LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo faalt in diensten aan klanten met huisnr + toevoeging

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Mve28
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2011 09:04

Ziggo faalt in diensten aan klanten met huisnr + toevoeging

Ongelezen bericht door Mve28 »

Vorig jaar zomer zijn wij verhuisd naar een adres met een huisnummer + toevoeging. Wij hebben toen weken lang gewacht op ons alles in 1 pakket, omdat ons adres niet bestond in het systeem van ziggo. Er zijn namelijk de adressen a t/m d op ons huisnummer. Dit kan Ziggo niet verwerken en daardoor konden ze ons niet van dienst zijn.

Uiteindelijk was de oplossing om ons in het systeem op te nemen met het huisnummer zonder toevoeging. Dit leek een prima oplossing, totdat het pakket opgestuurd moest worden en een aansluiting geactiveerd moest worden. Hier zijn weken over heen gegaan omdat het pakket niet naar het juiste adres werd verstuurd en Ziggo kon ook niet achterhalen hoe onze aansluiting geactiveerd moest worden omdat het adres dus niet echt bestond in hun systeem.

Inmiddels heeft het internet een jaar probleemloos gewerkt, maar nu is het modem kapot. Ziggo is gebeld, telefonisch zijn alle stappen doorlopen om te kijken of het te verhelpen was, maar de conclusie was dat er een monteur langs zou moeten komen. Een afspraak maken voor een monteur blijkt al een probleem want Ziggo biedt pas een 1e mogelijkheid anderhalve week na het telefonisch contact. Hier zijn wij wel mee akkoord gegaan omdat er gewoon geen andere mogelijkheid was volgens Ziggo. Aan de telefoon hebben we nog een keer uitdrukkelijk gemeld om welk adres het ging om te voorkomen dat de monteur op het verkeerde adres zou zijn. Volgens Ziggo is er een notitie gemaakt voor de monteur, met uitroeptekens, dit zou niet te missen zijn.

Gisteren zou dan eindelijk de monteur langskomen. Weer een dag vrij genomen om aanwezig te zijn als de monteur komt tussen 1 en 6. Om half 6 is er nog geen monteur. Na contact met Ziggo blijkt dat de monteur om 1 uur al is langsgeweest (op het verkeerde adres). Hij heeft ons 1 keer gebeld op ons contactnummer (van mijn partner die aan het werk was), zonder voicemail achter te laten en na terugbellen nam hij niet op. De monteur is gewoon vertrokken, zonder de moeite te nemen om bij een ander nummer aan te bellen o.i.d. en neemt zijn telefoon de hele dag niet meer op.

Uit het telefoongesprek van Ziggo bleek dat ons allereerst voorrijkosten in rekening gebracht zullen worden omdat de monteur voor niets is geweest. Nu zal er ook een nieuwe afspraak gemaakt moeten worden. Dit zal over een kleine twee weken pas zijn. Nu wordt het dus weer twee weken wachten en dan maar hopen dat de monteur nu wel goed zijn briefje leest. Maar tegen die tijd zitten we al weer 3/4 weken zonder internet.

Ziggo heeft er geen enkele moeite mee om door een fout in hun systeem (met niet eens de mogelijkheid tot huisnummers +a,b,c,d,1,2 of bis) klanten onnodig te laten wachten op hun diensten. Ik heb dit telefonisch gemeld, maar de medewerkers van Ziggo doen helemaal niets. Als je heel boos wordt bieden ze je compensatie voor de gemaakte kosten, maar dit is uiteraard niet waar ik op zit te wachten. Ik heb vandaag nog internet nodig, en dat lost een vergoeding niet op.

Zijn er nog mogelijkheden om op korte termijn een monteur te krijgen? Ziggo kan dit toch niet maken? Een andere oplossing zou zijn dat Ziggo gewoon een modem opstuurt zodat we het zelf kunnen installeren, maar dit weigeren ze omdat als het dan toch niet aan het modem ligt er dan toch een monteur moet komen.

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: Ziggo faalt in diensten aan klanten met huisnr + toevoeging

Ongelezen bericht door aavanputten »

Tip: Plak een briefje bij het bellenbord op de dag dat de monteur moet komen met de melding: "Monteur Ziggo aub aanbellen op nummer X." Werkt meestal wel. Verder wel met u eens: vergissen is menselijk, maar Ziggo niet. :wink: Zelf ooit een jaar in de molen gezeten bij ze voordat de zaak was opgelost. Ze hebben daar heel veel kastjes en muren.

Gesloten