LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com slechte service

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
svl64
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:04

Bol.com slechte service

Ongelezen bericht door svl64 » 25 jul 2011 21:15

tweede hands boek gekocht en betaald, maar niets ontvangen. Moet zelf met verkoper contact opnemen, maar deze reageert niet. Bol.com schrijft me dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het niet leveren door verkoper.

Letterlijk luidt hun tekst: De verkoop van 2ehands artikelen via bol.com is een transactie tussen externe partijen. Verkopers kunnen 2ehands artikelen aanbieden op de site van bol.com. Geschillen over verkeerde of niet ontvangen leveringen kunnen alleen tussen de koper en de verkoper afgehandeld worden. Als de termijn van twee weken is verstreken is het voor bol.com niet meer mogelijk om een zoekgeraakt of niet ontvangen 2ehands artikel af te boeken.

Daar heb ik dan ook nog transactiekosten voor betaald. Waardeloze service

Jolijn
Berichten: 6321
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bol.com slechte service

Ongelezen bericht door Jolijn » 25 jul 2011 21:43

Dit staat bij 'veel gestelde vragen': Verzending van 2ehands artikelen

De 2ehands artikelen op onze site worden verkocht en verzonden door verschillende verkopers. De contactgegevens van de verkoper vindt u in uw bestelbevestiging en bij ontvangst van het artikel op de bijgeleverde pakbon.

Neemt u voor een vraag over een niet of te laat ontvangen 2ehands artikel zo snel mogelijk, maar binnen twee weken contact op met de betreffende verkoper. Als de verkoper niet of niet naar verwachting reageert kunt u, binnen 3 weken na ontvangst van de verzendbevestiging, contact opnemen met onze klantenservice. Wanneer deze termijn verstreken is dan kunnen wij geen actie meer ondernemen om een eventueel geschil op te lossen.


In de algemene voorwaarden staat ook waaraan de verkoper zich moet houden. Bol.com. kan de verkoper daaraan herinneren.

't Is vakantietijd, dat kan de reden zijn waarom verkoper niet reageert?

crazyme
Berichten: 7374
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bol.com slechte service

Ongelezen bericht door crazyme » 25 jul 2011 21:45

Bij marktplaats werkt het net zo.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Bol.com slechte service

Ongelezen bericht door Berenice » 25 jul 2011 21:48

Alleen stuurt bol.com wel een incassoburo op je af omdat je wel de factuur moet betalen voor je niet ontvangen artikel. De verkoper krijgt namelijk wel gewoon uitbetaald.

sephora30
Berichten: 4054
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Bol.com slechte service

Ongelezen bericht door sephora30 » 25 jul 2011 22:30

crazyme schreef:Bij marktplaats werkt het net zo.

Echt niet, bij marktplaats betaal je geen transactiekosten. Marktplaats verdient dus niks aan een verkoop, Bol wel.

Gesloten