LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

Per 1 december zou ik overgaan naar ADSLtotaal. Niet dus, na 10 dagen bellen, iedere keer op een beloofd antwoord wachten dat nooit kwam, is het dan toch gelukt. Ik liep behoorlijk achter met mijn internet aktiviteiten. Mijn aansluiting was op 30 november al verbroken, niet door mijn vorige provider, die had ik gebeld, die was verbaasd dat ik ak van hun lijn was. Omdat ik weet dat er wel eens iets mis kan gaan bij een overstap had ik gepland op mijn laatste dag bij die provider nog het één en ander te regelen.

Maar de verbing kwam er dus eindelijk, ik had een abonnement
"tot 20Mbps/1Mbps", maar mijn snelheid bleek maar 3.3Mbps/0.7
te zijn.
Weer ettelijke keren gebeld, nooit terug gebeld. Wel veel verhalen, snelheid zou omhoog gaan, toen weer het lag aan de installatie bij mij thuis, toen weer ik zat op een ADSL centrale die maar 8mb kon doorgeven, daarna het is een centrale die maar 4MB kan doorgeven. Het is een centrale van BB ned, dus heb ik daar nagevraagd. Er bestaan 2 type centrales bij BB ned, één voor 8MB en één voor 22 MB. Centrales die 4MB doorgeven "is onzin"

Weer teruggebeld naar ADSLTotaal, ze geconfronteerd met mijn informatie. Ja het was jammer, maar ze konden er ook niets aan doen verder. Ze konden wel mijn contract veranderen in een contract van 4MB. Maar daar was ik niet voor van provider veranderd. Ik heb ze ook gevraagd hoe ze mijn een contract tot 20 Mb konden aanbieden, als het via een centrale loopt die maar 8MB aan kan. " Ja, ja 8MB is toch tot 20 MB"
Of ze het contract maar wilden ontbinden. Nee dat kon niet meer over een jaar.

In de voorwaarden staat een prachtig artikel: Indien op uw adres de minimale snelheid van 2Mbps niet haalbaar is, dan dient u dit binnen maximaal 3 weken na oplevering te melden bij ADSL!Totaal. Indien ADSL!Totaal er daarna binnen 2 weken niet in slaagt door middel van aanpassingen de snelheid te verhogen, dan heeft u het recht om het ADSL!Totaal abonnement te beëindigen, met recht op restitutie van eventueel reeds geïncasseerde maandelijkse abonnementsgelden. U dient daartoe wel binnen 6 weken na
oplevering van de ADSL-verbinding een schriftelijk verzoek in te dienen.

Ik ga schrijven, maar ik heb 3.3 MB snelheid en geen 2MB.
Dit is toch echt te gek dat ter goede trouw een contract afsluit tot 20 MB en dat ik er met veel moeite vanaf kan als het 2MB is.
Ik voel me echt gepakt.
Daar doet de vermelding (die ik trouwens later pas kon vinden) dat de genoemde snelheid het maximale haalbare is en geen garantie, niets vanaf.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door berndv »

Ik hoop voor je dat je er af komt. Ze voldoen aan hun voorwaarden, maar ik vind 10% van de beloofde maximum snelheid wel heel erg treurig. Bij de meeste providers ligt die grens op 4. Weet niet hoe dit wettelijk geregeld is, het blijft een sneheid tot, maar dat is hier wel heel erg ruim genomen. Feit blijft wel dat bij het aangaan van dit contract, je akkoord bent gegaan met hun voorwaarden.

succes

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

Hier is het in feite bedriegerij.
ADSLtotaal weet dat ze werken met een aantal centrales die niet verder gaan dan 8MB. En dat is nog maar een theoretische snelheid.
Maar daar wordt nergens overgerept. Je krijgt een contract waarin staat vermeld dat je een snelheid hebt tot 20MB, ondervoorbehoud van afstand naar de wijkcentrale, de kwaliteit van de telefoonlijn en de situatie thuis, maar over het feit dat die wijkcentrale zelf niet boven de 8MB uitkomt wordt niet gesproken.
Is dat contract dan nog wel houdbaar.
Ben benieuwd of Trosradar hier iets over kan zeggen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, het staat in de voorwaarden. Weet niet in hoeverre dit dan klopt en of deze wel rechtsgeldig zijn. Kaart het eens aan bij de reclamecodecommissie, tot 20 mbit en maar 2 mbit garanderen lijkt redelijk richting misleiding te gaan. Ik weet dat andere providers een andere ondergrens garanderen, en gebruik maken van 24mbit centrales(is max snelheid adsl2+)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Even voor de goede orde: een internetsnelheid wordt aangeduid in megabit/second, oftewel Mb/s of Mbps. Dus niet MB (MegaByte).

Als je 2MB/s ziet is dat dus 16 Mb/s.

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

Even voor de goede orde: een internetsnelheid wordt aangeduid in megabit/second, oftewel Mb/s of Mbps. Dus niet MB (MegaByte).

Bedankt voor je aandacht, maar dit wist ik, het is haast/spreektaal dat "ps" heb weggelaten.
Maar MB zetten als ik in feite Mb bedoel is wel erg slordig. Sorry, zal erop letten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door berndv »

en om die verwarring te voorkomen had ik het al afgekort naar mbit, waarmee ik dus Mb/s bedoel :D

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

Ik ben me er verder in gaan verdiepen, had dat natuurlijk eerder moeten doen.
Het blijkt dat er twee, eigenlijk drie soorten centrales zijn ADSL1, ADSL2 en ADSL2a centrales.
De eerste geeft maar 8 Mbps door, de andere 20 of meer.
Sommige providers bieden hun klanten een 8 en/of 20 Mbps contract aan, afhankelijk of zij vie de adsl1 of via een asdl2a centrale geleverd kunnen krijgen.
Ik vind het jammer dat hier niet meer bekendheid aan wordt gegeven, velen worden aan dit, ja hoe moet ik het noemen, misleiding, slordigheid, bedrog? de dupe van.
Ik heb nog eens gebeld, als nieuwe klant, ja hoor 20Mbps was haalbaar, behoudens de algenoemde beperkingen, PTTlijn, afstand enz. Ik zei dat ik had gehoord dat in sommige gebieden maar 8 Mbps leverbaar was. Ne hoor het hing af enz.

Ik had gehoopt dat ik via dit forum wat meer bekendheid aan deze sitautie kon geven, maar ik zelf mijn onderwerp niet eens meer vinden.
Heb één en ander wel aan de reclame code commissie gebeld, maar dat is een procedure, of dat wat opleverd.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

ADSL Totaal wordt geleverd via het BBNED netwerk (Concepts ICT)
Heeft TS via de site van BBNED een snelheidstest gedaan ? Dit soort zaken zijn een verantwoordelijkheid voor de gebruiker zelf.

Zelf heb ik een abo via BBNED tot 24Mbit. Zit op 2 km van de centrale en haal ongeveer 16Mbit. Daar kan de provider niets aan doen ! Ik heb zelf de keus voor dit abo gemaakt (omdat de keuze destijds tot 8Mbit of tot 24Mbit was)

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

L. Rozenwater, je hebt het echt niet begrepen.
Het laat niet om het verlies in de lijnen door afstand enz. Ik weet dat ik een verlies heb van rond de 20-25%, waar het omgaat is dat ik via een centrale wordt "bediend", die niet meer dan 8Mbps kan geven. Door wat aanpassingen zit ik nu op 6.3. Er zijn nog veel zg adsl1 centrales die maar 8Mbps kunnen doorvoeren. Als je, als organisatie weet dat je in bepaalde gebieden maar maximaal 8Mbps kan leveren, dan mag je toch geen 20Mbps aanbieden.
Daar gaat het om.
Dat is hun verantwoordelijkheid en niet de mijne.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

L. Rozenwater, je hebt het echt niet begrepen.
Het laat niet om het verlies in de lijnen door afstand enz. Ik weet dat ik een verlies heb van rond de 20-25%, waar het omgaat is dat ik via een centrale wordt "bediend", die niet meer dan 8Mbps kan geven. Door wat aanpassingen zit ik nu op 6.3. Er zijn nog veel zg adsl1 centrales die maar 8Mbps kunnen doorvoeren. Als je, als organisatie weet dat je in bepaalde gebieden maar maximaal 8Mbps kan leveren, dan mag je toch geen 20Mbps aanbieden.
Daar gaat het om.
Dat is hun verantwoordelijkheid en niet de mijne.
U geeft echter geen reactie op de opmerking of er wel of niet een snelheidstest door u is uitgevoerd voor u besloot het abo te nemen. Deze houdt wel rekening met de centrale !!

Concepts doet trouwens zelf niet moeilijk over een downgrade. Of adsltotaal dat wel of niet doet kan ik niet zeggen.

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

Ik had tevoren geen snelheidscontrole gedaan, vertrouwde op ADSL!Totaal als verbonden met Computertotaal. Stom hé
Ik weeg mijn boodschappen bij Ahold ook nooit na.

Ik denk wel dat ze downgraden, maar dan naar 4Mbps. Daar kwam ik niet voor

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door renegade66 »

het is gewoon pure misleiding, ze zijn verplicht aan te geven of de 20mb haalbaar is of niet. als je op een 8mb centrale wordt aangesloten moeten ze dit doorgeven.

voor de mensen die het er niet mee eens zijn, een voorbeeldje:
stel je koopt een auto met een 2.5l motor en je krijgt er 1 met een 1.6l motor.
theoretisch is de 2.5l haalbaar door er een andere motor in te zetten krijg je dan te horen. dan ga je daar toch ook niet mee akkoord?
het is niet echt een vergelijking maar het komt op hetzelfde neer.

dit werkt dus ook zo met internet. het contract is zonder problemen op te zeggen omdat ze niet leveren wat jij verwacht.

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

ASDL!Totaal heeft gebeld, mijn contract wordt verbroken. Had inmiddels één en ander doorgegeven aan de reclame code commisie, ben benieuwd.

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

Ik heb bericht gekregen van de Reclame code commissie.

Mijn klacht is, na weerwoord van ADSL!Totaal, behandeld en gegrond verklaard.

Ze zullen in ieder geval iets aan hun advertenties moeten doen, ze kunne ook in beroep gaan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door devious »

...stel je koopt een auto met een 2.5l motor en je krijgt er 1 met een 1.6l motor.
theoretisch is de 2.5l haalbaar door er een andere motor in te zetten krijg je dan te horen...
Da's een foutieve metafoor. Een provider levert de brandstof, of jij het in een 1.6 of in een 2.5 gooit is je eigen keuze. Het niet sneller kunnen leveren van internet moet je in dit geval zien als het octaangetal van de brandstof. Als er ergens niets anders mag worden verkocht dan 91RON , maakt men uiteraard reclame met dat er bij dat merk ook 98RON te verkrijgen is, en in de kleine lettertjes dat je daar gezellig een stukkie voor moet rijden...
Niet vooraf informeren maar wel gelijk je tank volgooien resulteert in een teleurstelling.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ik heb bericht gekregen van de Reclame code commissie.

Mijn klacht is, na weerwoord van ADSL!Totaal, behandeld en gegrond verklaard
kijk dit is iets waar we wat mee kunnen, hier kunnen de providers mooi mee om de oren geslagen worden.
het komt er dus op neer dat het pure misleiding is.

en dit gaan de providers absoluut niet leuk vinden.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door devious »

Nah Renegade66...dat valt wel mee. Het betreft alleen ADSLTotaal en het enige dat ze moeten doen is hun reclame-uitingen wat aanpassen. That's it.
Epy was al van het contract af en dat kwam niet door de RCC

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door Epy »

De advertentie is nu "aangepast".
In hele kleine lettertjes en weggewerkt in andere informatie staat nu in de advertenties(onderaan) dat in "een klein aantal gevallen" de maximale snelheid 8Mbit is.
Het staat er nu wel dus bij, maar hoe?.

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: ADSLTOTAAL kijkuit !!!

Ongelezen bericht door wakker »

probeer dan maar eens interactieve tv op het modem aan te sluiten, heeft mijn buurman ook geprobeert, toen haalde hij nog minder internetsnelheid, of de tv nou aan stond of niet. ik weet het niet zeker, maar is dit bij tele2 niet gewoon hetzelfde?

Gesloten