LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Ik heb hetzelfde gehad. Ik kocht zeg maar even voor het gemak 10 DVD's a 10 euro voor 100 euro totaal. Op mijn VISA werd dus 10 x 10 euro gereserveerd ipv 1 x 100 euro. Dat triggert dus de fraudebescherming op de card. Ik heb daar contact over gehad met VISA en die vertelden mij dat.

Mijn bestelling bij Bol werd voor de helft niet uitgevoerd omdat er tekort aan ruimte op de card was, wat pertinent niet waar was, maar dat is blijkbaar de boodschap die Bol krijgt. Ik heb de hele zooi geannuleerd toen.

Ingelogd op mijn VISA-account was er niets over te zien, je kunt het dus niet aantonen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

rienvangemert
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:23

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door rienvangemert »

Hallo"altijd wat anders",
Bedankt voor je reactie. Dit helpt zeker.
Het komt meer voor dan wij als consument te weten komen.
ING gaf het ook al aan dat dit het geval is.
BOL heeft mondeling toegegeven zelf een probleem te hebben met hun computersysteem dus er zullen wel meer mensen zijn die problemen hebben ervaren in de afgelopen weken.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Altijd wat anders schreef:Ik heb hetzelfde gehad. Ik kocht zeg maar even voor het gemak 10 DVD's a 10 euro voor 100 euro totaal. Op mijn VISA werd dus 10 x 10 euro gereserveerd ipv 1 x 100 euro. Dat triggert dus de fraudebescherming op de card. Ik heb daar contact over gehad met VISA en die vertelden mij dat.

Mijn bestelling bij Bol werd voor de helft niet uitgevoerd omdat er tekort aan ruimte op de card was, wat pertinent niet waar was, maar dat is blijkbaar de boodschap die Bol krijgt. Ik heb de hele zooi geannuleerd toen.

Ingelogd op mijn VISA-account was er niets over te zien, je kunt het dus niet aantonen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Dan heeft u kennelijk 10 keer een bestelling gedaan van 1 DVD. Waarom niet gewoon in een keer 10 DVD's bestellen?

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

jlthkoch schreef:Dan heeft u kennelijk 10 keer een bestelling gedaan van 1 DVD. Waarom niet gewoon in een keer 10 DVD's bestellen?
Nee natuurlijk niet.
Lees even goed mijn bericht. Anders zou ik ook 10 keer verzendkosten betalen.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Altijd wat anders schreef:
jlthkoch schreef:Dan heeft u kennelijk 10 keer een bestelling gedaan van 1 DVD. Waarom niet gewoon in een keer 10 DVD's bestellen?
Nee natuurlijk niet.
Lees even goed mijn bericht. Anders zou ik ook 10 keer verzendkosten betalen.
Dat is wel heeeeeeeeeeeel erg vreemd. Als ik bestel krijg ik gewoon één factuur/acceptgiro, maar ik betaal dan ook achteraf......

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

jlthkoch schreef:Dat is wel heeeeeeeeeeeel erg vreemd. Als ik bestel krijg ik gewoon één factuur/acceptgiro, maar ik betaal dan ook achteraf......
Koch wij hebben betaald met creditcard, dus anders dan met acceptgiro.

Als je dus niet met creditcard betaalt zou ik me dus buiten deze discussie houden, want het gaat over betalen met creditcard en de reserveringen die Bol doet.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Altijd wat anders schreef:
jlthkoch schreef:Dat is wel heeeeeeeeeeeel erg vreemd. Als ik bestel krijg ik gewoon één factuur/acceptgiro, maar ik betaal dan ook achteraf......
Koch wij hebben betaald met creditcard, dus anders dan met acceptgiro.

Als je dus niet met creditcard betaalt zou ik me dus buiten deze discussie houden, want het gaat over betalen met creditcard en de reserveringen die Bol doet.
Een beetje dimmen jij! Het is altijd nog meneer Koch voor jou!

Gewoon achteraf betalen, dan heb je dit probleem niet, je kunt de problemen ook opzoeken.

Daarnaast denk ik dat jij dit verhaal ter plekke verzonnen hebt.

rienvangemert
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:23

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door rienvangemert »

Even een update.
Bol heeft inmiddels gereageerd. Ze geven toe dat hun procedure niet goed werkt en dat hierdoor het tegoed op een creditcard kan worden gereserveerd waardoor er geen andere aankopen kunnen worden gedaan.
Ze geven aan dat zij contact met de bank gaan opnemen of dit kan veranderen.
Echter hebben zij nog geen verklaring gegeven voor het reserveren van bedragen die niets met de geplaatste order te maken hebben. Dit staat buiten hun huidige procedure om gelden te autoriseren.
Ondanks herhaalderlijke verzoeken geen reactie.
Door de onterechte autorisatie werd de creditcard geblokkeerd voor gebruik.
(inmiddels zijn de gereserveerde bedragen na een week vrijgegeven).
Ik ben benieuwd.

NikkivS12
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2011 20:58

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door NikkivS12 »

Hallo Rien van Gemert,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij... Ook voor gemak 30 boeken in een keer besteld en afgerekend met creditcard. Dezelfde dag nog kreeg ik ineens mailtjes dat delen van de bestelling geannuleerd werden aangezien er onvoldoende saldo op mijn creditcard stond. Erg raar, want het was de eerste keer dat ik mijn creditcard gebruikte en zulke dure boeken had ik nu ook weer niet besteld. Na lang bellen met de klantenservice en mijn creditcard maatschappij kon gelukkig iemand daar me vertellen wat er aan de hand was. Bol.com had een keer het eigenlijke bedrag van de bestelling gereserveerd en daarnaast nog zo'n 8 x 99 euro, waarna het natuurlijk logisch is dat de creditcard zijn limiet bereikt. Weer een tijd aan de lijn gehangen met de klantenservice van bol, en niemand kon me vertellen of uitleggen waarom deze reserveringen mogelijk zijn. Ik baal er serieus van want ik had de creditcard aangevraagt voor een vakantie naar Amerika die ik over 4 dagen ga maken... hopelijk zijn alle onrechtmatige reserveringen dan vervallen en kan ik nog gebruik maken van de creditcard.

Ik voel me eerlijk gezegt niet echt serieus genomen door bol.com, hun verhaal is dat ze het helaas niet kunnen terug draaien en dat het hun enorm spijt. Ik zit ondertussen in de stress omdat ik niet weet of ik nu relax op vakantie kan.

Ik weet niet of je verder veel kan met dit verhaal Rien, maar het lucht toch op om het even van me af te schrijven...

Ik las verder op het forum van radar dat meer mensen met dit probleem te maken hebben gehad. Gaat radar misschien nog stappen ondernemen tegen bol.com? Zo ja, ik ben van de partij en doe met liefde mijn verhaal nog een keer!

rienvangemert
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:23

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door rienvangemert »

Hallo NikkiVs12,
Ongelofelijk dat Bol dit onwettige proces niet aanpast. Ze zitten gewoon aan je betaalmiddelen!

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Succes want mocht het niet lukken dan kan het 2 a 3 weken duren voordat je creditcard weer in gebruik kan worden genomen.

rienvangemert
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:23

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door rienvangemert »

Vergeet ik nog even een update. Bol heeft op klacht.nl waar ik ook de klacht heb achtergelaten, verzocht aan mij om aan te geven dat de klacht is opgelost door hun. Daar dit niet het geval is heb ik aangegeven dat zij orde op zaken dienen te stellen zodat zij niet ten onrechte over andersman betaalmiddelen gaan beschikken door ze te blokkeren.
Via een e-mail van ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] is er aangegeven dat de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] niets meer heeft toe te voegen en niet meer wenst te reageren.
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] bedankt!
Ik ga uitzoeken wat ik met mijn rechtsbijstandsverzekering kan doen tegen dit soort slechtfunctionerende bedrijven.
Mocht het tot een rechtzaak komen zal ik de mensen die hetzelfde is overkomen verzoeken deelgenoot te worden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ rien,

overwogen aangifte te doen wegens (creditcard) fraude door BOL?

Zoals gesteld, zij leggen (tijdelijk) beslag op jouw betaalmiddel (ten onrechte) en de reactie zoals je stelt op klacht.nl geeft niet aan dat zij het serieus oppakken.
Jammer, maar helaas - dan is er dus een conclusie mogelijk - ze WILLEN dit niet oplossen - en dus (zwart/wit, weet ik) is er opzet in het spel.

Niet goedschiks oplossen? Prima, dan maar melding van fraude (wat m.i. ook zo is)

rienvangemert
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:23

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door rienvangemert »

Ben het met je eens. Morgen afspraak met advocaat.
Zal dit advies afwachten en dan inderdaad aangifte doen indien jouw advies ondersteund wordt.
Wordt vervolgd....

NikkivS12
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2011 20:58

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door NikkivS12 »

Bedankt Rien! Ik zal morgen nog eens bellen met mijn creditcard maatschappij, hopelijk is het probleem dan verholpen zo niet dan ga ik zeker[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] bellen.
Mijn vertrouwen in Bol.com is echt totaal verdwenen...

Ik wens je verder veel succes en mocht je mijn verhaal nog nodig hebben dan weet je me wel te vinden!

rienvangemert
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2011 22:23

Re: bol.com doet onterecht reserveringen op creditcard

Ongelezen bericht door rienvangemert »

Hallo NikkivS12,
Bellen met de creditcard maatschappij of je bank die de creditcard heeft uitgegeven, helpt niet want zij zullenje zeggen dat zij niets kunnen doen.
Bol zal het recht moeten zetten want zij hebben de administratie in handen.
Ja, het klinkt raar maar zij hebben jouw creditcard ter beschikking en niet jij.
Ik zou zeggen probeer je creditcard maatschappij of bank en laat maar weten of het is gelukt.
Ondanks alles een fijn verblijf in Amerika gewenst.

Gesloten