LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door OMA »

Hallo, ik kreeg vanmorgen een dik pakket over een nieuwe provider die probeert
je lid te maken van hun club. Ze leggen glasvezel leidingen aan en daarna kun je via hun alles in 1 bestellen. Ik heb hun prijzen vergeleken met wat ik nu heb via UPC en ze zijn duurder.
Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord.

Oma

stofzuigertje

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als deze op www.internetten.nl niet te vinden is zou ik voorlopig deze nieuwe firma niet nemen.
Juist nieuwe firma die onbekend is moet je de service en snelheid maar afwachten.
Kies voor zekerheid en dus geen onbekende die zo klanten probeerde te winnen.

vascodagama
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door vascodagama »

Ik kreeg ook dat pakket net binnen. Twee weken eerder hadden ze een bericht verstuurd over het feit dat ze glasvezel in de straat gingen leggen, en er werd stellig benadrukt dat je je volledig vrijblijvend en kosteloos kunt aanmelden om aangesloten te worden. Hierover zou ik nog bericht ontvangen met formulier. ( dit pakket dus). Er werd ook benadrukt dat als men hier NU geen gebruik van maakt ( kosteloze vrijblijvende aansluiting), en men wil dit later alsnog, dat dit extra kosten met zich mee gaat brengen. Nu in dit pakket wordt ook gezegd dat je je vrijblijvend aan kunt melden. Ik heb tevergeefs gezocht naar desbetreffend formulier gezocht. Er zit echter wèl een formulier bij, wat , als je dat ondertekend, gelijk vastzit aan een éénjarig abbonement met Lijbrandt. Nergens een formulier waarmee je dus ALLEEN toestemming kunt geven voor die "gratis" glasvezelverbinding. Als dit is hoe dit bedrijf wil beginnen, maak je borst dan maar nat voor de toekomst. Dacht dat UPC erg was.. Kreten als "Meer voor minder" ( niet waar) "Lijbrandt is betrouwbaar" ( laat me niet lachen ) zouden mensen ervan moeten overtuigen over te stappen. Op ene hele lage gemene manier inspelen op onzekerheid van mensen; "U en uw gezin zijn voorbereid op de toekomst ". Lijkt mij het beste voor ons allemaal als we massaal weigeren met dit bedrijf in zee te gaan. Waarom ? Omdat er dan toch wel een nieuwe komt, één die dan hopelijk geleerd heeft van die huigelachtige praktijken achterwege te laten.

eggy99
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2010 14:42

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door eggy99 »

Ook ik heb me even in de materie verdiept en moet zeggen dat Lijbrandt het slim doet. Het volgende is het geval, in een groot aantal plaatsen in Nederland word een glasvezelnet aangelegd. Dit wordt bij ons door het bedrijf Glashart gedaan. Deze aansluiting (van de straat tot in de woning) is voor zover ik heb kunnen lezen idd gratis. Je hebt dan echter nog geen toegang tot diensten zoals tv, radio, telefoon en internet. Daar heb je een provider voor nodig, oa Kpn doet dit en dus ook Lijbrandt. Door mensen in een heel vroeg stadium aan te schrijven denken mensen misschien dat ze alleen bij Lijbrandt terecht kunnen voor de genoemde diensten.

Mijn advies is dus, laat Glashart een aansluitpunt in je woning creeëren en kijk dan met welke provider je in zee gaat.

antoinette38
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:01

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door antoinette38 »

Lijbrandt is al een wat oudere speler op internetgebied,het is v.n.l in de Bollenstreek actief,ik ken een aantal mensen die er erg over te spreken zijn.
Geheel onbekend is het niet, alleen niet heel groot.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door berndv »


witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb zelf Lijbrandt, het is glasvezel, staat totaal los van de UPC-kabel, de KPN-kabel, of wat dan ook.

Het voordeel van Lijbrandt is de snelle internetverbinding.

Over de service ben ik erg te spreken, één keer was het modem voor de TV kapot, ik kon dezelfde dag nog op kantoor langskomen om het even te laten testen (het kan immers ook aan de TV liggen), en heb meteen een nieuw modem meegekregen. Een tijdje later was de AB kapot, heb zonder problemen een nieuwe gekregen.

Een storing die ik hier had was ook heel snel en kosteloos verholpen, de aannemer bleek voor de analoge TV ergens iets verkeerd geïnstalleerd te hebben.

Overigens heb ik geen telefoon van Lijbrandt, immers, ik heb een mobieltje, daar heb ik genoeg aan, en daardoor betaal ik wat minder. (40,95 per maand).

Het is trouwens ook mogelijk om alleen TV of alleen internet te nemen.

Wel moeten binnenshuis de kabels nog opnieuw worden aangelegd. Als je dat zelf niet kunt, kan het wel wat prijzig worden.

Maar ik kan het je zeker aanbevelen.

Het geleuter van Stofzuigertje zou ik maar snel vergeten. :wink:

robintavenier
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:55

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door robintavenier »

wij zijn ook over gestapt op glasvezel,sinds 5januari,kwam de monteur heeft alles aangesloten moest alleen nog even door bellen naar de centrale,kreeg te horen dat hij nog niet hier had mogen zijn heeft z,n spullen gepakt en is weggegaan en heeft ons laten zitten,toen kwamen we er achter dat onze telefoon het niet meer deed,heeft 3weken geduurd toen kwam er een monteur en heeft een noodlijn aangelegt werkte perfect,toen kwamen ze 9febr om alles weer aan te sluiten,op zich deed bijna alles het alleen moesten we nog 2uur wachten eer dat de telefoon het deed,maar je raad het al na3uur deed hij het nog steeds niet weer gebeld nee het kan wel 2dagen duren na heel veel telefoontjes verder doet hij het nog steeds niet ik kan wel bellen maar ik kan niet gebeld worden,maar moest wel even met me mobiele telefoon kosten meer dan 300,00 euro betalen,ja daar komen ze wel in tegemoet als alles geregelg is,vandaag maar weer gebeld en kregen te horen dat ze ons vergeten waren we zijn bijna 3maanden verder,je kan niks,ze zetten er 3man aan om het te verhelpen geloof jij het nou ik niet meer,binnen 2weken moet het geregeld zijn maar dat heb ik meer gehoord. :lol: :twisted:

vascodagama
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door vascodagama »

Daarom is het idd beter om te wachten net zoals stofzuigertje zegt.

Oh ja, @ "Witte angora " , denk je nu echt dat niemand het doorheeft met zo'n on-ge-looflijk DOORZICHTIG bericht ??

Alle twijfels die ik nog had, zijn gelijk weggenomen door je ( jullie ) bericht. NIET met Lijbrandt in zee gaan.

Ik zou jou ook iets aan willen bevelen,.. samen met stofzuigertje dan.

Voel je 'em ? ... Au hè... juist, dat vinden wij ook niet lekker....

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door witte angora »

vascodagama schreef:Daarom is het idd beter om te wachten net zoals stofzuigertje zegt.

Oh ja, @ "Witte angora " , denk je nu echt dat niemand het doorheeft met zo'n on-ge-looflijk DOORZICHTIG bericht ??

Alle twijfels die ik nog had, zijn gelijk weggenomen door je ( jullie ) bericht. NIET met Lijbrandt in zee gaan.

Ik zou jou ook iets aan willen bevelen,.. samen met stofzuigertje dan.

Voel je 'em ? ... Au hè... juist, dat vinden wij ook niet lekker....
Nee, ik voel hem niet, als je dat bedoelt: ik werk niet bij Lijbrandt. En als je dat niet gelooft zal het me worst wezen. En als je iets anders bedoelt dan snap ik hem helemaal niet.

TS stelt een vraag wie er ervaring met Lijbrandt heeft,, ik heb ervaring met Lijbrandt, dus ik vertel gewoon mijn ervaring, en dat is een positieve. Als je even naar mijn aantal geplaatste berichten kijkt (ruim 1700) dan kun je er toch wel per definitie van uitgaan dat mijn account niet ter meerdere eer en glorie van Lijbrandt is, of wel dan.

Ik vind dat je maar een rare reactie geeft, als ik eerlijk mag zijn.

Wat robintavenier betreft: hij heeft het wel over glasvezel, maar niet over Lijbrandt, dus dat kan ook een heel ander bedrijf zijn.

vascodagama
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door vascodagama »

Ik vond dit raar : " Het geleuter van Stofzuigertje zou ik maar snel vergeten. "

En voor de rest was je bericht vreemd positief over een bedrijf wat toch wel de grenzen opzoekt.

(Verder vond ik het een hele leuke woordspeling.)

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik heb me in de glashardtwinkel aangemeld voor een vrijblijvende aansluiting. De medewerker gaf aan dat ze klanten ook afraden om nu al een abonnement aan te gaan omdat het nog ruim een jaar duurt voordat de aansluiting er is. In mijn geval word ik aangesloten rond mei 2011.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door Athoz »

Gratis aangesloten worden op glasvezel, meteen doen.. Als je dat kan doen zonder abbo, helemaal meteen doen :P

Hier in dit gehucht komen alleen bedrijven op het industrieterrein in aanmerking voor glasvezel, en de nieuwbouwwijk die ze nu aan het bouwen zijn.. Ik wou dat ze het hier ook aanlegden -.-

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door Shine »

Lijbrandt, powered by Glashart
Zie: http://www.lijbrandt.nl/
Ik heb het vermoeden dat beide bedrijven op de een of andere manier 'familie'is.

Natuurlijk dat Lijbrandt dus de eerste is die reklame stuurt.
Overigens vind ik de website van Lijbrandt erg incompleet. Men spreekt over paketten, maar nergens kan ik vinden welke tv zenders in het basis- en opvolgende paketten zit.
*Herstel: na enig verder zoek en speurwerk gevonden. Ik ben absoluut niet onder de indruk*

Volkomen onbekend met glasvezel en haar abonnementen en kostenplaatje heb ik eens wat gesnuffeld. Wat mij opvalt:
- De leveringsprijzen van dezelfde pakketten verschillen per postcode. Dit betekent dat iemand in Amsterdam meer/minder betaalt dan iemand in Zwolle of vice versa. De prijsverschillen zijn niet mis voor de poes.
- Ik de prijsstellingen van de pakketten erg hoog vindt. Nog maar te zwijgen over eventuele extra diensten (aanvullingen) die je wilt afnemen.

Bovenstaande geldt trouwens niet alleen voor Lijbrandt maar zeker ook voor KPN glasvezel.

Samenvattend: Ik vind de prijsstellingen van glasvezel erg ondoorzichtig en in verhouding tot kabel erg duur. Zeker als ik naar de pakketten van beiden kijk.
Ik vraag mij af waarom er zulke grote pakket prijsverschillen zijn in de postcodegebieden.

Advies: Daar waar glasvezel recentelijk aangelegd is, of aangelegd gaat worden, ga niet meteen in zee met de eerste de beste aanbieder. Kijk de kat uit de boom. Er zullen gaandeweg vast meer, zoniet mogelijk interessantere aanbiedingen van andere 'leveranciers' komen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door Mendoza »

Advies: Daar waar glasvezel recentelijk aangelegd is, of aangelegd gaat worden, ga niet meteen in zee met de eerste de beste aanbieder. Kijk de kat uit de boom. Er zullen gaandeweg vast meer, zoniet mogelijk interessantere aanbiedingen van andere 'leveranciers' komen.
Inderdaad, ik word pas mei 2011 aangesloten. Dat is nog ruim een jaar vanaf nu. Over een jaar zullen de prijzen hoogstwaarschijnlijk wat lager zijn.

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, ik word pas mei 2011 aangesloten. Dat is nog ruim een jaar vanaf nu. Over een jaar zullen de prijzen hoogstwaarschijnlijk wat lager zijn.
Dan zul je tegen die tijd waarschijnlijk opnieuw een 'fantastische' aanbieding krijgen, maak je daar maar geen zorgen over.

Toen ik in Nijmegen woonde idem dito, eerst kwam er bericht dat de glasvezel aangelegd zou worden, of ik lid wilde worden, dus niet. Een jaar later lag het er, en een maand van tevoren kwam exact dezelfde aanbieding.

Geen zorgen, je komt heus niets tekort. Daar zorgen al die bedrijven wel voor. :wink:

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ach ik heb geen haast. Ik betaal nu 20,44 voor 20mbit bij Telfort. Ik vind die 0,44 alleen wel onzin. Dus ik wacht op een 20mbit ADSL-provider waar ik inclusief kosten aanmelding onder dit bedrag kan komen. Ja inderdaad, voor een paar euro stap ik dan over :lol:

Ik heb ondertussen liever dat die glasvezel er alvast ligt. Kost niks.

trojan222
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2010 21:12

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door trojan222 »

Hoi allemaal als aanvulling op deze discussie. Ik heb ook het welkomst pakket van lijbrandt gehad. Ondertussen zijn er bij mijn woonplaats drie providers. Lijbrtandt, KPN en Tweak.

Ik ben mij aan het verdiepen in de voorwaarden en het aanbod van de pakketten c.q aabiedingen.

Keus zat zou ik zo zeggen

hans963
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2010 19:30

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door hans963 »

Ik woon in Dordrecht. Daar heeft de gemeente het initiatief genomen om een glasvezelnet aan te leggen. Dat wordt door Glashart gedaan.Lijbrandt is een dochteronderneming van Glashart overigens. Inmiddels zijn 3 wijken aangelegd en op 1 juli is gestart met de aanleg in de overige wijken, o.a. in Sterrenburg waar ik woon. Ik ben bij een bijeenkomst geweest waar uitleg over de materie werd gegeven. Daar was iemand van Glashart, Lijbrandt en KPN Glasvezel, de laatste 2 zijn de providers die via het nieuwe netwerk producten aanbieden. Volgens de man van Lijbrandt is zijn provider juist gestart om concurrentie mogelijk te maken. Inmiddels zijn er nog meer providers waaronder Tweak en Solcon die via het glasvezelnet gaan werken. Er is niets geheimzinnig aan en de pakketten verschillen ook en dat maakt de keuze nog groter. Dan is er kabel, adsl EN glasvezel en glasvezel heeft de toekomst. .....De huidige netwerken bereiken hun grenzen.
Ik ga zeker over naar glasvezel, maar ik ga nog kiezen uit een aantal providers...

Hans Marijs

vrijmetselarij

Re: Wie kent het bedrijf Lijbrandt?

Ongelezen bericht door vrijmetselarij »

Is ook bekend bij ons.

Jan (Meester)

Gesloten