Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jean-paul.bergervoet
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2020 19:05

Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door jean-paul.bergervoet »

Dag Allemaal,

Recentelijk heb ik bij Fixjeiphone een scherm voor de iPhone 11 gekocht. Ik ben bij dit bedrijf terecht gekomen na even te zoeken op Google en op basis van de vele positieve reviews het scherm bij dit bedrijf te bestellen.

Levering was keurig en snel. Echter na installatie van het scherm staat er constant een foutmelding in beeld dat het geen origineel scherm betreft. Erg vervelend en als ik dit vooraf had geweten had ik dit scherm natuurlijk nooit gekocht. Op de website van het bedrijf wordt echter niks geschreven over een mogelijke foutmelding of het feit dat het een product van b-kwaliteit betreft.

Toen ik vervolgens contact opnam met de klantenservice, gaf men aan bekend te zijn met het probleem en als goedmakertje kreeg ik 10% korting op de volgende aankoop. Kanttekening, als je een review geeft na je aankoop krijg je ook een kortingscode voor 10% op de volgende aankoop.

In een volgende mail heb ik aangegeven dat ze er wel erg makkelijk mee om gaan en dat ik in feite misleid ben door dit bedrijf. Zij zijn op de hoogte dat ze een product verkopen dat een foutmelding geeft. Waarom wordt dit dan niet vermeld? De mail werd afgesloten door te zeggen dat ik het scherm wel weer uit mijn telefoon kon halen, terug kon sturen en als zij hem na inspectie goedgekeurd hebben krijg ik mijn geld terug. Ik denk er misschien te makkelijk over maar als ik de leiding bij het bedrijf had, had ik gezegd. Klopt onze fout wij hadden aan moeten geven dat we schermen van een paar tientjes uit China verkopen. Onze excuses en hier is het aankoopbedrag terug.

Ik vind dit erg vreemd en weet niet goed hoe nu verder, daarom richt ik mij tot de leden hier.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2020 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door berndv »

jean-paul.bergervoet schreef:
22 okt 2020 19:23
Recentelijk heb ik bij Fixjeiphone een scherm voor de iPhone 11 gekocht.
Ik zie dat ze 2 soorten schermen verkopen voor de iphone 11, de ene noemen ze A+ kwaliteit, de andere staat niets bij.
jean-paul.bergervoet schreef:
22 okt 2020 19:23
Echter na installatie van het scherm staat er constant een foutmelding in beeld dat het geen origineel scherm betreft. Erg vervelend en als ik dit vooraf had geweten had ik dit scherm natuurlijk nooit gekocht. Op de website van het bedrijf wordt echter niks geschreven over een mogelijke foutmelding of het feit dat het een product van b-kwaliteit betreft.
In de eerste plaats moeten ze natuurlijk een werkend product verkopen. Als ze aangeven dat het scherm geschikt is voor de iphone, moet die daar ook echt geschikt voor zijn. Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen, ze hebben A+ en "gewoon". Geen idee welke u heeft, maar ongeacht de klasse die ze er aan geven, moet het geschikt zijn.

Maar die foutmelding, is dat iets dat continu in beeld blijft staan?
jean-paul.bergervoet schreef:
22 okt 2020 19:23
Toen ik vervolgens contact opnam met de klantenservice, gaf men aan bekend te zijn met het probleem
dat lijkt er bijna op alsof ze willens en wetens een ondeugdelijk product verkopen.
jean-paul.bergervoet schreef:
22 okt 2020 19:23
In een volgende mail heb ik aangegeven dat ze er wel erg makkelijk mee om gaan en dat ik in feite misleid ben door dit bedrijf. Zij zijn op de hoogte dat ze een product verkopen dat een foutmelding geeft. Waarom wordt dit dan niet vermeld? De mail werd afgesloten door te zeggen dat ik het scherm wel weer uit mijn telefoon kon halen, terug kon sturen en als zij hem na inspectie goedgekeurd hebben krijg ik mijn geld terug. Ik denk er misschien te makkelijk over maar als ik de leiding bij het bedrijf had, had ik gezegd. Klopt onze fout wij hadden aan moeten geven dat we schermen van een paar tientjes uit China verkopen. Onze excuses en hier is het aankoopbedrag terug.
Of het misleiding is, kan ik zo niet beoordelen. Zoals ik al aangaf moeten ze in ieder geval een werkend product leveren. Voor de rest geven ze nergens aan dat ze originele schermen verkopen, dus in hoeverre hier sprake is van misleiding, zie ik niet. Overigens geven ze in hun FAQ wel aan dat ze geen originele onderdelen verkopen.

Maar goed, kort samengevat, ze moeten een werkend product leveren.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jean-paul.bergervoet schreef:
22 okt 2020 19:23
Op de website van het bedrijf wordt echter niks geschreven over een mogelijke foutmelding of het feit dat het een product van b-kwaliteit betreft.
Het is geen foutmelding het is een melding van Apple om je te informeren over het feit dat het scherm niet origineel is meer niet en niet minder.

https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-1 ... el-scherm/

Melding komt ook enkel naar voren op je instelling/informatiescherm. Met misleiding heeft het niets te maken, bij een 2de hands IPhone verkoper kun je verwachten dat het scherm niet orgineel is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door berndv »

Morganlefay schreef:
23 okt 2020 12:26
Een dropshipper??
geen dropshipper. Dit bedrijf zit gewoon in een bedrijfspand met eigen opslag en ook eigen reparatieafdeling en leveren de artikelen gewoon uit voorraad.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door berndv »

Morganlefay schreef:
23 okt 2020 13:21
Overigens ze be.. de boel absoluut niet maar leveren niet het origineel.
en dat geven ze ook eerlijk aan op hun site. Nergens, maar dan ook nergens staat dat het originele onderdelen zijn, en bij de faq staat het uitgebreider uitgelegd dat het geen originele apple onderdelen zijn en waarom.

Dat ze bovenaan bij google staan geeft te denken inderdaad, dat zijn natuurlijk gekochte plaatsen. Maar goed, als ik zoek op een energieleverancier, staan Vattenfall, Eneco en Energiedirect ook bovenaan in advertentievorm. Als ik zoek op iphone onderdelen staat bij mij fixjeiphone niet direct bovenaan als [adv] maar als gewoon eerste hit. Maar goed, in hoeverre het betrouwbaarheid aan moet geven snap ik niet echt. Ja, er zijn rioolontstoppers en slotenmakers die daar inderdaad misbruik van maken, of het hier het geval is, weet ik niet.

Zoals ik al aangaf, moet een bedrijf een deugdelijk product leveren. Originele onderdelen van een iphone kan je kennelijk niet kopen. Nergens. Dus dat ze hiervoor via alternatieve markten inkopen, is dan ook logisch. En zoals sylvesterb ook aangeeft is het een bekend iets. Ik was in de veronderstelling dat het een melding was die continu in beeld stond, maar het wordt dus schijnbaar alleen gemeld als je naar instellingen gaat. Als dat het geval is, twijfel ik wel of het hier gaat om een non-conform product. Hoewel ik wel van mening ben dat ze dit wel duidelijker mogen vermelden bij het artikel.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Veel paniek om niks, zie heirboven, die melding verdwijnt vanzelf. En je wist dat het geen origineel Apple scherm was neem ik aan.

taxikemperman
Berichten: 629
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Mijn iPhone scherm had een barst
Bij een telefoondokter het scherm laten repareren.
Iedere keer problemen met het aanraken
Terug
Ander scherm. Zelfde problemen
Weer terug en weer een ander scherm. Dit keer goed werkend.
Er bleken 3 type schermen voor mijn iPhone te zijn en de eerste 2 waren natuurlijk de verkeerde
Dat kan natuurlijk ook gebeuren.

Koop je het dan op afstand.
Dan heb je een probleem

MartyM
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 dec 2007 16:41

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door MartyM »

Ik heb vorige jaar diverse iPhones gerepareerd. Daarvoor heb ik onderdelen aangeschaft bij fixjeiphone.nl. Vaak was het onderdeel defect of had defecte sub-onderdelen. Bijvoorbeeld bij de iPhone-schermen, allemaal A+ kwaliteit, werkte vaak de lichtsensor niet. Veel mensen zal het niet opvallen, als ze überhaupt al opmerken wat deze sensor doet. En daar gaat dit bedrijf ook vanuit. Voor hen die het opmerken krijgen gewoon een ander exemplaar, met weer andere problemen.
Na veel dieper in de onderdelenhandele te hebben gedoken blijkt dit bedrijf afgekeurde (c-grade, d-grade, ..) onderdelen te verkopen. Het is wel Apple maar afgekeurd. Let maar eens op de weggekraste of zwart gemaakte logo's op de onderdelen.
Defecte schermen, schermen met pixelfouten, schermen met defecte zones (dat merk je met het viruele toetsenbord heel snel), defecte lichtsensor, etc. Ik heb ze allemaal gehad.
A+ kwaliteit van batterij; deze zetten uit en braken zo de schermen. Batterij werd weer vervangen maar voor de schade door het uitzetten namen ze geen verantwoordelijkheid. Inferieure troep, ik kan niet anders zeggen op alles wat ik heb besteld.
Mijn oude iPhone6 is bij Apple gerepareerd; batterij en scherm. Alles nog in top-conditie, nu na 4 jaar.
Goedkoop is duurkoop en dat geldt voor alle vergelijkbare bedrijfjes als fixjeiphone (ja, er zijn er meer die troep verkopen).

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hun geven toch aan dat je het terug kan sturen en je geld terug kan krijgen? Wat is daar het probleem? Wat wil je verder bereiken?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@marty m

U repareert beroepsmatig dat u zoveel niet goed werkende onderdelen hebt aangeschaft?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MartyM schreef:
04 mei 2021 09:33
Goedkoop is duurkoop en dat geldt voor alle vergelijkbare bedrijfjes als fixjeiphone (ja, er zijn er meer die troep verkopen).
En zo komen we weer terug op de discussie die al zo vaak gevoerd is. Men wil graag een merkproduct hebben, maar wil er liever niet de volle mep voor betalen en bij problemen worden ook aparte wegen bewandeld om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Ik heb geen medelijden met deze mensen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door sjohie »

NeoDutchio schreef:
04 mei 2021 10:25
MartyM schreef:
04 mei 2021 09:33
Goedkoop is duurkoop en dat geldt voor alle vergelijkbare bedrijfjes als fixjeiphone (ja, er zijn er meer die troep verkopen).
En zo komen we weer terug op de discussie die al zo vaak gevoerd is. Men wil graag een merkproduct hebben, maar wil er liever niet de volle mep voor betalen en bij problemen worden ook aparte wegen bewandeld om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Ik heb geen medelijden met deze mensen.
In het geval van iPhones is er natuurlijk wel de fabrikant die om maar één reden, het laten repareren door een 3e partij, actief frustreert. En die ene reden is gewoon geld. De melding in kwestie is puur software, en in de "12" hebben ze deze rottigheid nog een tandje opgevoerd meen ik.

Moet je voorstellen dat zeg Volvo dit zou doen met hun auto? Dus dat ze om de paar jaar proprietary schroeven bedenken voor de luchtfilters en het oliefilter, zodat je die niet, of erg lastig, kan laten vervangen door een merkloze garage. Of de remblokken vastgieten in de complete rem, met zo'n uniek vorm, dat die bij slijtage alleen compleet vervangen kan worden? De wereld zou te klein zijn.

Als je een goed (officieel) scherm hebt, dus met het juiste partnummer enzo, dan kost het officieel vervangen nóg 50 tot 65% meer tov een 3rd party repareerder, en zulke hoge salarissen betaald Apple echt niet, dus het is puur winstbejag, en je natuurlijk wat pushen naar een nieuwe telefoon van 1000+ euro.

W van Oossanen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2020 12:29

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door W van Oossanen »

FixjeiPhone levert ook voor A+ ondeugdelijke producten. Alleen betaal je hiervoor dan de hoofdprijs. Dubbel genaaid zeg maar. Ik kreeg een IPhone scherm waarbij de bedrading er met schilderstape opgeplakt was. Dat vond ik vreemd. Toen ik het scherm ging monteren deed het geluid en de trilfunctie het wel maar ik beeld niet. Ik heb al wel 30 schermpjes vervangen, maar nog nooit A+ schermpjes geleverd gekregen met schilderstape. Een serieus bedrijf levert dit netjes in fabrieksverpakking. Toen ik het terugstuurde kreeg ik het bericht dat ik het zelf niet goed had gemonteerd.. had ik op zich wel verwacht. Als
Je op deze manier levert, werk je al op een manier die als insteek heeft makkelijk geld verdienen over de hoofden van goedgelovige klanten. De afhandeling van mijn klacht was navenant. Slecht bedrijf zonder service, filmpje zijn soms goed te gebruiken , maar houd je verre van de rest want ze sturen je rommel en geven daar uiteraard geen garantie op.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Fixjeiphone verkoopt ondeugdelijk product: scherm voor iPhone geeft foutmeldingen

Ongelezen bericht door Revoked »

sjohie schreef:
Moet je voorstellen dat zeg Volvo dit zou doen met hun auto? Dus dat ze om de paar jaar proprietary schroeven bedenken voor de luchtfilters en het oliefilter, zodat je die niet, of erg lastig, kan laten vervangen door een merkloze garage. Of de remblokken vastgieten in de complete rem, met zo'n uniek vorm, dat die bij slijtage alleen compleet vervangen kan worden? De wereld zou te klein zijn.

Als je een goed (officieel) scherm hebt, dus met het juiste partnummer enzo, dan kost het officieel vervangen nóg 50 tot 65% meer tov een 3rd party repareerder, en zulke hoge salarissen betaald Apple echt niet, dus het is puur winstbejag, en je natuurlijk wat pushen naar een nieuwe telefoon van 1000+ euro.
Apple zooi is echt kwalitatief goed spul, innovatief en daardoor duur. Nieuwe machines moeten ook terugverdiend worden.
Wat betreft je vergelijking met een auto:
Hier staan een Mercedes en een Porsche in de garage. Beide merken verlangen dat vervangende onderdelen ingelezen worden in de ECU, en goedgekeurd. Aftermarket spatscherm? De auto rijdt niet meer. Verkeerde kleurcodering op je nieuwe bumper? Eerst origineel aanschaffen. De Porsche rijdt al niet meer als je de goedkopere bandenspanningsensor laat installeren bij een bandenwissel.

Gesloten