LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lre
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:31

Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Lre »

Ben verhuisd en dan de verhuisservice van Ziggo... Schriftelijke toezeggingen niet nakomen, meerdere dagen thuis geweest omdat ze zouden aansluiten, dongel te lange leste gekocht om toch te kunnen werken, ongelogen meer dan 10 uur gebeld (mobiel, want de telefoon was nog niet aangesloten) met een callcentre waar werkelijk alle medewerkers andere dingen zeggen en toezeggen, klachten niet worden behandeld en zo voort.

Tot twee keer toe een aangetekende brief gestuurd en na drie maanden nog geen enkele reactie. Nog niet eens een ontvangstbevestiging. Uiteindelijk voelt - na overigens twee keer een verbroken verbinding met het callcentre - een medewerker dat het wel zeer, zeer slecht is (hetgeen overigens door nagenoeg alle medewerkers van het callcentre wordt geantwoord op mijn vraag wat ze er zelf van vinden) kan nu wel een mail worden gestuurd door hen naar de afdeling klachten. Dat is een aantal keer eerder uitdrukkelijk ontkent. De afdeling zou toch wel zelf reageren op een aangetekende brief (quod non).

Het Ziggo-voorstel van het vergoeden van schade is vervolgens een lachertje. De betreffende afhandelaar heeft enkel de standaard, door Ziggo zelf bepaalde, vergoedingsregeling van slechts 20 euro per dag deel (als je vrij moet nemen levert zelfs een krantenwijk meer op voor een dagdeel...) en kosten als aangetekende brieven, bellen dongel etc. biedt de standaardregeling geen ruimte voor. Meedenken wordt niet of nauwelijks beloond. Overleg met een bedrijfsjurist (die zelf geen klantencontact heeft en dus lekker veilig zich afschermt in een ivoren toren) geeft geen enkele inschikkelijkheid. Inschikkelijkheid die van mij als klant wel door hen wordt verlangd.

We gaan hier niet uitkomen. "Jammer dat als we al zo dicht bij elkaar zijn gekomen, dat we er niet uitkomen" geeft de medewerker aan. Ja, jammer dat ik niet nog meer toegeef. Uitsluitend ik ben hen tegemoet gekomen, niet Ziggo tegemoet naar mij. Eigenlijk zegt de medewerker dus: jammer dat u niet nog meer van uw klacht laat vallen...

Ze zijn goed getraind in het aangaan van klachtengesprekken. Kennelijk hebben ze veel ervaring in het afschepen van terechte klachten van klanten. Het is de powerplay van een grootbedrijf tegen de onmondige klant. Nou dat is pech. Het is zeker nu een principe geworden en ik ga ervoor de hele schade en een schadeloosstelling te vorderen.

Ze zijn erg goed om hun klachtenafdeling af te schermen. Ben benieuwd hoe de rechter zal oordelen over het afhandelen van een terechte klacht die stelselmatig genegeerd is.

Wanneer iedereen die vergelijkbare ervaringen heeft op dit punt zijn grief hier uit, luisteren ze wellicht wel. Of reageert Ziggo net als haar collega T-Mobile eerst als ook hier een bekende Nederlander zijn/haar ervaringen op dit punt publiekelijk maakt?

L. Reiff

G.Florio
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 15:27

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door G.Florio »

Ik ben het volkomen met dhr Reiff eens, ik heb sinds oktober 2010 ziggo alles in 1 pakket, vanaf het moment van aanschaf heb ik problemen met mijn Samsung decoder.
Ik heb nu helemaal geen signaal meer en Ziggo doet er echt helemaal niks aan ze lezen alleen maar een standaar formulier met antwoorden op zoals( u kabels zijn niet goed, u randapparatuur staat te dicht bij enz enz)
ik heb voor €400,00 euro de beste kabels laten laten plaatsen en nog het zelfde probleem.
Toen er eindelijk een keer een storingsmonteur kwam en hij ging meten bleek dat de signaalsterkte veel te sterk was voor mijn decoder tevens wist deze man mijn te vertellen dat de samsung kastjes niet geschikt zijn voor mijn situatie en dat er eigenlijk een cisko decoder moet komen, om het probleem toch te verhelpen heeft de monteur hier een weerstand demper tussen gezet en toen was het verholpen, maar 3 weken later weer het zelfde probleem.
toen kon ik weer opnieuw beginnen om een storingsmonteur te laten komen, en dit kreeg ik weer niet meteen voor elkaar na veel gebel kwam er eindelijk een monteur langs en weer het zelfde probleem ook hij heeft er een anderew weerstand demper tussen gezet en ook deze montuer vertelden precies het zelfde over het samsung kastje.
Nu heb ik weer het zelfde probleem en weer willen ze niemand langs laten komen, ja 3 dagen later want dan hebben ze wel tijd en komen z\e weer een dempertje plaatsen, maar ze komen niet met een nieuwe decoder.
Op klachten reageren ze ook niet bij Ziggo.
Wie kan mijn helpen om met info over dit probleem?

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

@Lre,

Ik lees dat u ontevreden bent met de afhandeling van uw klacht maar lees niet wat er met uw verhuizing mis is gegaan.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Jelle,

Helaas heb ik ook problemen met Ziggo,

1 maart ontving ik een brief van Ziggo dat er binnen enkele dagen een nieuw modem naar mijn adres gestuurd wordt, daar mijn huidige modem de aankomende snelheidverhogingen niet aankan,

Helaas niks ontvangen, familie, kennissen, collega's die hetzelfde pakket en modem hebben hadden ook een brief ontvangen en hebben binnen enkele dagen een nieuw modem thuis staan,

Dus klantenservice gebeld, hier werd ik helaas afgepoeierd dat het modem wel komt, maar de nieuwe snelheidverhoging ( 40Mbit ) voor het Plus pakket per 1 april a.s. kan het oude modem dus niet aan,

Een mail gestuurd, weer afgepoeierd, "het komt wel goed", dus wéér een mail gestuurd, niks meer gehoord,

Ik mag aannemen wanneer ik een brief ontvang met de mededeling dat ik binnen enkele dagen een nieuw modem ontvang, dat ik deze dan ook mag ontvangen,

Zelf bekruipt mij het gevoel dat een fout geslopen is, en dat ik kan fluiten naar het nieuwe modem, bij Ziggo wist de helpdesk niet eens van de mailing "deze staat niet geregistreerd!" zei de medewerker, terwijl ik de brief naast me hebt liggen!,

Ik hoop dat je me helpen kan, want zelf ben ik bang dat het weer fout op fout wordt bij de helpdesk,

Ik hoop op een positief antwoord, zodat ik ook de snelheid kan krijgen die mij beloofd is met het nieuwe modem,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Ulbe,

Als je mij middels een PB je postcode + huisnummer stuurt dan zorg ik er voor dat je een nieuwe modem ontvangt.

Groet,

Ziggo Webteam Jelle

kemiriky
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:08

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door kemiriky »

Ik ben ook verhuisd, nu heeft de bouwvereniging verzuimd door te geven dat de aansluiting van ziggo tot de woning door Weller betaald zou worden. Nu krijgen dus alle bewoners de rekening en Weller zegt vervolgens eerst wacht maar met betalen met het gevolg dat de rekening verhoogd wordt met 2,50. Dan zegt Weller betaal hem maar eerst en vorder het bedrag maar terug. Dat doen we dus en op de rekening staat betaald op 31 december 2010. Meteen op de volgende regel staat op dezelfde datum aanmaankosten van 7,50, die we alsnog moeten betalen. Na telefonisch contact met ziggo, belooft een mevrouw van de klantenservice dat het bedrag gecrediteerd zal worden. Vervolgens krijgen we weer de rekening van 7,50, dus ik bel naar de klantenservice om te vragen hoe dit kan. Dreigt deze persoon met afsluiten als ik het bedrag niet betaal. Ik stuur een mail naar ziggo en dan maakt deze persoon zich er snel vanaf door te zeggen dat die belofte niet in hun systeem staat. Ik kan er niets aan doen als hun personeel dingen beloofd die ze niet na kunnen komen. Ik vind dit een kwalijke zaak en een heel slechte klantservice :evil:

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste kemiriky,

Als je mij middels PB de postcode + huisnummer stuurt van desbetreffende adres dan ga ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Ulbe »

Gisteren het nieuwe modem ontvangen van Ziggo!, dank zij Webteam lid Jelle! :P

Uiteraard betrof het een kaal modem waar de cd's en kabeltjes uitgegrist waren, maar dat maakt niet uit, na activatie via ziggo, haal ik met mijn Pluspakket 40Mbit netto!, :P

Het is dus wel mogelijk voor de helpdesk adekwate oplossingen te vinden bij problemen!, Jelle laat dit even zien hoe dit moet!, yes!, :P

Jelle, heel vriendelijk bedankt!, dank zij Jelle heb ik nu het modem gekregen dat ik nodig heb, met de helpdesk van Ziggo was dit niet gelukt, en was ik afgescheept en van het kastje naar de muur gestuurd!, :evil:

Schande van Ziggo, zo met mensen om te gaan!, :twisted:

kemiriky
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:08

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door kemiriky »

Ziggo Webteam Jelle schreef:Beste kemiriky,

Als je mij middels PB de postcode + huisnummer stuurt van desbetreffende adres dan ga ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator (en uitleg over PB's verstuurd naar de auteur)]

kemiriky
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:08

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door kemiriky »

Ziggo Webteam Jelle schreef:Beste kemiriky,

Als je mij middels PB de postcode + huisnummer stuurt van desbetreffende adres dan ga ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.
Sorry Jelle, maar ik weet niet hoe ik een PB naar je kan sturen. POstcode en huisnummer staan er.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kemiriky schreef:
Ziggo Webteam Jelle schreef:Beste kemiriky,

Als je mij middels PB de postcode + huisnummer stuurt van desbetreffende adres dan ga ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.
Sorry Jelle, maar ik weet niet hoe ik een PB naar je kan sturen. POstcode en huisnummer staan er.
Bij het bericht van Jelle heb je onderaan links een pb knopje, daar klik je op en dat stuur je haar een Persoonlijk Bericht.
Zou je postcode etc hier verwijderen ivm de privacy.
Rechtsboven in staat wijzig als je daar op klikt kan jij je bericht aanpassen waar jij je postcode etc hebt staan.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door renegade66 »

@G.florio,
ja 3 dagen later want dan hebben ze wel tijd en komen ze weer een dempertje plaatsen, maar ze komen niet met een nieuwe decoder.
dit snap ik niet, waarom plaatsen ze er steeds een dempertje tussen?
het lijkt mij veel makkelijker om de eindversterker eens te gaan inregelen.

ik weet niet wat de signaalwaarde is maar dit lijk mij toch wel rond de 85db uit te komen.
dit is zeer zeker veel te hoog. daarmee blaas je als het ware de mediabox op.

als er weer een monteur komt, laat hem dan de EV afregelen.
tenminste als je zelf geen versterker hebt geplaatst.
anders zou ik die er eerst tussenuit halen.

ten 2e,
voor €400 aan kabels?
wat heb je in godsnaam aangelegd?
gouden coax kabels?
je hebt je toch hoop ik geen Monster kabels laten aansmeren?

Tony66
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2011 20:48

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Tony66 »

Heb soortgelijke ervaring. Heb begin november een verhuizing aangevraagd met uitbreiding met internet. Ondanks herhaalde toezeggingen tot heden niet verhuisd door Ziggo. Ziggo geeft aan dat het onbekend is wanneer zij mij verhuizen. Nu maar opgezegd. Reactie Ziggo: kan niet moet u eerst verhuizen. Het enige wat wel goed gaat is maandelijks het volle tarief incasseren.

Zie onderstaand de reacties van Ziggo.

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over online Back Up en de verhuizing.

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden namens Ziggo dat u niet optimaal gebruik kan maken van onze diensten.

De vorige keer leek het erop dat de order voor de verhuizing goed liep. Echter zie ik nu dat dat niet zo is. Dit had op 24-2 geregeld moeten zijn. Mijn mail kwam van 21-2 en toen kon ik nog niet zien dat er iets mis is gegaan. Ik heb hierover navraag gedaan. We zijn ermee bezig. De oplostijd is helaas onbekend.

Omdat de verhuizing order mis gaat loopt ook de order voor online Back Up verkeerd en zal u elke maand gefactureerd worden totdat de verhuizing is doorgelopen. Uiteraard zullen we het teveel betaalde abonnementsgeld crediteren. Voor de afgelopen maand heb ik dat gedaan. Deze 4,95 zal verrekend worden in de volgende factuur net als alle vorige keren.

Ik snap dat u dit als oplichting ziet. Echter zoals ik net uitlegde komt de opzegging van Online Back-Up niet door ivm de eerste genoemde storing. 1000 maal mijn excuses voor het creëren van deze frustraties.

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

U geeft aan dat u uw internet per 9 mei wilt opzeggen. Een eerdere order met een verhuizing moet hiervoor eerst doorlopen. Zodra dit rond is wordt uw internet zo snel mogelijk opgezegd.

Tony66
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2011 20:48

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Tony66 »

Heb inmiddels bericht gehad van Ziggo.

Alle diensten zijn nu verhuisd en er kunnen dus ook weer wijzigingen doorgevoerd worden. rond 9 april hebben wij van u een opzegging ontvangen betreffende internet. Deze heb ik nu ook voor u ingevoerd, zal per 9 mei beëindigd worden, dit ivm. 1 maand opzegtermijn.

Groet,

Ziggo Webteam Jelle


Alleen bij controle blijkt dat we nog steeds niet door Ziggo verhuisd zijn. Dus ook Jelle helpt niet. Tijd dat Radar weer eens een uitzending gaat maken, over deze instelling waarbij je geen keus hebt aangezien ze monopolie hebben over de kabel en hier misbruik van maken. Heb inmiddels wel het mail adres van de directeur, misschien dat dat wel helpt.

PetraGreuter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2011 08:50

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door PetraGreuter »

Wat ik even kwijt wil over Ziggo is dat wanneer je al ruim 11 jaar klant bent (ja echt met internet en tv klant vanaf januari 2000) en altijd ben ik zeer tevreden geweest zowel over de snelheid van het internet en ook over het beeldkwaliteit van de tv. In 2007 kwamen ze met digitale tv erg leuk en als we zouden overstappen naar een alles in 1 pakket dan kregen we de digitale ontvanger voor de verzendkosten. Dit allemaal naar volle tevredenheid. Nu 4 jaar later hebben we interactieve tv dan denk je dat is leuk alleen Ziggo biedt deze ontvanger aan nieuwe (let wel nieuwe) klanten aan voor € 99,00 dus wij bellen met Ziggo wat denk je dat het antwoord is nee sorry u mag deze wel aanschaffen voor € 149,00 maar dan moet u ook een jaar lang het dure interactieve abbonement nemen a € 12,95 per maand dit terwijl nieuwe klanten dit niet hoeven. Ik voel me flink te grazen genomen en baal er ook wel van dat er voor ons eigenlijk niet echt een mogelijkheid bestaat tot overstappen naar een ander maar 1 ding weet ik wel zodra glasvezel van de KPN hier beschikbaar is dan stap ik direct op.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Tony66 schreef:Heb inmiddels bericht gehad van Ziggo.

Alle diensten zijn nu verhuisd en er kunnen dus ook weer wijzigingen doorgevoerd worden. rond 9 april hebben wij van u een opzegging ontvangen betreffende internet. Deze heb ik nu ook voor u ingevoerd, zal per 9 mei beëindigd worden, dit ivm. 1 maand opzegtermijn.

Groet,

Ziggo Webteam Jelle


Alleen bij controle blijkt dat we nog steeds niet door Ziggo verhuisd zijn. Dus ook Jelle helpt niet. Tijd dat Radar weer eens een uitzending gaat maken, over deze instelling waarbij je geen keus hebt aangezien ze monopolie hebben over de kabel en hier misbruik van maken. Heb inmiddels wel het mail adres van de directeur, misschien dat dat wel helpt.
Beste Tony,

Ik neem aan dat je dit bekeken hebt in de "mijn ziggo" omgeving. Deze wordt later bijgewerkt. Tevens mag je, indien je nog vragen hebt, mij ook een PB sturen.

Groet,

Ziggo Webteam Jelle

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Echt niet normaal hoe Ziggo met storingen en klachten omgaat. Je belt je te pleuris, krijgt de stomme standaard vragen en handelingen, welke ik al uit mijn hoofd ken. Het is bekend dat het probleem buitenshuis ligt. Gisteren een groepsstoring, zou nu zijn opgelost. Dus niet! Om de haverklap geen tv, telefonie en internet :evil: Als je dan belt...o mevrouw de groepsstoring is opgeheven :shock: Weet het standaard verhaal, dan moet u wachten op de monteur. Stuur je online een klacht krijg je een stom standaard mailtje waar het aan zou kunnen liggen volgens hun. Wat heb ik daar aan??? Daar ligt het allemaal niet aan en dit is bij hun bekend. Ook altijd leuk om te horen als je belt...bent u ziggo klant bel dan 1200 met de vaste telefoon..gratis....tja, gaat een beetje moeilijk als niks het doet :evil: Tros Radar misschien Ziggo weer eens onder de loep nemen?? Zou niet verkeerd zijn. Wat een F..k bedrijf. Betalen zijn ze snel mee, maar goede service leveren...echt not! Zouden ze dit misschien extra doen? Zodat ze meer inkomen krijgen omdat de mensen mobiel moeten bellen? Ik zou het bijna gaan geloven. Heb er echt stront genoeg van. Meerderen hier in de buurt hebben er ook genoeg van. Ben echt benieuwd wanneer Ziggo het probleem nu eens naar behoren oplost en dan bedoel ik uiteraard voor langere tijd! :twisted: :twisted: :twisted:

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

angelique_1970 schreef:Echt niet normaal hoe Ziggo met storingen en klachten omgaat. Je belt je te pleuris, krijgt de stomme standaard vragen en handelingen, welke ik al uit mijn hoofd ken. Het is bekend dat het probleem buitenshuis ligt. Gisteren een groepsstoring, zou nu zijn opgelost. Dus niet! Om de haverklap geen tv, telefonie en internet :evil: Als je dan belt...o mevrouw de groepsstoring is opgeheven :shock: Weet het standaard verhaal, dan moet u wachten op de monteur. Stuur je online een klacht krijg je een stom standaard mailtje waar het aan zou kunnen liggen volgens hun. Wat heb ik daar aan??? Daar ligt het allemaal niet aan en dit is bij hun bekend. Ook altijd leuk om te horen als je belt...bent u ziggo klant bel dan 1200 met de vaste telefoon..gratis....tja, gaat een beetje moeilijk als niks het doet :evil: Tros Radar misschien Ziggo weer eens onder de loep nemen?? Zou niet verkeerd zijn. Wat een F..k bedrijf. Betalen zijn ze snel mee, maar goede service leveren...echt not! Zouden ze dit misschien extra doen? Zodat ze meer inkomen krijgen omdat de mensen mobiel moeten bellen? Ik zou het bijna gaan geloven. Heb er echt stront genoeg van. Meerderen hier in de buurt hebben er ook genoeg van. Ben echt benieuwd wanneer Ziggo het probleem nu eens naar behoren oplost en dan bedoel ik uiteraard voor langere tijd! :twisted: :twisted: :twisted:
Goedemiddag Angelique,

Uit je verhaal begrijp ik dat er al een monteur is ingepland om de storing op te lossen? Mocht dit niet het geval zijn, dan mag je mij ook een PB sturen met je klantnummer, dan kijk ik of ik iets voor je kan betekenen.

Groet,

Ziggo Webteam Jelle

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Ja er komt vrijdag een monteur!!!!! Echt niet normaal!!!!! Het probleem ligt niet in huis maar buiten!!! Dit is al geruime tijd bekend bij ZIGGO! Wij maar wachten, bellen en betalen en voor wat??? NIKS! :twisted:

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Dit is echt niet normaal! Ga ik kijken bij de postcode bij storingen.....zie ik dit staan!!!!
Groepsstoring van dinsdag 19 april 20:54 uur tot woensdag 20 april 14:08 uur

De eerder gemelde storing met de ondertiteling op de digitale televisiezender is verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Ik weet niet of ik dit nu lachwekkend moet vinden of corrupt? De ondertiteling is verholpen?? Hahahahaha, hoe wil je ondertiteling kunnen zien als je helemaal geen tv signaal meer hebt? Geen internet en telefonie? Ze weten het allemaal mooi te verdoezelen. Heb er geen woorden voor, wat een corrupte bende. Het zou verholpen zijn.....we hebben nog steeds niks! :twisted:

Gesloten