LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
de realist
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door de realist »

Tip. :idea: Neem dit grondig ter harte. Deze provider XS4All kan beter haar naam wijzigen in Useless. Voor de argeloze internetter biedt zij een wanstaltige service. Zolang de verbindingen goed zijn en de klant betaald op tijd haar rekeningen én er is geen verhuizing gepland dan gaat het meestal goed. Zodra echter ergens maar een "probleempje" om de hoek komt kijken gaat het mis! De service is ronduit belabberd. Useless gebruikt bedrijfjes waar mensen werken die iets van computers afweten. Ik ben ooit op het hoofdkantoor geweest om mijn gram te halen. Het was werkelijk onbeschoft hoe zij met klanten omgaan. Ik heb een eigen bedrijf en weet zeer goed hoe ik klanten moet benaderen. Useless heeft mij door haar optreden duizenden euro's aan schade gekost. Twee weken zonder communicatie (internet en email) zijn dodelijk voor een bedrijf dat alleen maar handelt d.m.v. deze middelen. Zij trokken zich hier niets van aan en boden één maand restitutie van het abonnementsgeld (uit coulance!!). Een bedrijf moet nooit klant willen worden. Een slimme particulier zal ook een beter alternatief moeten nemen.

jer
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:58

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jer »

beste realist,

ik heb een kennis die precies hetzelfde meegemaakt heeft bij kpn. Ook twee weken gewoon afgesloten geweest en moest maar geduldig wachten. Zijn klanten dachten dat hij niet meer bestond en leed enorm veel schade. tijdens een gesprek kon ie slechts € 4.000,00 krijgen als genoegdoening terwijl het bedrag minstens € 50.000,00 moest zijn. Hij als kleine ondernemer heeft uiteindelijk niets ondernomen vanwege hoge advocaat kosten en bewijsvoering.
Het wordt hoog tijd dat de VERANTWOORDELIJKHEID in de grondwet als hoofdartikel wordt opgenomen. Zo kan iedereen van zwerver tot minster president of van moslim tot kardinaal strafbaar gesteld worden vanuit de wetgeving en zorgen ervoor dat die zachte Kantonrechters ook een peper in hun achterste krijgen om eens adekwaat recht te doen spreken.. Want heel, heel veel berichten hier op Rader geplaatst hadden met zo'n wet niet bestaan......

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door juster »

Mijn neef heeft ook een eigen bedrijf en derhalve heeft hij 2 providers juist
om dit soort problemen te voorkomen.

jer
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:58

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jer »

leuk idee, een bedrijf- twee profiders. Echter hoe kun je dezelfde telefoonnummers plaatsen en aktief houden bij twee profiders tegelijkertijd om al die narigheid te voorkomen?

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door juster »

Je hebt als bedrijf toch je eigen briefpapier waarop je 2 verschillende telefoonnummers laat drukken. Dit zelfde kun je toch ook met e-mail etc. doen !

S6

jer
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:58

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jer »

alles kan natuurlijk. maar hierin schuilt een beetje een knullige presentatie naar buiten toe. Twee verschillende telefoonnummers ziet er gekunsteld uit. Als ik zulk briefpapier zie dan heb ik bedenkingingen. Een z.g. "hoofdnummer" met 2 zijlijnen als doorschakelfunktie en als enig hoofdnummer op het briefpapier geeft meer jus. Wel zijn wij er achter gekomen dat indien hij dit opnieuw meemaakt dan DIREKT met de serviceafdeling van de bewuste profider een doorvoer laat uitvoeren naar een mobiel nummer. Want dit geven die knuppels nooit automatisch aan als optie!!. doen! (doorschakelen kost je wel de gesprekskosten maar is uiteraard goedkoper dan dat je klanten een afsluittoon horen vanwege het niet funktioneren van de internet verbinding met telefoonaansluiting.

jeve2
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 13:46

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jeve2 »

Sinds februari 2011 heb ik de friztbox 7340 en sinds die tijd vreselijk veel last van een klapperende lijn. Verbinding was een isdn verbinding. Na twee monteurs en een kpn technicus was het advies om de isdn lijn te vervangen door een analoge lijn. Na de omzetting en het upgraden naar de allerlaatste firmware ( 3 dagen oud) die een pak ellende zou verhelpen. De afgelopen 5 uur nog geen problemen gehad. Ik moet overigens zeggen dat de medewerkers van XS4ALL mij zeer correct hebben benaderd en ook volledig hebben meegewerkt aan de oplossing (?) van het probleem. Ik ben al 20 jaar abonnee en naar volle tevredenheid. Helaas moet ik me "behelpen"met het laagste abonnement vanwege een te grote afstand tot de centrale en de staat van het kpn leidingnet. We wonen op een waterberg volgens de monteur maar van aanleg glasvezelkabel is nog geen sprake terwijl dat in dit geval wellicht sterk aan te bevelen is.

jer
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:58

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jer »

door de koperen rotzooi van kpn in de grond kunnen we niet hoger met de snelheid dan het kleinste internetpakket dat XS4all.nl aanbiedt. Hoeveel mensen zijn niet oversized mety hun pakket en betalen te veel per maand? check uw internet maar eens met: http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/
en breng uw pakket terug tot wat die koperen leiding doorgeeft. succes. stuur mij maar een taart of bloemen..

katakispirit
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2011 07:49

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door katakispirit »

Na dit forum gelezen te hebben realiseerde ik me dat veel van de problemen die jullie hebben beschreven mij ook is overkomen. Wij hadden twee jaar geleden een abonnement bij Xs4All afgenomen (het Lite abonnement). Dit werkte naar onze mening prima, tenminste als we op internet wilde dan was dit geen probleem.

Ruim een half jaar geleden ging onze speedtouch haperen, viel steeds uit, waardoor het modem iedere keer gereset moest worden. Na contact met Xs4All werd direct de Fritzbox aangeboden. Omdat de problemen bleven bestaan zijn we daar toen op ingegaan.

Na installatie van de Fritzbox begonnen de problemen. Steeds een klapperende lijn. Na het wijzigen van de instellingen door Xs4All was dit aanzienlijk minder. Tot afgelopen twee weken de lijn om de 2 minuten uitviel. Weer contact met de helpdesk en vervolgens het gehele proces doorgelopen. De kabels gecontroleerd, de splitter er tussenuit, de fireware update, zelfs een testmodem aangesloten, maar niets helpt. Gisteren hoorde ik van de helpdesk dat het komt door de snelheid en de kaart in de wijkcentrale. Deze kaart ondersteund geen snelle verbindingen. Maar het heeft altijd gewerkt zei ik. En dan kon volgens Xs4All niet. Het enige positieve van de Fritzbox: Je ziet wat je snelheid is. Ik heb Lite (een snelheid tot 20MB) en zelfs met een verbinding van 4MB (Dit is een snelheid die ze zelf niet eens aanbieden) heb ik een klapperende lijn.

Kortom, ik heb een contractsverlenging gedaan van mijn Lite abonnement, blijk waarschijnlijk al jaren te betalen voor een snelheid die nog nooit gehaald is, heb een Fritzbox in mijn maag geduwd gekregen die niet goed functioneert, en als klapper op de vuurpijl Xs4All doet hier helemaal niets aan. Ja ik kan bellen met een afdeling voor bemiddeling. Ze zien de bui al hangen.

Ik roep TrosRadar dan ook op om hier eens een onderwerp in de uitzending aan te besteden. Het is ongelofelijk dat zelfs Xs4All diensten en producten levert aan mensen die niet functioneren en beloftes maken die ze nooit na zullen komen.

cranendonck
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2010 03:10

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door cranendonck »

Beste.

Ik ben al van 93 bij Xs4all, Maar sinds 2010 Na een Fritxbox 7340.
Na 15 min was de verbinding weg. 30 min verbinding weer weg.
:arrow: Helpdesk gebeld lijn gemeten , Zat me MB te hoog voor me line.
Tijdelijk downgrade, maar zelfde probleem. Dus terug na 8Mbs.

Ze konden Of willen niet begrijpen, Heb ik de modem tussen uit geflikkerd.
En mijn eigen gekocht "thomson modem" 3 jaar goed in gebruik zonder problemen.
Xs4all Heeft hier mee vete misstap gedaan na een ander modem merk.
Het koste je wel €120 eur extra voor Nop :(

Verhalen klopen van de mensen hier. Heb voor de lol nog eens aangesloten, 07-10-2011 en na 15 Min verbinding weg. hartelijk bedankt xs4all voor zo geweldig modem. Mijn contract verleng ik niet meer mee zo flut modem. Ik houd mijn goed werkende "thomson modem"

luckyme73
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 23:54

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door luckyme73 »

Mensen, na al de berichten hier op het forum te hebben gelezen, was ik ervan overtuigd dat mijn steeds wegvallende WLAN verbinding (soms om de paar minuten!) ook te wijten was aan mijn Fritzbox 7340....

Maar net voor ik de helpdesk wilde bellen, heb kwam ik erachter dat het wel degelijk aan mijn laptop lag. En wel aan de power management opties van de wireless controller chip (Intel Wifi Link 5300 AGN). Na volgende optie in de eigenschappen uitgeschakeld te hebben: "allow the computer to turn off this device to save power" werkt alles nu prima.

Mijn laptop is een HP EliteBook 6930p die op Windows XP Pro draait. De Intel Wifi Link 5300 AGN chipset is gebruikt in laptops van o.a. HP/Compaq, Lenovo en Dell. Geen idee of deze ook gebruikt is in desktops. Maar het is het proberen waard. Wellicht helpt het ook bij andere types WiFi chipsets.

Ik begrijp dat veel gebruikers problemen hebben die echt met de Fritzbox samenhangen, maar in mijn geval lag het iets anders. Misschien dat iemand er iets aan heeft.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Je kan het natuurlijk ook op verschillende manieren interpreteren, backuppen wil niet per definitie zeggen een compleet systeem backuppen.

Je kan het ook zien als een grappig extraatje, om die ene belangrijke brief op externe disk te backuppen voor het geval dat..... Of die ene leuke foto van de vakantie. Als het zo langzaam werkt dan is dat een les voor de volgende keer. Dat het handig is maar niet voor complete systembackup.

Het is niet de hoofddoel van zo'n modem, en het maakt de modem ook niet gelijk onbruikbaar want de andere features blijven werken of er nou een schijf aanhangt of niet.

Ik heb 't zelf nog niet geprobeerd omdat ik een NAS heb om mijn backups weg te schrijven. En daarbij, voor een complete systembackup gebruik je toch Acronis True Image of iets anders IMHO?

grunholz1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 08:42

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door grunholz1963 »

hoi las jullie problemen en ik loop daar ook continu tegen aan heb een pakket 3 iin 1 kosten 75 euro daar zat plus pakket bij dat houd in als de modem niet meer werkt dan nam het mb stick het over nou ik betaalde daar 15 euro extra voor maar heeft van dag 1 niet gewerkt heb een klacht ingediend en zij stuurde een monteur gelukkig een bekende dus die heeft het onderzocht en een melding gemaakt dat het helemaal geen werking had want als de modem niet werkt heeft de mb stick geen werking dus 15 euro maandelijks foetsie, na veel bellen en klagen heeft men het nu terug gedraaid , maar de betaalde maanden niet verrekent
nu heb ik zoals alle klanten heel veel last van weg vallende internet tv en telefoon dit is nu dagelijks aan de orde heb daar nu al zoveel keer over geklaagd maar opgelost nee dat niet als je maar gewoon je maand termijn betaald dan is men tevreden , dus ja helaas tevreden klanten ................ ik niet

Gesloten