LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

boerbarr schreef:Hola Hey,
Er is een robot stofzuiger gearriveerd!!!

ALLEEN IS HET DUS NIET WAT IK BESTELD HEB !!!

Besteld een eurobot 2011
Gekregen een robot vacuum cleaner 310 B

Is dus NIET muisstil.
Kan dus NIET nat reinigen.

GROUPON bedankt, maar kom maar weer ophalen!
Ik vond deze: http://www.jxkaily.com/enproduct.asp?parentid=131 , is dit degene die je kreeg?

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

De eerdere foto op FB toont inderdaad het type 310B.

boerbarr
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2011 13:20

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door boerbarr »

Is idd model als op website van jxkaily.com

Het komt allemaal een beetje vreemd over.
Je besteld een coca cola en je krijgt first choice.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

In het begin is geadverteerd met deze:
http://www.cenoease.com/Showproduct.asp?Pid=17

Robo Duster 2011 is natuurlijk een whitelabel van een of andere chinese kopie. Ander merknaampje erop en hoppa, de Robo-Duster is geboren.

Wel kwalijk vind ik dat niet het product wordt geleverd wat in het begin is toegezegd. Een rechtstreekse email van Robo-Duster welke ik gekregen heb:
On 05/23/2011 04:21 PM, [email protected] wrote:
>
> Geachte,
>
>
>
> Geen stofzuigerzakken, maar uitneembaar reservoir.
>
> Stofreservoir 0,35L
>
>
> Accessores:
> virtuele muur x 1
> adapter x 1
> Set oplaadbare batterijen x 1 (geïnstalleerd),
> zij borstel x 2, gebruiksaanwijzing x 1
> Borstel reinigingsset x 1, oplaadstaion x 1
> Draadloze afstandsbediening x 1
> filter x 1
> Dweildoek x 2
> Dweildoehouder x 1
>
>
> Specifications:
> Materiaal: ABS-kunststof
> Gewicht: 3.5KG
> Adapter: 220/240V
> Voltage:24V DC
> Werk instellingen: Circular, Aside, Wave, Automatic clean
> Werktijd: 60minuten
> oplaadtijd: 3.5-5 uur
>
> Eurobot 2011 Black €419,-
>
> Nieuwste model uit onze Eurobot-serie. Superstil! Nieuwe Features: * Werkt nog efficiënter op tapijt * Meer kracht, betere hellingshoek * Superstil * Error code systeem voor easy-checking * Upgraded software systeem Eurobot 2011, introductie: * LCD scherm. * Automatische oplaadfunctie * Slank design voor maximaal bereik * Superstil, minder dan 50DB * Met nat-en droog dweil-functie * Verbeterde sensors tegen vallen en/of stoten * UV lamp voor sterilisatie * Tijd instelbaar voor automatisch stofzuigen * Automatisch opladen * Schoonmaaktijd instelbaar * Draadloze afstandsbediening * Virtuele-muur functie *Uitgevoerd in ABS* 3,5KG* 32cm diameter* 8,5cm hoog
>
>
>
> Mvg, Robo-Duster.com
>
> Kromhout Trading
>
> Weegschaalstraat 3
>
> 5632 CW Eindhoven
>
> KvK: 52643107. BTW: NL850533272B01
Let vooral op de datum!!!

Dit vind ik toch echt wel een kwalijke zaak gezien er inderdaad een compleet ander product wordt geleverd.

Nou wilde ik vooral een automatische stofzuiger en die dweilfunctie is leuk, maar was niet noodzakelijk dus als ik deze binnen heb, zal ik deze niet terugsturen.

Ik vind wel dat Groupon of Robo-duster in ieder geval een tegemoetkoming zal moeten doen (een gedeelte geld terug) wegens het veels te laat leveren van een product en daarbovenop ook nog eens een ander, waarschijnlijk goedkoper, product.

Groupon> Jullie reactie graag hierop! Desnoods Tros Radar die hier toch ook mee zou moeten lezen wat er gaande is.

Nog even voor de duidelijkheid: NEE, ik wil die robot niet terugsturen (ik moet hem nog ontvangen zelfs) maar het blijkt dus minder functionaliteit te hebben dan ik oorspronkelijk had verwacht.

elisah54
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:41

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door elisah54 »

:twisted: :twisted: :twisted:

Tjonge jonge... het zal eens goed gaan zeg!!! Ook ik heb nog niets ontvangen, wat gaat het toch allemaal waardeloos zeg.
Meteen weer een domper, drie maanden wachten op een waarschijnlijk goedkoop aftreksel van wat ons beloofd is. Al die ergernis ... al die frustratie... en dan taratatataaaaaaaaaaa een verkeerde.
Heeft mij nu echt duidelijk gemaakt niets meer via Groupon te kopen.
In september of oktober komt Tros Radar op tv.... we hebben al een kandidaat die in de hoofdrol mag.
Morgen een dag vrij genomen om te wachten op ... :?:

boerbarr
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2011 13:20

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door boerbarr »

foto's staan op
facebook site
Boycott Groupon NL

http://www.facebook.com/pages/Boycott-Groupon-NL

boerbarr
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2011 13:20

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door boerbarr »


Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Las dat Groupon 100 miljoen dollar verlies had.
Ondanks de grote groei van dagelijkse aanbiedingen en gebruikers weet Groupon het nettobedrijfsresultaat niet in de groene cijfers te laten komen. Het afgelopen tweede kwartaal werd afgesloten met een verlies van maar liefst 100 miljoen dollar.
bron: http://www.techzine.nl/nieuws/26975/gro ... ollar.html

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Chocomelk »

boerbarr schreef:foto's staan op
facebook site
Boycott Groupon NL

http://www.facebook.com/pages/Boycott-Groupon-NL
De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden.

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Geadverteerd is met:
http://www.cenoease.com/Showproduct.asp?Pid=17

Geleverd wordt zo te horen:
http://www.ecvv.com/product/2954632.html

Onderaan kunnen we de prijs ervan lezen: 80-140 dollar. (Als je er 2000 bestelt, zal het wel op 80 dollar uitkomen.)

Het lijkt erop dat er 2000 exemplaren van een vrij willekeurige robot stofzuiger zijn ingevlogen, dit met de nodige tamtam. Zie bericht van 30 juli:
Gisteravond 18u is het toestel gaan vliegen. En idd om mijn klanten tevreden te stellen en niet nog langer te hoeven laten wachten, laat ik niet 1000 maar 2000 stuks hierheen vliegen (11.000kg dus, NestorA!!) en worden na aankomst in het warehouse *verpakt, *voorzien van adressen, *van track en trace-labels voorzien en vervolgens (!) binnen 48uur door DPD bij de klant bezorgd!!
Toen al merkte NestorA op dat het apparaat 3.5 Kg zou wegen (dat het per stuk nu opeens meer dan 5 kg woog, was weer zo'n gekke inconsistentie, een van de vele die we tegenkwamen). Nu is duidelijk waar het verschil vandaan komt, er is gewoon sprake van een geheel ander produkt. Het is niet te geloven. Aan de ene kant dan, aan de andere kant verbaast het niemand meer iets.

wolk33
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2011 13:49

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door wolk33 »

HenkvanPutten schreef:Geadverteerd is met:
http://www.cenoease.com/Showproduct.asp?Pid=17

Geleverd wordt zo te horen:
http://www.ecvv.com/product/2954632.html

Onderaan kunnen we de prijs ervan lezen: 80-140 dollar. (Als je er 2000 bestelt, zal het wel op 80 dollar uitkomen.)

Het lijkt erop dat er 2000 exemplaren van een vrij willekeurige robot stofzuiger zijn ingevlogen, dit met de nodige tamtam. Zie bericht van 30 juli:
Gisteravond 18u is het toestel gaan vliegen. En idd om mijn klanten tevreden te stellen en niet nog langer te hoeven laten wachten, laat ik niet 1000 maar 2000 stuks hierheen vliegen (11.000kg dus, NestorA!!) en worden na aankomst in het warehouse *verpakt, *voorzien van adressen, *van track en trace-labels voorzien en vervolgens (!) binnen 48uur door DPD bij de klant bezorgd!!
Toen al merkte NestorA op dat het apparaat 3.5 Kg zou wegen (dat het per stuk nu opeens meer dan 5 kg woog, was weer zo'n gekke inconsistentie, een van de vele die we tegenkwamen). Nu is duidelijk waar het verschil vandaan komt, er is gewoon sprake van een geheel ander produkt. Het is niet te geloven. Aan de ene kant dan, aan de andere kant verbaast het niemand meer iets.
Beste Henk,

Je kan zeggen wat je wil; het is inderdaad niet erg netjes verlopen, maar je kan niet insinueren dat de prijs dan maar $80,- zou zijn... Heb je het nagevraagd? Wellicht hebben ze er $140,- voor moeten betalen, dat zou ook een aanname zijn...
Het netto gewicht en het bruto gewicht zal ook verschillen: de robot zonder verpakking en toebehoren zal best 3.5KG wegen.
Ikzelf ben ook niet blij met hoe de zaken zijn gelopen, maar op het forum ongegronde beweringen doen helpt ook niemand!

wolk33
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2011 13:49

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door wolk33 »

Oh, en op de foto die ik zie staat toch op de robot zelf Robo-Duster vermeld??
De fabrikant zal op de doos haar modelnaam wel hebben laten staan, zodat we in het vervolg weten welke onderdelen we (waarvandaan?) nodig hebben... :wink:

Trouwens op beide links van de "fabrikanten" staat in de beschrijving "mopping" bij de ene ook "wet"

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

heb je dat nagevraagd
.....

Nee, natuurlijk niet. Informatie waar je wèl recht op hebt, kreeg je al nooit en dan zal heer Van Vonderen mij wel even SMS-en wat zijn inkoopprijs was :?:

Het enige wat ik vaststel, is dat dit type vacuum cleaner voor 80-140 dollar te koop is in China. Dat bewijst de website waarnaar ik verwijs. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je dat insinuerend vindt. Je bedoelt dat ik niet kan weten of en tegen welke prijs Kromhout Trading hier gekocht heeft? Kan ik idd. niet, maar is ook niet relevant, want dit is niet de door ons in mei bestelde Euroduster 2011.

Wat anderen al vastgesteld hebben, is dat wat zij ontvingen een ander type is dan de geadverteerde. Of moet zij ook navragen of ze het in eerste instantie wel goed begrepen hebben wat ze zouden ontvangen?!

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Trouwens op beide links van de "fabrikanten" staat in de beschrijving "mopping" bij de ene ook "wet"
Bij de ene wel inderdaad, dat is de geadverteerde, niet de geleverde dus.
Je begint tot de kern van het probleem door te dringen.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Inmiddels een T&T code gehad, distro ligt notabene nog geen 10km hier vandaan ...

maareh heren waar gaan we heen met deze discussie?

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Ik heb inmiddels ook een code ontvangen die nog geen resultaat geeft. Ik word ook naar de duitse site van DPD gestuurd ?

Nahja, later op de dag nog maar eens kijken.

Noldy84
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:31

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Noldy84 »

Kom net thuis, zijn langs geweest en hebben de zero duster bij de buren afgegeven. Morgenochtend zal ik hem ophalen en zien wat er in de doos zit. Boerbar is 1 van mijn beste vrienden dus ben bang dat ik hetzelfde product ga krijgen dus de verkeerde.... Ik denk dat kromhout of dat verdomde groupon wat zijn partners niet doorgrond 1500 van die apparaten terug gaat krijgen.... (zijn er vast een hoop die het apparaat houden)

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Wolk33 heeft gelijk dat we niet kunnen weten welk zelfstofzuigend apparaat Kromhout Trading bestelde in China en hoe duur dat was. Maar het apparaat presenteren als iets met een waarde van 419 euro lijkt intussen volkomen uit de lucht gegrepen, helemaal omdat het er nu op lijkt dat de bestelling nog gedaan moest worden ten tijde van de aanbieding. Veel klanten zijn intussen murw en zullen zich er wel bij neerleggen.

Ik heb ook iets leuks te vertellen. Ik had geannuleerd en heb mijn geld intussen teruggekregen. De verzendkosten niet, een mens kan niet alles hebben. Maar nu komt het: ik heb gisterenavond óók een track and tracecode gekregen! Hij werkt nog niet, maar toch beschouw ik het als een eerste voorbode van de aankomst van de roboduster. Niet degene die ik in mei bestelde, maar wel een die zal stofzuigen, toch?

Ik denk dat het zo gegaan is: Groupon en heer Van Vonderen hadden er nog eentje over en kregen op hetzelfde moment dezelfde gedachte: mijnheer NestorA. Dit om zijn grote verdiensten in dit forum. Hij maakte het topic aan, bedacht fantastisch leuke grapjes - ze vielen zelfs heer Van Vonderen op, maar moest wegens een aangeboren gebrek aan geduld helaas halverwege de handdoek werpen. En dat was toch een beetje jammer, want nu leek hij niet zijn lampje te kunnen aanknippen over het uiteindelijke geleverde apparaat.

Ik sta op het punt om op vakantie te gaan, maar mocht er een levering zijn, vandaag of morgen, dan meld ik mij nog even.

EDIT 19-8: ik reken er niet meer op dat er een voor mijn vakantie zal worden afgeleverd, als er een wordt afgeleverd, want de code werkt ook nog steeds niet.
Laatst gewijzigd door NestorA op 19 aug 2011 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

elisah54
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:41

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door elisah54 »

NestorA ik hoop van harte dat je ook een roboduster krijgt, dan kunnen we na de vakantie nog even doorschrijven over de resultaten die het niet zuigende, maar vegende geval doet.
Heb op het blog van Groupon al verschillende klachten gelezen, dus niet bemoedigend. Trouwens op diezelfde blog ook een hoop bedankjes van klanten, die het "geweldig" vinden dat Groupon zich er uiteindelijk mee heeft bemoeit. Ook ik heb een track en trace code gekregen en ook ik ga zaterdag op vakantie. Heb waarschijnlijk niet eens tijd om de Engelse/duitse gebruiksaanwijziging te lezen, als de robo al komt.
Hoop nog even te kunnen lezen of jij hem krijgt en zie je grappige en scherpe commentaar met lol tegemoet :lol:

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

kwam dit plaatje tegen van de doos:

Afbeelding

Hebben alle 2000 exemplaren inderdaad een BlackSheep-etiketje gekregen of is dit een grapje van de persoon die dit plaatste op Facebook?

Gesloten