LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Marcus58
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2011 21:54

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Marcus58 »

Ondertussen heb ik ruim één maand de modem Fritzbox 7340. Hij doet het prima en de telefoon is nog niet uitgevallen. Kan dus wel.

anthony68
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:44
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door anthony68 »

Solicited TCP Packets: PASSED — No TCP packets were received from your system as a direct result of our attempts to elicit some response from any of the ports listed below — they are all either fully stealthed or blocked by your ISP. However . . .



Unsolicited Packets: PASSED — No Internet packets of any sort were received from your system as a side-effect of our attempts to elicit some response from any of the ports listed above. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system remained wisely silent. (Except for the fact that not all of its ports are completely stealthed as shown below.)



Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system modem dus fritzbox7340!!!!)(de REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls PCTools met openbaar netwerk!)can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers.Vista geeft aan dat er meerdere netwerken op mijn router zitten en kan dat tweede netwerk nergens weghalen het heeft zich onzichtbaar gemaakt ik denk aan botnet!!!) This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation. Hierdoor wordt ik steeds gehacked :( mijn modem wap is al een paar keer gewijzigd en xs4all geeft niet thuis en zegt dat dit onmogelijk is. En dat de fritzbox de beste beveiliging heeft. Ik ben toch niet gek???!!

Ik zoek hulp graag mailen voor meer informatie? ik ben bereid te betalen heb een bedrijf die vlekkeloos moet draaien :( Zit nu weer 1 jaar vast aan xs4all :(

anthony68
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:44
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door anthony68 »

Goeden dag meneer Devid,

ik heb de informatie ontvangen, dat u een antwoord in het Nederlands wenst.
Hier dan het antwoord op uw aanvraag.

De beantwoording van ICMP aanvragen ( bv. "Ping") naar het (publieke)
ip-adres van de Fritz!Box is geen fout van de Fritz!Box nog een veiligheid
gevaar.

Het beantwoorden van ICMP aanvragen is technisch nuttig, omdat ICMP
pakketten bepaalde TCP/IP diensten (bv. bei een FTP verbinding of online
spelletjes) gebruikt worden om de verbinding naar de client computer te
checken. Wordt geen of geen zinvolle antwoord op een dergelijke aanvraag
teruggegeven, kan het tot een waardevermindering bij het gebruik van deze
TCP dienst komen. Daarom is het in de Fritz!Box niet mogelijk, het
beantwoorden van ICMP paketten geheel uit te schakelen.

De inkomende ICMP aanvragen stellen geen gevaar voor de aan de Fritzbox
aangesloten computers, omdat zij alleen aan het publieke IP-adres
van de Fritzbox gesteld kunnen worden, en niet van de aangesloten
computers,maar van de Fritzbox zelf beantwoord worden.
Een mogelijke aanvaller ontvangt op geen enkele tijdstip, waardevolle
gegevens over de aan de Fritzbox aangesloten computers en die in het
netwerk of op de computer beschikbare diensten of poorten.

Tegen het gevaar van een zogenaamde "Denial of Service (DoS) Attacke" schut
een mechanisme in de Fritzbox, die alleen een precies gedefinieerde
aantal van ICMP pakketten (b.v. pings) binnen een bepaalde tijd beantwoord
en verdere aanvragen onbeantwoord verwerpt. Daardoor is het uitgesloten,
dat de internetverbinding van de Fritzbox door talrijke ICMP pakketten
onbruikbaar word gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Hoe kom ik dan ooit door de schieldsup test?
vroeger ging met modem fritzbox 7170 altijd wel goed de schieldsup test :( klopt iets niet!

heb zelfs mijn computer onzichtbaar gemaakt maar help ook niet;
C:\Documents and Settings\Dave>
C:\Documents and Settings\Dave>
C:\Documents and Settings\Dave>net /?
The syntax of this command is:


NET [ ACCOUNTS | COMPUTER | CONFIG | CONTINUE | FILE | GROUP | HELP |
HELPMSG | LOCALGROUP | NAME | PAUSE | PRINT | SEND | SESSION |
SHARE | START | STATISTICS | STOP | TIME | USE | USER | VIEW ]


C:\Documents and Settings\Dave>net config /?
The syntax of this command is:


NET CONFIG
[SERVER | WORKSTATION]


C:\Documents and Settings\Dave>net config server /?
The syntax of this command is:


NET CONFIG SERVER
/AUTODISCONNECT:time
/SRVCOMMENT:"text"
/HIDDEN:{YES | NO}


Try This

net config server /hidden:yes

it may take a bit for your computer to dissapear from the net map when this command is sent.

input the net config svr command to check the status.

to reverse the hidden comman just replace yes with No.

hope that helps.

You may want to have a look at this for the error 5 issue
http://bbs.blackviper.com/index.php?topic=2011.0

botman
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 10:01

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door botman »

Ik krijg steeds "spooktelefoontjes" dan staat er op het scherm anoniem of 12 nullen als je dan opneemt krijg je een in gesprektoon Ik heb diverse keren gebeld en de fritzbox opnieuwe gereset niks hielp nu wordt er gezegd dat de fritzbox op een ander stopcontact moet worden aangesloten en dat er een of ander kabeltje te lang is want het is zeer gevoelig voor de omgeving ik ben het hier niet mee eens de monteur heeft dit aangesloten en ik vind dat xs4all het moet oplossen ik wordt gek van die telefoontjes ik heb de telefoon heel vaak uitgezet vooral 's nachts maar dan kan niemand mij bellen. Ook werd er verteld dat ze wel een monteur willen sturen maar dat ik die dan zelf moet betalen. Waarom moet ik dat betalen het is toch hun fout dat het niet goed werkt. Ook heb ik diverse malen een e-mail gestuurd maar dan krijg je steeds weer hetzelfde antwoord terur. Dit is te gek voor woorden en ik word er stapelgek van dat je niet geholpenwordt.

anthony68
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:44
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door anthony68 »

"spooktelefoontjes" dan staat er op het scherm anoniem of 12 nullen
Daar heb ik ook last van...:(

henkp234
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2011 07:10

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door henkp234 »

Telefoonaansluiting van de Y kabel aansluiting verwijderen van splitter of de splitter ertussen uit en modem direct aansluiten op stopcontact telefoon en geen spooktelefoontjes meer. Slaap lekker.
Henk

michelebarraco
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2011 12:20

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door michelebarraco »

ik ben in mei 2010 klant geworden bij xs4all met de fritzbox 7170 en alles heeft goed gewerkt, geen verbinding problemen. Tot ik een nieuwe modem heb gekregen, de fritzbox 7340, mooi apparaat, hele boel dingen beschikbaar...maar ja, KLAPPERENDE DSL LIJN!!!!!!!. Ik heb sindsdien alleen maar DSL verbindingen problemen gehad en vandaag nog, KPN is er geweest om te bevestigen dat de DSl line geen problemen geeft, het moet aan de modem liggen of XS4all in ieder geval. Inmiddels lijn terug gezet naar 8 mb (van alles geprobeerd, geen splitser meer, nieuwe kabels, factory reset na laatste FW update, en ik ben ook niet de gewone gebruiker, ik heb wel verstand van, ik heb ze gebeld wanneer ik ten eind raad was, met nog steeds uitval soms elke 30 minuten per dag en zelf soms 2x per 5 minuten. Ik heb een ticket lopen en vandaag KPN is er geweest, ik heb van alles geprobeerd en de lijn valt steeds weg. Ook de lastste Firmware-Version 99.04.90 al 3 weken geinstalleerd, die precies aangeeft dat issues met DSL verbinding met xs4all zou moeten verhelpen, maar het probleem blijft gewoon, en dat zegt ook "HET PROBLEEM IS DE MODEM".
Als ze maar aangeven dat het probleem de 7340 fritzbox is danwas ik snel beantwoorden en had ik mijn conclusie getrokken!!!!
Ik hoop ook dat mijn snelheid tot 12 MB terug gezet wordt, waarschijnlijk moet ik ze weer bellen, maar dat gaat hen een klant kosten want ik been nu zeer ontevreden. Als ik voor een decente verbinding weer terug moet naar de 7170, moeten ze maar gewoon zeggen en het zou al te laat zijn, maar als dit niet snel opgelost wordt, bye bye xs4all ...

Witter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2008 14:14

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Witter »

michelebarraco schreef:...
Ik hoop ook dat mijn snelheid tot 12 MB terug gezet wordt, waarschijnlijk moet ik ze weer bellen, maar dat gaat hen een klant kosten want ik been nu zeer ontevreden. Als ik voor een decente verbinding weer terug moet naar de 7170, moeten ze maar gewoon zeggen en het zou al te laat zijn, maar als dit niet snel opgelost wordt, bye bye xs4all ...
Hoe hebben ze dan je snelheid dan terug gezet? Bij mij stond het op ong. 10Mbit/s en na de beta-firmware update die het communicatieprobleem tussen modem en DLM-chip (waar een bekende bug in zit!!) zou moeten oplossen zelfs nog maar op 9,2Mbit/s.
Dit is te weinig voor 2 streams, terwijl attainable throughput op iets van 12Mbit/s staat (wat wil zeggen dat dat de maximale snelheid zou moeten zijn)

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ik logeer regelmatig bij vrienden die ook XS4all hebben en sinds enige tijd dezelfde FRITZ box hebben; met mijn laptop aldaar een WiFi verbinding gemaakt... een drama: niet vooruit te branden (met hooguit 12 mtr. afstand én gelijkvloers).

Uiteindelijk maar mijn eigen draadloze accespoint van Netgear (WiFi) aldaar op een switch aangesloten (nu is daarvan de afstand ca. 15 mtr. en 1 etage hoger!) én voila... een stabiele en snelle verbinding.

Die Fritzbox die XS4all levert is waardeloos, het is dat het dramageval niet van mij is , anders gaf ik deze aan de hond... die weet er wel raad mee :mrgreen:

krasje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2011 01:14

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door krasje »

Ik ben een krappe 3 jaar bij xs4all en heb ook de 7340 fritz , nog nooit problemen gehad tot vorige week .

Ineens kreeg ik last van een zogenoemde klapperende asdl , helpdesk gebeld advies bij modem instellingen(Interference Resistance' de invoer dsl snelheid lager te zetten .

Nu zit ik op +/- 11 mb van de 20 mb die ik had , nog steeds klapt de verbinding eruit .

Morgen heb ik tijd ga ik weer bellen , als geen oplossing vrees ik dat ik moet overstappen naar een andere provider , als dit de nummer 2 best geteste was van 2011 heb ik gok ik pech .

*Update gebeld en ze gaan het uitzoeken hoe het kan dat de lijn er nog steeds uitklapt .......... , zwak excuus dus het is bye bye xs4all voor mij .


Ouch 1 maand opzeggen kennen ze ook niet daar . zit vast t/m 01-03-2012 :twisted:

multigeo
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2011 17:55

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door multigeo »

@krasje en michelebarraco
Vraag aan XS4ALL om op je lijn een ruisfilter te zetten, dat helpt in veel gevallen.
Terugzetten van de snelheid in de FB heeft veel minder effect, als helemaal niets helpt, dan kun je de lijn laten downgraden (alleen snelheid) door XS4ALL, dan wordt de snelheid vanaf de wijkcentrale iets teruggedraaid waardoor hij ook minder gevoelig wordt.

Waarschijnlijk heb je recent je contract verlengd (vanwege de lange opzegtermijn) ben je daarbij overgestapt van "ADSL over KPN" naar "ADSL ONLY"?
Zo ja, dan verklaart dat het ruisprobleem. Bij deze omzetting wordt je in de wijkcentrale op een andere backbone van KPN aangesloten en die (andere) is wat drukker en ruiziger. Je krijgt dan ook een ander IP adres.

Succes, André
Laatst gewijzigd door multigeo op 17 jun 2011 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

multigeo
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2011 17:55

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door multigeo »

LeoZ schreef:Ik logeer regelmatig bij vrienden die ook XS4all hebben en sinds enige tijd dezelfde FRITZ box hebben; met mijn laptop aldaar een WiFi verbinding gemaakt... een drama: niet vooruit te branden (met hooguit 12 mtr. afstand én gelijkvloers).

Uiteindelijk maar mijn eigen draadloze accespoint van Netgear (WiFi) aldaar op een switch aangesloten (nu is daarvan de afstand ca. 15 mtr. en 1 etage hoger!) én voila... een stabiele en snelle verbinding.

Die Fritzbox die XS4all levert is waardeloos, het is dat het dramageval niet van mij is , anders gaf ik deze aan de hond... die weet er wel raad mee :mrgreen:
Dit herken ik, de oorzaak ligt echter vaak niet bij de FB.
De FB probeert bij het inschakelen van de WiFi (default instelling) een vrij kanaal te vinden. Dat wil nog wel eens lastig zijn als er veel draadloze netwerken in de buurt zitten.
Soms kun je dan beter de standaard instelling voor het (radio)kanaal handmatig invullen. Kies dan wel een goed kanaal.
Bij de automatische bepaling door de FB gaat die uit van de signalen die hij ontvangt. In drukke gebieden kan heel goed op de plaats van de laptop een heel ander patroon zijn, waardoor de auto keuze van de fritz niet optimaal is.

Een goed hulpmiddel is (op de laptop) het programma NetStumbler. Die geeft een beeld van de netwerken in de omgeving met hun relatieve signaalsterkte.
Kies een kanaal dat minimaal 2 kanalen verwijderd is van andere sterke kanalen. Controleer de WiFi situatie zowel bij de FB als op de plek waar je de laptop meestal gebruikt.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door LeoZ »

Bij de vrienden waar ik logeer gaat dat verhaal om een ander kanaal te kiezen niet op!

De vrienden wonen in een vrijstaande villa met rondom veel vrije ruimte, ik heb dus geen last van andere WiFi gebruikers, zoals in drukke steden.

robocop
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2004 16:51

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door robocop »

ik heb vorheen xs4all adsl ook gedeeltelijk via kpn gehad.
maar heb al een tijdje xs4all only,het verbaasd mij dat de telefoon- kwaliteit zeer slecht is want als ik iemand probeer te bellend an hoor ik haperingen en ruis,zat vroeger bij kpn gedeeltelikk,maar nooit problemen met de telefoon.
heb xs4all gevraagd hoe deze porblemen kunnen komen,ik download best veel van torrent sites,maar dat deed ik vroeger ook maar geen problemen.

krasje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2011 01:14

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door krasje »

Komt door je uploading , zet dat stop als je belt en geen probleem .

Dat is een omweg , zou niet mogen maar tis een bekend probleem .

Iig de zo geweldige helpdesk heeft mij nog steeds niet terug gebeld .

robocop
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2004 16:51

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door robocop »

nee maar kom op zeg, het is een niewe dienst van hun.
dat moet tot kunnen.
vroeger had ik toen ik via kpn nog gedeeltelijk adsl had,helemaal geen probleem

veelspijt
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2011 14:46

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door veelspijt »

Met grote verbazing lees ik hier nog positieve reakties.
Het zal mij niet verbazen als deze personen aandelen hebben bij FritzBox.
Ik heb dit modem nu 3 maanden en kan nog steeds elke dag m'n haren uit m'n kop trekken van spijt.
Ik heb zelden zo'n slechte en verrotte modem gehad.
Het modem heeft nog geen halve dag achter elkaar korrekt gewerkt.
Na ongeveer 15-20 minuten wordt internet opeens zeer traag totdat het dataverkeer tot 0 wordt gereduceerd.
De enige optie is de netstekker eruit trekken, zodat het modem opnieuw start.
Dit gaat wederom 15-20 minuten goed, een enkele keer houdt het modem het vol om een half uur tot 35 minuten achterelkaar naar behoren te funktioneren.
6x - 10x per dag het modem opnieuw uit- en inschakelen is eerder regel dan uitzondering.
Ooit komt er een moment dat ik mijn beheersing verlies en het modem vernietig met een hamer.
Onbegrijpelijk dat deze fabrikant hun produkt niet kontroleert op gebreken.
Dit is overduidelijk een ontwerp van een praktikant, die er geen zin in had.
Ook hier geldt kennelijk het motto: 'pleur maar op de markt en de konsument mag afsterven want het geld is immers toch al binnen'.
Het is een schande dat dit soort bagger zomaar op de markt mag worden gebracht.
Voor iedereen die op het punt staat om de FritzBox 7340 aan te schaffen: doe dit niet, tenzij u graag geld in het water gooit.

jer
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:58

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jer »

fmijn fritzbox 7340 start heel traag op. 5 minuten per keer wachten. brrrr.
xs4all email wordt zeer laat met een automtich antwoord gegeven en de werkelijk gemelde klacht wort niet beantwoord met email. (5x)

krasje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2011 01:14

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door krasje »

Ook ik heb nog vaak problemen met m'n Fritzbox :( .

Verbinding valt spontaan uit , helpdesk heeft nooit meerterug gebeld .

Idd om met @veelspijt te spreken ze denken sterf maar af 99% van onze klanten hebben geen problelem dus die 1% is niet belangrijk om maar een fictief nummer te noemen.

Tenslotte zijn ze als nummer 1 uit de bus gekomen .

jer
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2005 15:58

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jer »

hier zie ik dat er ook mensen zijn met z.g. "klapperrende lijnen" . Dit hele verhaal heb ik ook meegemaakt. De monteurs van kpn konden mij niet verder helpen en het lag aan xs4all. Xs4all heeft de laagste MB doorvoer laten instellen en het bleek goed te gaan. Wat ik nu vermoed is dat allees aan de KPN ligt mbt slechte kabels c.q. snelheid. Er werd ook gezegd dat ik te ver van de Centrale afzat en doordat er meerdere mensen van die lijnen gebruik maken de doorvoor van de MB 's de zaak knijpt. de clou van dit verhaal is dat de KPN eens verplicht zou zijn op zee korte termijn die kabels te vervangen. Zij zijn immers degene door hun kabels nog steeds hun alleenrecht hebben. Gebruikers dienen ook nooit een hoger abonnement af te sluiten dan de "LITE" versie omdat de oude lijnen de meerdere MB's toch niet door kunnen geven. zonde van je geld in dit geval. Mogelijk heeft xs4all de interne instruktie/afspraak KPN niet te beschamen omdat kabels leggen een dure grap is.

Gesloten