LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Meneer Petersen
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2007 19:32

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Meneer Petersen »

Ik heb een keer een DVD bij ze besteld, stond bij dat ik hem de volgende dag in huis kreeg maar werd een week later.

Die week maakt mijn niks uit alleen dat je verkeerd geinformeerd word.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Heidy »

gegevens hoofdkantoor Bol.com
Dit staat er in het telefoonboek.
Zoomstede 5 3431HK
Nieuwegein
Tel 030 6008888

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Yme »

Twee weken terug nog een bestelling bij ze gedaan. Een aantal dvd's en mp3 speler. Dvd's had ik na 3 dagen binnen. Mp3 speler bleek niet op voorraad te zijn. Jammer maar ik werd wel netjes per mail op de hoogte gehouden. Vandaag mail gehad dat bestelling is verzonden.

GdM
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:13

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door GdM »

ik bestel regelmatig bij bol, en ook kadootjes die op een ander adres komen. Ze vaker te snel, dan te langzaam, zodat het kadootje nog wel in bus valt, voor degene jarig is.

Wat me opviel aan het bericht van jan koopman. Hij of zijn dochter bestelt een laptop die hij een week later nodig heeft.
Als je bij een webwinkel besteld, moet je er rekening mee houden dat het wel eens langer kan duren, dan je hoopt.
In mijn geval kan het dus wel eens gebeuren dat dat kadootje te laat kan zijn, nou ja.. dan vertel je dat de jarige. Geen man overboord.
Ik bestel al jaren veel op internet, ik ga altijd zorgvuldig te werk, ik kijk op tweakers.net of er over betreffende winkel iets geschreven staat. Lees reviews, kijk waar de winkel zich bevindt en of er een telefoonnummer is, (en dan geen telefoonnr. waar je je scheel betaald) Verder lees ik ook altijd de voorwaarden die zo'n winkel heeft, en stel van tevoren vragen als ik iets niet begrijp of wil weten. Misschien komt het ook daardoor, dat ik nooit problemen heb ondervonden, ook niet als eens iets niet goed is aan de bestelling. Ook is het zo, als je vriendelijk bent, wordt je vaak sneller geholpen, dan dat je in je boosheid je gram gaat halen.

beyonce
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2006 10:12

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door beyonce »

Ik vind de klantenservice echt belachelijk!
Ik kreeg voor 1 bestelling 2 rekeningen!! Maar moet toch de extra rekening betalen.
Ik herken het verhaal van Jan bij de klantenservice!
Ze kunnen niets want alles gaat automatisch.... er werkt dus blijkbaar niemand op de afdeling administratie! Ze dreunen een standaard lijstje op een meer kunnen ze niet! Ga toch maar even kontact opnemen met het hoofdkantoor!!!

Bol is leuk als alles goed verloopt, maar zodra er iets fout gaat....

Groetjes

Sanjer
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2007 19:46

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Sanjer »

denk wel dat het een redelijk groot bedrijf is met ongeveer 100 mensen op de de klantenservice, als iedereen daar maar zomaar iets doet zonder een bepaalde sturctuur te handhaven het alleen maar nog slechter gaat..

Elk bedrijf waar mensen werken worden fouten gemaakt en als een bedrijf zo groot als bol.com maar zo weinig klachten krijgt als deze, op een site waar de meeste mensen als eerste hun klachten deponeren, dan vind ik het een goed bedrijf....

petje af...

bastiaanvb
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2007 20:54

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bastiaanvb »

echt niet tevreden over BOl.com.

Heb drie keer iets besteld.

Eerste keer kwam het wonderwel aan. Prima.

Tweede keer iets besteld. VIER weken later bericht: sorry niet meer leverbaar. HAAL HET DAN VAN JE SITE AF VERDORIE!!!! (voor mij / anderen na mij)

Derde keer iets besteld: Als je het besteld voor .... dan krijg je het morgen in huis.... DUS NIET!!

Als het je niet kan schelen of / wanneer je iets krijgt is het een fantastisch bedrijf....

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ironisch is het dat Mein Kampf in Nederland verboden is terwijl je via bol.com boeken kan bestellen met recepten voor zenuwgas, strijdgassen, explosieven, vergif en andere zaken. Prachtzaak!

ST

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door ST »

Ik heb ook geen écht slechte ervaringen bij BOL.
Ik had voor kerst een DVD besteld die binnen 3-5 werkdagen zou worden bezorgd, 2 weken later had ik nog niets, ik vaak ge-emaild aangezien het een kerstcadeau was, en ze zouden hun uiterste best doen.

Net op tijd voor kerst viel de DVD in de bus, zonder acceptgiro, ik werd al blij dat ik hem gratis zou krijgen ivm leverproblemen, maar ik kreeg de week erop de acceptgiro, die sturen ze apart omdat het ingepakt was. :roll: :oops:

Verder is alles prima geregeld, ik heb verder altijd mijn spullen gehad binnen de afgesproken levertijd.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door FerryG »

Ik heb maar één ervaring met Bol.com: als webmaster.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar toen boden ze webmasters de mogelijkheid om een link naar Bol op hun site te zetten, en iedere aankoop via die link zou dan een paar centen voor die webmaster opleveren.

Ik heb nooit een cent van ze gekregen, terwijl mijn site toch echt wel redelijk veel bezocht werd. Dus òf ze maken gratis reclame (doordat ze weten dat er toch nooit iemand op zo'n link klikt), of ze belazeren de boel door wel klanten binnen te halen maar nooit uit te betalen (de webmaster kan niet controleren hoeveel keer er op die link geklikt wordt).

hommeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2007 18:32

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door hommeltje »

Hallo,
Ik heb voor het eerst 1 boek op bol.com te koop aangeboden en ben mij rot geschrokken wat bol.com inpikt van de verkoop.
Allereerst krijgen ze 0,99 plaatsingskosten dan nogeens 15 % van de verkoop en het mooie is ook de 1,95 verzendkosten die iedereen betaald als men een boek koopt.
Een boek dat ik normaal voor 5 euro wilde verkopen moet ik nu voor 10 euro verkopen.
Dan houd ik er net 6 aan over want de verzendkosten van 2,64 moet ik ook nog eens zelf betalen want de klant betaald niets aan mij maar aan bol.com.
Geen wonder dat de bedragen zo hoog zijn voor 2de handsboeken!

slechte.ervaring
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2007 08:28

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door slechte.ervaring »

Ik bestelde een ipod (voor 21.00 uur) en deze werd de volgende dag afgeleverd. Prachtige service van BOL.COM.

Maar............... de ipod bleek bij aflevering defect en dan is het niet zo makkelijk om een werkend exemplaar te krijgen. Uit de garantievoorwaarden van BOL.COM blijkt het volgende:

"Als uw klacht binnen de garantie van de fabrikant valt, krijgt u een vervangend artikel toegezonden of uw geld terug. Houd hierbij rekening met een termijn van drie weken."

Drie weken gewacht, geen ipod. Uitgebreid gemaild met BOL.COM.

Reactie BOL.COM: “Uw defecte Ipod is ter reparatie aangeboden aan Apple. De reparatie kan zes tot zeven weken in beslag nemen. Bol.com heeft hier geen invloed op”.

Op de vraag of ze hun eigen garantievoorwaarden wilde naleven, kreeg ik weer het bovenstaande antwoord.

En nu maar wachten of ze inderdaad een werkend exemplaar binnen 7 weken toesturen.

Conclusie: slechte service, zeven weken wachten op een gerepareerd exemplaar, terwijl het nieuw gekochte exemplaar nooit heeft gefunctioneerd. Voor mij geen BOL.COM

Jan Koopman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2007 09:31

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Jan Koopman »

Dat is dus precies wat ik bedoel. Zo lang het goed gaat is er niets aan de hand, maar als er een probleem is, ben je geklopt. Een afdeling klantenservive die alles doet behalve service verlenen aan de klanten, de volstrekte onmogelijkheid om verantwoordelijken of leidinggevenden te bereiken...
In het bedrijfsleven geldt de wijsheid: je herkent de kwaliteit van een bedrijf aan de wijze waarop ze met problemen omgaan. Welnu: ik heb op basis van drie ervaringen Bol.com leren kennen als een heel erg slecht bedrijf.

Jan Koopman

ST

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door ST »

Ik wil nogmaals zeggen dat ik meer dan tevreden ben met BOL.com
Dinsdagavond een cadeau besteld voor mijn broer die vandaag jarig is, levertijd was 5-7 werkdagen. Heb ik gisteravond een mailtje gehad dat hij verzonden is, en dus vandaag aankomt dus hij heeft als hij thuiskomt nóg een cadeautje. :D

henkmiedema
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 20:17

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door henkmiedema »

Hallo,

Na maanden zoeken vond mijn zoon een mp-3 bij BOL.com en van zijn eerst krantengeld deed hij op 18 september de aankoop van 81,90 euro. Na een paar dagen deed het touch-pad het niet meer en de mappen kon hij niet openen. Binnen 7 dagen het artikel retour. Nu is het 29 oktober en het geld is nog niet terug. De klantenservice zou het doorgeven. Na wel 20 telefoontjes kom ik tot de ontdekking dat ze 69 euro 95 ooit willen gaan overmaken. Dan lees ik dat het artikel niet retour is ontvangen terwijl drie weken eerder men bij BOL.com de ontvangst had bevestigd. Bij BOL.com is niemand aanwezig die daadwerkelijk kan ingrijpen en deze klant ziet geen andere oplossing dan BOL.com in gebreke te stellen en via de kantonrechter het geld terug te eisen. Het is triest te moeten constateren dat BOL.com het zover heeft laten komen en natuurlijk zal ik hun de rekening van de advocaat presenteren.
Groet,
Henk

Jan Koopman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2007 09:31

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Jan Koopman »

Dat is dus precies het punt:
De afd. klantenservice is volstrekt machteloos. Kunnen/mogen niets doen voor de klanten. De arrogantie van het bedrijf is te gek voor woorden. Als er iets fout gaat is de klant de dupe en moet vaak weken, soms maanden wachten op teruggave van z'n geld. Je zou eigenlijk een belangenvereniging moeten oprichten om gezamelijk deze handelwijze juridisch aan te pakken.

henkmiedema
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 20:17

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door henkmiedema »

Hallo,

Na een lange tijd van een zorgvuldige overwegingen heb ik vandaag van de Kamer van Koophandel de gegevens ontvangen van BOL.COM. Hierdoor heb ik voldoende informatie om die personen aan te spreken die direct verantwoordelijk zijn voor de gang van zaken bij BOL.COM Nu heb ik vandaag gesproken van de finacial director om hem de situatie uit te leggen met de mp-3 van mijn zoon. Vandaag ontving mijn zoon het bericht dat BOL.COM het bedrag zal overmaken. Eerst zien en dan geloven! Wat een energie heeft ons dit al gekost. Zij leveren een mp-3 die binnen een paar dagen kapot gaat en wanneer wij binnen 7 dagen retourneren is het een heidens karwei om het geld terug te krijgen.
Groet,
Henk

Jan Koopman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2007 09:31

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Jan Koopman »

Goed gedaan Henk.
Triest dat het zo moet. Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen. Is het een idee om de namen van de verantwoordelijken en de betreffende telefoonnummers beschikbaar te stellen?

Jan

bol wat een lol
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2007 14:23

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door bol wat een lol »

Ik had afgelopen maandag (26-11) een pc spel besteld via BOL.COM die ik binnen 2 à 3 dagen zou ontvangen maar helaas dat is niet gebeurt! Aangezien BOL.COM zich niet aan de afspraken heeft gehouden nam ik zojuist telefonisch contact op met de klantenservice waarna ik eindelijk na 4 minuten wachten een medewerker aan de lijn kreeg die mij totaal geen duidelijkheid en antwoorden kon geven op mijn vragen. Ik vertelde hem dat ik het zeer vervelend vond als ik het voor morgen (vrijdag 30-11) niet zou ontvangen aangezien het weekend eraan komt. Hij vertelde me dat als ik volgende week dindsdag (4-12) nog steeds niks zou ontvangen dat ik maar weer eens contact met hun moest opnemen. Het probleem zou bij 'de leverancier' liggen, altijd makkelijk om zoiets te zeggen. Mijn status staat echter op 'wordt verwerkt'. Maar goed ik verwijt het de klantenservice niet die zijn altijd de dupe terwijl de managers druk bezig zijn met statistieken en €€€'s.

Mijn eerste bestelling via bol.com en ik ben zeer ontevreden terwijl anderen mij vertelden dat het allemaal zo goed en snel ging. Misschien paar jaar geleden ja.

En nee ik ben niet van plan om op Sinterklaas te wachten.

Bedankt BOL.COM!

blokkerj
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2007 13:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door blokkerj »

Mijn zoontje mocht verjaarskado tot 100 euro opgeven. Hij zag een mobiel die overal 129,95 kost bij bol.com voor 89,95 staan. Levertijd 2-3 werkdagen. Stond niet zoals bij sommige anderen bij dat er niet meer besteld kon worden omdat het op was. Met 3 werkdagen zou het een dag voor zijn verjaardag komen. Die dag werkte ik tot laat. Kwam thuis en niets. Hierdoor had hij geen kado 's morgens maar alleen een printje van de bestelbevestiging en gezegd dat het wel die dag zou komen dan. Niets dus. Bestelstatus gaan kijken: in bestelling bij leverancier. Gebeld: klantenservice zegt dat het binnen enkele dagen komt. Bestelstatus verandert: verwachte levering 24-uurs service 20.00 uur. 24 Uur gewacht. Niets. Gebeld: wij weten het ook niet. Gezegd dat ik wil dat ze bellen met leverancier. Volgende dag e-mail van bol.com: levering rondom week 50 (drie weken na besteldatum). Bestelstatus blijkt terug veranderd in in bestelling bij leverancier. Ik kijk op website: toestel staat nu met zelfde prijs als bij anderen nl. 129,95 maar levertijd blijft 2-3 werkdagen. Het lijkt er op dat bol.com een fout heeft gemaakt van 40 euro en nu probeert mij zover te krijgen dat ik annuleer (ze benadrukken steeds dat ik met een druk op de knop kan annuleren...). Het toestel is dus op voorraad staan (geen actie op een week al mij vertellen dat ze weten dat het er niet is) maar dan alleen als men de hogere prijs betaalt. Dit mag dus niet. Ik denk er over een consumentenprogramma een bestelling voor de hoge prijs te laten doen en dan kijken of het wel tijdig geleverd is. Ik begrijp niet dat dit bedrijf een thuiswinkel award heeft. Ze lijken het in ieder geval niet waard gezien de manier waarop ze met hun fouten en met hun klanten omgaan!

Gesloten