LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort oplichting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
discovery60
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 dec 2009 12:55

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door discovery60 »

Hallo Remco,

Je weet niet half hoe dankbaar ik je ben dat er eens wat aan gedaan wordt. Je hebt inderdaad gelijk, ik heb het klantnummer van mijn internet en telefoon doorgegeven, dat is ook van Telfort. Foutje!

Groeten Marja
Laatst gewijzigd door discovery60 op 29 dec 2009 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Eev »

Wat vreemd dat Telfort zichzelf publiekelijk op de borst klopt omdat het zogenaamd "water bij de wijn doet", als een telefonische toezegging niet geregistreerd staat in het klantensysteem. Alsof de klant dan per definitie verzint dat een dergelijke toezegging is gedaan.

Laf om dan op een forum de held uit te hangen die zogenaamd over z'n hart strijkt om de onbetrouwbare klant alsnog van dienst te zijn, wetende dat CCA's wel vaker verzuimen/vergeten een notitie achter te laten.

Weinig klantenservices die zich bewust zijn van hun functie.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Discovery60

Hartelijk dank voor de aanvullende informatie, u mag het klantnummer verwijderen uit het voorgaande bericht. Ik ga direct voor u aan de slag en bericht u verder op uw prive mail.

Daphne

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Discovery60

Zojuist heb ik een bericht verzonden naar uw prive e-mailadres.

Daphne

mokon
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2010 21:50

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door mokon »

Telfort heeft ook mijn mobiel internetabonnement geblokkeerd omdat ik volgens hen een factuur niet betaald zou hebben.
Ik heb de klantenservice een PDFje gemaild van een overzicht van mijn bankoverschrijving aan Telfort waarbij duidelijk het betalingskenmerk staat van de factuur die niet betaald zou zijn. Mogelijk dat dit overzicht niet bij de juiste persoon is terecht gekomen. In de aanmaning en ingebrekestellilng staan uberhaupt geen telefoonnummer of emailadres vermeld om te reageren (alleen postbusnummer). Met veel moeite via de site contact met klantenservice kunnen vinden en bericht kunnen versturen. Klantenservice geeft mij een 0900-nummer door om te bellen van 30 eurocent per minuut. :roll: Belachelijk, dat ik als klant dit moet gaan betalen terwijl zij de administratie niet op orde hebben.
En als een klant doorgeeft dat volgens zijn administratie de factuur wel betaald is, dan ga je dit toch eerst uitzoeken en niet het abonnement blokkeren :evil:
Ik heb alle facturen betaald tot 1 februari en dus recht op de diensten van Telfort op het gebied van mobiel internet, vind ik, maar dat is nu geblokkeerd. Er wordt gedreigd met deurwaarders en allerlei kosten die mij in rekening zal worden gebracht als ik niet tijdig betaal.
Dit zou toch niet mogen kunnen :cry: Het gaat om weinig geld dus is het niet interessant juridisch verhaal te halen.
Zal voor de zekerheid netjes een brief sturen aan het postbusadres, dan ben ik juridisch gedekt, maar ik baal ervan dat dit mij tijd, energie en toch ook (al is het weinig) geld kost.
Overigens ben ik blij dat het abonnement definitief zal worden afgesloten over een week. Ik stap over naar een andere provider.

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Ik ga zo te zien ook slachtoffer worden van deze praktijken...
Ik kom er net achter dat ik afgesloten ben, ten eerste al heel vreemd dat ik probeer in te loggen en de melding krijg "u bent afgesloten omdat er een beveilingsgevaar dreigd vanaf uw computer" Dus ik gelijk in de stress dat ik een eng virus heb ofzo.
Maargoed er zou een mail over verstuurd zijn (naar een mailadres dat ik niet gebruik). Dus ik naar die mailbox, betreft het een achterstand van een paar maanden terug die viel niet automatisch te incasseren. En dat ging men ook niet nog een keer proberen. Erg bizar ant de maandbedragen die erna kwamen inasseren ze wel gewoon. Waarom incasseer je dan niet gelijk het totaal openstaande bedrag?
Nee gewoon afsluiten, dat is veel beter. En natuurlijk de 20 euro aanluitkosten.
Nou ik kan nu alvast zeggen dat ik morgen naar het GWK ga om het bedrag met een faxbevestiging over te maken. Dan weten ze na een uur ook dat het geld is over gemaakt. En dan wens ik gewoon binnen 24h weer aangesloten te zijn. En verder ook geen sprake meer over aansluitkosten. Anders ga ik me er toch eens heel goed in verdiepen, wat mijn rechten hieromtrend zijn.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@thundergod,

Geef hier even een seintje als de fax verstuurd is. Noteer indien mogelijk ook het telefoonnummer van die fax.
Dan vis ik hem er tussenuit en sluit u weer aan.

Per PB ontvang ik graag alvast uw postcode en huisnummer.

Hugo

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

@Hugo
Het wordt nog veel fraaier.
Ik ben direct de volgende dag naar het GWK geweest.
Daar wordt mij verteld dat het rekeningnummer (op mijn factuur) niet bekend is daar. Ze hebben een ander rekeningnummer van Telfort. (maar dan weet ik niet waar mijn geld terecht komt) Dus ik bel de helpdesk en leg dit verhaal uit.
Daar wordt mij verteld dat die mogelijkheid er niet is. Ik leg rustig uit van wel want ik kom er net vandaan, ik moet alleen het juiste rekeningnummer hebben.
Nee dat bestond echt niet, ik vraag netjes om haar leidinggevende te spreken omdat ik haar expertise in twijfel trek, maar ook dat ging niet gebeuren.
Ik wil het dus best per direct overmaken maar die mogelijkheid wordt me niet geboden.
Dus als jij mij het rekeningnummer kunt vertellen wat wel bij het GWK bekend is, en dat het dan ook goed gaat komen dan zou ik je zeer erkentelijk zijn...
Ik ben immer enkel een klant die graag zijn schuld wil voldoen...

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Nou, het geld is overgemaakt, het berichtje verstuurd. Ik had gister om 23:00 al een melding dat ik binnen 2 uur weer aangesloten zou zijn. Maar tot op heden nog steeds niets. Ik ben erg benieuwd hoe dit nu gaat met de aansluitkosten. En mijns inziens worden er enkel aansluitkosten berekend als je ook daadwerkelijk afgesloten bent. Dat zou inhouden dat mijn abb. dus op hield met bestaan, en heb ik ook nog recht op een creditering voor deze dagen dat ik "afgesloten" zou zijn.
Maar ik wacht maar weer in spanning af......

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Uw verbinding is ma 05 april 2010 00:08 weer ingeschakeld.
Ik zie dat uw modem wel is ingetraint maar zonder IP staat. Ik raad u aan uw modem even uit te zetten en daarna weer in te schakelen.

Een afsluiting en een opzegging zijn twee hele verschillende dingen dus uw beredenering is onjuist.

De heraansluitkosten zijn voor als de betaling zo lang uit blijft dat zoals in uw geval de verbinding buiten werking gesteld wordt.
Dit stond ook vermeld op de aanmaningen u per post+e-mail heeft ontvangen en op de meldingspagina die u vanaf 5 werkdagen voor de daadwerkelijke afsluiting in uw browser te zien heeft gekregen.

Hugo

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Telfort webcare schreef:Uw verbinding is ma 05 april 2010 00:08 weer ingeschakeld.
Ik zie dat uw modem wel is ingetraint maar zonder IP staat. Ik raad u aan uw modem even uit te zetten en daarna weer in te schakelen.

Een afsluiting en een opzegging zijn twee hele verschillende dingen dus uw beredenering is onjuist.

De heraansluitkosten zijn voor als de betaling zo lang uit blijft dat zoals in uw geval de verbinding buiten werking gesteld wordt.
Dit stond ook vermeld op de aanmaningen u per post+e-mail heeft ontvangen en op de meldingspagina die u vanaf 5 werkdagen voor de daadwerkelijke afsluiting in uw browser te zien heeft gekregen.

Hugo
Hm.. zoals ik volgens mij eerder ook al aangaf, kreeg ik die meldingspagina niet.
Ik kreeg een pagina dat ik een of ander virus zou hebben en daardoor afgesloten zou zijn. Dit is ook erkend door de klanten service. De juiste pagina werd pas dagen daarna opgevoerd. Tevens heb ik een klacht ingediend, en ben ik door een collega van je terug gebeld dat er wel degelijk sprake is van een ander rekening nummer. Iets wat zowel jij als de "dame" die ik toen aan de telefoon had mij betwiste. Kortom erg slordig allemaal, en een beetje jammer dat er dan zo belerend over de procedures worden gesproken terwijl die in mijn geval helemaal niet aangehouden zijn. En het mij aan alle kanten enkel moeilijker werd gemaakt om het door mij verchuldigde bedrag bij jullie te krijgen........

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

En wederom afgesloten.........
Ik wordt erg treurig van de onproffesionele kunsten van Telfort.
Ik krijg geen verbinding, dus het eerste wat ik doe is speuren naar een bericht van Telfort in mijn mailbox... maar uiteraard niets te vinden.
Ik bel met de klantenservice en die beginnen wer over de "waarschuwings pagina" waarop ik kan klikken en dan heb ik weer verbinding zodat ik het bedrag kan overmaken. Maar net zoals de vorige keer krijg ik geen waarschuwingspagina!! !! !!
Ik heb het bedrag nu over gemaakt, en die pagina zou binnen 2 uur zichtbaar moeten zijn. Wellicht heeeel vreemd, maar ik ga er niet bepaald vanuit dat ik over 2 uur deze pagina zichtbaar heb. Sterker nog dat ik deze week nog verbinding heb.
Fijn om zaken te doen met zo'n proffesionele organisatie.... :roll:

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

De verbinding is op dit moment actief. Wanneer u de modem herstart zal deze zich opnieuw aanmelden voor een IP adres. Aangezien dit de vorige keer al het geval was, zou ik u adviseren de modem te resetten naar fabrieksinstellingen. Heeft u zelf eerder iets aan de configuratie gewijzigd?

Wouter

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Telfort webcare schreef:De verbinding is op dit moment actief. Wanneer u de modem herstart zal deze zich opnieuw aanmelden voor een IP adres. Aangezien dit de vorige keer al het geval was, zou ik u adviseren de modem te resetten naar fabrieksinstellingen. Heeft u zelf eerder iets aan de configuratie gewijzigd?

Wouter
Nee, ik zou niet weten hoe dit moet...

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

thundergod schreef:
Telfort webcare schreef:De verbinding is op dit moment actief. Wanneer u de modem herstart zal deze zich opnieuw aanmelden voor een IP adres. Aangezien dit de vorige keer al het geval was, zou ik u adviseren de modem te resetten naar fabrieksinstellingen. Heeft u zelf eerder iets aan de configuratie gewijzigd?

Wouter
Nee, ik zou niet weten hoe dit moet...
Kun je kijken of jullie me weer hebben afgesloten, ik heb weer volle verbinding maar geen contact met pagina's, en nee ook geen "waarschuwingscherm" waar jullie het altijd over hebben.... :?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

De verbinding is actief en de modem is al 2 dagen stabiel verbonden. Tevens kan ik vanaf hier de modem bereiken middels ping.
Heeft u een (draadloze) router op de modem aangesloten?

Wouter

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

discovery60 schreef:Hallo Remco,

Je weet niet half hoe dankbaar ik je ben dat er eens wat aan gedaan wordt. Je hebt inderdaad gelijk, ik heb het klantnummer van mijn internet en telefoon doorgegeven, dat is ook van Telfort. Foutje!

Groeten Marja
Marja, u hoort ook gewoon voor de diensten te betalen die Telfort levert.
Zoals we hier allemaal kunnen lezen zien we dat als Telfort zich niet aan de afspraak houdt u ze beschuldigt van oplichting. Terwijl u na de 20ste aanmaning nogsteeds niet had betaald.

:lol: Lachwekkend hoor.. :lol:

pukkie63
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:40

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door pukkie63 »

Telfort is gewoon frut ( en dan zeg ik het heel netjes) wij zijn 9 maanden bezig geweest met het mobiele nummer op te zeggen.
2 Telfortwinkels gehad te weten Eindhoven en Tilburg die beweerde dat het nummer niet bestond terwijl wij naast hun in de winkel er mee belde!
9 maanden ellende en natuurlijk nog gewoon de rekening met abo-kosten moeten betalen.
Nog geen excuus, bloemetje of creditering kon er af

Echt schandalig voor mij nooit, never geen Telfort meer.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Via PB ontvangen:
thundergod schreef:Wouter,
Kun je eens iets voor me nakijken?
Ik heb echt om de paar dagen problemen met mijn verbinding ik maak wel contact en mijn netwerk icoon geeft aan dat er verbinding is, maar elke site die ik open krijg ik de melding dat de pagina niet bereikt kan worden.. (als ik op een ander netwerk over ga dan werkt het weer wel) Het kan toch niet zo zijn dat ik wekelijks 3x het modem moet resetten.
Ik heb dit probleem trouwens al 2 dagen geleden op jullie site voor gelegd. Maar daar wordt uiteraad niet op gereageerd...
"overgaan op een ander netwerk" betekent dus dat u op ons basismodem een draadloze router aangesloten heeft en internet via wifi?

Het modem zelf namelijk volledig stabiel en onafgebroken met ons verbonden op 14,337Mbit down, 1,031Mbit up. Dat is niet het probleemdomein.

Steeds meer mensen halen een draadloze modem/router in huis waardoor het alsmaar moeilijker wordt om daar een stabiele en snelle verbinding mee op te zetten.

Het is essentieel dat uw draadloze netwerk staat ingesteld op het meest rustige kanaal. Scan eens met inSSIDer naar alle netwerken in de buurt en stel uw modem in op het rustigste kanaal. (1 t/m 13)
thundergod schreef:... (als ik op een ander netwerk over ga dan werkt het weer wel)
Dat netwerk staat dan wel op een goed kanaal en daardoor heeft u geen instabiliteit, maar dit kan met uw eigen netwerk dus ook als u deze correct instelt. :)

Hugo
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 09 sep 2010 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

thundergod
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2010 00:20

Re: Telfort oplichting

Ongelezen bericht door thundergod »

Ik weet dat het niet onder jullie verantwoordelijkheid valt, maar zou je me kunnen uitleggen hoe je die instellingen wijzigd?

Gesloten