LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door bprosman »

@Devious,

Misschien zijn ze er inmiddels weer mee gestopt maar ze hebben ze wel gehad :

http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.954315

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door devious »

Vreemd, elke keer als ik iets daar heb besteld komt het echt uit HongKong, volgens de poststempel dan. Luchtpost ook nog.Misschien dat ik dan juist die zooi bestel die niet in Engelang ligt?

Kubusblok
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2013 22:45

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door Kubusblok »

Heb diverse malen iets besteld bij DealExtreme.
Altijd netjes aangekomen. Soms in delen, wanneer deel van de bestelling pas later kon worden geleverd. Geen problemen gehad. Prijzen zijn laag. Gratis toezending is ideaal als het gaat om kleine dingen.
Soms is de kwaliteit minimaal, maar nooit anders dan te verwachten.

Penthane
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2007 11:26

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door Penthane »

WAT EEN ONGELOOFLIJKE ONZIN!

Ik bestel al meer dan 10 jaar bij DealExtreme en op een paar kapotte batterijen en een DOA doordat de post ermee gevoetbald (ofzo) had na (direct nieuwe gekregen), nooit problemen gehad.

Je bent natuurlijk een enorme oet... als je na 14 dagen al begint te OH-en tegen DX. De verzendtijden staan op de site en ieder normaal mens weet dat internationale verzendingen lang duren. Zeker als je iets bestelt wat door de douane moet. Mijn pakjes blijven ook wel eens een maand bij de douane hangen. SO what? Als je haast hebt, moet je lekker naar een RL-winkel gaan. Betaal je wat meer, heb je het gelijk. Mag het iets langer duren? Bestel via Ebay in de UK of Duitsland. Ietsepietsie duurder, maar binnen een week in je brievenbus.
En dan is er DX (en nog een handvol andere webwinkels), die voor bijna niets, dingen van twijfelachtige kwaliteit (die je kunt checken via de commentaren van anderen), GRATIS naar Nederland stuurt. Dus je koopt een batterij, waar je hier €90,- voor betaalt, voor $5,- . Die wordt ter waarde van ca. €15 verzendkosten naar je toegestuurd.
En dan heb jij het gore lef om na een paar dagen al te klagen dat het allemaal zo lang duurt???
Bij de meeste artikelen staan commentaren van anderen. Als je dan toch een artikel koopt waar nog niemand ervaring mee heeft en het valt tegen, dan ben je toch gewoon een grote .....?

Je zit een bedrijf af te kraken nadat je er één keer iets gekocht hebt. Geen idee hebt hoelang de verzendtijd is. Niets weet over invoeren en douanecontroles. Totaal belachelijke aannames doet over rechten en plichten van koper en verkoper en eigenlijk vanaf je eerste zin overkomt als een groot kind dat zijn zin niet krijgt.

Doe eens een cursus 'redelijk denken'.
M.vr.gr.
Pen

Voor wie wel normaal kan doen. DX is een prima webshop. Zeer goedkoop, met bijbehorende kwaliteit soms. Je moet dus even de moeite nemen om bijvoorbeeld een artikel te Googelen. Als je geen risico wilt nemen, zoek dan op 'waardering'. Dan krijg je de artikelen waar anderen ervaring mee hebben en die zij als goed hebben beoordeeld bovenaan je lijst. Koop je iets waar geen commentaar bij staat, dan néém je een risico(tje). Maar ja, met de prijzen die DX rekent .....

P.S.: DX heeft wél een magazijn in de UK. Vandaar dat sommige dingen héél snel n je brievenbus liggen. Als het in de UK op voorraad is ..... Ook hebben ze 'terugstuurpunten' over de hele wereld, voor als je een keer iets terug moet sturen. Voor Nederland zit het in Amsterdam (de laatste keer dat ik iets terug moest sturen).

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door encore »

Je reageert wel op een HEEL oud topic. Voorlaatste bericht was een half jaar geleden gepost.

deBoer67
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2014 12:40

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door deBoer67 »

Ik weet dat dit een oud topic is, maar via google kom je dit als eerste hit tegen en ik wil ook even reageren:

6x besteld, 6x binnen zonder problemen.

glisz
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2014 12:20

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door glisz »

Ook ik heb bij Deal Extreme iets gekocht betaald en maar niets ontvangen.
Meerdere keren nagevraagd, steeds werd er gezegd dat ik nog even moest wachten.
Dit heb ik dan ook iedere keer maar weer gedaan met het gevolg dat het nu meer
dan 30 dagen geleden is gekocht en ik bvb. bij PayPal geen klacht meer kan indienen.
Na twee maanden nog geen reactie, geld of item ontvangen.
Wees gewaarschuwd, ik zal nooit meer iets bij deze Chinezen gaan kopen. :oops:
Laatst gewijzigd door glisz op 10 sep 2014 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
newmikey schreef: In principe heeft u gelijk. Ik zou daarom niet snel iets buiten de eu bestellen. Veel te link en je hebt geen poot om op te staan bij problemen.
Hangt een beetje van de waarde af. Sommige Chinese webwinkels verkopen hele aardige smartphones voor rond de 100 euro. Daar kan je je geen buil aanvallen. Mocht het fout gaan, dan is de schade beperkt. Mocht het goed gaan dan heb je een leuke smartphone voor weinig geld.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik koop regelmatig bij DealExtreme en heb tot nu toe alle zendingen ontvangen. Meestal binnen 1 a 2 weken met 1 uitschieter van een maand.
Een keer ging een artikel binnen een week kapot. Ik heb vervolgens uitgebreid gemeld wat er aan de hand was en kreeg meteen 'store credits' om een nieuw artikel te bestellen. En 1 keer was het de verkeerde kleur. Een display was groen in plaats van rood. Ik heb dit gemeld en aangegeven dat het voor mij niets uitmaakte. Maar ook nu weer 'store credits' en ik mocht het artikel houden.
Het kan wel zo zijn dat ze hun leven verbeterd hebben, want ik koop er pas sinds dit jaar.

donderwink1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2015 10:25

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door donderwink1 »

Van alle website's waar ik wel eens spullen bestel is Dealextreme echt de nummer 1 met ongeloofelijk goede klantenservice.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik mijn gegevens niet goed ingegeven had wat resulteerde in een verloren pakket.
Welke ZONDER problemen opnieuw op hun kosten opnieuw naar het goede adres werden gestuurt.
Als er problemen zijn, wordt het opnieuw opgestuurt, of krijg je je geld terug.
Kortom: ZEKER te vertrouwen en ZEER goede service! :D
Zeker een aanrader

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door wjpnl »

donderwink1 schreef:
Ik heb al een paar keer gehad dat ik mijn gegevens niet goed ingegeven had wat resulteerde in een verloren pakket.
En dit maakt je bericht gelijk helemaal ongeloofwaardig.
1. Je eigen adres niet goed ingeven... moet je toch wel aardig dom voor zijn...
2. Dat een aantal malen doen... wil je echt dat ik iets beledigends over je intelligentie zeg?

Zelf nooit iets bij Deal Extreme gekocht. Ken een aantal mensen met zeer wisselende ervaringen, maar de (on)bereikbaarheid van de klantenservice wordt eigenlijk toch wel door iedereen als probleem aangekaart.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door prem »

donderwink1 schreef:Van alle website's waar ik wel eens spullen bestel is Dealextreme echt de nummer 1 met ongeloofelijk goede klantenservice.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik mijn gegevens niet goed ingegeven had wat resulteerde in een verloren pakket.
Welke ZONDER problemen opnieuw op hun kosten opnieuw naar het goede adres werden gestuurt.
Als er problemen zijn, wordt het opnieuw opgestuurt, of krijg je je geld terug.
Kortom: ZEKER te vertrouwen en ZEER goede service! :D
Zeker een aanrader
Jaja net zo te vertrouwen als je commentaar hier.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door bprosman »

Nooit geen problemen gehad hoor met bestellingen van DealExtreme, je moet alleen wat geduld hebben qua levertijd.

tigertje
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:18

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door tigertje »

Een heel oud bericht maar als je boven de 22 euro besteld ? dan gaat het lekker door naar de douane en betaal je nog eens extra over het bestelde bedrag dus goedkoper uit? vergeet het maar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door bprosman »

dus goedkoper uit? vergeet het maar.
Zelfs met de extra 22% er bovenop ben je nog vele malen goedkoper uit dan in NL. Ik bestel voornamelijk electronica onderdelen voor Arduino, Raspberry, 3D Printer. Overigens gaan pakketjes onderdelen ook boven de 22 Euro bij mij zo door de douane. Kleding etc heb ik nog nooit besteld. Bovendien neem je dat wel mee (als worst case scenario) voor je prijzen gaat vergelijken natuurlijk.

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door wjpnl »

bprosman schreef:Nooit geen problemen gehad hoor met bestellingen van DealExtreme
Wat moet ik hier van zeggen...

Nooit geen problemen betekent dus 'altijd wel'.

koos147
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2007 00:09

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door koos147 »

Ik heb ondertussen voor een paar duizend euro aan spullen hier besteld.
Soms moet je ze een beetje achter hun vodden aanzitten.
De levertijd is nogal variabel. maar over het algemeen genomen ben ik zeer tevrden.

Dat de TS helemaal over de **** gaat voor een IR stralertje vna een paar euro vind ik nogal bijzonder.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door Moneyman »

koos147 schreef:Dat de TS helemaal over de **** gaat voor een IR stralertje vna een paar euro vind ik nogal bijzonder.
Ach, ruim vier jaar na dato zal'ie daar vast wel overheen zijn :mrgreen:

koos147
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2007 00:09

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door koos147 »

Moneyman schreef:Ach, ruim vier jaar na dato zal'ie daar vast wel overheen zijn :mrgreen:
had ik inderdaad niet gezien.
Wel bijzonder dat dit in de nieuwsbrief van afgelopen week stond dan.

koifarm
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2017 22:55

Re: Is DEALEXTREME te vertrouwen of de HEL van DEALEXTREME

Ongelezen bericht door koifarm »

Laatste 2 maanden slechte ervaring opgedaan met DX.com.
Koop al jaren online bij DX.com en deze keer bij eud.dx.com iets besteld.
Deze op europa gerichte site laat zien dat je in europa iets koopt en dus geen invoerrechten en btw hoeft te betalen. Bij levering van de bestelling moest ik toch even €19,75 betalen voor invoer btw en administratie kosten want het paketje kwam gewoon uit China. Ik had dacht ik gelukkig hier over al een vreemd voor gevoel en daarom had ik bij hun extra verzekering hier voor afgesloten. Toen ik de €19,75 probeerde te claimen gaven ze niet thuis. Ik had betaald met Paypal en opende een claim, maar ook zij lieten afweten met een rot smoes.

Dus je ziet het kan jaren goed gaan, maar soms zit het tegen.

Ondertussen vindt ik de producten uit china ook bij nederlandse aanbieders voor soortgelijke prijzen. Voor mij een reden om producten uit China even te googlen op nederlandse aanbieders.

Gesloten