Radar

toggle menu

athleteshop.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet

RE: athleteshop.com

door Snowflake18 » 21 feb 2018 23:12

Wat een drama, deze webshop. ik moet hier toch echt m'n frustratie kwijt en ter waarschuwing voor andere mensen. Op 11 februari een bokszak (voor volwassenen) en een bevestigingsstuk besteld en betaald. Tot twee keer toe kreeg ik een mail dat de bestelling vertraagd was. Vervolgens kreeg ik een mail dat de bestelde bokszak toch niet leverbaar was. Ik heb gebeld, in de wacht gezet, er werd niet opgenomen. Toen heb ik een mail gestuurd met de vraag aan de shop om een verklaring te geven voor de gang van zaken. Ik kreeg een mail terug met excuses en een voorstel om een andere bokszak (een kleine voor kinderen van 7-8 jr.) te bestellen, het verschil zou ik terug betaald krijgen. Ik heb gemaild dat ik niet op het voorstel inging en met het verzoek mijn geld terug te storten. Vervolgens kreeg ik een mail dat het bestelde toch leverbaar was en ik de bestelling de volgende dag in huis zou hebben. De volgende dag geen spullen. Toen kreeg ik een mail dat een deel van de bestelling geleverd zou krijgen. Wat krijg ik de dag daarop; het bevestigingsstuk. Pas drie dagen daarna eindelijk de bokszak. Ik ga nooit meer iets bestellen bij deze webshop!
Snowflake18
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 feb 2018 22:48

RE: athleteshop.com

door Plonkie » 24 maart 2018 00:08

Net als vele andere hier, had ik maar eerst gekeken. Ik koop best veel online maar dit heb ik werkelijk nog NOOIT meegemaakt! Iedereen heeft hier bijna hetzelfde dat een artikel leverbaar staat en vervolgens eenmaal besteld, krijg je een mail dat het later geleverd wordt. In mijn geval 14 dagen. Dat is al iets wat ik nog nergens heb meegemaakt. Vervolgens krijg je weer een dag later een mail dat het helemaal niet geleverd kan worden. "Helaas vernemen wij dat het door u bestelde product niet leverbaar is op dit moment. Onze excuses voor het ongemak. Graag zouden wij u het onderstaande alternatief willen aanbieden voor dezelfde prijs.
Kiest u voor een goedkoper alternatief, dan wordt het verschil toegevoegd aan uw winkeltegoed. " Belachelijk. Het alternatief lijkt er niet eens op om daar mee te beginnen! Ik mail direct terug dat ik de bestelling wil annuleren en mijn geld terug wil ontvangen. Dan krijg je ruim een dag later eens een mail dat ze binnen 5 à 7 WERKdagen het geld terugstorten! Balen maar oké is goed. Nu zijn we 10 werkdagen verder en helemaal niets. Als je gaat bellen wordt er gewoon niet opgenomen! Als je gaat mailen krijg je geen of dagen later een antwoord! Echt ik vind dat dit soort bedrijven waarvan de wantoestanden al vanaf 2014 zo blijken te zijn echt aangepakt moeten worden!! Zeker als de klachten keer op keer hetzelfde zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BESTEL HIER NOOIT!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als ze mijn geld niet terugstorten, schakel ik de rechtsbijstand in. Toch vreemd dat er allemaal regels door de EU worden opgesteld voor webwinkels, maar als webwinkels deze regels gewoon naast zich neer leggen, wordt er niets mee gedaan!
Plonkie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 maart 2018 00:00

RE: athleteshop.com

door Plonkie » 24 maart 2018 20:41

Aanvulling krijg net een mail"Excuses voor het ongemak. Ik weet niet hoe het kan maar de order staat nog gewoon open. Daarom krijg je je geld ook niet teruggestort. Ik heb hem bij deze gelijk voor je geannuleerd. Het geld zal nu gegarandeerd binnen 5-7 werkdagen op je rekening staan!" Dus ik ontvang tot twee keer toe een mail dat het geannuleerd is dat het binen 5-7 werkdagen op mijn rekening staat en nu staat de bestelling opeens open en kan ik weer 5-7 werkdagen wachten!!! Dit betekend dat ze gewoon al 1 MAAND!!! mijn geld in hun bezit hebben..... SCHANDALIG!
Plonkie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 maart 2018 00:00

RE: athleteshop.com

door Bert001 » 26 maart 2018 20:17

Totale bestelling 40 euro met daarop 7 euro verzendkosten. Eerst een bericht dat het een week later wordt. Een week later een bericht dat het nog later wordt maar dat een gedeelte al wordt verstuurd. Ik was inmiddels al klaar met wachten waardoor ik de hele bestelling wilde cancelen maar ze hadden meteen al wat gestuurd. Het kleinste gedeelte van de bestelling voor ongeveer 12 euro. Dan een dag later het bericht dat de rest niet meer geleverd kan worden maar dat ik naar mijn verzendkosten kan fluiten omdat ze op eigen initiatief en zonder overleg al iets kleins hadden gestuurd. 7 euro voor een bestelling van 12 euro... En zo bij een andere shop weer verzendkosten voor hetzelfde product kunnen betalen waardoor ik armer wordt van het gunnen van mijn klandizie aan dit bedrijf. Erg onbetrouwbaar, bij een bestelling weet je niet wat je kan verwachten.
Laatst bijgewerkt door Radar op 27 maart 2018 10:49, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Topic samengevoegd met reeds bestaand topic
Bert001
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 maart 2018 20:05

RE: athleteshop.com

door Radar » 27 maart 2018 10:48

Topics samengevoegd
Radarverified
 
Berichten: 3726
Geregistreerd: 22 apr 2004 10:56

RE: athleteshop.com

door Slot. S » 20 apr 2018 09:09

Een drama bedrijf: 4 artikelen besteld 1 aangekomen.
4 x nieuwe leveringsdata doorgegeven, maar nog steeds niets binnen.
je moet zelf vragen wat er aan de hand is,dan krijg je pas inormatie waar je
niks mee kunt.
Orde 2 x geanulleerd en verzocht het geld te retourneren. ook nu weer geen reaktie.
De artikelen die nog steeds (1 maand) niet zijn geleverd, staat nog steeds te koop.
Slot. S
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 20 apr 2018 09:01

RE: athleteshop.com

door edith59 » 30 apr 2018 20:28

Na weken wachten, mailen, telefoonnummer draaien waarop niet wordt opgenomen, contactformulier in vullen heb ik alle recensies gelezen op hun FB-pag en ben me rot geschrokken. Heb een rijbroek besteld a 125 euro die ik betaald heb maar niet ontvangen! Zo te lezen hebben veel mensen noch hun bestelling noch hun geld retour ontvangen...
edith59
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 04 okt 2008 21:33

RE: athleteshop.com

door Andre1958 » 01 mei 2018 12:41

Tja, ik had het kunnen weten als ik eerder op deze site gekeken had.
op 8 April bestel ik op sportartikelenwinkel.nl een telefoonhouder voor op mijn fiets. De site geeft aan vrijdag te kunnen leveren.
Op 22 April stuur ik een mail met de vraag waarom er nog niet geleverd is. Ik krijg een reactie van de site Eiwit.nl ? met de toezegging dat eind vd week geleverd wordt. Dus niet.
In het weekend weer een mail gestuurd. Krijg ik s’maandags een mail van athleteshop.nl met de toezegging dat ze midden volgende week ?? gaan leveren.
Ik besluit maar eens te bellen, want op hun site staat continue de melding dat ze donderdag of vrijdag kunnen leveren. Ik begrijp er niets meer van.
Hun telefoonnummer vind je niet op de site, ben ik via de site van RADAR achtergekomen. Gisteravond gebeld, echter omdat ik belde met Athleteshop.nl konden ze me op dat moment niet helpen omdat ze geen toegang hadden tot de gegevens van sportartikelen winkel.nl. Ik moest voor 17:00 bellen om de juiste persoon aan de telefoon te krijgen.
Aldus vandaag weer gebeld, en krijg vervolgens de melding dat er telefonisch geen informatie gegeven kan worden over artikelen besteld via sportartikelen winkel.nl . Dat kan enkel via Email......
Op mijn verzoek om doorvebonden te worden met een manager / leidingever werd gereageerd dat dat om procedurele redenen niet kon.
Inmiddels heb ik aangegeven dat ik de order wens te annuleren. Ben benieuwd of ik mijn geld ooit terugzie.
Andre1958
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 mei 2018 10:44

RE: athleteshop.com

door edith59 » 01 mei 2018 15:16

vandaag een mailtje ontvangen met een alternatief..de rijbroek die ik betaald heb was 125 euro en prachtig..het alternatief 38 en lelijk...In ieder geval een reactie..maar het kan een zoethoudertje zijn. Heb gevraagd mijn geld terug te storten..ben benieuwd. Las ook later pas alle klachten...
edith59
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 04 okt 2008 21:33

RE: athleteshop.com

door NeoDutchio » 01 mei 2018 15:53

Een topic dat al 4 jaar loopt en nog steeds mensen die daar kopen.
@Edith59, de order annuleren en vragen om binnen de wettelijke termijn van 14 dagen terug te betalen. Na deze 14 dagen een incassobureau inschakelen.
NeoDutchio
 
Berichten: 2997
Geregistreerd: 17 jan 2014 23:39

RE: athleteshop.com

door edith59 » 02 mei 2018 09:48

Dat ga ik meteen doen! dank voor de goede tip...zijn er mensen die dat al gedaan hebben? en is dat gelukt? ik zal die vraag uitzetten op de site van Athlete. (het gaat voor mij wel om 125 euro en dat vind ik veel geld) fijne dag en bedankt, gr edith
edith59
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 04 okt 2008 21:33

RE: athleteshop.com

door Janmarijke » 08 mei 2018 13:13

KOOP DAAR ECHT NIETS! Er wordt niet op de afgesproken datum geleverd, de nieuwe datum schuift telkens door naar een andere datum en op verzoek om contact met de mail wordt niet gereageerd en telefonisch zijn ze onbereikbaar. Dus niet meer kopen daar!
Janmarijke
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 mei 2018 13:04

RE: athleteshop.com

door edith59 » 10 mei 2018 11:12

Vandaag nog even een herinnering gestuurd..13 dagen geleden aangekondigd dat als ik morgen mn geld niet heb ik een incassobureau inschakel. Krijg ik als antwoord dat het geen werkdag is, dat de handeling pas maandag verwerkt kan worden en dat ze 14 dagen de tijd hebben!!!!! hoe serieus nemen ze ons nou? Morgen kijken of het geld erop staat..anders meteen Das in schelen en incasso erop! zijn ze nou helemaal belazerd. Zag dat je ook spullen kunt bestellen en die achteraf kan betalen..ga ik maar een bestellingen doen en pas betalen als ik mn geld terug heb..kan ik toch aan het bedrag misschien mijn geld met rente terugkrijgen....Misschien een mooie actie die we massaal kunnen ondernemen?
edith59
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 04 okt 2008 21:33

RE: athleteshop.com

door LvH84 » 16 mei 2018 14:46

Op 27 april 2018 bestelling gedaan van twee kinderfietshelmen bij Athleteshop.nl. Gezien de scherpe prijzen dacht ik daar een goede deal te maken en snel twee mooie helmen voor mijn jongens in huis te hebben. De bestelling en betaling verliep succesvol en al gauw ontving ik een bevestiging van de bestelling met leverdatum 5 mei 2018. In eerste instantie kreeg ik al vrij snel na bestelling diverse mails met vertraagde leverdata en een mail met daarin de melding dat een van de producten niet leverbaar was met daarin het voorstel voor een alternatief.

Eerste bericht op 2 mei:
Eerder hebben wij u geïnformeerd over de levering van uw bestelling 6818100057775, welke wij op 27 april 2018 ontvangen hebben. Helaas heeft de levering van uw bestelling vertraging opgelopen. U kunt uw bestelling rond 9 mei 2018 verwachten. Onze excuses voor het ongemak.

Tweede bericht op 8 mei:
Eerder hebben wij u geïnformeerd over de levering van uw bestelling 6818100057775, welke wij op 27 april 2018 ontvangen hebben. Helaas heeft de levering van uw bestelling vertraging opgelopen. U kunt uw bestelling rond 11 mei 2018 verwachten.

Derde bericht op 9 mei:
Helaas vernemen wij dat het door u bestelde product Abus Youn-I Helmet junior - Velvet Black (bestelling nummer 6818100057775) tijdelijk niet leverbaar is. Mocht u hier niet op willen wachten, dan willen bij u graag onderstaand alternatief aanbieden voor dezelfde prijs. Kiest u voor een goedkoper alternatief, dan wordt het verschil toegevoegd aan uw winkeltegoed.

Op 9 mei tevens een mail met daarin de melding dat dit een vergissing was:
Ik ben bang dat je een foutief mailtje hebt ontvangen, mijn excuses. We kunnen de helm op vrijdag naar jou versturen in de maat S.

De helm was toch op voorraad in de juiste maat met de toezegging dat beide helmen vrijdag 11 mei 2018 verzonden zouden worden. Weer contact gehad want....vrijdag niets geleverd. Nu mededeling dat deze woensdag 16 mei verzonden zal worden. Echetr ook vandaag krijg ik wederom de melding dat ik de helmen vandaag niet hoef te verwachten en dat ze vrijdag zullen worden geleverd. Ik heb al aangegeven dat ik mijn geld terug eis.

Na onderzoek op internet zie ik bij Klacht.nl al meer dan 40 soortgelijke klachten van dit bedrijf lopen!

Reden genoeg om actie te ondernemen en dit bedrijf ter verantwoording te laten komen!
LvH84
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 mei 2018 14:39

RE: athleteshop.com

door edith59 » 16 mei 2018 17:52

Beste NeoDutchio, ik heb je advies opgevolgd en mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Er volgde een mailwisseling die eindigde met de belofte dat, omdat men van 2 mei uitging, ik het geld 16 mei kon verwachten op mijn rekening...en ...gisteren zag ik dat het er op stond! het hele bedrag ..Zo jammer dat je tot zulke maatregelen over moet gaan om of je spullen of je geld terug te krijgen. maar ik ben er blij mee en zal ze op hun site er voor bedanken,en jij bedankt voor je advies, gr Edith
edith59
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 04 okt 2008 21:33

RE: athleteshop.com

door Thomas H » 21 mei 2018 14:58

Hier precies dezelfde ervaringen als enkelen hierboven. Ik had een Abus helm besteld: de procedure is net zoals hierboven. Het is mij niet duidelijk wat voor soort bedrijf dit is, sommigen krijgen hun geld terug maar pas na lange tijd? Het is in mijn geval veruit mijn slechtste ervaring ooit met een webshop (en juist omdat ik nog nooit een probleem heb gehad in al die jaren had ik niet de recensies van de winkel bekeken vantevoren).

Ik zal het laten weten zodra ik mijn geld terugkrijg, als dat niet binnen een week is schakel ik wel mijn rechtsbijstandverzekering in om te zorgen dat dit gebeurt. Volgende keer zal ik voorzichtig zijn als ik een winkel gebruik die ik niet ken, nu ben ik boos genoeg om een account hier aan te maken om ook mijn ervaringen te delen.

Thomas
Thomas H
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 mei 2018 14:44

Vorige
Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Webwinkels