LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
H.Prust
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:06

overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Ongelezen bericht door H.Prust »

We besloten over te stappen van afzonderlijke telefonie (tele2) en internet (XS4ALL) naar een combinatie hiervan bij XS4ALL. Dat zou 12-1-10 gebeuren. Er ging meteen van alles mis bij XS4ALL, waardoor wij 2 weken zonder telefoon zaten. Dat alleen al kostte vele uren proberen te bellen. Ook het opzeggen bij Tele2 ging fout. Ons was gezegd door XS4ALL niets op te zeggen, dat zouden zij doen. Maar half februari kregen we toch weer een rekening (alleen abonnementskosten) van Tele2. Er bleek bij hen niets te zijn opgezegd. Desgevraagd stelt men bij XS4ALL dat zij alleen bij de hoofdprovider hadden opgezegd (KPN), zoals ze verplicht zijn en dat wij zelf bij Tele2 hadden moeten opzeggen. Dat is ons niet verteld; we weten niet waar we kunnen checken of dit klopt of niet (helpdeskmedewerkers weten vaak weinig). Nu stuurt Tele2 aanmaningen voor abonnementskosten voor de tijd dat wij al belden via XS4ALL. We hebben brieven geschreven, gemaild, bezwaar ingediend, maar geen andere reactie gekregen dan dat we moeten betalen. Dit is gewoon niet juist hoe deze provider opereert. Welke rechten hebben wij? Wat kunnen wij hieraan doen?
m.vr.gr.
Herman Prüst

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

a) nooit telefonisch overstappen, altijd online regelen. Zo heb je altijd schriftelijk bewijs in handen via bevestigingsmails van wat je hebt besteld. Via telefoon bestellen is garantie voor problemen.

http://www.xs4all.nl/consument/adsl/overstappen.php

b) geef xs4all 14 dagen de tijd om alle problemen op te lossen omdat je anders naar de SGC stapt. Daarna een geschil aanspannen via http://www.sgc.nl

Dat xs4all naar KPN wijst is een schande. KPN heeft niets te maken met dit verhaal. Verder is Tele2 ook een rampenbedrijf. Het zou dus kunnen dat Tele2 wel de opzegging van xs4all heeft ontvangen, maar niet heeft verwerkt.

Verder is xs4all extreem duur, de duurste provider die er is. Als ze er al meteen zo'n prutzooi van maken zou ik ernstig overwegen de hele bestelling te annuleren.

Kunnen ze niet binnen 30 dagen leveren, dan heb je sowieso wettelijk recht op ontbinding van de overeenkomst met xs4all.

H.Prust
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:06

Re: overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Ongelezen bericht door H.Prust »

Hallo Bob,
bedankt voor je reactie. Dat van de SGC in nieuw voor ons. Die nemen we zeker mee.
groet,
Herman Prüst

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Ongelezen bericht door oppie11 »

Tele2 is een carrier die gebruik maakt van de diensten van KPN. Het nummer is altijd bij KPN in beheer gebleven en daarom is KPN ook opgezegd nadat je nummer daar is weggeporteerd. Providers hebben geen inzicht in eventuele contracten bij de carriers. Wel vervelend maar bij iedere provider werkt het op die manier. Kan nooit kwaad om er zelf nog even achteraan te bellen bij een overstap. Zou wel netjes zijn als XS4ALL of andere providers dit ook naar nieuwe klanten toe communiceren.

H.Prust
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:06

Re: overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Ongelezen bericht door H.Prust »

Beste Oppie,
dank voor je reactie. Blijkbaar werkt het zo. En in reactie op de 2e helft van je bericht kan ik alleen maar zeggen: inderdaad, inderdaad, inderdaad.
groet,
Herman Prüst

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Bob Schurkjens schreef:a) Verder is xs4all extreem duur, de duurste provider die er is. heb je sowieso wettelijk recht op ontbinding van de overeenkomst met xs4all.
Dit is absoluut niet waar.
Ik ben vorige maand overgestapt van KPN naar XS4ALL. Reden: Omdat KPN stukken duurder is voor hetzelfde te leveren pakket.
Totaal geen problemen gehad.
Binnen 2 weken was alles geregeld en alles is netjes overgezet, incl. behoud oude telefoonnummers.
Voor de paar dagen van afsluiting door KPN en aansluiting XS4ALL een dongel gehad waardoor ik gewoon gebruik kon blijven maken internet. Ook het telefoneren ging gewoon door.
Zelf bij KPN aangegeven dat de lijn door XS4ALL overgenomen ging worden en dat XS4ALL de verdere opzegging zou regelen.
Tijdens dit telefonisch contact kreeg ik het voorstel om bij KPN te blijven. Tarief zou dan aangepast worden. :?
Blijkbaar jaren teveel betaald. :evil:

H.Prust
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:06

Re: overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Ongelezen bericht door H.Prust »

Beste Schorpioen,
goed om te horen dat XS4ALL ook goed werk kan leveren. Dat geeft nog enige hoop voor de toekomst.
m.vr.gr.Herman Prüst

dulong
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2010 11:04

Re: overstappen van Tele2 naar XS4ALL

Ongelezen bericht door dulong »

Ik heb anderhalf jaar geleden precies hetzelfde gehad met xs4all. Dat kostte me destijds ook een paar maanden extra kosten.

En nu ook weer toestanden. Xs4all heeft haar adsl snelheden verhoogd van abonnementen . In mijn geval van 8 naar 16 Mbits. Maar wat blijkt: ik krijg niet meer aangeboden dan 12. De werkelijke snelheid daar nog eens ver beneden: gemiddeld 7 Mbits.

Met de helpdesk gemailed en bij ieder mailtje krijg ik antwoord van een andere medewerker die iedere keer hetzelfde mantra afdraait.

Hoe xs4all de beste provider ? Zodra het kan, stap ik over. Ik heb er meer dan genoeg van.

Gesloten