LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Vempie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2011 19:58

Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door Vempie »

Ik heb bij een landelijke Aanbieding Marktplaats gekocht, (zelfde soort aanbiedingen als Groupon heeft) meerdere vouchers voor onbeperkt pannekoeken eten, bij de Pannenkoektuin in Nederhorst den Berg voor €9 per stuk. Deze waren een half jaar geldig.

Door omstandigheden kon ik verleden maand maar van een paar vouchers gebruik maken. De rest van de vouchers zou ik later gaan gebruiken.


Ik heb contact opgenomen met de Pannenkoektuin. Maar helaas was er geen mogelijkheid meer om deze in te wisselen. Dit bleek achteraf een medewerker te zijn, die niet op de hoogte was van de gang van zaken.

Geweldig opgelost, door de voucher als nog in te mogen wisselen. Nogmaals bedankt voor de goede service! De fijne bediening! En de overheerlijke pannenkoeken niet te vergeten!

Wel wil ik iedereen waarschuwen "aanbiedingen" van Marktplaats te kopen.

Deze zeggen namelijk: "Gekocht, blijft gekocht. Je hebt 7 dagen bedenktijd en deze zijn om" Beantwoord, maar je blijft standaard emails terug ontvangen. Waardeloos!! Geld weg dus!

Bij Marktplaats koop je de vouchers. De betaling doe je ook aan Marktplaats. Met hun heb je dan ook de overeenkomst lijkt mij. Pas wanneer de desbetreffende leverancier de vouchers in handen heeft en ze claimt bij Marktplaats, krijgt deze pas het geld van de vouchers.

Met andere woorden, Marktplaats loopt binnen, wanneer je onverhoopt je voucher niet kan inwisselen, of het nou je eigen schuld is of door de leverancier die "volgeboekt" zou zijn.

DENK DUS 100X NA VOORDAT JE EEN MARKTPLAATS AANBIEDING VAN MARKTPLAATS!!
Laatst gewijzigd door Vempie op 24 jan 2014 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door denny009 »

@Vempie,

Die marktplaats aanbiedingen werkt hetzelfde als groupon, sweetdeal etc.. Zoveel voordeliger ben je vaak niet uit en als net als in dit geval alles vol zit heb je niks aan je al betaalde bonnen. Lees maar eens hoeveel klachten er zijn over Groupon hier op het forum.. Volgende keer maar "normaal" uit eten dus.

Josephientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:11

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door Josephientje »

Over dit pannenkoekenhuis, de Pannenkoektuin te Nederhorst heb ik nog een andere klacht:

wij hadden dezelfde aanbieding via marktplaats, onbeperkt pannenkoeken eten voor 2 personen...ter plekke bleek dat er wel wat spelregels zijn, waaronder: er volgt een boete van 2,50 bij elke niet opgegeten pannenkoek.
OK, ik kan best begrijpen dat men misbruik wil voorkomen, en dat men dan als regel stelt dat klanten niet lukraak 10 soorten pannenkoeken gaan bestellen, zonder deze op te eten, maar nu komt het:

onze dochter, die een kinderpannenkoek had besteld, gewoon bij de eerste bestelling, wilde deze niet opeten. Daar moest ik dus ook een boete voor betalen!! Het was absurd. Mijn zoontje dronk zijn chocomel niet op, ik vroeg me af of we daar ook een boete voor kregen? De serveerster gaf als uitleg dat ze het verspilling vond dat onze dochter de kinderpannenkoek niet opat (waar wij overigens gewoon voor betaald hadden via de aanbieding).

Onbegrijpelijk klantonvriendelijk, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, een boete voor het niet opeten van je bestelling!

Wij komen hier dan ook nooit meer terug. Geen aanrader. Jammer, want ze hebben een leuke kinderspeelplaats.

Eelco de Jong
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2013 21:12

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door Eelco de Jong »

Vempie schreef:Ik heb bij een landelijke Aanbieding Marktplaats gekocht, (zelfde soort aanbiedingen als Groupon heeft) meerdere vouchers voor onbeperkt pannekoeken eten, bij de Pannenkoektuin in Nederhorst den Berg voor €9 per stuk. Deze waren een half jaar geldig.

Door omstandigheden kon ik verleden maand maar van een paar vouchers gebruik maken. De rest van de vouchers zou ik later gaan gebruiken.

Ik heb een week voor de reserveringsdatum, een mail gestuurd naar de Pannenkoektuin om de datum te reserveren. Daar heb ik geen email op terug gekregen, daarom heb ik 2 dagen voor de reserveringsdatum telefonisch contact opgenomen met de Pannenkoektuin, om te vragen of de reservering inderdaad was gedaan.

Hierop kreeg ik te horen, dat per email niet gereageerd werd door het restaurant. En dat het restaurant volgeboekt zat tot einde datum vouchers.

Er was geen mogelijkheid meer om deze in te wisselen. Ik kreeg van de eigenaar van de Pannenkoektuin te horen dat ik de vouchers weg kon gooien.

Hierop heb ik Marktplaats aangeschreven, met het probleem. Maar deze zeggen: "Gekocht, blijft gekocht. Je hebt 7 dagen bedenktijd en deze zijn om" Beantwoord, maar je blijft standaard emails terug ontvangen. Waardeloos!! Geld weg dus!

Bij Marktplaats koop je de vouchers. De betaling doe je ook aan Marktplaats. Met hun heb je dan ook de overeenkomst lijkt mij. Pas wanneer de desbetreffende leverancier de vouchers in handen heeft en ze claimt bij Marktplaats, krijgt deze pas het geld van de vouchers.

Met andere woorden, Marktplaats loopt binnen, wanneer je onverhoopt je voucher niet kan inwisselen, of het nou je eigen schuld is of door de leverancier die "volgeboekt" zou zijn.

DENK DUS 100X NA VOORDAT JE EEN MARKTPLAATS AANBIEDING VAN MARKTPLAATS!!


Beste Vempie.... Ik ben zelf de eigenaar van de pannenkoektuin en wil je bij deze uitnodigen om alsnog pannenkoeken te komen eten op onze kosten??

Neem de vouchers mee of uw aankoopbewijs..Dat is wel iets wat ik nodig heb. En als u alsnog wilt bel dan 0294-253807 en vraag naar de eigenaar want ik wil het alsnog recht zetten... Het is indd niet zo netjes van marktplaats dus goed dan los ik het maar netjes op... U dient zich wel in te loggen hier op een laptop alszijnde "Vempie" Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Eelco de Jong
Laatst gewijzigd door Eelco de Jong op 09 feb 2013 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Eelco de Jong
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2013 21:12

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door Eelco de Jong »

Josephientje schreef:Over dit pannenkoekenhuis, de Pannenkoektuin te Nederhorst heb ik nog een andere klacht:

wij hadden dezelfde aanbieding via marktplaats, onbeperkt pannenkoeken eten voor 2 personen...ter plekke bleek dat er wel wat spelregels zijn, waaronder: er volgt een boete van 2,50 bij elke niet opgegeten pannenkoek.
OK, ik kan best begrijpen dat men misbruik wil voorkomen, en dat men dan als regel stelt dat klanten niet lukraak 10 soorten pannenkoeken gaan bestellen, zonder deze op te eten, maar nu komt het:

onze dochter, die een kinderpannenkoek had besteld, gewoon bij de eerste bestelling, wilde deze niet opeten. Daar moest ik dus ook een boete voor betalen!! Het was absurd. Mijn zoontje dronk zijn chocomel niet op, ik vroeg me af of we daar ook een boete voor kregen? De serveerster gaf als uitleg dat ze het verspilling vond dat onze dochter de kinderpannenkoek niet opat (waar wij overigens gewoon voor betaald hadden via de aanbieding).

Onbegrijpelijk klantonvriendelijk, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, een boete voor het niet opeten van je bestelling!

Wij komen hier dan ook nooit meer terug. Geen aanrader. Jammer, want ze hebben een leuke kinderspeelplaats.


Wederom een excuses van onze kant... Ik denk dat het personeel daar iets te vurig op zijn geweest. Mochten jullie alsnog willen komen dan kunt u deze mail uitprinten en zorg ik ervoor dat u 50% korting krijgt op de gehele rekening. Wederom vragen wij wel of u hier inlogt zodat we kunnen zien dat we niet met oplichters te maken hebben.

Met vriendelijke groet,

Eelco de Jong
De pannenkoektuin
Laatst gewijzigd door Eelco de Jong op 09 feb 2013 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door Rim69 »

Dit is of nep, of de eigenaar van de Pannekoekentuin is niet één van de slimsten, om dit op een openbaar forum te zetten. Hoop voor hem dat niet te veel mensen dit even uitprinten of hem opbellen, want dat wordt dan een hele dure belofte :mrgreen:

Iedereeen kan vempie of Josephientje zijn. Bewijs maar eens het tegendeel, dus dat wordt pannekoeken serveren of een belofte breken.

Eelco de Jong
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2013 21:12

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door Eelco de Jong »

Rim69 schreef:Dit is of nep, of de eigenaar van de Pannekoekentuin is niet één van de slimsten, om dit op een openbaar forum te zetten. Hoop voor hem dat niet te veel mensen dit even uitprinten of hem opbellen, want dat wordt dan een hele dure belofte :mrgreen:

Iedereeen kan vempie of Josephientje zijn. Bewijs maar eens het tegendeel, dus dat wordt pannekoeken serveren of een belofte breken.


Of misschien op onze locatie inloggen met de inloggevens???? En dan wel een bewijs hebben????? Of zijn we nog steeds niet 1 van de slimsten???

Wij proberen alleen maar deze mensen tegemoet te komen.. Jammer dat er zoveel profiteurs bestaan, maar goed het zij zo....

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door Rim69 »

Eelco de Jong schreef: Of misschien op onze locatie inloggen met de inloggevens???? En dan wel een bewijs hebben????? Of zijn we nog steeds niet 1 van de slimsten???

Wij proberen alleen maar deze mensen tegemoet te komen.. Jammer dat er zoveel profiteurs bestaan, maar goed het zij zo....
Dat begrijp ik ook nog wel, maar als je een beetje slim was geweest dan had je dus niet je telefoonnummer op een openbaar forum gezet, maar beiden even verzocht je een persoonlijk bericht te sturen, zodat je e.e.a. "buiten beeld" had kunnen regelen.

Je zet je telefoonnummer op een openbaar forum. Dan moet je dus niet verbaasd opkijken als je telefoontjes gaat krijgen of je ook worteltjespannekoeken verkoopt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door berndv »

Rim69 schreef:
Eelco de Jong schreef: Of misschien op onze locatie inloggen met de inloggevens???? En dan wel een bewijs hebben????? Of zijn we nog steeds niet 1 van de slimsten???

Wij proberen alleen maar deze mensen tegemoet te komen.. Jammer dat er zoveel profiteurs bestaan, maar goed het zij zo....
Dat begrijp ik ook nog wel, maar als je een beetje slim was geweest dan had je dus niet je telefoonnummer op een openbaar forum gezet, maar beiden even verzocht je een persoonlijk bericht te sturen, zodat je e.e.a. "buiten beeld" had kunnen regelen.

Je zet je telefoonnummer op een openbaar forum. Dan moet je dus niet verbaasd opkijken als je telefoontjes gaat krijgen of je ook worteltjespannekoeken verkoopt.
Ik zie het probleem van dat telefoonnummer niet zo, aangezien ze dit ook gewoon op hun eigen website hebben staan als contractnummer. Zal de link van de site hier niet op zetten, dat zou reclame zijn, maar Google is je beste vriend :wink:

Vempie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2011 19:58

Re: Marktplaats Aanbieding Voucher KLACHT!

Ongelezen bericht door Vempie »

Beste Eelco,

Zonder dat ik deze reacties had gelezen, (kreeg geen email wanneer er een reactie onder m'n klacht was gezet) is het opgelost. Doordat ik gebeld heb.

Bedankt voor de geste, de voorgestelde oplossing.

Erg fijn te lezen. Sowieso ben ik er inmiddels alweer meerdere malen geweest. Heb jullie ook op fb geliked.

Is me byzonder goed bevallen ondanks t ene akkefietje. Verder is t eten er heerlijk en de bediening top!

Tot de volgende x, komen zeker een x terug. Wanneer we weer een "onbeperkt" aanbieding zie. Vempie

Gesloten