LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Itailor.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MinhTuan
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2010 01:46

Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door MinhTuan »

Heb iemand toevallig ervaring met itailor.nl? ik heb bij hen 2 overhemden opmaat besteld, binnen 3 weken ontving ik ze.
maar de overhemden passen total niet op mij. Ik heb bij hun overhemden op maat besteld met slimfit cut. Door de slimfit kan ik vanaf de borsten naar beneden geen knop dichtdoen.
Ik heb contact met hun opgenomen en krijgt standaard te horen dat ze conform mijn verzoek gemaakt.

ik ben beniewd hoeveel mensen hebben hetzelfde probleem zoals ik?

MinhTuan
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2010 01:46

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door MinhTuan »

Wederom contact met itailor.nl gehad, ze blijven vol houden dat ze geen fout maken.
Dit is echt te gek voor woorden, ruim 60 euro betaald voor een overhemd die je nu niet kan gebruiken?
bij deze wil ik mensen waarschuwen als iemand iets bij itailor.nl wilt bestellen. NIET DOEN dus ..niet bij itailor bestellen, weg ermeee!!

ik heb een foto bijgevoegd, beoordeelt het maar zelf.

MAXIEM

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

MinhTuan

Als je de eerste pagina van hun algemene voorwaarden leest, dan weet je als bewuste consument, dat je bij dit shopje zeker geen bestelling moet plaatsen.

Maxiem.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Als de blouse gemaakt volgens de jouw opgegeven specificaties en hij past niet heb je of niet goed gemeten of bent dikker geworden. Hier kan itailor.nl toch niks aan doen.

MinhTuan
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2010 01:46

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door MinhTuan »

natuurlijk als het aan mij ligt dat ik dik geworden ben of niet goed gemeten heb. dan had ik zeker hierover niks te zeggen. maar het was niet zo ..mijn maat werd keurig opgenomen, zelf nagemeten van een overhemd die ik nog steeds in pas.

Problem hier was dat de manier hoe ze slimfit cut maakte, te diep gesneden, daardoor dat ik niet erin pas
Afbeelding

lakenrob
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2012 14:02

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door lakenrob »

Ik heb zwaar bedenkingen van bovenstaande negatieve reactie. Vind de maten tussen taille en rest extreem. Ik heb zelf net een perfect overhemd binnen gekregen van deze firma en alle maten en stoffen kloppen exact met wat ik besteld heb en daarom past hij mij ook perfect. Ben er dan ook dik tevreden mee. Ga zeker meer overhemden bij hun bestellen. Wij bestellen heel veel via internet, maar je moet wel precies hun manier van begeleiding volgen anders gaat het mis en controleer altijd even dubbel voor je gaat betalen. Bij ons is het tot nu toe perfect verlopen via webwinkels enkel via POSTNL brief dienst verdwijnt nog weleens iets. POSTNL pakket dienst gaat tot nu toe wel goed.

Bostonlover
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2013 20:13

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Bostonlover »

Ik vind de negatieve reactie over Itailor hierboven zwaar overtrokken. Topicstarter heeft gewoon zelf een fout gemaakt bij het invullen van de maten. Ik heb inmiddels > 10 shirts bij ze besteld en ze voldoen allemaal prima.
De truc met dit soort sites is dat je een bestaand shirt pakt dat je al hebt en dat gewoon opmeet en die maten invoert. Wanneer je dit doet kan er weinig fout gaan. Je moet niet volgens de filmpjes je eigen lichaam met de centimeter gaan meten want dan kom je te krap uit.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik vind de twee positieve reacties over Itailor hierboven zwaar overtrokken en heb er 'zwaar bedenkingen van'.

(wilde nog speciaal een nieuwe account openen, maar sorry, geen zin in.)
:lol:

PartyClaus
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2013 17:51

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door PartyClaus »

Ik heb zelf ook een dames blouse slimfit bij Itailor besteld en de kwaliteit is echt super. De blouse is bij mij echter niet te klein maar juist te groot. Ik heb het vervolgens nagemeten en kwam erachter dat het inderdaad groter was dan de maten die ik doorgegeven heb. Ik heb er foto's van gemaakt en naar Itailor gestuurd. De reactie van Itailor is echter dat ze zelf soms nog 2-7 inches toevoegen op de borst en/of de heupen, afhankelijk van de overige maten. De afwijking viel binnen deze bandbreedte, dus ze doen er niets aan. Maar wat is het nut van je maten doorgeven als ze ze zelf gaan aanpassen. Het op maat bestellen is nu net ideaal als je niet perfect in confectieblousjes past.

Op basis van mijn borstomvang heeft Itailor besloten dat er dan rond mijn middel en heupen vast wat meer bij moet dan ik had doorgegeven. Als Itailor mijn maten niet had aangepast, was de blouse werkelijk perfect geweest. Ik heb ook een gewone confectie blouse, die me goed genoeg zit, opgemeten en die maten komen beter in de buurt van wat ik Itailor heb doorgegeven dan van de blouse die Itailor er zelf van heeft gemaakt. Heel jammer, want de kwaliteit was geweldig, maar ik weet niet meer welke maten ik moet doorgeven om een passende blouse te krijgen van Itailor.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zomaar willekeurig 7" bij optellen? Dan is ie ineens 17,5 cm breder! Dan heeft het toch weinig meer te maken met maatwerk?

Aap86
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2013 12:07

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Aap86 »

Ik heb daar een paar maandjes geleden een (3delig) pak gekocht, aangezien ik toch wel super benieuwd was naar de kwaliteit ervan.
Had al eerder shirtjes van ze besteld en was blij verrast met de kwaliteit (voor die prijs), stof voelt degelijk en het stiksel zit beter dan menig (A-)merk. Verder heb ik nogal een moeilijke maat voor kleding , dus daarom ben ik ooit begonnen met maatkleding online te kopen. (ben nogal slank)
Heb ooit op een vakantie in Vietnam een pak op laat laten maken met wat vrienden, voor de grap, zag er debiel uit, maar dat was de bedoeling dus dat was goed Maatdingen, al dan nog zo billig uit Nam zijn wel mijn ding, zit toch gewoon veel beter.

Hoe dan ook ik heb dus best wel wat spulletjes bij iTailor besteld, 3 overhemden, pak, schoenen en een spijkerbroek.
Over dat pak kan ik zeggen dat het me ook positief in kwaliteit heeft verrast, stof is fijn (en zacht, ik kende wol wel, maar in mijn beleving voelde dat altijd iets stugger). De stof is zeker niet slap te noemen, maar het zachte viel me op
De fit is nogal fijn, lekker toight, want dat past het beste bij mijn figuur, en dat staat mij dus gewoon beter.
De afwerking ben ik ook tevreden mee, net als bij de overhemden heb ik dit altijd als goed beschouwd. (en ik kan geen lijm ontdekken, gewoon netjes gestikt)
Enige kleine puntje van wat ik liever anders had gezien is het vestje dat bij het pak zit, deze is vrij hoog ingesneden, het bovenste knoopje zit vrij hoog zeg maar, en ik vind het zelf mooier als dat wat lager zit.
Ik heb ook nog schoentjes van ze gekocht, omdat ik het een mooie grap vond om iets debiels in mekaar te draaien

FrenchGuy
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2014 10:20

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door FrenchGuy »

Ik heb een keer een overhemd bij ze besteld, die was goed qua maat. Had het laten opmeten door mijn buurman, die kleermaker geweest is. Dat is wel belangrijk, hij had allerlei tips en kwam tot andere maten dan toen ik het zelf had opgemeten.

Wat die schoenen betreft, daar ben ik ook heel erg nieuwsgierig naar. Enerzijds spreekt mij het idee van je eigen schoenen in elkaar draaien heel erg aan. Maar als het niet goed blijkt te passen, kun je er weinig aan veranderen. Aan een pak natuurlijk wel. Ik heb weleens elders een pak besteld, bleek niet goed te passen en heb ik bij een Turkse kleermaker laten aanpassen. Kost wel extra natuurlijk, maar prima oplossing.

Ik ga nog even googlen of anderen goede ervaringen hebben met de schoenen, misschien moet ik het gewoon maar een keer proberen. Ik heb best wel brede voeten en kan normaal moeilijk goede schoenen vinden die me lekker zitten.

Iemand inmiddels al meer ervaring met het bestellen van getailorde schoenen bij itailor.nl?

[UPDATE:] Inmiddels heb ik een pak én schoenen besteld. Ik laat jullie weten hoe het bevalt.

[UPDATE 2:] Pak is ook erg goed, maten kloppen en stof + afwerking en details; niets op aan te merken. 9/10

florusjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2014 16:05

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door florusjan »

Ben het met de laatste schrijver helemaal eens. Ik ben werkzaam in de fashion industrie, heb inmiddels 5 'maatpakken' van itailor, kwaliteit is prima, maten ook. Maar je moet ook de maat goed opmeten. Ik had 1x iets verkeerd ingetoetst op de PC kreeg toen die maat, dus als je het zelf niet goed opmeet dan krijg je het zoals je besteld. Schoenen zijn ook prima alleen wat afwijkende kleuren, ten opzichte van ons landje. Van harte aanbevolen!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door prem »

lakenrob schreef:Ik heb zwaar bedenkingen van bovenstaande negatieve reactie. Vind de maten tussen taille en rest extreem. Ik heb zelf net een perfect overhemd binnen gekregen van deze firma en alle maten en stoffen kloppen exact met wat ik besteld heb en daarom past hij mij ook perfect. Ben er dan ook dik tevreden mee. Ga zeker meer overhemden bij hun bestellen. Wij bestellen heel veel via internet, maar je moet wel precies hun manier van begeleiding volgen anders gaat het mis en controleer altijd even dubbel voor je gaat betalen. Bij ons is het tot nu toe perfect verlopen via webwinkels enkel via POSTNL brief dienst verdwijnt nog weleens iets. POSTNL pakket dienst gaat tot nu toe wel goed.
Hahaha echt geloofwaardig hoor

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door prem »

Bostonlover schreef:Ik vind de negatieve reactie over Itailor hierboven zwaar overtrokken. Topicstarter heeft gewoon zelf een fout gemaakt bij het invullen van de maten. Ik heb inmiddels > 10 shirts bij ze besteld en ze voldoen allemaal prima.
De truc met dit soort sites is dat je een bestaand shirt pakt dat je al hebt en dat gewoon opmeet en die maten invoert. Wanneer je dit doet kan er weinig fout gaan. Je moet niet volgens de filmpjes je eigen lichaam met de centimeter gaan meten want dan kom je te krap uit.
Wel ja jongens nog een positieve reactie van Itailor zelf, zielig.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door aerox »

Wel humor dat hier allemaal mensen komen met een berichtgeschiedenis van 1 bericht om dat bedrijf te verdedigen :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door berndv »

aerox schreef:Wel humor dat hier allemaal mensen komen met een berichtgeschiedenis van 1 bericht om dat bedrijf te verdedigen :lol:
Net zo geloofwaardig als de mensen die hier komen om een bedrijf af te branden en nooit meer terugkomen.

Djodjotje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2010 21:05

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Djodjotje »

Helaas ook maar 1 bericht..... Ik koop al jaren bij Itailor en tot grote tevredenheid, wil ik toch even kwijt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door prem »

Djodjotje schreef:Helaas ook maar 1 bericht..... Ik koop al jaren bij Itailor en tot grote tevredenheid, wil ik toch even kwijt.
Ja hoor, nog een :) :)

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door stfwlk »

erg dat dit bedrijf blijkbaar dit soort achterbakse forumspam nodig heeft

Gesloten