LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pcwinkeljc

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
johnas
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2012 08:18

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door johnas »

johnas schreef:net een mailtje ontvangen met onderstaand citaat: 09-07-201 16.27 h

Wat is jou bankrekening wij zijn zelf ook de dupe geworden van oplichting
En ook melding van gemaakt wij willen dit netjes oplossen aub.
Met vriendelijke groet
John Crijnen
wederom een mailtje ontvangen: 09-07-2102 18.26h

Beste Klanten
PCwinkelJC is op zaterdag en zondag gesloten wij beantwoorden u bericht op maandag
Met vriendelijke groet
John Crijnen

ERHAA
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2012 00:07

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door ERHAA »

Ik heb vandaag eindelijk een bericht mogen ontvangen:

"Geachte mevrouw,mijnheer,

Via deze weg wil ik u laten weten dat als gevolg van problemen met de leverancier van de tablets de door u bestelde goederen niet kunnen worden geleverd. De koopovereenkomst moet ik om deze reden dan ook ongedaan maken. Momenteel ben ik in druk overleg om vast te stellen op welke wijze de financiele consequenties van een en ander tegemoet kunnen worden getreden. Dit overleg vergt nog enige tijd, mede als gevolg van de vakantieperiode. Vóór het einde van deze maand kan ik u nader berichten. Excuses voor de ontstane situatie.

Er is ook melding gedaan bij de politie hierover

Met vriendelijke groet

John Crijnen"


Het zou natuurlijk best kunnen kloppen. Het maakt alleen een ongelofelijk knullige indruk dat hij dagelijks "out of office" berichten blijft sturen dat hij 2 juli weer terug is.

Wat hij precies met de melding bij de politie bedoelt weet ik niet, maar ik heb zelf in ieder geval wel aangifte gedaan van oplichting. Als ik mijn geld terug heb trek ik die uiteraard weer in.

Hij heeft de Galaxy tab 2 uit het assortiment gehaald als ik het goed gezien heb.

IGN
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:01

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door IGN »

Heel triest zo iets, dat mensen zo iets doet de andere oplichten.

Ik ben zelf voor 956 euro op gelicht door die persoon van PCwinkelJC.

Zoals hij zegt , dat eind julie zal hij geld krijgen van belasting terug van BTW.
zal hij de geld van de gedupe betalen.

Laat wij geloven in sprookjes.

Daar gaat hij weer voor de BELASTINGDIENST oplichten.

Zulke mensen moeten jaren lange sluiten in de gevangenis :twisted: :twisted: :twisted:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

bloempje1 schreef:
Ik hoop zo dat mijn kinderen hun 550 euro terug krijgen. Ze hadden er hard voor gespaard :(
Inmiddels een maand geleden besteld. (11-6)
Dit is echt het ergste en hoewel het voor alle gedupeerden natuurlijk rot is maakt dit mij flink boos! Ik hoop dat het geld terug komt of de kids hun spulletjes krijgen.grrrrrrr^&*($%#

IGN
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:01

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door IGN »

Ik hoop het ook, dat het geld terug krijgt,

Morgen effe aangifte doenbij de politie.


Bah bah john crijnen

bloempje1
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2012 21:22

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door bloempje1 »

Ik hoop idd ook dat we het geld terug krijgen. Inmiddels heb ik deze vraag ook gesteld aan meneer Crijnen en dit was zijn antwoord:

Beste

Wij hebben vrijdag overleg hier over wat we moeten doen

Het geld bent u zeker niet kwijt dat zou ik echt niet willen

Maar ons potje is ook leeg maar we werken aan een oplossing



Ik hoop dat we geluk hebben. Ook dan trek ik mijn aangifte in tegen deze meneer.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

IGN schreef:Ik hoop het ook, dat het geld terug krijgt,
Morgen effe aangifte doenbij de politie.
Bah bah john crijnen
Het is voor uw net zo zuur uiteraard.
Het potje is leeg zegt John maar de klanten hebben dat geld gestort, er is niets voor geleverd dus wat houd pcwinkeljc tegen om de pegels weer terug te storten. Iedereen blij al denk ik zelf dat dit niet gebeurd, het zal uitdraaien op een soort betalingsregeling waar of iedereen wat krijgt of 1 voor 1 worden vergoed!
Dat pcwinkeljc nu ineens zelf de dupe zou zijn van oplichting lijkt meer op een noodsprong want waarom kwam John daar dan niet eerder mee voor de dag, tenslotte melde hij niets toen het thuiswinkel-certificaat werd ingetrokken wegens een flink aantal klachten over niet/slecht leveren en niet/slecht bereikbaar zijn? Allemaal legitieme vragen waarop het antwoord ( tot nu toe ) uit bleef.Gezien de vele nieuwe gedupeerden die zich op het forum melden doen het ergste vrezen voor het totale aantal klachten/gedupeerden. :idea:

sas1979
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2012 22:41

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door sas1979 »

Geachte mevrouw,mijnheer,







Via deze weg wil ik u laten weten dat als gevolg van problemen met de leverancier van de tablets de door u bestelde goederen niet kunnen worden geleverd. De koopovereenkomst moet ik om deze reden dan ook ongedaan maken. Momenteel ben ik in druk overleg om vast te stellen op welke wijze de financiele consequenties van een en ander tegemoet kunnen worden getreden. Dit overleg vergt nog enige tijd, mede als gevolg van de vakantieperiode. Vóór het einde van deze maand kan ik u nader berichten. Excuses voor de ontstane situatie.



Er is ook melding gedaan bij de politie hierover





Met vriendelijke groet



John Crijnen

Ik heb deze dus ook gekregen vandaag maar woensdag bel ik mijn advocaat mensen je laat het er toch niet bij zitten en met rente komt het geld terug. Ik was in de veronderstelling dat hij bij het thuiswaarborgfonds zit maar daar lees ik ineens ook andere dingen over wat is dit voor rare handel is mij nog nooit eerder overkomen. Maar laat het er niet bij zitten! Ik zal hem vinden...

johnas
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2012 08:18

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door johnas »

Email ontvangen van pcwinkeljc 10-07-2012 13.44 h

Beste,
Wilt u het geld terug nu of een andere optie
Hoop dat gezamenlijk netjes op te lossen zonder geweld
Met vriendelijke groet

John Crijnen
PCwinkelJC etc.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

johnas schreef:Email ontvangen van pcwinkeljc 10-07-2012 13.44 h

Beste,
Wilt u het geld terug nu of een andere optie
Hoop dat gezamenlijk netjes op te lossen zonder geweld
Met vriendelijke groet

John Crijnen
PCwinkelJC etc.
Geweld? Daar had toch niemand het over hier? Gewoon geld terug voor alle gedupeerden is het doel. Geweld lost niets op.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wassenju schreef: De reden dat ik dit bericht plaats is namelijk dat het me opvalt dat in deze topic (mijn inziens) te veel negatieve berichten staan waardoor er voor pcwinkel geen mogelijkheid is dit nog op één of andere manier te kunnen verdedigen.
Tuurlijk kan een winkel dit wel.
En wel op de volgende manier:
- Wees eerlijk. Als er omstandigheden zijn die vertragend werken - wees 'pro actief' en neem contact op met mensen die een bestelling open hebben staan. Gewoon een mailtje, korte uitleg, en vraag om geduld.

- Wees snel. Als mensen zich melden, en zeggen "duurt te lang", bied dan excuus aan, en zorg dat het reeds betaalde zo snel mogelijk teruggestort word. (Dit rekken wekt de schijn van oplichting nog meer dan later leveren)

- Zorg voor snelle levering - en lever zoals je adverteerd. Als je zegt "levering in 1 week" gaan mensen in deze tijd, na 1.5 week zonder enig bericht al zich afvragen of ze belazerd worden.

- En als laatste - probeer een spelchecker te gebruiken. Niets komt zo amateuristisch over als een mail/site met gramatica- of spelfouten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tja guardian

je hebt helemaal gelijk!

en raar mailtje,met geweld??

ik heb gezegd ik zou er naar toe gaan,wil niet zeggen dat dat met geweld moet.
kom gewoon alleen even mijn geld halen,onder het mom van een bakkie koffie :twisted:

ik zelf vind problemen met een leverancier een vaag verhaal,dan heeft hij er dus heel wat besteld in 1x?en dat betaald hij ook vooraf?
meestal besteld een winkel op rekening?(let wel meestal)
en zoveel in 1x bestellen,kan het me niet voorstellen...

nee deze meneer is heel erg fout bezig geweest!
als hij niet nog een site heeft! meestal zijn dit....
misschien een item voor tros opgelicht!

mensen ik hoop echt dat jullie je centjes terug krijgen,vooral voor de kinderen,die snappen het niet en is een heleboel geld..

maar wat iemand anders hier ook al zei,en wij hebben het ook al gezegd,bestel niet zomaar ergens iets,
kijk hoe de referenties zijn....en is het te goedkoop dat kan niet...
en voor 30 euro minder,ja is veel geld,maar altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten wil wel eens fout gaan...

nogmaals ik hoop voor jullie dat het goed komt,maar heb er een heel hard hoofd in...

succes

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door WillemLW »

Ik zou geewoon lekker een incassobureau/deurwaarder nu op hem afsturen. Het heb voor sommigen vna jullie nu lang genoeg geduurd! Beter deurwaarder/incassobureau, die kennen ook beslag leggen op ze bezittingen. Beter die inschakelen! kosten voor aanmaningen/incasso zijn toch voor hem en niet voor jou!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

rozemarijntje schreef:
en raar mailtje,met geweld??

ik heb gezegd ik zou er naar toe gaan,wil niet zeggen dat dat met geweld moet.
kom gewoon alleen even mijn geld halen,onder het mom van een bakkie koffie :twisted:


nogmaals ik hoop voor jullie dat het goed komt,maar heb er een heel hard hoofd in...

succes
Nee hoor, dat heb jij ook helemaal niet gezegd.Ik las dat in de reactie van Johnas en begreep/begrijp de context niet waarin het werd geplaatst. Op dit forum gaat het er alleen over hoe je geld terug te krijgen en hoewel ik dat zelf niet zou doen is langsgaan om te praten een optie. Ons kent echter ons en voor mij dus geen optie omdat ik weet dat ik maar ( als het om dergelijke vreemde manier van zaken doen) een zeer klein lontje heb en er dingen kunnen gebeuren die mij in een naar parket zouden brengen en dat heb ik er niet voor over.Dat gezegd hebbende begrijp ik heel goed dat bv Bloempje1 die haar kids verdrietig ziet er anders over kan denken en ik dat haar niet kwalijk neem. Ik vind zeker gezien het feit dat er ondanks dat pcwinkeljc kennelijk niet de mogelijkheid heeft om klanten hun geld terug te geven de site gewoon online is en je gewoon kunt bestellen en daarbij vooruit moet betalen er op de website met geen woord op hun problemen word verwezen waardoor er nog meer slachtoffers kunnen vallen bij pcwinkeljc.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd laatste stukje helemaal mee eens!

verder ,oh ja hoor ik zou er wel heen gaan,heb ook een kort lontje,maar ben een vrouw dus ik zal hem niet aanvliegen,kan ik lichamelijk niet eens :wink:
maar goed,ik zou er met betaalbewijs heen gaan en dan gelijk de politie laten komen...
immers?ik wil wat ik betaald heb...en zo niet mijn geld direct terug...

dat dat kreng nog gewoon nog bezig is! sorry voor mijn woorden..

ik ga eens kijken bij tros opgelicht misschien moeten de mensen die gedupeerd zijn daar ook maar wat neer zetten,weet niet of dat kan?of mailen???

dit moet aangepakt worden en zo snel mogelijk...

bloempje ik hoop echt dat je snel je geld terug krijgt voor de kids... :twisted:

johnas
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2012 08:18

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door johnas »

net weer een Email ontvangen van pcwinkeljc 11-07--2012 om 11.35h

Beste .....
Wij zijn bezig om het op te lossen hopen komende week het geld terug te storten dat
Want wat weg is heb niet zomaar terug heb begrip aub.

Met vriendelijke groet
John Crijnen
PCwinkelJC

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou we zullen de andere mensen afwachten

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

johnas schreef:net weer een Email ontvangen van pcwinkeljc 11-07--2012 om 11.35h

Beste .....
Wij zijn bezig om het op te lossen hopen komende week het geld terug te storten dat
Want wat weg is heb niet zomaar terug heb begrip aub.

Met vriendelijke groet
John Crijnen
PCwinkelJC
Ik vind het toch vreemd (kan wel natuurlijk) dat alleen jij dergelijke berichten krijgt en de rest niets hoort of naar het einde van de maand worden verwezen, het zal allemaal wel maar ik raad iedereen die benadeeld direct aangifte te doen tegen pcwinkeljc/eigenaar of minimaal er melding van te laten maken.Het duurt veel te lang en met de opmerking ''wat weg is heb ik niet zomaar terug" hebben de gedupeerden niets te maken. Zie het ook eens vanuit het standpunt van bv bloempje 1 die met 2 kids zit die er hard voor gespaard hebben ja !!

Rene H
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2012 12:51

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Rene H »

Ik kan mij voorstellen dat dhr.Crijnen het overzicht kwijt raakt in zijn mailwisseling,wanneer iedereen een persoonlijk geschreven mail krijgt met een andere tekst moet je van goede huize komen om het overzicht wel te bewaren !

Dhr. Crijnen komt bij mij over als een sympatieke man,aan de andere kant 'ken' ik hem alleen via de email dus de komende tijd zal uitwijzen hoe en wanneer hij de zaken gaat afhandelen en of hij al dan niet een betrouwbare leverancier is.

Slordig is zijn werkwijze in ieder geval wel ! maar dat wil nog niet zeggen dat iemand onbetrouwbaar is dus ben ik hiermee vooralsnog voorzichtig.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

Rene H schreef:Ik kan mij voorstellen dat dhr.Crijnen het overzicht kwijt raakt in zijn mailwisseling,wanneer iedereen een persoonlijk geschreven mail krijgt met een andere tekst moet je van goede huize komen om het overzicht wel te bewaren !

Dhr. Crijnen komt bij mij over als een sympatieke man,aan de andere kant 'ken' ik hem alleen via de email dus de komende tijd zal uitwijzen hoe en wanneer hij de zaken gaat afhandelen en of hij al dan niet een betrouwbare leverancier is.

Slordig is zijn werkwijze in ieder geval wel ! maar dat wil nog niet zeggen dat iemand onbetrouwbaar is dus ben ik hiermee vooralsnog voorzichtig.
Het overzicht kwijtraken als je gewoon alle gedupeerden hetzelfde e-mailtje stuurt? dat vat ik even niet want dat maakt het overzichtelijker ook voor hemzelf.

De heer Crijnsen komt bij jou over als een 'sympathieke''
man, wel dat mag. Het is de vraag hoe de 13 gedupeerde alleen al op dit forum daarover denken maar ook een 'sympathieke' man kan de fout in gaan.

Dan heb jij toch een andere visie over betrouwbaar zijn. Echter ook hier denken de gedupeerden heel anders over kan ik je zeggen aan de hand van de mij gestuurde PB's (persoonlijk berichten).

Het blijft het mooiste als pcwinkeljc gewoon de bestelling zou uitleveren maar de kans daarop lijkt gezien wat De Heer Crijnsen daar zelf over meld zeer klein. Dan word het dus geld terug, toch? En dan blijkt dat ineens ook een probleem ( ook weer aan de hand wat De Heer Crijnsen zelf meedeelt) het geld is weg? Als de eigenaar zelf is opgelicht waarom verteld hij dat dan de ene wel en de andere niet en waarom staat er helemaal niets op de website over de vakantie of reden waarom er niet terug betaald kan worden? Nee, je kunt nog gewoon bestellen, je moet nog steeds vooruit betalen en dat terwijl de gedupeerden nog geen cent hebben gezien. Of worden die terug betaald met het geld van de nieuwe bestellingen? Allemaal onbeantwoorde vragen waarom ik zeker op dit moment geen greintje sympathie kan voelen voor hem, zolang klanten als bloempje1 geen spullen of geld terug hebben en de andere ook word er hier aandacht aan besteed en gaat het goed komen? Wel dan word dat uiteraard ook gemeld want er speelt niet persoonlijks, want wat sommige ook suggereren is dat niet zo.

Ps, het onderstrepen deed ik.

Gesloten