LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 OPLICHTERS

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Het verhaal is te lang om hier volledig te posten. Ik heb een afspraak gemaakt met mevrouw Lanting van Tele2. Er zijn talloze valse beloftes gemaakt waaronder de internetsnelheid die op bepaalde punten daalt tot 2 Mbit per seconde. Ik heb hier over gebeld en niks kon oplossen. Na het hele voorval gepost te hebben op het Radar forum, werd er opeens contact gezocht door mw Lanting.

Er werd mij op een gegeven moment aangeboden dat ik kosteloos kon opzeggen omdat Tele2 niks meer voor mij kon doen. Ik stemde hiermee in en gaf aan per 30-12-2010 te willen opzeggen. Dit was prima en werd in orde gemaakt. Binnen enkele dagen kreeg ik hiervan bevestiging en zou alles in orde zijn.

Tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag deze mail:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het telefonische contact wat u gehad hebt met mijn collega, stuur ik u deze e-mail.

Van mijn collega heb ik begrepen dat u uw abonnement wenst te beëindigen omdat u verkeerd bent geinformeerd over het Fiberspeed abonnement van Tele2. Daarnaast vindt u de snelheid, die u momenteel behaalt, te weinig.
U hebt aangegeven alleen in het weekend en 's avonds telefonisch bereikbaar te zijn. Helaas is onze afdeling (afdeling Opzeggingen) na 18.00 uur gesloten en alleen aanwezig op maandag t/m vrijdag, daarom neem ik via de e-mail contact met u op i.p.v. telefonisch.

Wij hebben gezien dat u de aanvraag voor het abonnement via internet hebt gedaan. Hier hebt u aangegeven dat u de voorwaarden hebt doorgelezen en akkoord gaat hiermee. In deze voorwaarden staat duidelijke informatie over de snelheid die minimaal moet binnen komen op uw modem. U zit boven dit minimum. Daarnaast is duidelijk omschreven dat wij 20mb/s nooit kunnen garanderen.

Wat betreft het Fiberspeed, wij hebben aangeven dat wij 'ooit' Fiberspeed kunnen leveren op uw adres. Het is aannemelijk dat wij in de toekomst ons Fiberspeed-netwerk gaan uitbreiden en ook bij u een hogere snelheid gaan leveren. Echter hebben wij nooit harde toezeggingen gedaan en daarom kunnen wij om deze reden uw abonnement niet kosteloos beëindigen. Bij opzegging van uw contract zal er een afkoopsom van 149,70 euro in rekening worden gebracht.

Indien u hierover nog vragen hebt, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0900 241 1602 (10ct p/m).

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Marga Postma
Tele2 Klantenservice

Voor meer informatie over onze diensten kunt u ook kijken op http://www.tele2.nl/klantenservice, onze online klantenservice
.

Ik heb inmiddels een andere provider gezocht, en zit nu dus of aan 150 euro vast of moet voor de andere provider een jaar betalen.

WAAK VOOR DIT SOORT ORGANISATIES.

Je wordt ontzettend onbeschoft te woord gestaan bij de klantenservice en beloftes worden gewoon niet nagekomen.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door oppie11 »

Heb je zelf wel onderzoek gedaan na je geschatte snelheid alvorens je de bestelling hebt geplaatst? Zo te lezen woon je in het buitengebied / dorp / ver van de centrale dan is een nadeel van ADSL dat de snelheid afneemt naar mate de afstand toeneemt. Via verschillende snelheidschecks beschikbaar op internet, ook de website van Tele2 (denk ik) en ervaringen van bekenden met ADSL kun je dit van te voren vaststellen. Geen enkele ADSL aanbieder levert de maximum snelheid en adverteert doorgaans met "tot" snelheden. Het is dan vaak aan jezelf om hier wat onderzoek naar te verrichten voordat je met een provider in zee gaat.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door amelissen »

Oppie, over de snelheid gaat het nu niet meer volgens mij. Rick heeft een afspraak gemaakt met Mw Lanting dat kosteloos kan worden opgezegd per 31/12 en dat wordt vervolgens door een andere afdeling weer ongedaan gemaakt met een boete.

Nou Mevrouw Lanting, Tele-2 Webcare team, reageer maar weer. Blijkbaar weet niemand binnen Tele 2 wat de ander doet en heb je met de een een afspraak, zegt de ander hem weer af. Leuk bedrijf he :D

Ik zie ze alweer "cheap"achtig lachen :twisted:

Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Ik verwacht geen reactie meer van het webcare team. Volgens mij begrijpen ze zelf als een ander dat het totaal geen zin heeft op deze manier klanten te helpen. Ze heeft me letterlijk van de wal in de sloot geholpen.

@ oppie. Het gaat me in eerste instantie niet om de internet snelheid. Er wordt me een aanbod gedaan waar ik op in ben gegaan en daar komt Tele2 zonder pardoes op terug. Met een no reply adres krijg ik dat op een zeer klant onvriendelijke manier duidelijk gemaakt dat dit niet meer doorgaat. Vervolgens kan je zelf de helpdesk bellen die je op een onbeschofte manier te woord staan. Er is geen sprake geweest van begrip, ik moest het maar zwart op wit laten zien.

Omdat gerechtelijke procedures tegen dergelijke instanties geen zin hebben zal ik er alles aan doen mensen te waken voor dergelijke praktijken.

Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Nog geen enkele reactie vernomen..

Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Ik zie dat het Webcare team er vrolijk op los reageert op alle fora, alleen deze slaan ze over. Steek de kop maar in het zand Tele2.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Rick Waters,

Ik vind het heel vervelend om te lezen dat er toezeggingen gedaan zijn die niet nagekomen worden, mijn excuses hiervoor. Ik ga dit voor je uitzoeken en kom hier op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door mmichel »

Frappant dat iedereen van web care het altijd vervelend vindt. De TS Rick Waters is al eens benaderd door Tele2 OP DIT FORUM. En vervolgens worden de afspraken weer NIET nagekomen.

Nou Danielle,

Sorry dat ik het zeggen moet, dat is niet vervelend!! Het is ronduit brutaal om je (ex) klanten schofferen én voor Jan Jaap zetten. Het laat een ZEER onbetrouwbare indruk achter.

En WEBCARE? Dat loopt onderhand ACHTER de feiten aan!

Heel slecht!

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

toch fijn dat ze heel de dag de tijd hebben hier op het forum te hangen

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door mmichel »

Zou niet nodig moeten zijn.............

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door tiptoo »

mmichel schreef:Zou niet nodig moeten zijn.............

mee eens :wink:

Rick Waters
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:38

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Rick Waters »

Ik ben net gebeld door het Tele2 Webcare team. Het lijkt erop dat er intern het één en ander niet helder is waardoor mij plots een dergelijke mail wordt gestuurd.

De excuses zijn aangeboden en ik wacht de uiteindelijke opheffing af. Ik ga ervan uit dat ze geleerd hebben van deze fout en dat het nu wel doorgevoerd wordt. Heb in ieder geval wel gevraagd om een schriftelijke bevestiging, dan kunnen ze me dat bij de klantenservice in ieder geval niet meer kwalijk nemen.

Ik laat nog van me horen als alles is opgelost. Met het webcare team valt in ieder geval wel een menselijk gesprek te voeren.

Groet

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 OPLICHTERS

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Rick Waters,

Zoals besproken met mijn collega wordt je abonnement alsnog kosteloos opgezegd. Nogmaals mijn excuses voor de onduidelijkheid hierover!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten