van mijn fiberpower internetverbinding gratis was verhoogd, maar desondanks werd daarmee een tariefsverhoging doorgevoerd. Het resultaat is dat mijn nota's met ongeveer hetzelfde telefoongebruik met gemiddeld 25% zijn gestegen voor uiteindelijk precies dezelfde diensten als vorig jaar.

Ook blijft UPC mij factureren voor een dienst die ik helemaal niet van hen afneem, de DVR mediabox. Er wordt wel toegezegd dat dit op de volgende nota zal worden gecorrigeerd, maar het gebeurt niet. En maar bellen met de klantenservice voor 10 cent per minuut, elke telefoontje duurt tenminste 12 minuten en ik schiet er niets mee op. De maat is nu vol want ik stap binnenkort over naar een andere provider, maar aangezien er nog geen concurrentie is op de kabel zal dat voor een all-in pakket zoals ik graag wil KPN worden, dat scheelt in elk geval +/- 25 Euro per maand.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar aangezien er nog geen concurrentie is op de kabel zal dat voor een all-in pakket zoals ik graag wil KPN worden
Als je denkt dat daarmee je ergernis voorbij is kun je wel eens bedrogen uitkomen, KPN is jaren bij UPC in de leer geweest en is net zo rottig en klantonvriendelijk geworden als UPC in haar slechtste periode.
Vooral het onvermogen van KPN om problemen op te lossen is legendarisch.
Als daar iets fout gaat treed onmiddellijk de wet van Murphy in werking, dit heb ik bij 3(!) verschillende gelegenheden meegemaakt, voor mij geen KPN meer.

Met "KPN" bedoel ik ook de dochterbedrijven zoals Telfort en Het Net, alleen XS4all heeft het jaren volgehouden geen KPN kloon te worden, maar ook daar bespeur ik (helaas) steeds meer invloed van het moederbedrijf, de prijzen worden verhoogd, bellen gaat niet meer per seconde, op een klacht reageren ze a la Balkenende (alles langs je af laten glijden).

Waar je tegenwoordig nog wel goed terecht kunt? Ik weet het niet.

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Heinz »

Ron58, bedankt voor deze info.

Ik woon in 020 en er gaan sterke geruchten dat naast UPC deze zomer ook Ziggo op de kabel komt. Ik hoop dat er dan een concurrentiestrijd losbarst. Alhoewel, op dit moment schijnt Ziggo het ook slecht te doen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Ron58 »

Alhoewel, op dit moment schijnt Ziggo het ook slecht te doen.
Dat bedoel ik, er is er eigenlijk niet eentje die het echt goed doet.
En dan zit je bij een goede, wordt ie overgenomen door KPN, en gedegradeerd tot de bedenkelijke KPN kwaliteit.
Dat geldt voor internet, maar zeker ook voor mobiele telefonie.

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Heinz »

Volgens mij wordt bij UPC grondig gestudeerd op geraffineerde verkooptrucen. Bijv.: "wij hebben gratis uw internetverbinding verhoogd, u hoeft verder niets te doen, service van ons, etc." En maanden later blijkt dat dit toch in rekening wordt gebracht. Ook de nota's zijn gecompliceerd en ondoorzichtig, kennelijk verwacht men dat de gemiddelde gebruiker die dan niet zo snel kan ontcijferen. Daarnaast het 'stiekum' in prijs verhogen van bestaande abonnementen voor precies dezelfde diensten door ze van een andere naam te voorzien (zoals "Extra Channel pack" >>"Royal abonnement"). Allemaal trucjes om de klant om de tuin te leiden. Daar bovenop komt het ver onder de maat functioneren van de telefonische helpdesk. :twisted:

Draakje64
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2010 11:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Draakje64 »

Wij hebben ook een leuk gevalletje met UPC wij zijn ook weggepest en hebben daarom alles opgezegd per 1 juni 2009. Het contract is dus ontbonden zou je zeggen maar niks is minder waar we ontvangen nog steeds nota's. Iedere keer bellen met UPC en iedere keer krijgen we te horen het word opgelost het dus nu zover dat wij dus voor de rechter moeten verschijnen omdat wij wanbetalers zijn. Wij zijn deze stelling toe gedaan als je niks ontvangt hoef je ook niks te betalen. Wij hadden de boel per 1 juni opgezegd maar UPC heeft eigenhandig besloten om het maar per direct (1 april 2009) te doen wat voor ons veel ellende is geweest. Je kan bellen wat je wilt met UPC en ze kunnen in hun systeem ook inderdaad zien dat er is opgezegd maar ze doen er verder niks mee. De rekeningen blijven komen en we zijn inmiddels al een dik half jaar verder. Op dit moment wijn wij ten einde raad want ze willen gewoon niet luisteren die van de helpdesk. De druppel was vorige week toen werd er gewoon gezegd u moet betalen en wij kunnen niks voor u doen want u krijgt gewoon rekeningen en dus bent u nog gewoon bij ons aangesloten. Als je 1 x in de klauwen van UPC zit kom je er dus niet weer uit lijkt het. Luisteren doen ze niet vraag je naar een manager die is er niet en maar beloven dat alles wordt opgelost.

V-Clickert
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2008 08:23

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door V-Clickert »

Sinds ik een extra Mediabox (HD kwaliteit) op mijn huidige pakket heb genomen
krijg ik van UPC brieven toegestuurd dat ik wegens mijn "nieuwe pakket" ?? automatisch moet gaan betalen. Ik betaal al sinds ik UPC heb via "Mijn UPC Online Accoderen" Ook de extra Mediabox is verwerkt in de factuur.
Gebeld met de helpdesk en langs een UPC winkel gegaan maar deze weten niet hoe ik deze brieven kan stoppen ?? Heb een brief naar het hoofdkantoor gestuurd en gemaild naar de klantenservice maar geen reacties ??
Zo'n groot bedrijf...en niet in staat om via de afdeling facturering deze brieven te stoppen ??
Vanaf het begin werkt alles goed, ook de extra Mediabox werd snel afgeleverd en werkt prima. Dus zal die brieven maar op de koop toe nemen :-)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Wie maakt zich nou druk over wat papieren zonder waarde ???

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

mooie verhalen allemaal, waar ik me alleen aan erger is de onverschilligheid over monteurs.

(monteurs hebben het druk! waarmee dan? enz. enz.)

op ruim 2000.000 gebruikers zullen er hier (laat ik het ruim nemen) ongeveer 250 mensen met klachten.
jullie noemen dat veel? sorry hoor, alle providers hebben problemen in hun netwerk.
bij een kopernetwerk komt heel veel kijken, upc heeft en is dit al redelijk aan het vernieuwen. je hebt met vele factoren te maken. een schep door de kabel, graafmachine die een groepskabel kapot trekt, auto die tegen een wijkcentrale of ev aan rijdt, gemeente die met zijn grasmaaier een kast omver rijdt, extreme warmte waardoor koper gaat uitzetten en ruis veroorzaakt. een versterker die kapot gaat, en zo kan ik nog wel doorgaan.

hoe ik dit weet? ik ben zelf netwerkmonteur bij upc en ik hebben handen vol werk aan dit soort problemen, dan zal ik het nog niet hebben over mensen die thuis met goedkope kabeltjes (flosdraadjes) alles willen laten draaien, of de boel omleggen of weet ik veel allemaal.

maar nee het ligt allemaal aan UPC en zijn onderontwikkelde monteurtjes.
heb eens wat meer respect voor wat wij voor jullie doen, want geloof me ik en een hoop van mijn collega's doen ons uiterste best voor jullie. gemiddeld 50 uur p/w en daarbij ook nog weekend, avond en in de nacht zelfs storingsdienst. natuurlijk zijn er uitzonderingen ( onderaannemers en zzp'ers ) die ingehuurd worden.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door agro »

natuurlijk zijn er uitzonderingen ( onderaannemers en zzp'ers ) die ingehuurd worden.
Wel makkelijk anderen de schuld geven van de wanprestaties van upc, degene die ze inhuurt is nog wel steeds de verantwoordelijke, maarja als het niks mag kosten huur je natuurlijk kwantiteit in, in plaats van kwaliteit.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Van dit alles moet de KPN dan toch ook last hebben?

Ik draai nu al jaren stabiel bij de KPN, sorry, voor de KPN haters onder ons.

Buiten dat, de kabel is duurder dan analoog.

Een monteur kan nog zo zijn best doen, maar als de apparatuur niet deugt, staan jullie in je hemd! En als je wilt klagen over je beroep dat je zo vaak klaar staat en in de storingsdienst werkt, daar heb je zelf voor gekozen! Buiten dat, je krijgt er nog voor betaald ook, de mensen die UPC afnemen kunnen er niets aan doen dat het domweg niet functioneert! Maar die betalen ook voor een service die ze niet kunnen gebruiken.
Was dito bij Ziggo, voorheen @home.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik klaag helemaal niet over mijn werk, ik heb het heel erg naar mijn zin, ik probeer alleen duidelijk te maken op wat voor manier wij als monteur mensen proberen te helpen, uitzonderingen daar gelaten. en geloof me, kpn of welke andere provider dan ook hebben net zoveel problemen.

ik baal alleen dat er zo makkelijk op monteurs afgegeven wordt. zodra wij een storing in het netwerk krijgen rijden we er naar toe. en proberen we het te verhelpen. en daar doe ik als monteur mijn uiterste best voor.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

renegade66 schreef:ik klaag helemaal niet over mijn werk, ik heb het heel erg naar mijn zin, ik probeer alleen duidelijk te maken op wat voor manier wij als monteur mensen proberen te helpen, uitzonderingen daar gelaten. en geloof me, kpn of welke andere provider dan ook hebben net zoveel problemen.

ik baal alleen dat er zo makkelijk op monteurs afgegeven wordt. zodra wij een storing in het netwerk krijgen rijden we er naar toe. en proberen we het te verhelpen. en daar doe ik als monteur mijn uiterste best voor.

Uiteraard doen de monteurs hun best, UPC eist zelfs van monteurs dat de klacht/probleem verholpen is voor hun vertrek en na feedback :? met UPC en de klant

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Als je het financieel kan opbrengen zal ik als ik jou was naar de rechter stappen.
Ik heb dat namens mijn zeer goed lopende onderneming ook gedaan. En jawel ik heb het gewonnen. Ik laat mijn goed lopende onderneming die zeer afhankelijk is van internet toch zeker niet op de fles gaandoor UPC. Dan staan er 250 man op straat en dat is toch zeker niet de bedoeling. Via XS4ALL krijg ik precies wat ik wil.
Bijna nooit geen problemen. UPC heeft voor alle kosten inclusief inkomensdreving moeten vergoeden. Het zaken leven is misschien harder maar je hebt dan ook wel de verantwoordelijkheid voor meer dan 250 gezinnen die afhankelijk zijn van jou omzet.

Gr. A.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

Een ondernemer aan het woord, graag de firma naam om de file bij het gerecht te :shock: kunnen lezen

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: UPC pest zijn trouwe klanten weg

Ongelezen bericht door mmichel »

Mijn eigen topic schijnt na een jaar nog redelijk actueel te zijn. Nu zie ik een reactie van renegade66.

Allemaal leuk en aardig gesteld renegade66 , maar indien een klant al maanden murw wordt gemaakt door UPC en dan met name de helpdesk-nono's, kun je af en toe verwachten dat mensen nogal gepikeerd reageren indien je daar voor de derde keer langs moet. In mijn geval dus helemaal GEEN monteur.. na 6 maanden problemen. Dat het niet aan de kunde of onkunde van de meeste monteurs ligt is me al lang duidelijk, maar UPC als organisatie weet zelf heel goed dat er teveel storingen, te vaak, te lang voortduren. Indien je daar verandering in wil hebben dan dien je je WERKGEVER UPC aan te spreken op een zwaar tekort aan service monteurs.
Jouw stelling dat er maar 250 storingen zijn lijkt me gezien de klachten ronduit belachelijk.
Als je dat echt meent dan weet je in ieder geval waar de rest van de storingen blijft, of ze lopen weg samen met de klanten zoals ik na zoveel tijd, óf de melding zweeft ergens tussen de helpdeskmedewerker, computer, upc-internetlijntje, planner en heeft daar dan pakweg 3 maanden voor nodig om op jullie werkbonnen te verschijnen.

Dat je jouw frustratie ook kwijt moet prima, maar denk er ook eens aan dat die klanten die je helpt, JOUW salaris betalen! En die doe jij af als zeurkousen.
Ik wil jou weleens horen na een half jaar gekloot en gemier met je internetverbinding, verkeerde informatie doorkrijgen en monteurs die niet op komen dagen! Denk je dan ook, ach ze hebben het druk!?
Wat betreft de opmerking van Renegade66 over problemen bij andere providers..

Ik zit zelf nu via Inter.NL.NETop BBNED op 11 dagen na, AL 1 jaar zonder ook maar éénmaal een storing te hebben gehad!

Maar nu komt het leukste, een aantal klanten van me... 12 stuks heb ik meegenomen naar Inter.NL.NET ook via BBNED. die zitten ook al ruim 9 maanden online ZONDER éénmaal uitgevallen te zijn.

Het kán wel!

Gesloten