LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Itailor.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
burger#1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2015 21:43

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door burger#1 »

Ik heb dit jaar (2015) eerst een overjas besteld, kwam na een week of 6 binnen en bevalt prima. Vervolgens een overhemd (slim fit), bevalt goed en toen maakte ik een fout door een pak te bestellen. Wat een dramatische pasvorm van zowel de broek als het jasje. Stofkwaliteit is ook zeer matig, dus u bent gewaarschuwd. Met opgaaf van dezelfde maten zitten sommige producten goed en andere uiterst slecht. Ik bestel daar niets meer in ieder geval.

Etammer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2016 20:35

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Etammer »

Beste,

Ik heb niet lang geleden een riem besteld bij deze site. Twijfelde hier over omdat het toch niet heel bekend was voor mij. Uiteindelijk gedaan en deze is goed binnen gekomen. Ook mijn verwachtingspatroon was niet hoog, maar was hier uiteraard door verrast. De riem zoals ik hem had gemaakt, zo heb ik hem binnen gekregen. Heel blij mee inclusief initialen :). Voor 30 euro, ben ik een blij man en past super bij mijn pak voor de bruiloft. Ook mijn zwager gaat schoenen hier bestellen en ben heel benieuwd hoe deze gaan worden.

Gr. Eny

Patrick1956
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2015 17:37

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Patrick1956 »

Ik heb een riem en een polo shirt besteld.
Levering laat nog al op zich wachten.
Contact via Facebook gezocht duurt zeer lang dat ze antwoorden.
Al met al dus tot op heden niets ontvangen , Weet niet waar het vandaan moet komen maar volgens mij gaat het de wereld rond .

1ste keer en laatste keer dat ik daar besteld heb.
Overweeg ook om Paypal in te schakelen om mijn geld retour te storten

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door prem »

Etammer schreef:Beste,

Ik heb niet lang geleden een riem besteld bij deze site. Twijfelde hier over omdat het toch niet heel bekend was voor mij. Uiteindelijk gedaan en deze is goed binnen gekomen. Ook mijn verwachtingspatroon was niet hoog, maar was hier uiteraard door verrast. De riem zoals ik hem had gemaakt, zo heb ik hem binnen gekregen. Heel blij mee inclusief initialen :). Voor 30 euro, ben ik een blij man en past super bij mijn pak voor de bruiloft. Ook mijn zwager gaat schoenen hier bestellen en ben heel benieuwd hoe deze gaan worden.

Gr. Eny
We zijn heel benieuwd naar de schoenen van Itailor ....

Pascal S
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2016 15:51

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Pascal S »

Nadat ik in enkele maandbladen had gelezen dat je er voor goed geld een maatpak kunt kopen dacht ik 'laat ik dat maar eens proberen'. 2 overhemden, een pak en een paar schoenen besteld. Ik moet zeggen dat de overhemden goed passen en ook er behoorlijk uitzien.

bij de schoenen voel ik me ronduit belazerd. je kreeg 50% korting, 120 werd 60 + 20 bezorgkosten. Toen het geleverd werd, moest ik 20 euro invoerrechten betalen omdat er 30 euro waarde op stond, en het wordt gemaakt in China. Dus boven 20 euro waarde, 20 euro invoerrechten.
Als ik had geweten wat er in zat, had ik ze laten staan bij het postkantoor. De zolen zijn van leer en het binnenwerk zijn lijkt wel redelijk, maar de schoen zelf is GEEN leer!! een glimmend plastic schoentje lacht je tegemoet. Bij iedere schoenenzaak in NL krijg je meer waar voor je geld. Dus dit is een absolute afrader.

Van het pak zelf heb ik na 4 weken alleen nog het jasje ontvangen. (er staat 6 weken levertijd voor, dus pantalon zal nog wel komen).
Ik heb de duurste stof genomen. De kleur was anders, de kleuraccenten waren veel doffer. De stof lijkt wel hard katoen, wol is het in ieder geval niet. en ik heb het nagemeten; rond de middel hebben ze er even 2 inches bijgeplakt, zodat het niet aangesneden is.

Ik hoop dat ik het terug kan sturen (zal wel niet). Het was een dure leerervaring van 370 euro, waar alleen de overhemden van 100 euro voor 2 voldoen... Mijn tip: begin er niet aan!!

Louisd
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 17:20

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Louisd »

Mijn overhemd was onderweg verdwenen. Na deze melding werd direct een nieuwe gemaakt en per expres opgestuurd en binnen 10 dagen afgeleverd.
Er kan altijd iets misgaan maar deze is adequaat na een eerste melding opgelost.

MIke86
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2017 08:05

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door MIke86 »

Opzoek naar een kortingsbon voor Itailor (niet gevonden trouwens) ben ik op dit forum gestuit.
Ikzelf heb niet zoveel negatieve ervaringen als menig ander (2 overhemden binnen en 2 onderweg)

De reden waarom ik voor Itailor gekozen heb is omdat ik nooit passende overhemden kon vinden (ik heb een smalle maat) en als ik opzoek ging in de Italiaanse winkels, was de kwaliteit niet goed, of de prijs te duur, of zag er gewoon niet uit.

Omdat ik een aparte maat heb, heb ik aan het einde van de wizard van Itailor gekozen om alles zelf op te meten (ipv slim fit keuze)
Hier ging het mis. Ik heb de handleidingfilmpjes gevolgd, maar mijn Borst, Taille en Heup hebben ze breder gemaakt dan ik had opgegeven. (of ik meet verkeerd) Het is niet extreem, maar het sluit allemaal net niet perfect aan.

Omdat ik de kwaliteit wel super vind, zeker gezien de prijs, heb ik het nog een poging gegeven, maar dit keer 1cm minder voor de borst, 2 cm minder voor de taille en 1 cm minder voor de heup. Zoals je aan het aantal cm ziet is het niet erg veel, maar die paar cm kan net het verschil maken. Mijn tweede overhemd past nagenoeg perfect. Dus ben er erg blij mee.

De derde en vierde zijn nu ook onderweg (met mijn herziene maten, ik heb nog 1 cm van mn borst afgehaald)

Nadelen:
- Ik heb het gevoel dat Itailor een paar cm toevoegt, waardoor het net wel / net niet perfect zal aansluiten.
- Levertijd. Mijn god wat duurt het lang. Ik snap dat het om maat gemaakt wordt en verzonden moet worden, maar damn..
- Verzendkosten. De verzendkosten vind ik belachelijk duur. Dit is te relativeren door de 29,95 voor het overhemd (ik koop alleen 'Overhemden van de week') maar ook wanneer je er 2 koopt, zal je 2x de volle prijs verzendkosten moeten betalen. Belachelijk.
- Invoerkosten. Wat ik gelezen heb (zelf niet ondervonden) is dat je invoerrechten moet betalen wanneer de waarde boven een x-bedrag is. Zorg dus dat je onder dat bedrag blijft.

Voordelen:
- Totaalprijs (kijkend naar de weekoverhemden incl verzendkosten)
- Kwaliteit. Goed materiaal, netjes gestikt, geen losse draden
- Keuze, genoeg keuze om je overhemd te custumizen

Schoenen, pakken of overige dingen van Itailor durf ik niet aan. Daar ga ik voor naar de fysieke winkels.

Conclusie:
Het maat dingetje is voor een eerste koop best ruk als je meteen een perfecte overhemd wil hebben (en dat wil je)
De overhemden daarna zitten mij als gegoten. Nu ik mijn Itailor maten weet, ga ik er meerdere bestellen.

Tip:
Mocht je je maat weten, en met Itailor verder willen, kijk dan wekelijks wat de weekoverhemden zijn:
- Dat scheelt je 10,00 (29,95)
- Je voorkomt dat je over het x-bedrag invoerrechten zit
- Verzendkosten rekenen ze per item, dus verspreid kopen of tegelijk kopen heeft (belachelijk genoeg) dezelfde verzendkosten (a 10,00)
Voor 39,94 heb je dan een kwalitatief een goed overhemd (mits je de maten weet en geen problemen heb met de levertijd)

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Zijn er nog meer bedrijven waar je (werk)overhemden kunt laten maken? Ik zie ook bijv. http://www.hc-94.nl/?pagina=Producties en https://www.mewa-service.nl/producten/beroepskleding/ nog meer mogelijkheden om (werk)kleding op maat te laten maken. Wie heeft er ervaring met deze twee bedrijven?

Dj13
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2017 14:54

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door Dj13 »

Ik heb 5 weken geleden een colbert besteld. Ik heb mijzelf 3 keer opgemeten en heb van de 3 metingen mijn maximum maat gebruikt. Stel je krijgt bijvoorbeeld voor taille: 78, 79, 80 dan gebruikte ik 80 just to be sure. Ik ben zeer tevreden. En hier is waarom: Het heeft mijn extreme taillering goed (XL tot XXL in schouders en S/M bij de taille), Het viel precies goed op mijn schouders. Ook was de stof mooi en was het mooi verpakt met wat extraatjes, was het binnen levertijd en zat hij gewoon als gegoten. Ook alle aangegeven details waren keurig afgewerkt.

GvEijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2020 12:54

Re: Ervaring met Itailor.nl

Ongelezen bericht door GvEijk »

Ik heb diverse keren een overhemd bij iTailor besteld en dat beviel zo goed dat ik inmiddels ook een pak heb gekocht, iets wat ik toch wat riskanter vond ondanks mijn goede ervaringen. Het pak bleek ook prima gemaakt te zijn: het past goed en zit keurig. Belangrijk is een goede opgaaf van alle gevraagde lichaamsmaten, dus secuur meten volgens de instructievideo's is natuurlijk belangrijk. Hulp daarbij van een tweede persoon is aan te bevelen maar niet strikt noodzakelijk. Het opgeven van bestaande kledingafmetingen werkt natuurlijk niet, die zijn 2-d. Kortom, prima kwaliteit, zeker aan te bevelen.

Gesloten