LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miniinthebox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door choocomell »

Serieus jongens, als je er geen verstand van hebt begin er dan ook niet aan.
Reden waarom jullie een aanslag krijgen is, zij verzenden het als "Gift" en laten de waarde onder de 25 dollar zien waardoor jij je pakket zo goedkoop kan ontvangen. Echter douane is niet dom die heeft een lijst met wat bepaalde spullen zoal kosten, soms verrekenen ze originele bedragen op namaak dingen. Bijvoorbeeld besteld je namaak uggs, verrekenen ze de invoer rechten etc van een echter uggs. Geld ook voor hoesjes en weet ik het allemaal. Bestel je 30 hoesjes, schatten zij mogelijk de kosten op 10 euro per stuk, en dan mag je inderdaad een forse kostenpost verwachten. Pakketten worden random van de lopende band afgehaald nadat ze door een scanner geweest zijn. Als op pakket waarde 6$ staat met daarin 30 hoesjes, dan weet douane al hoe laat het is.
Hoe weet k dit? ik handelde veel met China en stond vaak op de zwarte markt spullen te verkopen.
Voorheen ging het prima met de goedkope maatschappijen als ChinaAir etc. Echter werkt postnl tegenwoordig nauw samen met de douane. Wil je geen aanslag, vraag de verkoper de volle pond op de papieren te zetten bij verzenden, je zult het echter niet meer voor zo goedkoop krijgen als dat je het wil. Want de Nederlandse staat wil verdienen aan jou handeltje of aankoop. Het is of eerlijk spelen of de risico nemen dat het bij de douane een aantal weken terecht komt met kans op vernietiging. Dit heeft overigens niks met de chinees winkeltje te maken die heeft hier geen invloed op, wel de staat.

Havanes
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2014 13:52

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Havanes »

Ik heb onlangs een auto lader en hoes voor mijn nieuwe Samsung Galaxy S3 besteld. Hoewel de specificaties in de advertentie anders beloven, zijn ze beiden letterlijk niet passend en dus onbruikbaar. Reclameren leidt tot niet te beantwoorden no-reply mails van Miniinthebox. Er is kortom geen contact mogelijk met dit bedrijf. De after sales service is dus nep. Nu gaat het maar om circa €16, maar hier is mijn inziens wel sprake van een vorm van misleiding en oplichting. Niet meer doen dus!!

rosannejudith
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2014 17:24

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door rosannejudith »

Hallo allemaal.
Ik heb net een bestelling gedaan bij Miniinthebox.
Een beetje de omgekeerde volgorde, maar ben na mijn bestelling gaan
zoeken op het internet. Ik vroeg me af hoe betrouwbaar de website is met haar levering.
Nu lees ik een heleboel negativiteit, maar ook positieve berichten.

Nou heb ik geluk, want ik wist ook niks van invoer kosten. Natuurlijk moet je verder lezen dan je neus lang is, maar aan zoiets denk je niet zo vlug. Mijn bestelling was voor 9,18. Een hoop geld voor als je niks ontvangt, maar ik wacht rustig af tot over een paar weekjes.

Ik zocht ook nog even naar aanvullende informatie over invoer kosten. Wellicht hebben jullie hier nog wat aan : http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat

Mochten er problemen zijn over ongeveer 3 weken, dan kom ik hier nog op terug op dit forum. Ik ben benieuwd of ik netjes ontvang.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door choocomell »

zoals ik al zij, je moet duidelijk communiceren met de verkopende partij wat zij op de inklaring gaan neerzetten. Ik zou eventueel vragen of zij zelfde achternaam als jou gebruiken zodat het lijkt alsof het familie is. minder kans op gezeik

JoostAB
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:14

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door JoostAB »

Inderdaad is op de website te lezen dat eventuele duane kosten er bij kunnen komen. Daar kan ik verder niets van zeggen.
Alleen de levertijd en communicatie is vreselijk! Ik ben een zg powerbank besteld (externe accu om meerdere malen mijn telefoon me op te laden) met versnelde levering. Dat betekent 3-5 werkdagen. Daarnaast was het apparaat ook op voorraad. Helaas duurde het al 10 werkdagen eer dat zij het apparaat verzonden! Sindsdien is het pakket volgens de track-and-trace ergens in een vliegtuig, en dat al sinds ruim twee weken! Moet toch onderhand meerdere malen de aardbol zijn rondgevlogen!

Een paar keer geprobeerd contact te krijgen via hun vragen/verzoeken formulier. Daarop alleen maar antwoord gekregen dat dit formulier voor pre-sales vragen is. After sales vragen mogen blijkbaar niet gesteld worden!

Pas nadat ik een negatieve review had geplaatst werd er eindelijk via mail contact opgenomen. Blijkbaar was het voor hun toch handiger om het via 'Super Saving' te versturen met een levertijd van 10-20 werkdagen (ook daar zijn we inmiddels ruim overheen). Na een sorry kreeg ik het aanbod van een korting van 5 dollar op mijn volgende aankoop. Die moest dan wel minimaal ter waarde van 50 dollar zijn en vóór 4 februari geplaatst worden! Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt iets te bestellen voordat de eerste levering in huis is.
Ook werd mij gevraagd om, als het pakket op 1 maart (!!!) nog niet binnen is weer contact op te nemen. Op mijn vraag hoe ik dat dan moet doen (en de opmerking dat ik dan uiteraard mijn geld terug wil) volgde slechts de reactie dat daarmee de kwestie gesloten is. Daarmee is ook mijn communicatie mogelijkheid meteen afgesloten.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door choocomell »

dan adviseer ik jullie ook meteen om niet meer te kopen via alibaba, dhgate en andere chinese sites. zijn vaak ook van dezelfde eigenaar. communicatie bagger, vaak oplichters erbij want zijn vaak slechts de tussenpersoon. verkoop gaat via derde partij welke niet of weinig gecontrolleerd wordt. Hebben te weinig mankracht om alle ellende op te lossen. Paypall beschermt je hiervoor ook niet, beste blijft nog steeds Ebay. Minst kans op gedonder

Stenerik
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2014 13:01

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Stenerik »

Ik heb op 6 maart een telefoonhoesje besteld bij mini in the box. Dit hoesje paste perfect en werd binnen een week geleverd. Ook geen extra kosten hoeven te betalen. Heel tevreden dus.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stenerik schreef:Ik heb op 6 maart een telefoonhoesje besteld bij mini in the box. Dit hoesje paste perfect en werd binnen een week geleverd. Ook geen extra kosten hoeven te betalen. Heel tevreden dus.
Maar, wat was de kostprijs van het hoesje?
Dat kan nog een verschil maken.

c.kamphues
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 sep 2010 12:09

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door c.kamphues »

Voordat ik bestel lees ik eerst de voorwaarden. Staan mij die niet aan, dan bestel ik niet. Dit geldt voor elk internetbedrijf, waar ook ter wereld. Bij mini in the box heb ik een paar jaar geleden alweer, eerst een kleine bestelling gedaan en dat ging goed, geheel volgens de voorwaarden. Daarna heb ik regelmatig kleine bestellingen geplaatst. Je moet geen haast hebben, reken 4 weken voordat je het in huis hebt, maar dan heb je je product spotgoedkoop en goed. Een paar keer heb ik verkeerde onderdelen resp. verkeerde kleur ontvangen, maar nadat ik via mijn account (een maand na levering!) daarover melding maakte, kreeg ik keurig na een dag bericht dat ik mijn geld terug kon krijgen (€ 22) of ik kon de juiste artikelen alsnog toegestuurd krijgen. In geval van de verkeerde kleur (horloge) werd me de goede kleur toegestuurd. De verkeerde producten behoefde ik niet terug te sturen. E.e.a. duurt lang, maar dat weet je voordat je bestelt. Dus, niet zeuren.
Volgens de belastingdienst mag je tot € 22 belastingvrij importeren en betaal je geen invoerrechten.
Als je daaronder blijft is er dus niets aan de hand. Ik heb nog nooit btw en/of invoerrechten betaald.

Tobe
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2014 15:20

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Tobe »

Had ik maar eerder gekeken bij Radar of ergens anders online. Wat een drama en K-site. Ik heb inderdaad ook in verhouding een enorme "naheffing" gekregen. 17,55 euro over 40 euro is ~ 43%. Het is onzin om te zeggen dat het om een Chinees bedrijf gaat (lol alsof er niemand in Nederland zit die miniinthebox bvb online "bewaakt) en dat ze niet kunnen weten wat voor belasting ed er geheven zouden kunnen worden of dat ik niet goed op hun site gelezen heb.... bla bla bla. Je kunt informatie plaatsen of plaatsen!

Bij elke fatsoenlijk website, althans makkelijk te identificeren (rechts)persoon die in Nederland zit waar ik tot nu toe besteld heb, staan altijd opmerkingen om verassingen zo veel mogelijk achteraf te voorkomen. Dit noemen we service en informatieverschaffing op het juiste moment en plek. Ja en natuurlijk kunnen ook daar rotte appels tussen zitten. Maar dat is een ander topic.

Ergens zit er een Nederlandse (rechts)persoon achter die hier geld aan verdient. "Ze" begrijpen heel goed waar dit over gaat. Uit verschillende reacties op het internet merk je ook dat er iemand is die voor miniinthebox spreekt of de lokale reacties monitort. De commercie voert gewoon de boventoon en ze begrijpen heel goed dat wanneer je in het proces van betaling een duidelijke opmerking plaatst over eventuele invoerrechten of iets anders dergelijks mensen makkelijker alsnog afhaken. Je kunt op zijn minst een bandbreedte aangeven wat je als klant eventueel voor een risico loopt nog te moeten bijbetalen.

Nu heb ik ook nog een kapot artikel. Een mogelijkheid om iemand aan de lijn te krijgen is er niet en emails zijn allemaal standaard met verwijzingen naar.

Alles bij elkaar opgeteld; ondanks dat er ook van alles verkeerd kan gaan bij lokale partijen bestel ik graag weer bij Conrad en wehkamp.nl.....

JoyceQP
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2014 18:12

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door JoyceQP »

Echt een misleidende website met slechte service. Naïef van mezelf om niet eerst even online te checken hoe deze site bekend staat voordat ik er iets bestel. Gelukkig maar een klein bedrag, maar goed. Was de eerste en meteen ook de laatste keer.

Zilveren paperclips besteld. Op de website staat duidelijk aangegeven "zilver" met een verwijzende foto naar "zilveren" paperclips. Krijg ik de bestelling binnen in willekeurige kleuren. Dat kan natuurlijk gebeuren. Mail gestuurd naar de klantenservice met duidelijke foto's van het ontvangen product in verkeerde kleur. Dat ik graag het juiste artikel alsnog wil ontvangen en deze dan graag wil omruilen.

Ik krijg alleen maar standaard mails terug dat de verwijzing op de website gewoon duidelijk is en de bestelling klopt. Verder vertellen ze mij dat het product niet defect of kapot is dus valt niet onder hun retourbeleid:

Bij deze willen wij u mededelen dat alleen retourneringen van producten met kwaliteitsprobleem (kapot of defect) in aanmerking komen voor een volledige compensatie of vervanging. (Helaas hebben wij geen omruil beleid !

Wij raden u in dit geval aan om het product lokaal door te verkopen of cadeau te geven aan een familielid, vriend of kennis...

Joyce

c.kamphues
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 sep 2010 12:09

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door c.kamphues »

Altijd even goed de productspecificaties lezen, want daar staat doorgaans een uitgebreide beschrijving van het product, dat voorkomt teleurstellingen. En zilver heeft zijn prijs, je kunt op je vingers natellen dat je voor een paar euro geen zilveren product kan verwachten. De website is bovendien met google vertaald (dat wordt ook aangegeven), dus er kunnen heel gemakkelijk "fouten" ontstaan. Als aangegeven staat dat iets van sterling silver is mag je ervanuit gaan dat het om zilver gaat, en dan nog kan het een plating zijn, maar doorgaans wordt dat keurig vermeld bij de productspecificatie.

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

c.kamphues schreef:Altijd even goed de productspecificaties lezen, want daar staat doorgaans een uitgebreide beschrijving van het product, dat voorkomt teleurstellingen. En zilver heeft zijn prijs, je kunt op je vingers natellen dat je voor een paar euro geen zilveren product kan verwachten. De website is bovendien met google vertaald (dat wordt ook aangegeven), dus er kunnen heel gemakkelijk "fouten" ontstaan. Als aangegeven staat dat iets van sterling silver is mag je ervanuit gaan dat het om zilver gaat, en dan nog kan het een plating zijn, maar doorgaans wordt dat keurig vermeld bij de productspecificatie.
Sterling zilveren paperclips? Dat zal toch niet?
Ik denk dat JoyceQP zilverkleurige paperclips bedoelt en dat ze een mix van diverse metaalkleuren heeft gekregen.

troskiraz
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2014 15:06

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door troskiraz »

Nou ik ben er dus ook in getrapt! Bij een bestelling van 35 euro heb ik nog 20 euro info er kosten betaald!!! Het zal wel ergens po hun site staan maar hoeveel moeite is het om het bij de betaling nogmaals te vermelden?? Tuurlijk niet want dan gaan mensen hun betaling afbreken en niet meer kopen stelletje oplichters!! Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee!! Voor mij dus nooit meer!! Wees dus gewaarschuwd mensen!

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

troskiraz schreef:Nou ik ben er dus ook in getrapt! Bij een bestelling van 35 euro heb ik nog 20 euro info er kosten betaald!!! Het zal wel ergens po hun site staan maar hoeveel moeite is het om het bij de betaling nogmaals te vermelden?? Tuurlijk niet want dan gaan mensen hun betaling afbreken en niet meer kopen stelletje oplichters!! Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee!! Voor mij dus nooit meer!! Wees dus gewaarschuwd mensen!
Beschuldigen is altijd makkelijk natuurlijk. Vals beschuldigen van oplichting helemaal. Even nadenken is misschien wat moeilijker. Miniinthebox heeft geen flauw idee hoeveel extra kosten erbij komen omdat dat voor elk land anders is. Het gaat hier om een bijkomend bedrag aan BTW en invoerrechten, dat de Nederlands douane op jouw pakketje plakt, niet Miniinthebox.

_Gerben_
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2014 17:14

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door _Gerben_ »

troskiraz schreef:Nou ik ben er dus ook in getrapt! Bij een bestelling van 35 euro heb ik nog 20 euro info er kosten betaald!!! Het zal wel ergens po hun site staan maar hoeveel moeite is het om het bij de betaling nogmaals te vermelden?? Tuurlijk niet want dan gaan mensen hun betaling afbreken en niet meer kopen stelletje oplichters!! Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee!! Voor mij dus nooit meer!! Wees dus gewaarschuwd mensen!
Dan moet je bij de douane zijn, over 35 euro hoor je omzetbelasting te betalen, in dat geval net iets meer dan 7 euro.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat

AltijdLente
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2014 11:05
Locatie: Culemborg

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door AltijdLente »

er staan op het internet heel vaan posts over miniinthebox, het is dan ook dezelfde website als lightinthebox. ik zou zeggen slecht vertaalde nederlandse websites over het algemeen niet vertrouwen. koop dan gewoon je dingen op ebay

Langstraat
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2014 21:53

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Langstraat »

Je moet een beetje geluk hebben. In november 2013 heb ik een bestelling geplaatst voor een bedrag van 45 euro en had gelezen dat er douane/invoerkosten in rekening gebracht kunnen worden. Dat gebeurde prompt bij de aflevering na 65 dagen!!!. In juni 2014 heb ik een horloge gekocht , waarde nog geen 6 euro. Hierover werden geen kosten in rekening gebracht!!

jookoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2014 23:15

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door jookoo »

Het is niet echt moeilijk. Op de volgende site staan de bedragen.
http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-o ... uitenland/
Binnen de EU betaal je niets, ongeacht de waarde van het bestelde artikel.
Buiten de EU onder de 22 euro bestellen betaal je niets.
Buiten de EU vanaf 22 euro betaal je 12,50 inklaring en 19% btw over het bestelbedrag.
Buiten de EU vanaf 150 euro betaal je behalve 12,50 inklaring en 19% btw ook douanekosten.

Het ligt dus niet aan de site, want die waarschuwen voor de mogelijkheid van heffing, maar aan de Europese en Nederlandse regelgeving.

BOEREN1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2014 00:40

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door BOEREN1967 »

ik heb op 11 september 2014 iets besteld bij miniinthebox. je krijgt een tracknummer, klik je erop en dan krijg je de website van post.nl.
post.nl zegt pakketnummers moeten beginnen met cc of 3s, maar bij miniinthebox begint het pakketnummer met RC. hoe zit dit???

alvast bedankt!!

Gesloten