MEDIAMARKT - Webshop Na een Stroef begin toch een happy End
Geplaatst: 29 nov 2011 14:54
Beste Forumleden,
Zoals zovelen heb ook ik een vervelende ervaring met de Mediamarkt Webshop. Hieronder volgt mijn relaas.
Mediamarkt laat je direct afrekenen met Ideal en beloofd op haar website bezorging binnen 2-3 dagen. Via de website aangegeven dat ik graag het product wilde afhalen bij de MediaMarkt (MM) in Rotterdam Centrum.
Woensdag 23 november 2011 besteld en op vrijdag 25 november 2011 taal nog teken ontvangen, behalve op woensdag 23 november 2011 een track-en trace nummer van TNT met de status 'aangemeld' dat nooit van status veranderd.
Dus eerst TNT gebeld. Deze bevestigden dat de status 'aangemeld' betekent dat de zending is aangemeld maar nog niet in bezit van TNT is (conform het vermelde op de website).
1e Gesprek
Daarom op vrijdag 25 november 2011 de MM maar eens gebeld. Daar begon men met het verhaal dat TNT de zending reeds in bezit zou hebben, omdat een track- en trace nummer is afgegeven. Toen ik de medewerker confronteerde met de getuigenis van TNT werd het stil.
Na enig gesteggel afgesproken dat:
1. Er in Goes zou worden nagegaan of het pakket het warehouse had verlaten.
2. Er bij TNT zou worden nagegaan waar dit pakket is als het de warehouse verlaten zou hebben.
3. Er bij MM Rotterdam zou worden nagegaan waar dit pakket is als het door TNT bezorgd zou zijn.
Er zou dezelfde dag een update worden verstrekt van de afgesproken punten.
Hieronder volgt het transcript van de ticket welke door MM is verstrekt:
=================================================
Geachte Meneer XXXX,
U heeft een vraag gesteld aan het Media Markt callcenter.
Het callcenter heeft uw vraag doorgestuurd naar de juiste persoon, die uw vraag zal beantwoorden.
Uw vraag staat in ons systeem geregistreerd onder ticketnummer: 106927
Om het verloop van uw vraag te kunnen volgen, kunt u gebruik maken van onderstaande link.
https://service.mediamarkt.nl/index.php ... id=&email=
Met vriendelijke groet,
Media Markt Online
==================================================
Uiteraard heb ik die vrijdag niets meer gehoord. Ik heb wel zelf de vestiging Rotterdam gebeld, uiteraard was het item daar nog niet aangekomen. Daarom zaterdag 26 november 2011 nogmaals gebeld met de MM Webshop.
2e Gesprek
Toen ik opbelde met de vraag waarom ik gisteren na het maken van de afspraak hierover niets had vernomen, werd mij verteld dat deze afspraak niet kon zijn gemaakt en dat ik het verkeerd had begrepen. Deze onderzoeken kosten nu eenmaal tijd. Ik heb aangegeven dat ik dat ten hoogste voor het onderzoek bij TNT kon begrijpen maar dat twee telefoontjes (1 naar Goes en 1 naar Rotterdam) niet meer dan 10 minuten hoefden te duren, analoog aan mijn ervaring van een dag eerder. Ik zou daarom graag het resultaat van de twee telefoontjes vernemen. Deze moesten door een andere afdeling worden gepleegd.
Na deze teleurstelling heb ik MM medegedeeld dat ik formeel naleving van de overeenkomst eiste en, indien de levering niet voor zaterdag 3 december 2011 zou geschieden, ik de koop zou willen ontbinden ivm de termijn tot aan mijn vakantie. Dat zou mij in de gelegenheid stellen om elders een alternatieve bestelling te doen.
Dat was tegen het zere been, de medewerker kwam met allerlei voorwaarden die MM stelde op de proppen (30 dagen termijn voor een onderzoek; geen geld retour). Hem verteld dat deze voorwaarden nietig zijn. Medewerker reageerde dat ik er zelf voor getekend had.
Hem verteld dat voorwaarden welke strijdig zijn met geldend Nederlands recht automatisch nietig zijn en dat niet leveren van de afgesproken goederen een geldige rechtsgrond is om de ovk eenzijdig te ontbinden (aan 1 van de 3 formele voorwaarden voor een ovk is nl niet voldaan).
Na een moeizaam gesprek uiteindelijk nogmaals afgesproken om deze onderzoeken te laten uitvoeren.
1. Er in Goes zou worden nagegaan of het pakket het warehouse had verlaten.
2. Er bij TNT zou worden nagegaan waar dit pakket is als het de warehouse verlaten zou hebben.
3. Er bij Mediamarkt Rotterdam zou worden nagegaan waar dit pakket is als het door TNT bezorgd zou zijn.
Het transcript van de ticket volgt hieronder (waarom een nieuw ticketnummer btw?)
==================================================
Zaterdag 26 november 12:07 door Media Markt Online
Geachte meneer XXXX,
Bedankt voor uw contactopname met Media Markt.
Ik heb de aanvraag van uw onderzoeken doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Wij gaan dit zo spoedig mogelijk voor u in werking stellen. U gaat namelijk op 15 December op vakantie. Echter heb ik u aangegeven dat ik u niet kan garanderen dat dit deze week voor u afgerond kan zijn.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
J R
Uw Media Markt team
=================================================
Afgelopen maandag kreeg ik wederom de melding dat de zending was aangeboden aan TNT welke mij spoedig een track-en trace nummer zouden sturen. Ik was uiteraard benieuwd of er schot in de zaak zou zitten.
==================================================
Maandag 28 november 13:54 door Media Markt Online
Geachte meneer XXXXX,
Bedankt voor uw geduld.
Uw product is inmiddels aangeboden bij de transport service.
PostNL zal u een track&trace nummer mailen, waamee u uw bestelling op internet kan volgen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
==============================================
Uiteraard heb ik niets van TNT ontvangen dus op dinsdag 29 november 2011 nogmaals MM gebeld (3e Gesprek) met weer een andere medewerker die mij het track-en trace nummer zou laten weten.
Aldus geschiedde:
==============================================
Dinsdag 29 november 13:18 door Media Markt Online
Geachte meneer XXXX,
Bijdeze zend ik u het Track&Tracenummer waaraan uw bestelling is gekoppeld.
Track&Tracenummer: 3SFMED000XXXXXX
Met vriendelijke groet,
S F
Uw Media Markt team
================================================
Dit is hetzelfde track- en tracenummer van de week ervoor en uiteraard was de status niet geupdated, aangezien TNT geen pakket heeft ontvangen.
Teleurgesteld weer met de MM gebeld
4e Gesprek
Dit gesprek was weer uiterst moeizaam.
Men begon weer met het verhaal dat TNT de zending reeds in bezit zou hebben, omdat een track- en trace nummer is afgegeven. Toen ik de medewerker confronteerde met de eerdere bevindingen en de getuigenis van TNT werd het weer stil.
Er bleek geen onderzoek naar TNT te zijn gestart, noch navraag in Goes te zijn gedaan. Men had aan de vestiging in Rotterdam gevraagd om daar te bezien waar het pakket bleef.
Toen ik refereerde aan eerdere gesprekken werd gezegd dat geen van de afspraken vast lag omdat in de tickets niets werd vastgelegd. Ik heb gevraagd welke reden ik had om te liegen en of de medewerkster het servicenivo voldoende vond. Immers de beloofde levertijd was overschreden en men kon mij ondanks diverse verzoeken niet vertellen waar het pakket bleef.
Mijn grote teleurstelling met de medewerkster gedeeld.
Nogmaals afgesproken om:
1. In Goes na te gaan of het pakket het warehouse had verlaten.
2. Bij TNT na te gaan waar dit pakket is als het de warehouse verlaten zou hebben.
3. Bij Mediamarkt Rotterdam na te gaan waar dit pakket is als het door TNT bezorgd zou zijn.
Hieronder volgt het transcript van de ticket
================================================
contact_order_number 623898
Dinsdag 29 november 13:51 door Media Markt Online
Geachte meneer XXXX,
Na aanleiding van ons telefoongesprek heb ik een aantal onderzoeken laten opstarten aangaande uw bestelling.
Wij gaan voor u navragen of het pakketje verzonden is vanuit Goes. Als dit het geval is zullen wij bij PostNL een onderzoek voor u opstarten en informeren bij de vestiging in Rotterdam of het pakketje daar is aangekomen.
Zodra wij op een van deze onderzoeken een antwoord hebben, zullen wij u hierover inlichten.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
==================================================
We zullen zien wat er nu gebeurd en ik houd jullie op de hoogte
Zoals zovelen heb ook ik een vervelende ervaring met de Mediamarkt Webshop. Hieronder volgt mijn relaas.
Mediamarkt laat je direct afrekenen met Ideal en beloofd op haar website bezorging binnen 2-3 dagen. Via de website aangegeven dat ik graag het product wilde afhalen bij de MediaMarkt (MM) in Rotterdam Centrum.
Woensdag 23 november 2011 besteld en op vrijdag 25 november 2011 taal nog teken ontvangen, behalve op woensdag 23 november 2011 een track-en trace nummer van TNT met de status 'aangemeld' dat nooit van status veranderd.
Dus eerst TNT gebeld. Deze bevestigden dat de status 'aangemeld' betekent dat de zending is aangemeld maar nog niet in bezit van TNT is (conform het vermelde op de website).
1e Gesprek
Daarom op vrijdag 25 november 2011 de MM maar eens gebeld. Daar begon men met het verhaal dat TNT de zending reeds in bezit zou hebben, omdat een track- en trace nummer is afgegeven. Toen ik de medewerker confronteerde met de getuigenis van TNT werd het stil.
Na enig gesteggel afgesproken dat:
1. Er in Goes zou worden nagegaan of het pakket het warehouse had verlaten.
2. Er bij TNT zou worden nagegaan waar dit pakket is als het de warehouse verlaten zou hebben.
3. Er bij MM Rotterdam zou worden nagegaan waar dit pakket is als het door TNT bezorgd zou zijn.
Er zou dezelfde dag een update worden verstrekt van de afgesproken punten.
Hieronder volgt het transcript van de ticket welke door MM is verstrekt:
=================================================
Geachte Meneer XXXX,
U heeft een vraag gesteld aan het Media Markt callcenter.
Het callcenter heeft uw vraag doorgestuurd naar de juiste persoon, die uw vraag zal beantwoorden.
Uw vraag staat in ons systeem geregistreerd onder ticketnummer: 106927
Om het verloop van uw vraag te kunnen volgen, kunt u gebruik maken van onderstaande link.
https://service.mediamarkt.nl/index.php ... id=&email=
Met vriendelijke groet,
Media Markt Online
==================================================
Uiteraard heb ik die vrijdag niets meer gehoord. Ik heb wel zelf de vestiging Rotterdam gebeld, uiteraard was het item daar nog niet aangekomen. Daarom zaterdag 26 november 2011 nogmaals gebeld met de MM Webshop.
2e Gesprek
Toen ik opbelde met de vraag waarom ik gisteren na het maken van de afspraak hierover niets had vernomen, werd mij verteld dat deze afspraak niet kon zijn gemaakt en dat ik het verkeerd had begrepen. Deze onderzoeken kosten nu eenmaal tijd. Ik heb aangegeven dat ik dat ten hoogste voor het onderzoek bij TNT kon begrijpen maar dat twee telefoontjes (1 naar Goes en 1 naar Rotterdam) niet meer dan 10 minuten hoefden te duren, analoog aan mijn ervaring van een dag eerder. Ik zou daarom graag het resultaat van de twee telefoontjes vernemen. Deze moesten door een andere afdeling worden gepleegd.
Na deze teleurstelling heb ik MM medegedeeld dat ik formeel naleving van de overeenkomst eiste en, indien de levering niet voor zaterdag 3 december 2011 zou geschieden, ik de koop zou willen ontbinden ivm de termijn tot aan mijn vakantie. Dat zou mij in de gelegenheid stellen om elders een alternatieve bestelling te doen.
Dat was tegen het zere been, de medewerker kwam met allerlei voorwaarden die MM stelde op de proppen (30 dagen termijn voor een onderzoek; geen geld retour). Hem verteld dat deze voorwaarden nietig zijn. Medewerker reageerde dat ik er zelf voor getekend had.
Hem verteld dat voorwaarden welke strijdig zijn met geldend Nederlands recht automatisch nietig zijn en dat niet leveren van de afgesproken goederen een geldige rechtsgrond is om de ovk eenzijdig te ontbinden (aan 1 van de 3 formele voorwaarden voor een ovk is nl niet voldaan).
Na een moeizaam gesprek uiteindelijk nogmaals afgesproken om deze onderzoeken te laten uitvoeren.
1. Er in Goes zou worden nagegaan of het pakket het warehouse had verlaten.
2. Er bij TNT zou worden nagegaan waar dit pakket is als het de warehouse verlaten zou hebben.
3. Er bij Mediamarkt Rotterdam zou worden nagegaan waar dit pakket is als het door TNT bezorgd zou zijn.
Het transcript van de ticket volgt hieronder (waarom een nieuw ticketnummer btw?)
==================================================
Zaterdag 26 november 12:07 door Media Markt Online
Geachte meneer XXXX,
Bedankt voor uw contactopname met Media Markt.
Ik heb de aanvraag van uw onderzoeken doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Wij gaan dit zo spoedig mogelijk voor u in werking stellen. U gaat namelijk op 15 December op vakantie. Echter heb ik u aangegeven dat ik u niet kan garanderen dat dit deze week voor u afgerond kan zijn.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
J R
Uw Media Markt team
=================================================
Afgelopen maandag kreeg ik wederom de melding dat de zending was aangeboden aan TNT welke mij spoedig een track-en trace nummer zouden sturen. Ik was uiteraard benieuwd of er schot in de zaak zou zitten.
==================================================
Maandag 28 november 13:54 door Media Markt Online
Geachte meneer XXXXX,
Bedankt voor uw geduld.
Uw product is inmiddels aangeboden bij de transport service.
PostNL zal u een track&trace nummer mailen, waamee u uw bestelling op internet kan volgen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
==============================================
Uiteraard heb ik niets van TNT ontvangen dus op dinsdag 29 november 2011 nogmaals MM gebeld (3e Gesprek) met weer een andere medewerker die mij het track-en trace nummer zou laten weten.
Aldus geschiedde:
==============================================
Dinsdag 29 november 13:18 door Media Markt Online
Geachte meneer XXXX,
Bijdeze zend ik u het Track&Tracenummer waaraan uw bestelling is gekoppeld.
Track&Tracenummer: 3SFMED000XXXXXX
Met vriendelijke groet,
S F
Uw Media Markt team
================================================
Dit is hetzelfde track- en tracenummer van de week ervoor en uiteraard was de status niet geupdated, aangezien TNT geen pakket heeft ontvangen.
Teleurgesteld weer met de MM gebeld
4e Gesprek
Dit gesprek was weer uiterst moeizaam.
Men begon weer met het verhaal dat TNT de zending reeds in bezit zou hebben, omdat een track- en trace nummer is afgegeven. Toen ik de medewerker confronteerde met de eerdere bevindingen en de getuigenis van TNT werd het weer stil.
Er bleek geen onderzoek naar TNT te zijn gestart, noch navraag in Goes te zijn gedaan. Men had aan de vestiging in Rotterdam gevraagd om daar te bezien waar het pakket bleef.
Toen ik refereerde aan eerdere gesprekken werd gezegd dat geen van de afspraken vast lag omdat in de tickets niets werd vastgelegd. Ik heb gevraagd welke reden ik had om te liegen en of de medewerkster het servicenivo voldoende vond. Immers de beloofde levertijd was overschreden en men kon mij ondanks diverse verzoeken niet vertellen waar het pakket bleef.
Mijn grote teleurstelling met de medewerkster gedeeld.
Nogmaals afgesproken om:
1. In Goes na te gaan of het pakket het warehouse had verlaten.
2. Bij TNT na te gaan waar dit pakket is als het de warehouse verlaten zou hebben.
3. Bij Mediamarkt Rotterdam na te gaan waar dit pakket is als het door TNT bezorgd zou zijn.
Hieronder volgt het transcript van de ticket
================================================
contact_order_number 623898
Dinsdag 29 november 13:51 door Media Markt Online
Geachte meneer XXXX,
Na aanleiding van ons telefoongesprek heb ik een aantal onderzoeken laten opstarten aangaande uw bestelling.
Wij gaan voor u navragen of het pakketje verzonden is vanuit Goes. Als dit het geval is zullen wij bij PostNL een onderzoek voor u opstarten en informeren bij de vestiging in Rotterdam of het pakketje daar is aangekomen.
Zodra wij op een van deze onderzoeken een antwoord hebben, zullen wij u hierover inlichten.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
==================================================
We zullen zien wat er nu gebeurd en ik houd jullie op de hoogte