LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sustilo

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tennessee

Sustilo

Ongelezen bericht door tennessee » 19 okt 2011 15:50

In begin augustus, zo'n 11 weken (!) geleden bestelde ik een zogenoemde 'Goodie Bag' bij Sustilo. Een pakket met willekeurige shirts, voor 34,95. Aangezien de hoop op zomer toen nog aanwezig was, had ik wel interesse in 10 shirts voor dat bedrag. Via de site was een assortiment te zien waarvan het meeste wel mijn smaak was, dus welke willekeurige shirts ik zou krijgen maakte mij weinig uit.

Na 1,5 maand had ik echter nog steeds niks gekregen, terwijl op de website een levertijd van 1-4 weken was beloofd. Na een aantal mailtjes (die in het Engels geschreven dienen te worden) waar ik gebrekkige antwoorden op kreeg, kreeg ik dan de mededeling dat mijn bestelling verzonden was. Op 29 september kreeg ik via de mail een trackingcode, maar zonder site of informatie van de leverancier heb je hier natuurlijk weinig aan. Na nog meer mailtjes over en weer kreeg ik de link van een Turkse site, die voor mij (uiteraard) nogal onbegrijpelijk is en waar verder ook geen enkele informatie over mijn bestelling stond. Nog meer mailtjes met gebrekkige antwoorden volgden, want bellen naar Sustilo kan niet.

Vandaag, op 19 oktober, kreeg ik dan eindelijk mijn bestelling binnen. Hoera, de zomer is alláng voorbij en ik krijg mijn zomerse shirtjes binnen! Bij het uitpakken van de kleding werd ik niet erg blij; de shirtjes hebben allemaal verschillende maten, maar vooral maat XXL, wat ik beslist niet besteld heb. Daarbij zijn ze van zeer slechte kwaliteit, enkele shirts zien eruit alsof ze al jaren gedragen zijn. En daarbij zijn ze beslist niet de kleding uit het beloofde assortiment, totaal niet mijn stijl/smaak.

Al bij al heb ik dus 11 weken gewacht op een bestelling waar zelfs het Leger des Heils niet tevreden mee zou zijn.

Bij retourneren zijn de verzendkosten à €5,- voor mij en krijg ik alleen een tegoedbon terug, zodat ik het hele riedeltje waarschijnlijk nog eens mag meemaken. Geen enkele tegemoetkoming, na zoveel slechte service!
Ik ben dus zéér ontevreden over de service van Sustilo, dat moge duidelijk zijn.

ArneLH
Contacteer:

Re: Sustilo

Ongelezen bericht door ArneLH » 19 okt 2011 16:10

Wat voor adres stond er in de factuur of bevestiging van de bestelling die je hebt gekregen?

tennessee

Ongelezen bericht door tennessee » 19 okt 2011 16:24

Geen idee, die mail heb ik gewist :oops:

Ik zie nu bij de afschrijving dat het geld naar 'The Online Fashion Store' is gegaan, hier bestaat al een onderwerp over zag ik.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 19 okt 2011 16:37

Je kunt dus niet bewijzen dat je iets besteld hebt?

tennessee

Ongelezen bericht door tennessee » 19 okt 2011 16:42

Op mijn account bij sustilo.nl staat wat ik besteld heb, en de afschrijving van m'n rekening, meer heb ik niet.

Aunibel

Ongelezen bericht door Aunibel » 19 okt 2011 16:44

Ik adviseer iedereen die dit leest NIKS meer te bestellen bij Sustilo. Zij staan namelijk al sinds 2009 (!) niet meer ingeschreven in de KVK. De eigenaar is van Turkse afkomst en heeft blijkens de KVK geen woonplaats in Nederland. Gelet op uw verhaal is er grote kans dat zij inmiddels in Turkije zitten.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 19 okt 2011 16:54

Aunibel schreef:Ik adviseer iedereen die dit leest NIKS meer te bestellen bij Sustilo. Zij staan namelijk al sinds 2009 (!) niet meer ingeschreven in de KVK. De eigenaar is van Turkse afkomst en heeft blijkens de KVK geen woonplaats in Nederland. Gelet op uw verhaal is er grote kans dat zij inmiddels in Turkije zitten.
Dat 1e advies lijkt me inderdaad prima :wink:. Wat betreft de KvK, ze schijnen wel een inschrijving te hebben, maar wel in Turkije. Je doet dus gewoon zaken met een Turks bedrijf, op zich geen probleem.

tennessee

Ongelezen bericht door tennessee » 19 okt 2011 20:52

Mijn probleem op dit moment is eigenlijk dat ik de spullen wil terugsturen en m'n geld terug wil krijgen. Volgens de wet kopen op afstand heb ik hier recht op, heb ik inmiddels begrepen. Daarbij heb ik een afwijkend product ontvangen, én heb ik het product niet binnen 30 dagen na bestelling ontvangen.
Kan ik dit zo bij de klanten"service" van Sustilo neerleggen, met mijn (simpele) eis dat ik graag mijn geld terug wil, of heb ik hierin ongelijk?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 19 okt 2011 21:12

Als je een afwijkend product heb ontvangen houdt Sustilo zich simpelweg niet aan de koopovereenkomst, maar ik vrees dat ze niet makkelijk zullen doen met het geld teruggeven. Bovendien moet je een jurist hebben om te beoordelen welke wetgeving van toepassing is (NL of Turkse) als je bij weigering nog iets wilt doen.

Gesloten