LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door thesaint »

BVA heeft het slim aangepakt.

Er zijn best wat producten bij waar mensen meer op bieden en dat ze uiteindelijk duurder uit zijn dan wanneer ze in de winkel kopen.
Heb ik toen gezien met een sanitair veiling van hun. Diverse producten kon ik bij webshops nieuw goedkoper kopen met de verzendkosten erbij in. En ik hoef niets te demonteren.

Mensen lijken maar blind door te bieden. BVA pakt er 16% vanaf. En dan komt er over de veilingkosten en bod ook nog eens 19% btw. Dadelijk trouwens 21%.

Tevens wordt er verwezen naar de kijkdagen. Maar zoals al eerder vermeld je kunt niet alles uitproberen om te kijken of het functioneert.
Dat is jammer en hierdoor ontstaat er een kans dat men een kat in de zak koopt.

Bovendien waren ze in hun beginperiode interessant. Maar tegenwoordig ook niet meer. Ze zijn behoorlijk prijzig icm het risico dat je loopt.

Goedkoopjeskopen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2012 16:38

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Goedkoopjeskopen »

Hallo,

Ik herken het verhaal van BVA auctions wel, slechte klantenservice, geboden is geboden, er is geen weg terug. Ik vergiste mij per ongeluk in een kavel ver weg van mijn woonplaats, maar je moet sowieso betalen, ze halen je bieding niet weg.
Daarnaast dreigen ze opruimkosten in rekening te brengen , terwijl ik de kavel had betaald en niet opgehaald. Ook weet ik uit eigen ervaring dat ze niet volledig zijn met informatie, ook ik heb ter plaatse ene boormachine bekeken, op de stroom gezet en laten draaien ,deed het prima. Thuisgekomen bleek de sds houder compleet gesloopt van binnen en hield geen boor vast. Ook al eens als commentaar gehad dat je maar 'moest komen kijken' (ik attendeerde ze er op dat een boorkop ontbrak op de foto, maar stond niet bij de omschrijving.)
Wat ik nog erger zou vinden , maar ik heb dat vermoeden al vanaf het begin dat er op 1 kavel zo sterk en hoog wordt geboden , terwijl er meerdere gelijke kavels goedkoper zijn EN dat als je niet bij de pinken bent je zo fors over de normale kostprijs heen gaat, dat dat in scene wordt gezet, m.a.w. iemand van bva zit lekker mee te bieden om de prijs op te drijven. Je kunt immers nergens zien wie er geboden heeft, geen gebruikersnamen. Niet dat dat alles oplost, maar het zou wel eens mooi zijn als iemand dat onderzoekt, fraude ligt op de loer voor het grote geld. Overigens, de exacte meerkosten (b.t.w. en veilingkosten) bedraagt momenteel 38% over je bieding, het wordt steeds minder leuk !

Bisje
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2012 19:06

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Bisje »

Ik ben een tevreden deelnemer aan online veilingen en heb al minstens tweehonderd (vooral kleinere) kavels naar tevredenheid aangeschaft via diverse veilingsites. Bij toeval deze week voor het eerst een geschilletje met BVA gehad omtrent een geadverteerd inbouw ligbad met een wvp van ruim € 800. Slechts 1 foto en bij ophalen bleek de niet gefotografeerde zijde een gat te vertonen, wat op de foto (ook na inzoomen) niet zichtbaar was, bleek het tevens een uitgebroken beschadigd gebruikt ligbad te zijn wat nog vol siliconenkit zat, rijp voor de milieustraat wat mij betreft. Normaliter worden beschadigingen door BVA vermeld in de advertentie, vandaar dat ik niet naar de kijkdag ben gegaan. Dat argument werd meteen van stal gehaald:"had u maar..." maar daar nam ik geen genoegen mee. Van een dergelijke duidelijk zichtbare beschadiging had men op zijn minst melding dienen te maken in de advertentie cq had men de foto vanuit de andere hoek kunnen nemen zodat het voor de bieders zichtbaar was. Keurig te woord gestaan en zelf ook keurig gebleven maar ik moest het bad van ze meenemen. Ik heb netjes duidelijk gemaakt dat ik hier een klacht over in zou dienen bij BVA. Even voerde men nog de startprijs (€ 25,00) aan als tegenargument dat ik er ook niet alles van mocht verwachten, maar dat vond ik een slap argument daar zelfs hagelnieuwe goederen bij BVA regelmatig een startprijs van € 1,00 hebben. Er werd telefonisch contact gezocht met het kantoor en einde van het verhaal was dat ik mijn (vooruitbetaalde) aankoopsom ter plaatse contant terug kreeg. Misschien ben ik een uitzondering maar zo kan het dus ook.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja lijken mij nette mensen.

Goedkoopjeskopen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2012 16:38

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Goedkoopjeskopen »

Gisteren idd positief benadert door de heren bij manco's en wat leveringsproblemen van hun kant om het zo maar eens te zeggen, maar ze staan altijd in de 'aanvalshouding' als je commentaar hebt.
Alleen thuisgekomen met een accuboor met lader, blijkt de lader niet bij de machine te horen, ok dat stond niet in de tekst, maar kun je bij de kijdagen constateren natuurlijk.
Echter wat een andere koper al melde, het zijn 'online'veilingen en je gaat niet ff 2 x op en neer rijden als het op 100 km afstand is, tenzij je Koos werkeloos bent en op lucht kunt rijden :(
Geen bedrijf met een uitmuntende klantenservice in ieder geval, dat is de arrogantie van de grootte van het bedrijf denk ik, het zal hun toch allemaal aan hun r... geroest zijn, gekocht wordt er toch wel.
Ik blijf zeggen dat er toch 'mollen' onder de bieders zitten, m.a.w. medewerkers van BVA die stiekem meebieden om de prijs op te drijven, wie zegt me dat het niet zo is ? Als je idd kijkt wat er soms wordt geboden voor kavels ....ver boven de winkelwaarde. En ik heb de indruk dat als de mol te veel heeft geboden en het kavel niet wordt verkocht, de kavels onder een andere noemer weer terug komen op een veiling. Het zijn vermoedens hoor...geen beschuldigingen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als BVa zelf mee zou bieden dan kunnen ze aan hun bod gehouden worden en moeten ze het zelf kopen.

Goedkoopjeskopen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2012 16:38

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Goedkoopjeskopen »

Ik denk niet dat dat zo is, wie controleert dat dan ?
Ze gooien de producten dan gewoon weer opnieuw in de veiling.
Wellicht dat ze het eerst zelf kopen ?


Ik vertrouw het iig niet, ga er toch eens iets over mailen naar radar of een andere consumentenservice

Bisje
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2012 19:06

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Bisje »

BVA voorwaarden, Artikel 7:
7.2 BVA en de Verkoper zijn gerechtigd deel te nemen aan de Veiling en Biedingen uit te brengen op de door Verkoper ter veiling aangeboden Kavel(s).
7.3 BVA is gerechtigd Biedingen en Mijningen namens derden uit te brengen.

Niks stiekem dus, wel enigszins vreemd omdat BVA je uitgebrachte autobod ook kan zien. Desondanks al veel kavels waar ik een autobod op uit bracht kunnen kopen zonder overboden te worden. Wat mij betreft krijgen ze op dat vlak het voordeel van de twijfel.

Goedkoopjeskopen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2012 16:38

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Goedkoopjeskopen »

@bisje

Prima dat het vermeld staat, toch vind ik het bedenkelijk, jij niet ?
Een veiling die namens derden verkoopt en dan zelf mag bieden, overal inzage in heeft en alles kan bewerken of manipuleren, want het bied- en beheerssysteem is ook in eigen beheer neem ik aan.
Ik ben iig heel erg selectief gewordern met bieden en neem foto's mee als ik spullen op ga halen, komt vaker voor dat zaken er niet meer bij zitten.

En mensen die roepen "Dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten" , die hebben vast nooit wat gekocht, want het is ECHT niet meer goedkoop hoor.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dit is het gevaar van online veilingen ten opzichte van "echte" veilingen waar een vent met een hamer achter een tafel zit met een notaris ernaast.

Bisje
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2012 19:06

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Bisje »

@ Goedkoopjeskopen

Het is inderdaad bedenkelijk, maar zoals ik al zei geef ik ze het voordeel van de twijfel. Zoals bij iedere veiling moet je je gewoon niet gek laten maken doordat een ander zijn oog op hetzelfde artikel heeft laten vallen. Vergeet niet, er zijn duizenden potentiële kopers die allemaal azen op een koopje of zelfs maar enkele euro's winst via markthandel. Google vooraf wat de werkelijke waarde van iets is (de zogenaamde winkelverkoopprijs welke geadverteerd wordt kom ik dan maar zelden tegen) en stel voor jezelf vooraf een bedrag vast en vul dat in als autobod, log niet meer in tot na het einde van de veiling en laat je niet verleiden net voor het einde toch in te loggen en aan het biedspel mee te doen. Je zult zien dat je dan vaker een leuke deal hebt. Als je echter geniet van de spanning van het tegen elkaar opbieden aan het einde van de veiling en je kick haalt uit het uiteindelijk winnen van het kavel is de kans groot dat je zelden een echt koopje in de wacht sleept.

akhvl
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2011 17:15

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door akhvl »

Wij hebben via een veiling van BVA Auctions ook enkele artikelen gekocht.
Het ging hierbij om nieuwe overbodige artikelen. Toen we van te voren moesten betalen had er een lichtje moeten gaan branden maar dit deed het op dat moment niet.

Twee van de artikelen zagen er goed uit (2 sfeerhaarden) maar daar was alles mee gezegd. Bij thuiskomst probeer je ze uit via het stroomnet. Vanuit de haarden kwam een ontzettende rookontwikkeling en meteen sloegen alle stoppen eruit. De artikelen waren gewoon kapot. Hierop contact opgenomen met BVA. Die verzochten ons om een mail te sturen met daarin de klacht.

Zo gezegd zo gedaan. Echter je hoort nooit weer iets.
Zelfs niet nadat je er weer enkele mailtjes tegen aangegooid hebt.

BVA Auctions zijn dan ook wat mij betreft regelrechte oplichters.

Nu maar hopen dat deze berichten op Tros RADAR zijn uitwerking zullen hebben.
Ik gun meestal alle mensen het allerbeste, maar de mensen achter deze organisatie wens ik al het slechte toe.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door berndv »

akhvl schreef:Wij hebben via een veiling van BVA Auctions ook enkele artikelen gekocht.
Het ging hierbij om nieuwe overbodige artikelen. Toen we van te voren moesten betalen had er een lichtje moeten gaan branden maar dit deed het op dat moment niet.

Twee van de artikelen zagen er goed uit (2 sfeerhaarden) maar daar was alles mee gezegd. Bij thuiskomst probeer je ze uit via het stroomnet. Vanuit de haarden kwam een ontzettende rookontwikkeling en meteen sloegen alle stoppen eruit. De artikelen waren gewoon kapot. Hierop contact opgenomen met BVA. Die verzochten ons om een mail te sturen met daarin de klacht.

Zo gezegd zo gedaan. Echter je hoort nooit weer iets.
Zelfs niet nadat je er weer enkele mailtjes tegen aangegooid hebt.

BVA Auctions zijn dan ook wat mij betreft regelrechte oplichters.

Nu maar hopen dat deze berichten op Tros RADAR zijn uitwerking zullen hebben.
Ik gun meestal alle mensen het allerbeste, maar de mensen achter deze organisatie wens ik al het slechte toe.
Goh, ze weten u wel te vinden die oplichters, gezien uw eerdere topics. Of u zoekt de problemen op. Dat kan natuurlijk ook. U was bekend met dit forum, dus had ook bekend kunnen zijn van de risico's die gelden bij bva. Het is en blijft een veiling. Stond er bij de sfeerhaarden aangegeven dat ze werkend waren? U heeft helaas niet dezelfde garantie als bij een koop.

Janwelkom
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:35

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Janwelkom »

Ook ik heb helaas slechte ervaringen met BVA Auctions. Ik heb meerdere malen bij ze gekocht, en vond / vindt ze ronduit onbeschoft tegenover kopende klanten. Ik heb de keus gemaakt dit te negeren. In de veronderstelling dat dit niets afdoet aan een koopje welke je denkt te hebben via hun veilingen.
Echter hier bleef het niet bij. Ik kwam goederen halen ( ruim 1,5 uur rijden), bij aankomst en na betaling kreeg ik te horen dat ik de volgende dag terug moest komen om de goederen te halen. Volgens het personeel stond er apart op de website vermeld dat de datum van afhalen 1 dag later was. Het stond niet vermeld op de proforma factuur, dat deze kavel 1 dag later afgehaald diende te worden. Wel stond dit in de speciale veilingvoorwaarden. (dus niet in de betreffende kavel) Volgens de datum op de proforma factuur was ik op de juiste afhaaldag. Ik heb gevraagd om het product een kast mee te geven omdat deze niet in gebruik was, of nog gevuld met producten van andere kopers, dit kon niet, ik moest morgen terug komen. Heb toen gevraagd om mijn geld terug te geven. Ook dit kon niet. Heb na lange discussie gezegd dat ze het geld en de kast dan maar moesten houden, kreeg als antwoord, dan laten we de kast op uw kosten afvoeren. Er waren minstens 6 medewerkers van BVA, en maar 2 andere klanten.
Er werd steeds opnieuw naar de website verwezen welke ik had moeten doornemen. Ik heb de kast de volgende dag niet gehaald. Na 2 andere veilingen kocht ik producten welke zwaar en breed waren en niet door de deur konden. Deze had ik in mijn ogen voor het afhalen, minder dan 25 euro. De deur bestond uit een frame welke uitneembaar was. Ik heb voorgesteld om dit te demonteren en weer terug te zetten na het laden van de goederen. Dit mocht niet, ik zou mijn geld terug krijgen. Ik heb ze toen op hun eigen reglement gewezen, waarin staat dat wanneer is gekocht en gefactureerd is, je verplicht bent om de kavel af te nemen. U raadt het al, het reglement werd aangepast, volgens de voorwaarden van het reglement. +/- 8 veilingen later, verzamelveiling werden de door mij gekochte goederen opnieuw aangeboden, startbedrag ruim € 100,00.

Gesloten