LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreemde zaken bij bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Mijn dochter heeft gister een telefoon besteld bij bol.com. Er kon alleen maar direct betaald worden dus dat heeft ze gedaan via ideal. Vandaag zou de telefoon geleverd worden tussen 1 en 5, dus ik zat de hele middag te wachten voor haar. Net keek ik op track en trace en daar zag ik tot mijn verbazing dat het pakketje terug gestuurd was door post.nl omdat het adres niet bestond. Ik heb gelijk gebeld met bol.com en die kon mij niet verder helpen, ze zouden het geld terug storten en dan moest ik weer een nieuwe bestellen. Ik heb toen met de postnl gebeld en die zei dat of het adres niet klopte of dat het beschadigd was en dat bol.com een nieuwe moest sturen. Net weer gebeld met bol.com en daar werd nogmaals gezegd dat ze eerst de retour gaan verwerken, dan het geld terug storten en ik dan weer via het internet een nieuwe kon bestellen. Nadat ik uitlegde dat mijn dochter nu 1. geen geld heeft, 2. geen telefoon heeft en 3. geen telefoon meer kan kopen vóór haar vakantie van maandag bleef de klantenservice standvastig vasthouden door te zeggen over 5 dagen heeft ze het geld en dan bestel je maar een ander. Belachelijk vind ik dit. Er is iets fout gegaan tussen bol.com en de postnl en daar is mijn dochter nu de dupe van! Normaal gesproken zou je toch verwachten dat bol.com dan gewoon een ander stuur ipv eerst geld retour zenden en dan weer wachten, op zo'n manier is het niet de volgende dag in huis, maar met een beetje mazzel een week later. Bol.com verdiend van mij een koude stort douche!!!!!

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Sage. »

Waarschijnlijk is het pakketje beschadigd en wordt daarom teruggestuurd.

Overigens de hamvraag: als jouw dochter per direct de mobiel nodig had waarom heeft zij hem dan niet gewoon in de winkel gehaald?

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Dat zou best kunnen, maar dan blijft het toch raar dat ze niet gewoon een andere opsturen en eerst alles moeten verwerken, geld terug sturen en dan een bestelling opnieuw geplaats moet worden, hoe omslachtig allemaal. En je bent weer een paar dagen tot een week verder.

Antwoord op je hamvraag is: omdat ze in de winkel duurder zijn en voor iedereen geldt, iedere euro is er 1. Aangezien hij de volgende dag geleverd zou worden viel haar keuze hier op.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door berndv »

Ivonne66 schreef:Normaal gesproken zou je toch verwachten dat bol.com dan gewoon een ander stuur ipv eerst geld retour zenden en dan weer wachten
Dit is gewoon de normale procedure, en niet alleen bij bol.com, maar bij bijna alle webshops.
Ivonne66 schreef:Nadat ik uitlegde dat mijn dochter nu 1. geen geld heeft, 2. geen telefoon heeft en 3. geen telefoon meer kan kopen vóór haar vakantie van maandag
Ik zie hierin nog 1 mogelijkheid, namelijk het geld voorschieten indien mogelijk. Helaas zal bol.com halsstarrig vast blijven houden aan hun procedures

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door berndv »

zo te zien heeft de post wel vaker moeite om u te bereiken, gezien uw eerdere topic.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Ik bestel vaak bij postorder bedrijven en daar sturen ze dan gewoon een nieuwe, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik eerst geld terug kreeg om het daarna weer opnieuw te moeten bestellen. Dit zou geen probleem geweest zijn als er nog niet betaald was.
Ik heb net een mail gehad van bol.com waarin staat dat het pakket terug is gekomen omdat de geadresseerde niet bekend is op het betreffende afleveradres. Dat is erg knap want het is mijn naam en mijn adres.

Inderdaad ga ik het geld nu voorschieten aan mijn dochter want ik vind het zielig voor dat kind, die heeft er niet om gevraagd en keek uit naar haar telefoon die ze met haar zuurverdiende geld bij elkaar gespaard had. Maar ik weet wel dat dat dus niet meer bij bol.com zal zijn.

Ik moest even zoeken wat je bedoelde met de post. hahahaha. Maar dat was tnt en dit is postnl pakketservice :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ivonne66 schreef:Ik bestel vaak bij postorder bedrijven en daar sturen ze dan gewoon een nieuwe, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik eerst geld terug kreeg om het daarna weer opnieuw te moeten bestellen.
Zoals uit meerdere topics blijkt kan het systeem van bol inderdaad nogal wat stug in elkaar zitten met dit soort dingen.
Ivonne66 schreef:Antwoord op je hamvraag is: omdat ze in de winkel duurder zijn en voor iedereen geldt, iedere euro is er 1. Aangezien hij de volgende dag geleverd zou worden viel haar keuze hier op.
Begrijpelijk, desalniettemin zou ik het risico liever niet nemen als er echt niets fout mag gaan mbt een levering. Zeker omdat u elders al aangeeft dat ze maandag op vakantie gaat en dan de telefoon nodig heeft.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Dank voor jullie antwoorden allemaal.

Inderdaad vind ik dat bol erg stug vasthoud. Het had klantvriendelijker geweest als ze gezegd hadden: Oke, de telefoon is terug gekomen, maar daar kan de klant niets aan doen, we sturen gelijk een nieuwe.
Kijk zo, hou je je klanten vast en van een groot bedrijf had ik ook wel zoiets verwacht. Dit is dus 1 van de nadelen met direct moeten betalen voor een product die je nog niet eens heb. Mocht er iets fout gaan, dan kunnen zij jouw geld op de bank zetten en er rente van trekken en na minimaal 5 dagen krijg jij het eens terug en in de tussentijd kan jij als klant niets!

Ik heb gister mijn dochter verrast door naar een telefoonwinkel te gaan en een telefoon gekocht voor haar, dan neem ik het wachten van het geld wel voor mijn rekening :wink:
En ik zal nooit meer iets bestellen bij bol wat je eerst moet betalen, want mocht er iets fout gaan dan kan je een tijdje fluiten naar je geld :!:

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door RedShy »

Vervelend hoor maar toch geen wereldramp? Fouten maken is menselijk (als het al een fout was) en persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met Bol.com. Misschien de telefoon voortaan wat eerder bestellen?

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

RedShy schreef:Vervelend hoor maar toch geen wereldramp? Fouten maken is menselijk (als het al een fout was) en persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met Bol.com. Misschien de telefoon voortaan wat eerder bestellen?

Fouten maken is inderdaad menselijk en daar val ik ook niet over. Het had opgelost kunnen worden door gewoon een nieuwe te sturen dan had het klantvriendelijk geweest. Waarom eerder bestellen? Er staat de volgende dag in huis en als ze een andere hadden gestuurd had ik hem de dag erna binnen gehad, ook geen probleem.
Maar wachten totdat je je geld terug heb om daarna opnieuw te bestellen is ronduit belachelijk en ook administratieve rompslomp voor niet.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

dhc schreef:Geweldig!
We raken collectief volledig in paniek als we geen mobieltje ter beschikking hebben, wereldramp!
Wees gerust, U kunt rustig slapen, ik waak over u:)
Nou wij raken niet in paniek hoor want we hebben allemaal een mobiel hier. Blijkbaar heeft u geen kinderen of bent u nog nooit teleurgesteld, dan zou u misschien anders reageren.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ivonne66 schreef:Nou wij raken niet in paniek hoor want we hebben allemaal een mobiel hier. Blijkbaar heeft u geen kinderen of bent u nog nooit teleurgesteld, dan zou u misschien anders reageren.
Hoe deed u dat vroeger dan ? Ik neem even aan dat we dan hier nog over een tijdperk spreken voordat iedereen een mobiel had ?

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Inderdaad had toen niemand een mobiel en geen internet en was er niemand bereikbaar en dat hoefde ook niet.
Nu ben je bijna verplicht om een mobiel en internet te hebben. Ze verplichten het op de scholen, bij overheden enz.enz.
Als lessen niet doorgaan bellen ze niet meer naar huis, maar naar 06 nummers, huiswerk wordt niet meer opgegeven zoals vroeger maar dat moet van een portaal afgehaald worden enz.enz.

Maar blijkbaar wordt er niet gesnapt wat de bedoeling is van dit bericht. Het gaat er niet om dat ze geen mobiel heeft, het gaat erom dat ze pas een nieuwe kan bestellen voordat het geld terug is en ze dus nu niet de mobiel heeft waar ze zo voor gespaard heeft en niet het gespaarde geld heeft. Dus het is een lose /lose situatie.
Als jullie bv. een auto kopen en je gaat hem halen en de verkoper zegt: sorry verkeerde kleur dus hij is terug gestuurd, we storten het geld wel terug en dan kan je een nieuwe bestellen, zeg je ook niet: joh, geen probleem hoor, ik wacht nog wel een tijdje, dat geld maakt me niet uit, ik wacht wel tot het weer op mijn rekening staat :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ivonne66 schreef:
RedShy schreef:Vervelend hoor maar toch geen wereldramp? Fouten maken is menselijk (als het al een fout was) en persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met Bol.com. Misschien de telefoon voortaan wat eerder bestellen?

Fouten maken is inderdaad menselijk en daar val ik ook niet over. Het had opgelost kunnen worden door gewoon een nieuwe te sturen dan had het klantvriendelijk geweest. Waarom eerder bestellen? Er staat de volgende dag in huis en als ze een andere hadden gestuurd had ik hem de dag erna binnen gehad, ook geen probleem.
Maar wachten totdat je je geld terug heb om daarna opnieuw te bestellen is ronduit belachelijk en ook administratieve rompslomp voor niet.
Ik snap uw frustraties maar bekijk het ook eens van de andere kant. Ik vind het netjes dat er direct geld wordt teruggestort als een product niet goed aankomt. Veel andere webshops kunnen daar nog een puntje aan zuigen. Op die manier kunt u zelfs beslissen eventueel bij een andere webshop alsnog te bestellen, of weer bij bol.com.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Dank voor je reactie olaf.

Dat is dus het probleem. Het geld wordt niet direct overgemaakt dat duurt een aantal dagen. ( misschien nog wel langer, daar heb ik geen ervaring mee.)
Het gaat van de ene afdeling na de andere totdat het bij de administratie komt die geld terug stort. Inderdaad kan ik daarna beslissen waar ik wil kopen, maar ik zie het zo, als ik iets in de winkel koop en het artikel blijkt niet goed te zijn en ik ga naar de winkel terug heb ik een keus. ( wat in dit niet het geval is daar ik het artikel niet gekregen heb.) Wil ik een nieuwe of wil ik mijn geld terug. Als ik een nieuwe wil kan ik hem omruilen en krijg ik het artikel mee.
Dat vind ik dus erg jammer bij bol. en een gemiste kans. Ik snap wel dat ik het artikel niet dezelfde dag meer had gekregen, ik ben niet helemaal dom, maar als ze het 1 of 2 dagen later hadden gestuurd had het ook geen probleem gevonden. Nu gaan er dagen verloren en is het voor de administratie ook werk voor het sterfhuis want eerst inboeken, dan afboeken en dan weer inboeken.Tja, je kan maar om werk verlegen zitten.
De hele procedure vind ik niet klantvriendelijk en ik hoop dat ze hier meelezen en er iets mee doen of kunnen doen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door snepke »

Waarom betaal je dan vooruit,bij Bol kan je kiezen ,hoe je betaald.
Waarom geen accept-giro?
Die zit bij je pakketje,als je,je pakketje niet krijgt,heb jij je geld nog.
En dan heb je dit soort problemen niet.

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

snepke schreef:Waarom betaal je dan vooruit,bij Bol kan je kiezen ,hoe je betaald.
Waarom geen accept-giro?
Die zit bij je pakketje,als je,je pakketje niet krijgt,heb jij je geld nog.
En dan heb je dit soort problemen niet.
Dank voor je reactie.

Dat kon niet bij de telefoon, ik kon alleen maar met ideal of creditcard betalen. Ik weet dat er inderdaad met acceptgiro betaald kan worden, dus baalde ook dat het nu niet kon omdat ik er altijd huiverig voor ben. Maar ik zal dit ook geen tweede keer doen, als ik niet met acceptgiro kan betalen zoek ik wel een winkel op. :wink:
Hopelijk heb ik mensen wakker geschud die beter opletten dan ik en ze goed nadenken een product eerst betalen voordat je het ziet of krijgt. :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door snepke »

Dat is vreemd ,mijn zoon heeft 2mnd terug een telefoon bij Bol besteld(had hem de andere dag in huis)
Die heeft gewoon met een accept-giro betaald.
Hij besteld ook nogal eens spelletjes voor zijn X-box,komt altijd op de afgesproken datum binnen.
Hij betaald nooit vooruit,altijd met de accept-giro.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Snepke,

Mogelijk mag niet iedereen op acceptgiro bestellen (als er een geschiedenis van niet/te laat betalen is, bijvoorbeeld)....

Of leveren ze alleen op tijd als je achteraf betaald?
Wie het weet, mag het zeggen...

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door trebelski »

snepke schreef:Dat is vreemd ,mijn zoon heeft 2mnd terug een telefoon bij Bol besteld(had hem de andere dag in huis)
Die heeft gewoon met een accept-giro betaald.
Hij besteld ook nogal eens spelletjes voor zijn X-box,komt altijd op de afgesproken datum binnen.
Hij betaald nooit vooruit,altijd met de accept-giro.
Zelfde hier, vanaf Nov 2011 heb ik 12 bestellingen gedaan ( meeste was DVD en 3D blu-ray films ) welke alle via een acceptgiro achteraf zijn betaald en ook belangrijk op 1 (die deed er 4 dagen over) na binnen 2 dagen op de mat lagen of door de postbode werden afgeven ivb met handtekening ontvangst.Dus waarom dat bij TS nu ineens niet kon weet ik ook niet.Maar goed, kan me begrijpen dat 1 en ander vervelend is maar dat vind ik wel meer dingen en die plaatst ik ook niet hier. :wink:

Gesloten