LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STRATO Webhosting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
EastmoreRandoms
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2011 15:53

STRATO Webhosting

Ongelezen bericht door EastmoreRandoms »

Enkele jaren geleden werden mijn websites gehost bij Lycos. Toen Lycos besloot om met die dienst te stoppen, kregen alle klanten de optie om over te stappen naar STRATO Webhosting. Lycos was mij altijd goed bevallen dus ik was in de veronderstelling dat STRATO ook wel in orde was. Anders zou Lycos (een betrouwbaar bedrijf) natuurlijk geen zaken met ze doen. Helaas kwam ik bedrogen uit. Het verhaal is als volgt.

Na een jaar lang zaken gedaan te hebben met STRATO, had ik geen behoefte meer aan mijn websites. Ik heb toen mijn contract aan het begin van vorig jaar telefonisch opgezegd. Ik was echter wel te laat met opzeggen (bij de automatische verlenging werd ik NIET op de hoogte gebracht) dus zat ik er nog een jaar extra aan vast. Zin in stennis had ik niet, dus koos ik eieren voor mijn geld. Uiteraard ging ik er vanuit dat het contract dit jaar dan eindelijk zou aflopen. Niets was minder waar.

Enkele maanden geleden ontving ik een aanmaning van STRATO Webhosting of ik weer even €42,07 wilde overmaken omdat het contract verlengd was. Ik vond dit erg vreemd en nam contact op met STRATO. Na uitgelegd te hebben dat ik vorig jaar al telefonisch had opgezegd, werd mij brutaal verteld dat dit onjuist was aangezien er niets in de computer te vinden was. STRATO insinueert hiermee dat ik het verhaal uit mijn duim zuig.

Het eerste telefoongesprek verliep vluchtig en er werd niets afgesproken. Uiteraard was ik er nog niet klaar mee en besloot ik een dag na het korte gesprek een mail te sturen waarin ik eiste dat het contract per direct en kosteloos beëindigd diende te worden. Ik kreeg vrij snel een mail met daarin het volgende:

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om contact op te nemen met
de STRATO-experts. Wij hebben uw bericht ontvangen en betreuren uw
beslissing om uw STRATO-product op te zeggen.

Wij bevestigen hiermee de opzegging van uw contract onder klantnummer
620*****. De opzegging is volledig door ons verwerkt.

Mocht iets niet zo gefunctioneerd hebben als u gewenst had of bent u
ontevreden? Als wij iets beter hadden kunnen doen of u in de toekomst
toch verder mogen helpen, ontvangen we graag een kort bericht.


Eindelijk dacht ik van het contract af te zijn omdat er in de mail duidelijk stond: "volledig door ons verwerkt". Ik had het helaas weer mis. Niet lang nadat ik deze mail ontving, kreeg ik namelijk een brief van INTRUM JUSITIA binnen. Of ik even €114,79 wilde aftikken omdat er nog een rekening openstond. Daarop heb ik weer direct contact opgenomen met STRATO en weer het hele verhaal uitgelegd.

Het antwoord van STRATO was nu dat ik niet op tijd had opgezegd en na die mail werd ik buitengewoon kwaad. Ik heb toen wederom een mail geschreven. Na een lange klaagzang besloot ik de mail met een handreiking. Ik bood aan om het aanvankelijke bedrag van €42,70 te betalen en daarmee de zaak af te doen. Dit deed ik uiteraard onder protest, maar een blijk van goede wil was noodzakelijk om de stugheid van STRATO te doorbreken.

Weer kreeg ik snel antwoord van STRATO en de mail luidde als volgt:

- Voor 620***** uit coulance kunt u naar Starto betalen.

De bankgegevens van STRATO zijn:

Commerzbank Amsterdam
Rekeningnummer : 637035887
T.n.v.: STRATO AG
Betalingskenmerk: uw klantnummer (62***** ) en factuurnummer DRP39541166 42,70

Voor deze factuur wordt Incasso terug genomen.


De brutaliteit van STRATO was wederom tenenkrommend. "Uit coulance kunt u naar Starto betalen" (ja, er stond echt Starto in de mail). Iemand kan alleen toegeeflijk als er sprake is van een fout bij een ander. STRATO stelt dus feitelijk dat ik fout zit.

De brutaliteit nam ik voor lief. Het was nu namelijk helemaal klaar want STRATO stemde in met mijn voorstel. Ik betaalde het bedrag en STRATO zou de Incasso terugnemen. MAAR WAT SCHETST MIJN VERBAZING: VANDAAG WEER EEN AANMANING VAN INTRUM JUSTITIA! In deze brief wordt gedreigd met "wenden tot de Rechtbank".

Ergo, het moge duidelijk zijn dat mijn bloed het kookpunt heeft bereikt. De tijd en moeite die ik in dit verhaal heb moeten steken slaat absoluut nergens op. STRATO is voor mij alle geloofwaardigheid verloren. De administratie is een puinhoop en de medewerkers zijn buitengewoon incompetent en zeer brutaal. Ik raad dan ook iedereen ten zeerste af om zaken te doen met deze malafide onderneming. Ik heb er werkelijk geen andere woorden voor.

Ik ben benieuwd wat de Rechter te zeggen heeft over deze gang van zaken. Mijn inziens heeft STRATO geen poot om op te staan, dus zie ik het met vertrouwen tegemoet.

Waarom dit topic? Wellicht zijn er mensen met soortgelijke ervaringen omtrent STRATO. Ook hoop ik dat mensen dit lezen voordat ze in zee gaan met STRATO. Tevens is dit een geweldige uitlaatklep om wat stoom af te blazen...

Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
’relax,’ said the night man,
We are programmed to receive.
You can checkout any time you like,
But you can never leave!


Mvg,

A. Eastmore

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: STRATO Webhosting

Ongelezen bericht door Athoz »

Ja, strato ken ik wel ja..

Twee jaar m'n sites ondergebracht, maar na twee jaar had ik andere, goedkopere en betere hosting. Dus opgezegd per email. Bevestiging gekregen en dacht dat het daarmee dus na uitzitten van de contractsduur, klaar was.

Precies op de dag van beëindiging looptijd waren de sites uit de lucht. Keurig dus. Krijg ik een maand of 2 later een email dat ze het geld nog niet ontvangen hadden. Aangezien ik de bevestiging nog had, geen aandacht aan geschonken. D'r is nog een aantal weken overheen gegaan zonder wat te horen of zien van Strato, toen uiteindelijk een email dat ze nog steeds geen geld ontvangen hadden, en dat ik nog x aantal dagen de tijd had voor het uitbesteedt zou worden aan een IB.

Vanaf dat moment is het gezanik begonnen, ik had door installatie van een nieuw OS de bevestiging niet meer. Ik kon het dus niet aantonen dat er wel degelijk een beëindiging van de overeenkomst bevestigd was. Uiteindelijk heb ik na veel emailen maar aangegeven dat ze me voor de rechter konden slepen, waarna ik veel later pas een email kreeg dat ze 'uit coulance' de vordering maar afgeboekt hebben..

Een hoop heisa om niks dus, maar opzeggen bij strato is een rare bedoening...

vdmeulennl
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2011 14:26
Locatie: Eemsdelta

Re: STRATO Webhosting

Ongelezen bericht door vdmeulennl »

Ben er gelukkig al lang weg. Wat een ellende zeg. Van mij mogen ze de STRAaTOp.

Gesloten