LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten afhandeling bij kpn

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
angel9900
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 14:10

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door angel9900 »

Ik weet het Tiptoo, maar op een gegeven moment wil/moet je wat anders proberen. Wanneer je zou bellen zonder die gegevens kunnen ze al helemaal niks. Het ziet er naar uit dat we de facturen gewoon blijven ontvangen en dat er niks tegen gedaan wordt :(
maar bedankt voor je reactie
tiptoo schreef::mrgreen: angel 9900 ken me voorstellen dat je kwaad bent ik ken de behandeling bij kpn ben er ook gelukkig gauw vanaf maar let op ....je mag nooit post van een ander lezen is strafbaar , gewoon erop zetten afzender verhuisd helpt dat niet dan maar weggooien aangezien het al een jaar zo is maar openen mag echt niet.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door lostlovey »

Hier ook veel herkenning en opnieuw opborrelende woede en mijn "zaak" is al zo'n twee jaar geleden afgehandeld.

Dit doet KPN al jaren: je hebt een hetnet-abo (inbel a 3,95 per maand) dat je wilt afzeggen. Prima, afgezegd, bevestigingsbrief ontvangen, lijkt koek en ei. De volgende dag echter ligt er weer een schrijven van KPN met de mededeling "gefeliciteerd met uw ADSL-abo a 30 zoveel per maand" :shock:. Nooit aangevraagd natuurlijk, ik was juist bezig KPN helemaal de deur uit te werken.

Het heeft me ruim 6 maanden gekost dit recht te zetten. Ik heb wel een vergoeding gehad die de telefoonkosten dekte en ik heb gewoon steeds alles gestorneerd en uiteindelijk bij mijn bank een totale blokkade aangevraagd voor alles dat KPN heet. Ook had ik op een gegeven een casewerker met een direct nummer dat ik kon bellen, wat ik ook deed :mrgreen:.

Ik heb er ook aan gedacht een zaak aan te spannen vooral nadat ik de afdeling Opzeggingen in uhm...Belgie ergens aan de lijn had gehad. Ik werd doorverbonden aangezien ik aantoonbaar gelijk had (wat ook tig keer werd bevestigd door KPN) en de afdeling Opzeggingen was de enige die de melding door het systeem kon duwen (want die zat blijkbaar vast...constipatie is chronisch bij KPN). De onverlaat op die afdeling had het lef mij eerst nog eens 20 min. in de wacht te gooien om vervolgens terug te komen met "ja maar mevrouw wat u wilt, kan helemaal niet...goedenavond KLIK". Daarna heb ik dezelfde knul bij de klantenservice gebeld (vraag nu ook ALTIJD naar de naam) en mijn verhaal gedaan. Hij leek me menselijk, vond het ook schandalig en hij heeft de zaak toen doorgeduwd naar een casewerker.

Uiteindelijk heeft de KPN me zoveel energie gekost dat ik blij was er van te zijn en er ook geen zaak van heb gemaakt maar het is te gek voor woorden natuurlijk. KPN komt er bij mij ook nooit meer in. En ik raad het ook iedereen in mijn omgeving af als ze denken een "service" van KPN te nemen.

Privatisering rules...NOT.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

lostlovey schreef:KPN komt er bij mij ook nooit meer in. En ik raad het ook iedereen in mijn omgeving af als ze denken een "service" van KPN te nemen.

.
dit doe ik dus ook , elk mens die aan mij vraagt voor een goede provider raad ik ten sterkste af om KPN te nemen, en uit je verhaal begrijp ik je woede maar al te goed heel herkenbaar. :wink:

H. Habets
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2010 09:41

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door H. Habets »

goede morgen,
het is niet allemaal kommer en kwel bij KPN
bij mijn overstap naar KPN in april 2010 heb ik ook een hoop problemen gehad( zie mijn bericht elders in dit forum ) maar deze zijn allemaal opgelost door KPN met volledige terugbetaling van de gemaakte telefoonkosten zowel vaste lijn kosten als ook mobile kosten
ook werden mijn abbonementskosten pas van kracht nadat alles zo werkte als afgesproken
ik ben inderdaad niet content met de klantenservice van KPN maar die klacht lees ik ook over andere providers hier bij RADAR
ik ben nu in het bezit van een emailadres van de medewerkster van KPN die onze problemen verholpen heeft en die ik in geval van problemen van welke aard dan ook kan benaderen
zij was het met mij eens dat de klantenservice niet bepaald uptodate is ,maar daar kon zij niets aan veranderen , vandaar dat prive adres
voor alle duidelijkheid , ik ben geen medewerker van KPN of een daaraan gerelativeerde firma
of mijn contract na 1 jaar verlengd wordt bij KPN , staat nog te bezien
alles is mogelijk

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

H. Habets schreef: ik ben nu in het bezit van een emailadres van de medewerkster van KPN
:mrgreen: je wilt niet weten hoeveel emailadressen ik had......maar inderdaad bij elke provider is er wel wat maar alsnog KPN spant echt de kroon wel misschien doordat ze hier op het forum zo vaak voorkomen dat ze eindelijk die oogkleppen gaan afdoen al geloof ik dat niet zo ....maar tis en blijft een rotprovider waar je onvoorstelbaar veel uithoudingsvermogen bij nodig hebt om je gelijk te krijgen.

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door Gringolio »

tiptoo schreef: tis en blijft een rotprovider waar je onvoorstelbaar veel uithoudingsvermogen bij nodig hebt om je gelijk te krijgen.
Klopt... Ruim 15 jaar geen problemen gehad met KPN maar toen het eenmaal misging ben ik in een wereld beland waar Kafka een puntje aan kan zuigen... En ik dool er nog steeds rond, morgen precies vier weken zonder internet (en zonder dat KPN snapt waarom)... En maar beleefd blijven bij de helpdesk die soms zelfs grofweg ontkent dat er problemen zijn ("jawel hoor uw internet werkt gewoon zoals het hoort") :shock:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

Gringolio schreef:
tiptoo schreef: ("jawel hoor uw internet werkt gewoon zoals het hoort") :shock:

dat is zo'n typisch antwoord van kpn , alles werkt je belt omdat je het zo leuk vindt met die helpdesk a 10 cent te bellen :mrgreen:

sandra56
Berichten: 205
Lid geworden op: 26 okt 2008 10:40

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door sandra56 »

Ik heb een verdomde fout gemaakt om op 5 juni jl InternetPlusbellen Extra+Interactieve TV bij kpn te bestellen en meteen begon de ELLENDE voor mijn!n
Nog steeds heeft kpn niet één keer de moeite genomen om inhoudelijk op mijn twee(2)aangetekende brieven te reageren!
Ik ben één keer telefonisch door een kpn medewerker benadert, maar inplaats dat kpn ZIJN fouten oplost, wilt kpn mij alleen maar op hoge kosten jagen!
Maar dat pik ik niet!!! :evil:

Pjotrvrolijkhuisdier
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2010 15:48

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door Pjotrvrolijkhuisdier »

Sinds juni 2010 heeft kpn ons adsl standard ongevraagd omgezet in een adsl extra
abonnoment.
Vanaf dat moment geen internet meer, ja er is iets fout gegaan bij ons en binnen 48 uur doet alles het weer.
Ook na 48 dagen nog niet, maar na een week al opgezegd omdat een medewerker mij voor leugenaar uitmaakte.
Ik zou terug gebeld worden toen dit niet gebeurde was ik degeen die loog.
Aangetekend opgezegd en ja hoor de bevestiging van de opzegging, helaas hoorde daar ook een rekening bij. Hoezo ik had immers geen internet meer en opgezegd ook nog.
Inmiddels verschillende keren gebeld en geschreven .
Via het 0900 nummer als ook via een 010 nummer, krijg ik gelijk, maar via de heer naja briefterrorist middedorp loopt de rekening op.
O en in september kreeg ik een tweede brief dat ik had opgezegd, blijkbaar kan je bij dat zooitje 2 x opzeggen.
Masaal aangifte doen tegen die middedorp is mischien een optie, want stalken ook per brief lijkt mij strafbaar.
Iedereen sterkte die met de provider die toch wel de kroon spant wat betreft oplichtingte maken heeft.
KPN is echt de kampioen klant treiteren.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

Pjotrvrolijkhuisdier schreef: Iedereen sterkte die met de provider die toch wel de kroon spant wat betreft oplichtingte maken heeft.
KPN is echt de kampioen klant treiteren.

dank je wel Pjotr , maar eh , ik zit er gelukkig ook niet meer lang bij , heb bijna mijn tijd uitgediend bij ze helaas had ik een jaarcontract maar dat is bijna om :D

Pjotrvrolijkhuisdier
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2010 15:48

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door Pjotrvrolijkhuisdier »

Hoop het voor :D je, maar KPN en contracten is niet hun sterkste punt vrees ik

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

Pjotrvrolijkhuisdier schreef:Hoop het voor :D je, maar KPN en contracten is niet hun sterkste punt vrees ik
:D ik heb daar hulp bij dus komt goed :mrgreen:

akka
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:44

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door akka »

Ook ik heb veel problemen met KPN.
Ik was telefonisch benaderd met een aanbieding, internet plus bellen. Het was voor mij goedkoper dan m'n huidige provider, dus ik wilde dat wel doen.
Ik vertelde er wel bij dat ik niet precies wist wanneer ik over kon stappen. We hebben het gehouden op 1 febuarie. Ik ben daarna met online (huidige provider)gaan bellen om te vragen tot wanneer m'n contract loopt. Dat loopt tot juni.
Dus ik meteen KPN weer terug gebeld, en gezegd dat ik het wilde annuleren, omdat me het te lang zou duren. Dat was geen probleem, alles zo geanuleerd worden, en was wel een brief al onderweg, maar dat maakte niets uit.
Dit gebeurde rond 5 november. Echter kreeg ik twee dagen later van online een mailtje dat ik op 18 november over werd genomen door een andere provider. Ik heb gebeld met online, en gevraagd hoe of wat. Hun snapte er ook niet zoveel van, want m'n contract loopt nog tot juni bij hun. Dus het zal dan wel een misverstand zijn. Op 8 november heb ik opeens problemen met m'n vaste telefoon en met het internet. Allebei werkt het niet.
Ik online gebeld, hun gekeken wat er aan de hand was. Ze zaggen geen storing of zo. Ik had alles al geprobeerd, stekker erin enuit, ge-reset, noem maar op.
Na 3 dagen kwamen kwamen ze er bij online achter dat het probleem bij de KPN lag, die hadden m'n singaal overgenomen. Per direct dus.
Met als gevolg, dat ik dus zonder telefoon en internet zit.
KPN zag wel in dat het hun fout was, want ik had op tijd geanuleerd, en als het over moest gaan zou dat volgens hun administratie op 3 januarie gebeuren. Nou hoe ze nou aan 3 januarie komen is mij ook een raadsel.
Ze konden het niet al inlaten gaan, terwijl zij mij wel afgesloten hadden! Er werd aan gewerkt. Ik zou terug gebeld worden. Dat gebeurde niet, ik heb twee weken lang dagelijks gebeld, met de klantenservice. Keuzemenu, doorverbonden, in de wacht, en daarna de mededeling dat ze er niets aan kunnen doen op het moment. Ik kreeg als tip/advies om een dongel te nemen, zodat ik toch kon internetten. De kosten zou ik van hun terug krijgen, werd mij gezegd. Ik de dongel gehaald, die kreeg ik niet aan de praat. Weer gebeld, probleem voorgelegd...alles weer nagelopen, of ik het wel goed had gedaan. Toen ie het nog niet deed vertelde ze me dat ik beter naar een KPN winkel kon gaan, om het probleeem voor te leggen. Dat deed ik, daar deed ie het wel. Ik blij, totdat ik thuis was, hij deed het thuis gewoon weer niet. Weer gebeld, ik zou geen goed bereik thuis hebben, dus ik kon 'm weer gewoon terug brengen.
Toen ik dat deed de volgende dag, wilde ze 'm niet terug nemen, omdat de doos open was geweest, en ze niet wisten hoeveel ik erop gebruikt had!!!
Via de KPN winkel een klacht ingedien, binnen 3 dagen zal er contact met met opgenomen worden. Na 6 dagen heb ik zelf maar weer eens gebeld, het hele verhaal wéér uitgelegd.....bla bla....
Om een heel lang verhaal niet nog langer te maken. Nu ben ik 4 weken verder, ik heb wel het modem inmiddels gekregen, dus kan wel internetten, maar kan niet bellen.
het terugbellen gebeurd steeds maar niet, niet over de dongel, niet over de problemen met het bellen. Al helemaal niets te zeggen over de kosten, van m'n mobiel, van de dongel, het eindelijk bellen naar 09000244....en ik heb nog steeds m'n contract bij online lopen, tot juni. Door de telefoon beloven ze van alles, maar als ik een paar dagen later weer bel, weten ze van niets!!!
M'n geduld is echt op! Maar ik kan niets op dit moment!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

om te quoten vind ik je verhaal een beetje lang....maar van wie heb je nu het modum? van kpn of van online? als je die van kpn namelijk gebruikt ben je al klant bij hun , ga eens naar het juridisch loket met al je papieren leg de zaak uit hun weten beter de weg dan wij hier op het forum, succes.

tip voor als je nog eens overstapt...kijk eerst na tot hoelang je huidige contract loopt scheelt een boel ellende :wink:

Errrna
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2010 18:28

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door Errrna »

Ook mij komt dit alles helaas bekend voor en aangezien ik MIDDEN in de ellende zit bij KPN zou ik willen vragen of een 'ervaringsdeskundige' nog tips voor me heeft...

In augustus ben ik via de overstapservice van Online overgestapt van KPN internet naar Online. Dit zou per 9-9 gebeuren. Begin sept. had ik hiervan geen bevestiging gekregen van KPN (wel van Online) en heb daarom maar eens gebeld. Er werd me toen verteld dat het wel correct in het systeem stond, het was alleen administratief nog niet verwerkt. Dit zou meteen gebeuren en ik zou de volgende dag bericht krijgen van de correctie. Dit gebeurde inderdaad, alleen stond in dit bericht de overstapdatum verkeerd: 6-10 ipv 9-9. Ik heb sindsdien 3 emails naar KPN gestuurd en 4 keer met KPN gebeld. Op geen van de emails heb ik ooit een reactie ontvangen en van de 4 telefoontjes heb ik 2x te horen gekregen dat het probleem 'bij deze opgelost is' (niet dus), 1 x werd de verbinding verbroken (toen ik al 15 minuten in de wacht stond) en voor 1 gesprek moet ik nog terug gebeld worden. Ondertussen bleef ik 'dreig-facturen' ontvangen (nooit met daarin de correcte overstapdatum), omdat ik mijn automatische betaling voor sept en okt had laten terug storten.

Op 5 november heb ik maar weer eens gebeld en toen werd mij gemeld dat de hele zaak opgelost zou zijn als ik 5,91 euro aan KPN zou overmaken ter betaling van de eerste 8 dagen van september, dit heb ik meteen gedaan om voor eens en voor altijd van dit bedrijf af en te zijn en ik was dan ook aangenaam verrast toen ik de daarop volgende 3 weken geen onnavolgbare facturen (heb zeker 10 verschillende ontvangen in sept en okt) meer kreeg van KPN.

Helaas ontving ik op 30 september echter een brief van een incasso bureau (!!!) met daarin de mededeling dat KPN de zaak over heeft gedragen en dat ik voor 1 december 85 euro moest overmaken!!! WANHOPIG & WOEST word ik er van!!

Ik sta nu dus op het punt om een aangetekende klacht te versturen naar KPN, maar lees uit de verhalen hierboven dat dit ook hopeloos is.... Is er daarom iemand die deze hele rit al heeft uitgezeten en die mij kan adviseren wat ik nu het beste kan doen??
Alvast heeeeeeel hartelijk BEDANKT!!!!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik heb bijna de rit uitgezeten maar heb je nooit een bevestiging ontvangen via kpn dat je weg bent gegaan? via een brief thuis dan? zou zeggen mail ze nog een keer of ga naar de kpn pagina en zoek het knopje bel me terug op vul je telefoonnummer in en je wordt gebeld, hou vol en wijs ze op het telefoongesprek dat je gehad hebt dat het allemaal inorde was , kpn neemt elk gesprek op succes. anders effe naar het juridisch loket voor advies.

dat gesprek op dat bandje zijn ze verplicht na te luisteren .

Errrna
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2010 18:28

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door Errrna »

Nee, alleen telefonisch te horen gekregen dat alles in orde was en dat ze dat schriftelijk zouden bevestigen, maar dat hebben ze vervolgens dus keer op keer niet of verkeerd gedaan. Om gek van te worden! Maar bedankt voor de tips, goed om te weten dat ze alle telefoongesprekken opnemen!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

Errrna schreef:Nee, alleen telefonisch te horen gekregen dat alles in orde was en dat ze dat schriftelijk zouden bevestigen, maar dat hebben ze vervolgens dus keer op keer niet of verkeerd gedaan. Om gek van te worden! Maar bedankt voor de tips, goed om te weten dat ze alle telefoongesprekken opnemen!!

hou vol dat dat gesprek is opgenomen want dat is zo en eis van ze dat ze het schriftelijk thuis sturen daar heb je recht op , ik heb het gelukkig thuis gestuurd gekregen , zorg ervoor dat je dat ook krijgt , succes , kpn is een en al ellende.

schiet me ineens wat te binnen , van wie gebruik je het modum mag toch wel hopen van online toch? die van kpn moet je als ze de brief sturen terug sturen naar kpn.

iynsd
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2010 19:31

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door iynsd »

Kan je vertellen kpn doet niks aan opzeggingen ben al 3 weken bezig om
het contract van me dochter op te zeggen. Me dochter is weer bij me thuis
komen wonen na 11 maanden op der eigen te wonen dus we hadden niks aan 2 contracten van kpn. Ik gebeld naar kpn en het uitgelegd dat ze weer thuis woont ze viel onder een bijzondere regeling ik moest een bewijs van inschrijfing van de gemeente kost ook 8,50 opsturen en een opzegging ik gedaan, ze zou terug gebeld worden moet nu nog gedaan worden. Ik maar weer gebeld 30 minuten aan de lijn kost een gotsvermogen zo. Ze zeggen dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand goed maar de abbonnement wordt pas in januari opgezegd dat is 2 maanden zeg ik en voor dat ik het wist werd er neergelegd :twisted:. Als je ze weer beld weten ze van niks wordt er zo moe van weer alles uitgelegd en ja hoor 11januari is de abbonnement opgezegd ik weer maar dat is 2 maanden ze valt onder een speciale regeling zeg ik ja mevr dat klopt wat u zegt maar 11januari wordt haar abbonnement opgezegd staat hier ik weer uitleggen dat is 2 maanden want ze woont hier vanaf 8 november. Ja mevr dat zie ik ik zal het in orde maken en voor de rest kunnen we niks doen maar u moet ook een abbonnement hebben van kpn anders kan het niet :?:. Ik zeg die heb ik dat kunnen jullie zien ja mevr dat klopt dus het is in orde dus ik zeg hij is vanaf nu opgezegd dan nee mevr pas vanaf 11 januari :?: . Je blijft bellen en alles uitleggen maar helpen ho maar. Ik snap niet dat ze langs elkaar heen werken want de 1 weet niet wat de andere heeft gezegd en heeft geschreven komen ze niet echt uit. Maar de abbonnement is dus vanaf 11janauri opgezegd dus 2 maanden en niet 1maand ben benieuwd of dat ook gebeurt. Ik snap ook niet dat ze dan zeggen dat ze onder een speciale regeling valt en dan er niks aan doen raar hoor KPN dat wat jullie zeggen niet waar maakt.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: klachten afhandeling bij kpn

Ongelezen bericht door tiptoo »

@iynsd

zorg dat je het op papier krijgt dus niet via een toezegging in de mail of telefoon, succes ik heb de papieren gelukkig in huis.

Gesloten