LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonisch Verlengen Tele2 abonnement *PAS OP!*

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
pienokio
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2010 15:21

Telefonisch Verlengen Tele2 abonnement *PAS OP!*

Ongelezen bericht door pienokio »

Werd vanmiddag gebeld door tele 2.

>"U bent nog tevreden met Tele 2?"
<euuh, ja
>"IVM nieuwe wetgeving per 1 januari bellen we mensen die klant bij ons zijn op om het abonnement te verlengen. en volgens onze gegevens loopt uw abonnement bijna af. We mogen het nu niet meer stilzwijgend verlengen, dus vandaar dit telefoontje zodat wij kunnen regelen om het in orde te maken."
<Stuur de aanbieding maar via de post of via de e-mail. dan kan ik er even over nadenken
> Nee meneer, we sturen niks op via de mail of post.

< Maar wat nou als ik nu niet reageer, wat gebeurd er dan?
> Dan heeft u straks geen internet meer

< Nou dat vind ik een hele rare gang van zaken. kan me niet voorstellen dat die nieuwe wet zo in elkaar zit.
> Dan moet u het zelf maar weten meneer. Goedenmiddag. <Klik>

Heb vervolgens zelf met de klantenservice van Tele 2 gebeld om over deze verkooptruuk een klacht in te dienen, en de medewerker vond het ook een verkeerde voorstelling van zaken die die verkoopmedewerker aan de telefoon doorgaf.

U BENT DUS GEWAARSCHUWD!
U hoeft dus NIET op dit aanbod in te gaan...

Abonnement blijft gewoon doorlopen en is PER maand opzegbaar!

stofzuigertje

Re: Telefonisch Verlengen Tele2 abonnement *PAS OP!*

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Call Center probeerde opnieuw 2 jaren contract te verkopen wegens provisie verkoper dus koop nooit iets per telefoon!
Dit was geen Tele2 maar verkoper die voor hun contracten moet sluiten!

pienokio
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2010 15:21

Re: Telefonisch Verlengen Tele2 abonnement *PAS OP!*

Ongelezen bericht door pienokio »

Ze opereren onder de vlag van Tele 2...

Die moet daar wat aan doen.

Nou ben ik gelukkig zo wijs dat ik door had dat het een truuk was, maar kan me zo voorstellen dat er zat andere zijn die wel in het verhaal van deze meneer meegaan en vervolgens weer een langere tijd vast zit.

Vind het niet erg, heb geen klachten over tele 2, maar de manier waarop dit gaat vind ik schandalig!

wim hoeijenbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:36

Re: Telefonisch Verlengen Tele2 abonnement *PAS OP!*

Ongelezen bericht door wim hoeijenbos »

Wil hierbij aangeven dat dit kennelijk nog steeds gebeurt. Al weken probeert iemand mij namens TELE2 te bellen en me over te halen om mijn contract voor 1 of 2 jaar te verlengen.
Ik hou de boot steeds af en zeg dat ik erover zal nadenken, vandaag is mijn vrouw weer gebeld en er wordt redelijk agressief en stellig beweert dat ik wel moet verlengen omdat anders per datum x mijn abonnement vanzelf zal stoppen.

Dit is klinkklare leugens en klopt niet met de algemene voorwaarden.

Voor mij een reden maar eens naar een andere provider te gaan overstappen. Heb weinig vertrouwen in een provider die mij op oneerlijke gronden probeert langer te binden.

Wat is hier in het algemeen tegen te doen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telefonisch Verlengen Tele2 abonnement *PAS OP!*

Ongelezen bericht door ciske »

Wat is hier in het algemeen tegen te doen?
ophangen zodra iemand zegt dat die namens tele2 belt.

Harmins
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:40

Re: Telefonisch Verlengen Tele2 abonnement *PAS OP!*

Ongelezen bericht door Harmins »

wim hoeijenbos schreef: Wat is hier in het algemeen tegen te doen?
zeggen dat je handelingsonbekwaam bent

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Telefonisch Verlengen Tele2 abonnement *PAS OP!*

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Da's ook frapant, een kennis vertelde mij ook dit zelfde verhaal m.b.t. TeleNee.
Wettelijk verplicht enz. enz.
Een 1e maand minder abonnementskosten en een hogere snelheid in ruil voor een Ja.
Ik greep gelijk naar mijn voorhoofd, maar heb er verder maar geen woorden over vuil gemaakt.
Het kwaad was al geschied.
Een mens gaat anders nog denken dat een weduwe-vrouw kennelijk het ultieme slachtoffer is van Nuon, T-Mobile en TeleNee met allerlei rare (verkoop-)praatjes.
Verkoop van allerlei diensten en producten lijken de laatste jaren wel steeds agressiever geworden te zijn.
Best schandalig.

Gesloten