LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

De accu van mijn laptop moest vervangen worden en bij Batteryuograde.com was zo'n accu het goedkoopst. Ze komen rechtstreeks uit Hongkong en daardoor moet je er iets langer op wachten maar binnen een week..... Na drie weken en enige mailtjes ontving ik bericht van Post.nl dat mijn pakje bij de grens lag. Kon ik een formulier opsturen en een kopie van de factuur over wat er in het pakje zat? Eindelijk, Een paar dagen later kwam mijn accu die ik al betaald had. Maar aan de bezorger moest ik nu 35 euro invoerrechten betalen voor ik het kreeg. In de kleine lettertjes op de site van Batteryupgrade staat dat dat voor rekening van de klant is, vertelde men mij na mijn klacht. Dat klopt inderdaad. Uit coulance wilde men mij wel een korting geven bij mijn volgende aankoop, maar nee dank u, geen volgende aankoop bij deze club. Ik raad u dat ook af!

MAXIEM

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

margamulder

Op de site van deze webshop staat wel een correspondentie adres, maar geen bezoekadres. Weliswaar moeten ze een bezoekadres pas ten laatste verstrekken bij de feitelijke aflevering, maar het is wel zo, dat je dan naar mijn mening toch beter je bestelling kunt plaatsen bij een webshop die wél het wettelijk verplichte bezoekadres al meteen op de site heeft staan.

Maxiem.

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Ik zal daar voortaan ook op letten. bedankt voor de tip. Nog een reden dus om niet met dit bedrijf in zee te gaan!

MAXIEM

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

margamulder

Ik adviseer je, om altijd voorafgaande aan een bestelling, een grondig onderzoek te doen naar de betrouwbaarheid van een webshop. Ik heb daarvoor een handig instrument ontwikkeld. Als je daar belangstelling voor hebt, dan plaats ik dat wel even hier.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

dat lijkt me niet alleen voor mij handig!!!

Gedos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2012 10:54

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door Gedos »

Met dit bedrijf is niks mis, ik moest ook invoerrechten betalen voor oordopjes uit de US. Ik was hier van bewust. TS misschien niet, maar dat hij niet goed heeft gelezen is niet de fout van het bedrijf. Volgende keer gewoon beter lezen.

MAXIEM

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

margamulder

Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.

MAXIEM

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Gedos
Met dit bedrijf is niks mis...
Dat wordt hier ook helemaal niet beweerd. Waar het hier om gaat is, dat je je als koper heel goed moet oriënteren voordat je besluit een bestelling bij een webshop te plaatsen.

Maxiem.

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Met dit bedrijf is wel degelijk iets mis. Er was een addrtje ondr ht gras en dat heeft een goed betrouwbaar bedrijf niet!!!!

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Voor de duidelijkhid: de accu die ik bestelde kostte 90 euro, Twintig euro goedkoper als een andere aanbieder. Dat je geen verzendkosten hoeft te betalen staat overal op de site maar over invoerrechten geen woord, De indruk wordt gewekt dat het bedrijf dat voor zijn rekening neemt. In de kleine lettertjes vind je wat anders. Ik moest 35 euro invoerrechten betalen. Mijn voordeel was dus ruimschoots weg. Bovendien moest ik 3 1/2 week op mijn accu wachten.

Dit bedrijf levert dus wel en ook een prima product ,maar per saldo is het veel duurder en heel vel trager dan de concurrent! Waarom zou je dan voor dit bedrijf kiezen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door olaf79 »

margamulder schreef:Met dit bedrijf is wel degelijk iets mis. Er was een addrtje ondr ht gras en dat heeft een goed betrouwbaar bedrijf niet!!!!
Hoezo adder onder het gras. Het invoeren van het product in de EU is heel normaal, al doen sommige (web)winkels dat niet, waarmee ze de boel in feite belazeren. Die heffing is niet van de webwinkel maar van de Nederlandse belastingdienst / douane.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:Gedos
Met dit bedrijf is niks mis...
Dat wordt hier ook helemaal niet beweerd. Waar het hier om gaat is, dat je je als koper heel goed moet oriënteren voordat je besluit een bestelling bij een webshop te plaatsen.

Maxiem.
Komt ie weer met zijn onzin lijstje. Mensen angst in boezemen voor webwinkels omdat het je concurrenten zijn.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door trappist »

maar het maakt immers niet uit wat u bestelt of waar, als het van buiten de EU komt gaat het altijd langs de douane en komen er nu eenmaal mogelijke invoerrechten en afhandelingskosten bij.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

olaf79 schreef: Komt ie weer met zijn onzin lijstje. Mensen angst in boezemen voor webwinkels omdat het je concurrenten zijn.
Sorry, maar zo'n onzin vind ik het nu weer niet. Consuwijzer heeft veel van deze punten zelf ook in een ckecklist staan.
http://www.consuwijzer.nl/dsresource?ob ... 4&type=pdf
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Wi ... op_het_web

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Dat is de bedoeling ook, dat men zich realisert dat je dat moet betalen, ook al bestel je bij een NL bedrijf of een Europees bedrijf die daarvan geen melding maakt. Als je hetzelfde product bij een bedrijf kan bestellen dat levert vanuit Nederland of Europa, dan ben je dus vrijwel altijd goedkoper uit. Ook al doen bedrijven als Batteryupgrade.com er alles aan een andere indruk te wekken.

MAXIEM

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag olaf79

Dat jij mijn checklist een onzinlijstje vindt, was me al bekend. Ik krijg tot nu vrijwel uitsluitend positieve reacties op dit instrument en op het gebruik daarvan. Jouw mening zal me er dus niet van weerhouden, om mijn webshopchecklist daar waar dat zinvol is en/of gevraagd wordt, te plaatsen op dit forum.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.

margamulder
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:26

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door margamulder »

Heren vechten jullie de onderlinge dingetjes elders uit?
De lijst lijkt mij zinvol m.u.v. de opmerking dat je niets vooruit moet betalen. Het gebruik van Ideal maakt dat je bijna overal ook bij de heel betrouwbare webshops, vooruit betaalt.
Dat geeft risico maar ook betaalgemak.

Overigens heb ik van Batteryupgrade.com een mail ontvangen dat ze mij alsnog de douanekosten gaan vergoeden. Of het plaatsen van mijn klacht op diverse fora daarmee van doen heeft? Het is wel netjes, maar men geeft tegeljk een beetje toe dat men het op hun site niet zo duidelijk formuleert en dat men eigenlijk een beetje speculeert op het omzeilen van de douane.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:
olaf79 schreef: Komt ie weer met zijn onzin lijstje. Mensen angst in boezemen voor webwinkels omdat het je concurrenten zijn.
Sorry, maar zo'n onzin vind ik het nu weer niet. Consuwijzer heeft veel van deze punten zelf ook in een ckecklist staan.
http://www.consuwijzer.nl/dsresource?ob ... 4&type=pdf
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Wi ... op_het_web
Het begint al met een bezoekadres. Welke webshop heeft er nou een bezoek adres. Ik heb Maxiem eerder al gevraag mij het bezoekadres van Amazon, Bol.com of Wehkamp te geven. Die zijn zeker niet veilig / eerlijk omdat je ze niet kunt bezoeken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:Dag olaf79

Dat jij mijn checklist een onzinlijstje vindt, was me al bekend. Ik krijg tot nu vrijwel uitsluitend positieve reacties op dit instrument en op het gebruik daarvan. Jouw mening zal me er dus niet van weerhouden, om mijn webshopchecklist daar waar dat zinvol is en/of gevraagd wordt, te plaatsen op dit forum.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.
Zelfs de grote webshops met miljoenen omzet voldoen niet aan jouw lijstje en naast een aantal nuttige punten is een groot deel onzin. Alsof een bricks and mortar geen sjoemelaar kan zijn, de boel kan belazeren, etc. Je maakt mensen bang voor niks, en je ben niet neutraal in deze omdat het je concurrenten zijn.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: goedkoop is duurkoop bij Batteryupgrade.com (Braunoni)

Ongelezen bericht door newmikey »

margamulder schreef: Overigens heb ik van Batteryupgrade.com een mail ontvangen dat ze mij alsnog de douanekosten gaan vergoeden. Of het plaatsen van mijn klacht op diverse fora daarmee van doen heeft? Het is wel netjes, maar men geeft tegeljk een beetje toe dat men het op hun site niet zo duidelijk formuleert en dat men eigenlijk een beetje speculeert op het omzeilen van de douane.
Het is maar wat je "niet zo duidelijk noemt" als het gewoon in de Algemene Voorwaarden staat. Oh, ja, die noemt u "kleine lettertjes".
margamulder schreef:Maar aan de bezorger moest ik nu 35 euro invoerrechten betalen voor ik het kreeg. In de kleine lettertjes op de site van Batteryupgrade staat dat dat voor rekening van de klant is, vertelde men mij na mijn klacht.
Hoogstwaarschijnlijk was het een heel klein ietsepietsie invoerrechten (slechts 2.7%) plus de gewone BTW en de afhandelingskosten van PostNL. Gewoon standaard voor dit soort transacties. Dat er wel eens ééntje doorglipt, soi. Maar als u als consument goederen bestelt van buiten de EU, óók via Ebay bijvoorbeeld, zijn deze heffingen gewoon voor rekening van de afnemer.

Om dan een webshop zwart te gaan maken...dom.

Gesloten