LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nachtmerrie Alice

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
surfingjohn
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:06

nachtmerrie Alice

Ongelezen bericht door surfingjohn »

op 16-4 is mijn nieuwe abbo afgesloten bij Alice, tot op vandaag (21 mei) is Alice niet in staat gebleken een werkende internetverbinding tot stand te brengen, inmiddels meer dan 20 telefoontjes gepleegd (de laatste vanochtend).
ook gevraagd om een contractontbinding maar Alice houd vast aan 1 maand opzegtermijn en schrijft natuurlijk vrolijk geld af van mijn rekening, in een brief van Alice op mijn verzoek om ontbinding (mijn brief van 11-5)beschuldigen ze mij dat ik ze geen redelijke termijn heb gegeven op een correct functionerende verbinding te leveren, daarom achten ze mijn bezwaar ongegrond, contract wordt per 16-6-2010 ontbonden en ik krijg een schamele creditering van € 5,-!
welke rechten heb ik nu nog wel in Nederland als consument?

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: nachtmerrie Alice

Ongelezen bericht door SirPeter »

Wat is de reden dat het niet opgeleverd kan worden?
Wat is Alice nog aan het uitvoeren om het probleem te verhelpen?
Kan zijn dat Alice nog druk bezig is om het probleem op te lossen vandaar dat er gezegd wordt dat het nog niet opzegbaar is. Meeste providers stellen minimaal een aantal weken als termijn. Ik weet niet of er een wettelijke termijn geteld is via opta.

stofzuigertje

Re: nachtmerrie Alice

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze na 20x bellen en 1 maand geen verbinding konden maken en je hebt Ontbonden mag je elk daarna afgeboekt bedrag terug halen.

Via rechtszaak moet Alice dan bewijs leveren.
Gezien de vele klachten hier en bij Kassa zal dit voor hun lastig worden.

U hoeft nooit te betalen voor een niet geleverde dienst en ze moeten binnen redelijke termijn een werkende verbinding opleveren.
Als ze dus een rechtszaak starten omdat zij 2 maanden geld willen voor geen geleverde dienst, alleen modem en pogingen mag je ook de telefoon kosten en reiskosten declareren als onkosten.

Alleen is de kans dat zij de kabel niet vrijgeven groot dus geen ADSL elders aanvragen maar via TV kabel of tijdelijk via buren online gaan.

Waarschuwing;
Als je vorige provider de lijn niet vrij heeft gegeven is er wel een kans dat zij winnen dus wie was jou vorige ADSL aanbieder en heeft die de kabel tijdig vrijgegeven?

surfingjohn
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:06

Re: nachtmerrie Alice

Ongelezen bericht door surfingjohn »

mijn vorige provider heeft de lijn wel degelijk vrij gegeven, dus dat kan het niet zijn, het probleem wat speelt is dat mijn modem geen WAN ip adres binnen krijgt, blijkt bij Alice niemand te zijn die dat kan fixen, vandaag een aangetekende brief gestuurd met nogmaals het verzoek om ontbinding en creditering van alle door mij gemaakte kosten, maar ja als ze willen, vertragen ze alles tot 16-6.
morgen komt de monteur van XS4all om tijdelijk tot 16-6 zonder kosten UMTS aan te sluiten, ben ik voorlopig even geholpen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: nachtmerrie Alice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alice moet binnen 30 dagen leveren. Zo niet, dan kun je het contract eenzijdig ontbinden. Zie: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

Alle bedragen die ze afboeken direct storneren.

surfingjohn
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:06

Re: nachtmerrie Alice

Ongelezen bericht door surfingjohn »

iedereen bedankt voor zijn reacties, ik ga aan de slag!

Gesloten