LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pcwinkeljc

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Robert69
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jul 2012 02:07

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Robert69 »

Nee, geen geld, geen berichten, geen nieuws van oom agent niks....erg frustrerend allemaal :evil:

Orville65
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2012 23:26

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Orville65 »

Pfff, na lange tijd maar weer eens mijn gezicht/naam op dit forum laten zien om te kijken of er al iets is gebeurd betreffende deze oplichter.
Niks dus.......
Snap niet dat de politie zo traag werkt.
Maar o wee als je 4 km te hard rijdt, dan weten ze wel snel te vorderen (ok, is een andere afdeling..maar toch)

bloempje1
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2012 21:22

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door bloempje1 »

In Juni 2012 had ik 2 tablets besteld bij pcwinkeljc. Waarde 549 euro. Mijn hele verhaal is wel terug te lezen op het forum. Inmiddels heb ik met Crijnen een afspraak gemaakt dat hij het bedrag in 3x terug zou betalen. Inmiddels heb ik 1x (185 euro) terug gehad. Dus toch maar hoop blijven houden iedereen. Ik heb nog niet alles terug maar dat komt wel goed.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door agro »

Het moet niet gekker worden, zie onderstaand bericht.
Bron: de Telegraaf.
Internetklant is vogelvrij

door Wouter van Bergen
AMSTERDAM, vrijdag
Internetoplichting is in veel gevallen niet strafbaar. Oplichters die spullen aanbieden via internet en ze vervolgens na betaling niet leveren, blijven daardoor ongestraft.

Dit blijkt uit een uitspraak van de Haarlemse rechtbank in een zaak tegen een Beverwijker die via Marktplaats.nl tientallen mensen had gedupeerd.

De man beloofde telkens een boek of cd te leveren, maar kwam niet over de brug nadat er betaald was. Bedragen die hij incasseerde, liepen uiteen van 15 tot 55 euro.

Flessentrekkerij

Volgens de rechter voldeed de handelwijze van de man niet aan de omschrijvingen die in de Strafwet over oplichting of flessentrekkerij staan. Daarvoor moet een dader een valse naam of hoedanigheid opgeven en daar was in dit geval geen sprake van. Zelfs het feit dat de man herhaaldelijk en willens en wetens mensen geld aftroggelde zonder het beloofde te leveren, betekent voor de wet nog geen strafbaar feit.

Wat overblijft is dan een zakelijk geschil, waarvoor een gedupeerde klant met een dure advocaat naar de civiele rechter moet stappen om zijn geld terug te krijgen.

Zeker bij kleinere bedragen zijn de kosten en de moeite die daarmee verbonden zijn lang niet de moeite waard.

Optreden

Volgens Harry Jongkind, landelijk coordinator van het meldpunt Internetoplichting, komen deze praktijken regelmatig voor en is er weinig dat de politie er bij de huidige wet aan kan doen.

„We hebben wel gesuggereerd om het artikel over flessentrekkerij aan te passen, zodat mensen die een gewoonte maken van dit soort praktijken kunnen worden aangepakt. Maar op dit moment is optreden niet mogelijk.”

Jasper Teijsse, hoofd pr van Marktplaats, zegt ’verbaasd en teleurgesteld’ te zijn. „We hopen dan ook dat dit aanleiding is om snel met wetgeving te komen die past bij modern winkelen en handelen zodat politie en Openbaar Ministerie, samen met Marktplaats, beter dit soort praktijken kunnen bestrijden.”

daisyray
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2012 13:56

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door daisyray »

Vandaag brief gehad van de politie, ze gaan hier niets mee doen! Daar zakt je broek toch vanaf! OPLICHTING LOONT!!! Ik vind dit een grote schande!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Guardian72 »

daisyray schreef:Vandaag brief gehad van de politie, ze gaan hier niets mee doen! Daar zakt je broek toch vanaf! OPLICHTING LOONT!!! Ik vind dit een grote schande!!!
Tja.
Misschien hopen dat hij een keer te hard rijd. Dan word hij wel aangepakt :S

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Guardian72 schreef:
daisyray schreef:Vandaag brief gehad van de politie, ze gaan hier niets mee doen! Daar zakt je broek toch vanaf! OPLICHTING LOONT!!! Ik vind dit een grote schande!!!
Tja.
Misschien hopen dat hij een keer te hard rijd. Dan word hij wel aangepakt :S
Ik snap echt niet dat je met dit soort praktijken weg kan komen!!!
Ik zou het niet eens durven,sterker komt niet in due simpele hersenpan van me op :evil: vroeger verkocht ik nog wel eens war via mp,nou ik zat er boven op,was geld binnen pakje gelijk weg...
Ik moest er niet aandenken dar er iets verkeerd ging...

1 x gebeurd ineens ziekenhuis,ik was echt alle staten mev gemaild ,dat het er echt aankwam bla bla,foto erbij gedaan dat ik echt zieke huis lag die stelde me gerust,,,moet er niet aandenken..

Nou bekeuren ze zoveel....en hier kom je mee weg ,waaaaar leven we in joh...de beginnen gewoon weer wat anders! Hoop dat die vent keer de verkeerde treft echt!!!

Gesloten