LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel slechtse webshop ooit

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Belsimpel slechtse webshop ooit

Ongelezen bericht door vanegdom »

Ik had al een topic geopend over mijn sony ericsson die al snel niet meer 100 procent was. Ik wil hier toch nog even uitgebreider ingaan op http://www.belsimpel.nl.

Ik heb wat uitgebreider onderzoek gedaan naar deze webshop.
Als je een toestel besteld die goed is dan gaat het meest van tijd goed.
Is je toestel kapot, dan heb je een slechte aan belsimpel.
Ik kwam erachter dat er velen zijn met deze ervaring, helaas.

Nu dingt Belsimpel mee voor de beste webshop award of iets dergelijks. Ik heb alleen nog nooit zo'n slechte service gehad als daar. Ik verbaas me er ook heel erg over.

Ik krijg in mijn geval het gevoel dat ze mij al een slecht toestel hebben toegezonden wat mogelijk teruggestuurd was geweest. Alleen kan dat niet kloppen omdat belsimpel nooit iets doet met een toestel wat kapot is.

Tevens is de garantie die je op papier krijgt niet daadwerkelijk wat je krijgt. Mijn oplader was al binnen 3 weken kapot, toen zij reageerden was mijn toestel 3 maanden oud. Als je oplader kapot gaat met 3 maanden dan valt dit buiten de garantie. Bij mijn weten geld er een garantie van 6 maanden op de accu en oplader. Maar niet bij belsimpel.

Nog een aanvulling: sony ericsson werkt niet meer samen met Dynafix. Ik heb dit 4 x via een mail aangegeven aan belsimpel omdat zij mij elke keer weer verwezen naar Dynafix. Ik vond het wel netjes als zij het zouden aanpassen op hun site om hun klanten goed voor te kunnen lichten. Belsimpel doet alleen niks met die informatie en lijkt het dus ook niet belangrijk te vinden dat hun klanten de juiste informatie krijgen.

Belsimpel: je word er helemaal simpel van!

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Belsimpel slechtse webshop ooit

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Het klopt dat Dynafix niet zelf meer SE repareerd maar dit uitbesteed.
Echter maakt Belsimpel waarschijnlijk, zoals heel veel winkels, voor hen reparaties gebruik van Dynafix.
Voor de afhandeling voor de winkel en de klant maakt dit niks uit.
Dynafix stuurt het toestel gewoon door naar Teleplan.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Belsimpel slechtse webshop ooit

Ongelezen bericht door vanegdom »

oke. Ik heb namelijk telefonisch contact gehad met Sony Ericsson en zij zeiden dat je m naar Teleplan moest sturen en niet naar Dynafix.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Belsimpel slechtse webshop ooit

Ongelezen bericht door vanegdom »

Na veel mailcontact werd mij toegezegd dat ik mijn oude toestel op kon sturen en bij wijze van uitzondering een nieuwe toegestuurd zou krijgen. Ik had al het mailverkeer in de verpakking gedaan. Dinsdag verzonden.
Krijg ik vandaag (vrijdag) het oude toestel terug, niks aan gedaan. Nog steeds kapot. Alleen de mails zijn uit de verpakking gehaald. Ik kan alle scheldwoorden wel gebruiken. 4 maanden vechten en niks. Ik heb gewoon garantie en ook op de accu maar dat geld in heel nederland behalve bij belsimpel.
Ik hoop dat die gasten snel de deuren mogen sluiten, ze zijn echt achterlijk!!

sabrina de looper
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2012 23:17

Re: Belsimpel slechtse webshop ooit

Ongelezen bericht door sabrina de looper »

Ik heb ook nog nooit zon slechte dienst verlening mee gemaakt en niet alleen van Belsimpel maar ook van Sony Ericsson
hier onder het hele verhaal:
In oktober 2011 heb ik een Sony Ericsson Experia Ray gekocht bij Belsimpel, tot op heden heb ik er geen telefoongesprek me kunnen voeren…

Ik heb wel geteld 7 dagen gebruik kunnen maken van deze telefoon, daarna heb ik alleen maar problemen gehad. Het toestel schakelde zichzelf om de 10 a 20 minuten uit om opnieuw op te starten. Dit ging steeds sneller achter elkaar totdat je niets meer kon doen tussen het in en uitschakelen, als je de batterij er even uithaalde dan resette het toestel zich weer naar om de 10 minuten in en uitschakelen. Ik raad dus niemand dit toestel aan.

Maar ik heb niet alleen slechte ervaringen met dit toestel, maar ook met de slechte dienst verlening van alle betrokken partijen. KOOP NOOIT EEN SONY ERICSSON en zeker niet bij BELSIMPEL!

Van een toestel van nog geen 7 dagen oud, verwacht je dat je hem als hij defect blijkt te zijn, dat je deze mag terug sturen en dat je een nieuwe ontvangt van de winkel waar je hem gekocht hebt. Niet bij Belsimpel, van hen moest ik hem naar hun repartie centrum Dynafix toezenden. Zij konden het probleem niet verhelpen en hebben mij gemeld dat zij het toestel hebben doorgezonden naar het reparatie centrum van Sony Ericsson zelf. Na 3 weken kreeg ik de telefoon retour. Helaas was het defect nog niet verholpen, uiteraard heb ik weer contact op genomen met Belsimpel, zij vonden het vooral mijn probleem dat ik diende optelossen met Dynafix. Zij wilde niets meer voor me doen. Ik raad ook alle lezers van dit artikel af om hun telefoon bij Belsimpel te bestellen, zolang er niets mis is met je toestel bieden ze een mooie prijs, maar zodra je een beetje dienst verlening nodig hebt is er niemand thuis en wordt je door een puber aan de telefoon afgepoeierd, met het standaard telefonische klantenservice reactie, ik begrijp u, maar ik kan niets…..

Omdat Dynafix de telefoon toch ook moest door sturen voor een tweede reparatie, heb ik besloten het toestel bij een ander Sony Ericsson erkend reparatie centrum in te leveren, om de telefoon dan maar onder de fabrieksgarantie te laten repareren. zij hebben het toestel op nieuw naar Sony toegezonden met de zelfde klacht met verzoek tot reparatie. Er gingen weer drie weken voor bij. Telefoon terug ontvangen maar helaas nog steeds kapot. Opnieuw afgegeven opnieuw doorgezonden opnieuw 3 weken voorbij. Dit riedeltje hebben we nog 2 keer herhaald, waarbij we ondertussen niet meer om reparatie vroegen maar om een vervangend toestel.

Om dat er elke keer ongeveer 3 weken over heen gaan voordat je het toestel terug ontvangt zijn we onder tussen een half jaar verder. In Maart 2012 heeft Sony eindelijk toegegeven dat ze niet in staat zijn het toestel te repareren en kon ik een vervangend toestel krijgen en nieuwe Experia Ray zou toegezonden worden, maar in de doos die ik terug ontving zat mijn oude toestel!!! Ze hebben mijn model niet meer.

Dus nu komt de rede waarom ik SONY ERICSSON aan niemand zal aanraden: Omdat het toestel onder tussen een half jaar oud is willen ze niet het aankoop bedrag retourneren, maar de DAGWAARDE!!!

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Belsimpel slechtse webshop ooit

Ongelezen bericht door vanegdom »

Eigenlijk precies hetzelfde verhaal als ik dus. Zoals velen met ons, helaas reageren zij niet hier:(.
Ik ga nog 1 poging doen en mijn telefoon opsturen naar Teleplan van Sony Ericsson aangezien ik geen vertrouwen heb in het Dynafix gebeuren (daar Sony ericssson daar niet meer mee samenwerkt). Ik verwacht hetzelfde als Sabrina.

De garantie klopt ook niks van. Bij mij zeiden ze zelfs al met 3 maanden (terwijl ik had aangegeven dat hij al niet functioneerde met 3 weken) dat er geen garantie meer op zat. Ik denk dat ik dus kort kan samenvatten dat je gewoon geen garantie krijgt bij Belsimpel.

Ik heb velen verhalen gelezen net als die van ons en allemaal word het niet opgelost. Ik heb nog geen 1 verhaal gelezen waarbij het probleem toch nog opgelost is.

Ik heb tevens ook een klacht ingediend bij Q-shops waar Belsimpel bij is aangesloten. Helaas heb ik daar nog niks van gehoord.

Gesloten