LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort bedriegt klanten!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door Eva_T »

De vandaag verstuurde onderstaande brief naar Telfort maakt mijn frustratie wel duidelijk. Inmiddels is dit de 2e internet provider (na KPN: DRAMA!) waarmee ik overhoop lig over onkosten (buiten mijn schuld om) die niet vergoed worden. Is er een internetprovider die wel zijn beloftes na komt? Ik heb het gevoel moedwillig van het kastje naar de muur te worden gestuurd in de hoop dat ik het opgeef. Maar helaas, deze pitbull laat inmiddels niet eerder los dan wanneer ze haar onkosten terug heeft. Desnoods (weer) d.m.v. juridische stappen!

Graag jullie meningen en ervaringen...

Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen aan de Rijn

Betreft: Terugboeking onkosten

......, 8-11-10

Geachte heer/mevrouw,

Op 8-11-10 belde ik voor de zoveelste keer met de klantenservice, ditmaal sprak ik met een medewerker genaamd Dhr. Plomp. Ik heb nogmaals contact op moeten nemen met de klanten’service’ (de laatste 2 lettergrepen tussen aanhalingstekens omdat het woord wat mij betreft niet van toepassing is) omdat ik nog steeds niet de beloofde onkosten vergoed heb gekregen. Hieronder de onkosten toegelicht.

Ik ben eind 2009 overgestapt naar Telfort internet wegens conflicten met KPN, ik kreeg onkosten die ik buiten mijn schuld om gemaakt had in de eerste instantie niet vergoed. Dit is uiteindelijk juridisch opgelost in mijn voordeel, ik stond in mijn recht. Dit heeft me alleen wel veel figuurlijke grijzen haren opgeleverd en me erg veel tijd en energie gekost. Helaas is mij inmiddels duidelijk geworden dat ik ook bij Telfort niet veel beter af ben en het liedje zich weer van vooraf aan af begint te spelen.

Aan het begin van mijn contract bij Telfort heb ik ruim een halve maand zonder de beloofde aansluiting gezeten maar er wel abonnementskosten voor betaald. Ik heb toen contact opgenomen met het dure 0900nummer maar ik werd zeer vriendelijk geholpen. Er werd mij beloofd dat ik zelfs de gehele maand vergoed zou krijgen omdat ik een nieuwe klant was. Ik was tevreden en liet de belkosten voor wat het was, Telfort kwam mij immers zeer klantvriendelijk tegemoet.

Helaas zag ik de vergoeding niet verschijnen en alsof dat nog niet genoeg was zat ik een tijd later weer ruim een maand zonder internet. Ik belde regelmatig naar het dure 0900nummer maar werd van het kastje naar de muur gestuurd. Het zou aan mijn modem of bedrading moeten liggen. Een maand (!) én eindelijk een monteur later werd duidelijk dat het lag aan het ‘kastje’ 1 kilometer verderop. De bedrading zat daar ‘gekruist’ volgens meneer de monteur. Maar mijn abonnementskosten liepen ook deze maand gewoon door en de beloofde eerdere vergoeding had ik nog steeds niet ontvangen.

Wederom belde ik het 0900nummer (35 minuten lang heb ik in de wacht gestaan!!!), en werd weer vriendelijk geholpen door een medewerker die mij vertelde dat ik mijn belkosten vergoed zou krijgen omdat ik geduldig en véél te lang in de wacht had gestaan. Ook vertelde hij mij later dat ik de abonnementskosten vergoed zou krijgen. Ik had stille hoop op een goede afloop.

Na lange tijd had ik natuurlijk weer niets op mijn bankrekening zien verschijnen en sprak ik dit keer met mevr. Ten Brink aan de andere kant van de 0900 lijn. Zij vertelde mij dat ik helemaal niet de volledige maand aan kosten vergoed zou krijgen maar alleen de tijd dat ik geen internet zou hebben gehad. Dat was dan 1,5 maand volgens haar. Ook kreeg ik wel €30,- ter compensatie voor de belkosten. Ik vond het vreemd dat de beloofde vergoeding niet hetzelfde was, maar ging hiermee akkoord want het dekte immers de kosten.

Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen enkele vergoeding ontvangen. We spreken inmiddels over een looptijd van bijna een jaar. Daarom belde ik zojuist wederom het dure 0900nummer en kreeg toen te maken met dhr. Plomp. Hij vertelde mij dat ik wel de 1,5 maand vergoed kon krijgen. Maar voor de belkosten (inmiddels €52,77: zie bijlage) kon hij me maar tegemoetkomen met €10,-. Normaal gesproken was ik hiermee akkoord gegaan, maar ik ben het ‘spelletje’ meer dan zat en daarom niet meer van plan om jullie nog maar enigszins financieel tegemoet te komen.

Ik wil de totale onkosten die ik buiten mijn schuld om heb gemaakt terug. Volgens dhr. Plomp krijg ik nu 1,5 maand abonnementskosten (1,5 x €24,95 = €37,43) plus €10,- aan belkosten terug. Het is natuurlijk maar weer afwachten of ik dit deze keer wel daadwerkelijk teruggestort krijg.
De rest moest ik volgens dhr. Plomp schriftelijk zien te declareren. Het totale bedrag wat ik via deze schriftelijke manier nog wil ontvangen is de rest van mijn belkosten en wel: €52,77-€10,- = €42,77
Ik verwacht daarom dat de onkosten op rekeningnummer ......... worden gestort. Wanneer ik mijn zuurverdiende geld terug heb ontvangen zal ik pas tevreden zijn en geen verdere stappen ondernemen.

Mocht contact vanaf Telfort uitblijven ben ik genoodzaakt andere stappen te ondernemen. Ik deins inmiddels niet terug om contact op te nemen met mijn advocaat of zelfs een tv programma zoals Kassa. Ik weet namelijk dankzij de zaak inzake KPN dat ik volledig in mijn recht sta.
Ik verzoek u binnen twee weken telefonisch dan wel via bovenstaand e-mailadres of schriftelijk te reageren op deze brief.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht om uw zaak uit te kunnen zoeken.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Gegevens ontvangen en de resterende €42,77 incl. btw ook nog gecrediteerd. Dit bedrag wordt met de komende facturen verrekend. Onze excuses voor het ongemak.

Hugo

Eva_T
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:20

Re: Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door Eva_T »

Beste Hugo,

Dat zou dus betekenen dat ik ongeveer 3,5 maanden gratis internet zou hebben? Ik hoop dat het dit keer geen loze belofte is. Ik wacht wederom weer even af...

Bedankt.

Mirriemir
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:42

Re: Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door Mirriemir »

Helemaal mee eens dat Telfort klanten bedriegd. Het is echt niet normaal. Ik Was eerst klant bij Tiscali, maar helaas werd dat overgenomen door Telfort. van een goedwerkende dienst naar een langslepend drama. Inmiddels ben ik al maanden in discussie met ze. maar bij Telfort maken ze geen aantekening, lossen ze niks op en wordt er niks geregeld. Alleen om geld zeuren, dat kunnen ze. Ik ben er klaar mee.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Mirriemir,

Waar ondervindt u problemen mee? Kunnen wij u ergens mee helpen? Graag ontvang ik alvast uw postcode en huisnummer in een privebericht.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Mirriemir,

Gegevens ontvangen, administratieve probleem opgelost en de verbinding weer open gezet. Een uitgebreide toelichting vindt u in uw PB-inbox.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak!

Hugo

karin-dookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2010 13:05

Re: Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door karin-dookie »

Ook ik ben bedrogen door Telfort.

Ik had een aanbieding gezien van T-Mobile in combinatie met een Nokia telefoon, een hele goede aanbieding. Maar ik was nog lid bij Telfort dus nam ik contact op met de klantenservice om mijn abonnement op te zeggen. Uiteraard probeerde de vrouw van de klantenservice mij om te praten en kwam met een aantal aanbiedingen. Helaas voor haar kwam niets ook maar in de buurt van de aanbieding van T-Mobile, totdat zij aanbood dat ik 6 maanden geen abonnementskosten hoefde te betalen. Over twee jaar verspreid zou ik dan net zo duur uit zijn als bij T-Mobile. Ik had dit even nagerekend en dat klopte inderdaad dus ik belde terug en ging akkoord. Toen kwam er een wat vreemder verhaal. Ik moest haar naam en de datum opschrijven, omdat zij niet in het systeem kon zetten dat ik 6 maanden die kosten niet hoef te betalen. Ik, veel te goedgelovig, schrijf haar naam en de datum waarop we dit zijn overeengekomen op en ging ervan uit dat het wel goed zou komen. Ik kon het me namelijk niet voorstellen dat Telfort het zou toestaan dergelijke vreemde afspraken te maken en die dan niet na te komen. Dat zou pas slechte reclame zijn.

Maar nu worden de abonnementskosten toch afgeschreven. Ik ben al in contact met Telfort, maar ze kunnen zogenaamd niet zien met wie ik contact heb gehad en niet nagaan dat we dit zijn overeengekomen. En als ze al konden zien met wie ik contact heb gehad, zal die persoon in kwestie natuurlijk ontkennen dat zij dit heeft gedaan. Degene met wie ik nu in contact ben, beweert dat Telfort niet onderhandelt en gaf zelf ook toe dat ik waarschijnlijk ben misleid.

Ik ben natuurlijk veel te naïef geweest en had om een schriftelijke bevestiging moeten vragen, maar Telfort heeft wat mij betreft maar twee keuzes: of ik hoef alsnog die abonnementskosten niet te betalen, of ik ben weg bij Telfort om nooit terug te komen. Ik ben al jaren abonnee bij Telfort en voel me nu zwaar misleid!!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort bedriegt klanten!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@karin-dookie,

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. In een privebericht kunt u uw NAW-gegevens, e-mail adres en Telfort 06-nummer kenbaar maken.

Hugo

Gesloten