LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bed bij Neckermann

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Evito
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2011 13:20

Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Evito »

Beste mensen,
eind oktober (26 oktober) heb ik via de website van Neckermann een compleet bed+matras en lattenbodem besteld. Op de website stond dat het bed voorradig was. Vervolgens kregen we een mail dat het bed toch niet op voorraad was, door de grote belangstelling. Deze situatie zou maximaal 2 weken duren.

Na 3 (!) weken kregen we een mail, dat het bed inmiddels weer op voorraad was en op 30 november geleverd zou worden. Ze zouden op de dag zelf bellen hoe laat precies.

Op de dag zelf belden ze dat het bed toch opnieuw niet op voorraad was. Ik had mijn werk die dag al afgezegd en verzet omdat ik niet wist hoe laat het bed geleverd zou worden.

Dit keer zou de situatie minimaal 3 weken gaan duren. "Met de feestdagen kan het dan wel eens januari worden", werd erbij gezegd.

Uiteraard hebben we direct gemaild dat de verkoopovereenkomst bij deze was verbroken en hebben we meteen een bed bij IKEA gekocht, dat de volgende dag nog bezorgd is.

Hebben meer mensen dit soort ervaringen met Neckermann? Ten eerste vraag ik mij af hoe ze het in hun hoofd halen dat ik blijkbaar 3 maanden zonder bed kan. Ten tweede vraag ik me ook af hoe ze het zich überhaupt permitteren om te denken dat ze mij op de 30e zelf mogen bellen hoe laat ze het bed komen bezorgen, alsof ik één of andere verveelde huisvrouw ben die de hele dag thuis zit? Nog asocialer dat ze dan juist die dag bellen en zeggen dat het bed er toch niet is.

Wel netjes dat we een excuusmail kregen waarin werd gezegd dat ze begrepen dat we het bed nu niet meer hoefden.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Soms is er overmacht in het spel en wanneer een artikel niet voorradig is kan deze niet worden geleverd echter schijnen weinig consumenten dit te begrijpen. De winkelier levert zijn spullen niet, niet om de klant te pesten maar om dat deze "tijdelijk" niet leverbaar is. Het is namelijk zo wanneer de winkelier zijn artikelen uitlevert krijgt hij euro's waar hij het voor doet.

En 3 maanden zonder bed, u besefte zomaar op de dag van bestelling dat u nog nooit een bed heeft gehad en dat nu toch wel tijd werd?

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Suzanne 326 schreef:Soms is er overmacht in het spel en wanneer een artikel niet voorradig is kan deze niet worden geleverd echter schijnen weinig consumenten dit te begrijpen. De winkelier levert zijn spullen niet, niet om de klant te pesten maar om dat deze "tijdelijk" niet leverbaar is. Het is namelijk zo wanneer de winkelier zijn artikelen uitlevert krijgt hij euro's waar hij het voor doet.

En 3 maanden zonder bed, u besefte zomaar op de dag van bestelling dat u nog nooit een bed heeft gehad en dat nu toch wel tijd werd?
Nou ja zeg. Het gaat hier niet over een pakje boter.
Spoor je wel? Dit is gewoon schandalig en heel goed gehandeld door Evito.
Neckerman kan wel wat risico opvangen hoor het is niet de bakker op de hoek.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Het gaat inderdaad niet om een pakje boter, dat zou namelijk veel erger zijn als je daar 3 maanden op moet zitten wachten aangezien dit bij de eerste levensbehoeften is.

Wanneer u gewoon leest wat ik heb geschreven zou u anders reageren, maar het is en blijft moelijk om kwesties objectief en van twee kanten te bekijken.

jellievrolijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Ik kan prima lezen hoor. Ik ben ook ondernemer geweest en met dergelijk klantonvriendelijk gedrag ben je je klant echt wel kwijt.
En zeer terecht ook.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

U leest nog steeds niet goed, het artikel is niet op voorraad en u bent waarschijnlijk dan de enige die kan toveren maar wat er niet is kan ja ook niet leveren.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door CSM »

Volgens mij moet Suzanna326 zelf beter leren lezen. Dat een bed niet op voorraad blijkt te zijn, en dus niet direct geleverd kan worden.... dat zullen de meeste consumenten best accepteren. Kan gebeuren, en daar doet TS dan ook op zich helemaal niet moeilijk over.

Wat daarna gebeurt, dat is waar Neckermann het bloed onder de nagels vandaan haalt. Uit het verhaal van TS blijkt namelijk dat:

1) Neckermann beloftes doet, en die steeds niet nakomt. Eerst is het product "op voorraad", maar blijkt dat niet te zijn. Dan wordt het "maximaal 2 weken later", maar TS krijgt pas na 3 weken weer bericht. Een goede webwinkel minimaliseert het ongemak door in ieder geval op tijd te communiceren met de klant.
2) Neckermann op de dag dat het product thuisgebracht zou worden, plotseling ontdekt dat ze door de voorraad heen zijn. Ja hallo, wat voor pre-historisch logistiek proces hebben ze daar? TS heeft nota bene een dag vrij genomen hiervoor, en dan bellen die ***** het 's ochtends af. Kijk, als er 's nachts ingebroken is in het magazijn van Neckermann, en de dieven hebben alle bedden gestolen... dan kun je wellicht overmacht als excuus aandragen. Maar dit is gewoon de hele slechte planning, en TS is daar als consument de dupe van.
3) Neckermann het blijkbaar normaal vindt dat een levertijd voor een product oploopt tot 3 maanden, en dat consumenten dat blijkbaar maar over zich heen moeten komen. Getuige ook hun vrij laconieke opmerking "het kan wel eens na de feestdagen worden". Nee, als je als leverancier zo'n slechte beurt hebt gemaakt, dan ga je tot het uiterste om het vertrouwen te herstellen en dat verdomde bed binnen een week alsnog af te leveren.

Dit heeft dus niets maar dan ook niets met overmacht te maken, maar simpelweg alles met zeer beroerde planning, en minachting voor de consument.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Volgens mij is Neckerman afhankelijk van zijn toeleveranciers en ja ik lees wel goed maar ook Neckerman kan "voor de gek worden gehouden" Snap toch niet dat jullie niet snappen dat Neckerman niets liever wil dan de volgende dag al leveren....is namelijk ping ping, maar een beetje verder denken is toch al moeilijk.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Suzanne 326 schreef:Het gaat inderdaad niet om een pakje boter, dat zou namelijk veel erger zijn als je daar 3 maanden op moet zitten wachten aangezien dit bij de eerste levensbehoeften is.
Aha du's een bed is geen 1e levensbehoeft ?
Vreemd genoeg is dit wel een eerste levensbehoefte als de deurwaarder beslag komt leggen. Het bed mag die niet zomaar ffkes meenemen.

Ik begrijp uw punt wel overigens. Een bedrijf kan ook wel eens niet geleverd krijgen van de toeleverancier en bij een bedrijf worden ook wel eens fouten gemaakt. Maar ik begrijp het punt van TS ook heel goed. De communicatie is gewoon van begin af aan niet goed geweest. Daarbij hoort een webwinkel eigenlijk binnen 30 dgn te leveren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne 326 schreef:Volgens mij is Neckerman afhankelijk van zijn toeleveranciers en ja ik lees wel goed maar ook Neckerman kan "voor de gek worden gehouden" Snap toch niet dat jullie niet snappen dat Neckerman niets liever wil dan de volgende dag al leveren....is namelijk ping ping, maar een beetje verder denken is toch al moeilijk.
Suzanne erg prettig is het niet he als je een bed besteld hebt en het zou op een bepaalde datum geleverd worden, thuis zitten wachten en dan krijgen te horen nee het komt toch nog niet.

Erg netjes is het niet.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Moet toegeven dat het niet netjes op dag van levering af te bellen, dat heb je met de grote logge bedrijven maar dit soort dingen gebeuren eenmaal en zijn niet uit te sluiten. Ben nog geen foutloos bedrijf (ook dat van mezelf niet) tegen gekomen. Slaap lekker straks allemaal

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne 326 schreef:Moet toegeven dat het niet netjes op dag van levering af te bellen, dat heb je met de grote logge bedrijven maar dit soort dingen gebeuren eenmaal en zijn niet uit te sluiten. Ben nog geen foutloos bedrijf (ook dat van mezelf niet) tegen gekomen. Slaap lekker straks allemaal
Maar wat je in bijna elk topic vraagt is 'begrip' voor het bedrijf, sorry voor zulke dingen zoals dit hoef je geen begrip voor te hebben.

Afspraak = afspraak en moeten ze maar nakomen.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Chocomelk schreef:
Suzanne 326 schreef:Moet toegeven dat het niet netjes op dag van levering af te bellen, dat heb je met de grote logge bedrijven maar dit soort dingen gebeuren eenmaal en zijn niet uit te sluiten. Ben nog geen foutloos bedrijf (ook dat van mezelf niet) tegen gekomen. Slaap lekker straks allemaal
Maar wat je in bijna elk topic vraagt is 'begrip' voor het bedrijf, sorry voor zulke dingen zoals dit hoef je geen begrip voor te hebben.

Afspraak = afspraak en moeten ze maar nakomen.
Dat is wel grappig, maar wat er niet is kan niet geleverd worden pffffffff

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne 326 schreef:
Dat is wel grappig, maar wat er niet is kan niet geleverd worden pffffffff
Ah is dat grappig, sorry dat vind ik niet.
Als een bedrijf aangeeft dan en dan word het geleverd dan horen
ze maar te zorgen dat het er dan ook komt.

Met geld ontvangen zijn de bedrijven er snel bij maar als ik zie hoeveel problemen er zijn met tig bedrijven die slecht tot niet leveren, schandalig.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

[quote=
Met geld ontvangen zijn de bedrijven er snel bij maar als ik zie hoeveel problemen er zijn met tig bedrijven die slecht tot niet leveren, schandalig.[/quote]

Het gaat het niet over betalen, staat nergens dat het bed al is betaald. Heb eerder aangegeven dat het niet netjes is op de dag van levering af te bellen.

Wanneer een artikel niet op voorraad is kan deze niet worden geleverd (dit heb ik nu al meerder malen gemeld)

En ze moeten maar zorgen dat het er komt? Zijn uitspraken van....vraag me werkelijk af wat met zelf uitoefent in het dagelijks leven.

Probeer hier geen begrip te krijgen voor winkeliers echter werkt het niet zo als Jip en Janneke die op dit forum aanwezig zijn denken dat het gaat met verkoop en toe en uitleveringen van artikelen. Maar dat zal ze allemaal een biet zijn, ik ben consument en de winkelier zorgt er maar voor want ik ben koning....dat staudium is de winkelier al lang voorbij want de consument van tegenwoordig stelt zich dusdanig op......vul zelf maar in....lukt dit niet dan hoor ik dat denk ik nog wel hier!!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne het is graag of niet of een verkoper wat wil verkopen, het is of ze bezorgen op tijd of ze verliezen een klant + waarschijnlijk meer klanten omdat er geen goede dingen over dat bedrijf verteld worden.

Nu gaat het toevallig over Neckermann en inderdaad staat er niet bij of het wel al betaald is ja of nee maar heel veel dingen moet je gewoon wel betalen als je online wat besteld nadat je de bestelling hebt gedaan.

Een bedrijf wat zijn afspraken nakomt staat vaak beter aangeschreven dan een bedrijf wat vaak de afspraken niet nakomen en als jij dat normaal vind oke, dat is dan jou mening de mijne niet.

Heb zelf ooit een bankstel gekocht in een grote woonwinkel, daar zou de levertijd 6 weken zijn en geen dag langer, nou dat kon ik dus vergeten, hebben er 10 weken op moeten zitten wachten, tig smoesjes van dat bedrijf gehoord.
Heb het bedrijf aangegeven dat het eens maar nooit weer is dat ik daar iets koop.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Chocomelk schreef:.

Een bedrijf wat zijn afspraken nakomt staat vaak beter aangeschreven dan een bedrijf wat vaak de afspraken niet nakomen en als jij dat normaal vind oke, dat is dan jou mening de mijne niet.

Heb zelf ooit een bankstel gekocht in een grote woonwinkel, daar zou de levertijd 6 weken zijn en geen dag langer, nou dat kon ik dus vergeten, hebben er 10 weken op moeten zitten wachten, tig smoesjes van dat bedrijf gehoord.
Heb het bedrijf aangegeven dat het eens maar nooit weer is dat ik daar iets koop.
Nou is Neckerman geen kleintje in online verkopen en je komt ze minimaal tegen en denk dat ze hun zaakjes prima voor elkaar hebben. Dat het bij dit soort aantallen aan verkopen dus een keer misgaat is geen schande en heel vervelend voor de consument en ook voor Neckerman.

Het is natuurlijk heel vervelend dat levertijden worden overschreden maar daar zit geen opzet achter (zoals eerder geschreven het is ping ping als de goederen worden geleverd). Wat wel vervelend is dat men 6 weken zegt (van te voren weet dat het langer duurt) en zo de bestelling kan noteren en eigenlijk weten dat de klant toch nog wel een aantal weken wil wachten.

Wanneer levertijden door overmacht ontstaan kun je de winkelier hier vind ik persoonlijk niet op aanspreken. Er zijn mijn inziens mensen met grotere problemen dan wachten op je bank of bed (er is altijd nog wel een oude en je kunt dus slapen of zitten, die gooi je namelijk niet weg voordat je de nieuwe hebt)

Wat ik probeer uit te leggen, heb een beetje begrip voor elkaar hoe lastig soms ook, er is altijd een oplossing wanneer je rustig overlegd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne 326 schreef:
Wanneer levertijden door overmacht ontstaan kun je de winkelier hier vind ik persoonlijk niet op aanspreken.
Het is altijd zogenaamd overmacht dat een bedrijf niet op tijd kan
leveren. :wink:

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Chocomelk schreef:
Suzanne 326 schreef:
Wanneer levertijden door overmacht ontstaan kun je de winkelier hier vind ik persoonlijk niet op aanspreken.
Het is altijd zogenaamd overmacht dat een bedrijf niet op tijd kan
leveren. :wink:
Wanneer je zo negatief denkt kun je beter niks meer aanschaffen en heel zuing zijn op je spullen zodat je er nog heeeeel lang mee voor uitkunt.

Waarom zo negatief, het glas is halfvol en niet half leeg, er zijn een hoop forumleden die zouden willen weten wat ik doe en NOOIT bij mij zouden willen kopen..................ik hoop dat ik al deze forumleden NOOIT wat hoef te leveren!!! En het mooiste in dit alles is......het is zo annoniem dat we het niet ondenkelijk is dat we al eens zaken hebben gedaan met elkaar!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bed bij Neckermann

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Suzanne 326 schreef:
Wanneer je zo negatief denkt kun je beter niks meer aanschaffen en heel zuing zijn op je spullen zodat je er nog heeeeel lang mee voor uitkunt.

Waarom zo negatief, het glas is halfvol en niet half leeg, er zijn een hoop forumleden die zouden willen weten wat ik doe en NOOIT bij mij zouden willen kopen..................ik hoop dat ik al deze forumleden NOOIT wat hoef te leveren!!! En het mooiste in dit alles is......het is zo annoniem dat we het niet ondenkelijk is dat we al eens zaken hebben gedaan met elkaar!!!
Kan zomaar zijn dat ik ooit wat bij je gekocht heb en dat jij je aan de levertijden hebt gehouden, zo niet, dan zal je niet meemaken dat ik nog wat vaker bij je koop.

Jij hoopt dat je deze forumleden die zo denken niet willen kopen bij je ?
Ach je bent nog altijd afhankelijk van klanten die willen kopen bij je. :wink:

Gesloten