LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp blundert!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Wehkamp moest eens flink aangepakt worden. Ze vinden het onredelijk maar als ik kijk naar James Bond collection die bijna overal voor 150 euro te koop is, deze wordt al voor langere tijd bij Wehkamp aangeboden voor 132.73. Daar zit ook een groot gat tussen. Dus ze kunnen niet aankomen met een te groot prijsverschil.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door nevermind »

berndv schreef:
PJ 66 schreef:
Maar ik ben niet de enige. Niet alleen hier, maar ook op een ander forum regent het klachten van Wehkamp, met allemaal hetzelfde problemen. Dan kun je het opnieuw bestellen voor slechts 10% aftrek terwijl ie goedkoper ligt bij Free Record shop.
En het gebeurt ook niet alleen met dvd's of blurays, heb dergelijke acties van wehkamp ook al eens voorbij zien komen met flatscreens een tijdje terug. Volgens mij vlak voor de laatste ek, of misschien iets eerder met de wk, maar het was zeker niet de eerste keer dat iets onwaarschijnlijk laag geprijsd is en vervolgens krijgen de bestellers een mailtje over een fout, maar kunnen ze het alsnog met korting kopen.
Ik heb nog nooit een probleem met Wehkamp gehad.
De reden is, dat ik bij dit soort aanbieders niet koop!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door kweenie »

berndv schreef:9 seizoenen van een serie voor iets meer dan 100 euro, 6 dvd's per seizoen. Aanbieding bij bol.com, en whekamp zelf is op dit moment 25 euro per seizoen, dus zou u dan 225 euro kwijt zijn.

Vind dit persoonlijk wel een grensgeval van de door alfa genoemde dwaling. Het is niet een komma of 0 verkeerd geplaatst, maar een 50% korting. Maar dat zal door een rechter beoordeeld moeten worden.
He is duidelijk geen geval van een verkeerd geplaatste komma. Zeker bij media heb je nog wel eens stunt-kortingen. Bovendien zijn de 10 seizoenen in amerika voor vergelijkbare prijs te krijgen (http://www.boxsetcollection.com/smallvi ... p-599.html). Een extra reden waarom je als klant in de veronderstelling mag zijn dat het een reële aanbieding is.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Met slechts 10% korting ja. Terwijl ik notabene al heb betaald dus koop gesloten. En zoveel zijn de prijzen nu ook weer niet gezakt en niks met komma's of andere flauwekul. Het was ook nog zo dat lang niet alle artikelen flink waren verlaagd. Dus Wehkamp moet wel hele overtuigende argumenten hebben anders zullen ze toch echt moeten leveren.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door dhc »

PJ 66 schreef:Met slechts 10% korting ja. Terwijl ik notabene al heb betaald dus koop gesloten. En zoveel zijn de prijzen nu ook weer niet gezakt en niks met komma's of andere flauwekul. Het was ook nog zo dat lang niet alle artikelen flink waren verlaagd. Dus Wehkamp moet wel hele overtuigende argumenten hebben anders zullen ze toch echt moeten leveren.
Gaan ze dus niet doen.Om je recht te halen zul je naar de rwchter moeten stappen en dat doe je niet...

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Op de eerste plaats excuses namens wehkamp.nl voor de gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen. Zou u uw klantnummer of postcode en huisnummer, inclusief klachtomschrijving, kunnen mailen naar [email protected]?

naatje8713
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2012 17:52

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door naatje8713 »

nou ook ik heb 22-12 een bestelling gedaan. die is door wehkamp op 23-12 geannuleerd omdat de prijs fout was. ik had al betaald via ideal 8,29. nu krijg ik pas vandaag 27-12 6,24 terug op mijn rekening dus er ontbreekt 1,95. ik heb gebeld maar toen werd de lijn verbroken, als ik daarna wil bellen krijg ik te horen dat ik op een ander tijdstip moet terug bellen... ik heb al via de bank gekeken maar kon de betaling niet terug vorderen.

dus nu zijn we 5 dagen verder en ik heb nog niet het gehele bedrag terug. ik ben echt zeer slecht te spreken daarover. ik bestel ook niks meer bij wehkamp!!!

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door riddert »

naatje8713 schreef:nou ook ik heb 22-12 een bestelling gedaan. die is door wehkamp op 23-12 geannuleerd omdat de prijs fout was. ik had al betaald via ideal 8,29. nu krijg ik pas vandaag 27-12 6,24 terug op mijn rekening dus er ontbreekt 1,95. ik heb gebeld maar toen werd de lijn verbroken, als ik daarna wil bellen krijg ik te horen dat ik op een ander tijdstip moet terug bellen... ik heb al via de bank gekeken maar kon de betaling niet terug vorderen.

dus nu zijn we 5 dagen verder en ik heb nog niet het gehele bedrag terug. ik ben echt zeer slecht te spreken daarover. ik bestel ook niks meer bij wehkamp!!!
@naatje,

Waarom 2 x plaatsen, je hebt al een bericht van Wehkamp via de webcare gekregen, in je vorige topic.

naatje8713
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2012 17:52

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door naatje8713 »

zeg riddert zo snel ben ik niet ja......

naatje8713
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2012 17:52

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door naatje8713 »

nou ik ben benieuwd heb me nummer gemaild.

flipje44
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2012 22:14

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door flipje44 »

Nou ik ben ook benieuwd wat ze ermee gaan doen. Ik wil n.l. ook mijn 4 bestelde dvd's ontvangen. Op de facebook pagina van wehkamp regent het ook klachten over deze aktie.
Dus Wehkamp gewoon de bestellingen leveren en dan heb je een hele grote groep klanten die tevreden zijn en zich niet belazerd voelen.

mikevanes
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2012 18:26

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door mikevanes »

Ook ons is dit overkomen met Wehkamp.
Wij waren in de veronderstelling dat Wehkamp een mooie prijzenstunt met Disney-dvds gemaakt had.
Maar na een paar dagen werden we met beide benen weer op de grond gezet.
Wehkamp mailde ons dat onze order geannuleerd werd, omdat ze het niet voor die prijs konden verkopen.
Waarom zet je dan die prijs op de site en ga je akkoord met de order en accepteer je onze betaling?
Heel vreemd, we zijn ook benieuwd wat meneer Pieters voor ons zal bemiddelen.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens en eventueel het forum waarop u uw klacht kenbaar heeft gemaakt ) naar mij te mailen: [email protected].

janvdbeemd
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2012 19:23

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door janvdbeemd »

dat wehkapmp blundert.
ook met terug gaven van het oevrgemakte geld.
ik kreeg minder terug dan ik heb betaald ,
mag dat zomaar? :(

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door renegade66 »

Gaan ze dus niet doen.Om je recht te halen zul je naar de rwchter moeten stappen en dat doe je niet...
dhc weer met zijn betweterige antwoorden hoor, dit is nu net waar wehkamp op hoopt.
echter staan deze mensen niet alleen, het regent klachten over deze actie.
kwestie van alle krachten bundelen, advocaat inschakelen, rechtszaak aanspannen, de man een paar tientjes kwijt en wehkamp gaat het afleggen.

flipje44
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2012 22:14

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door flipje44 »

Zoals het er nu naar uit ziet is wehkamp bereidt tot een oplossing.
Hou jullie op de hoogte.

Wehkamp heeft het naar tevredenheid opgelost. het kan dus wel super hoor
Laatst gewijzigd door flipje44 op 08 jan 2013 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door ruud_a »

PJ 66 schreef:Afgelopen weekend een paar mooie aanbiedingen gekocht. Besteld en betaald. Krijg ik vandaag een bericht dat er foute prijzen in stonden en dus annuleren ze alles.

Afgelopen weekend heb je één of meerdere artikelen besteld uit ons Entertainment-assortiment. De prijs die werd getoond tijdens het bestelproces (en waarvan je een bevestiging hebt ontvangen) blijkt helaas onjuist te zijn geweest. Omdat wij deze artikelen redelijkerwijs niet voor die prijs kunnen leveren, hebben we je bestelling van die artikelen geannuleerd. Als je wilt, kun je de bestelling opnieuw plaatsen, alsnog met 10% korting, die in de prijzen op onze site is verwerkt.

Onze excuses voor het ongemak. We wensen je een hele fijne Kerst.


Ik ga hier niet mee akkoord. Ik las dit overigens ook nog: Aanbod + aanvaarding = overeenkomst. Men moet leveren tegen overeengekomen prijs. Art. 6:217 lid 1 BW.

Meer mensen met dit probleem bij Wehkamp????

wat zou u zeggen van een koptekst als Wehkamp heeft een foutje gemaakt?

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens en eventueel het forum waarop u uw klacht kenbaar heeft gemaakt ) naar mij te mailen: [email protected].

Perryvanherpen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2008 16:32

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Perryvanherpen »

Hier exact dezelfde fout. Er wordt een bedrag getoond vervolgens brengen ze aanzienlijk minder in rekening doordat een foutief kortingspercentage wordt gebruikt. Ik heb ze ook gewezen op hetzelfde wetsartikel.

Mijn mail aan de wehkamp:
-----------------
Ik heb geen tekst of drukfout kunnen ontdekken in de aanbieding die door u gedaan is.
Er is een korting verrekend over de correct afgebeelde prijs. Er is hier dus geen sprake van een druk of typfout.

Middels uw www.wehkamp.nl internet site heeft u mij een aanbod gedaan. Dit aanbod heb ik aanvaard en betaald middels iDEAL. De bestelling heeft u mij via email bevestigd.
Hiermee hebben we een overeenkomst gesloten.

Ook BW 6:217 lid 1 zet dit kracht bij. "Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan."
Algemene voorwaarden kunnen nooit boven de wet uitgaan. Dit wordt in de wet ook wel omschreven als zijnde 'onredelijk bezwarend' en daarom ongeldig.

Ik betreur de situatie maar wens een levering conform de gesloten overeenkomst.
-----------------

Ook deze mail wordt volledig genegeerd. Ik vraag me echt af of ze bij Wehkamp nu conform de Nederlandse wet handelen als ze zeggen niets te kunnen doen aan de situatie.

mikevanes
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2012 18:26

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door mikevanes »

We hebben een antwoord gekregen van de wehkamp webcare service.
We hebben als tegenbod gekregen: een extra korting van 25% op de huidige prijs.
Dat betekent dat van de huidige prijs 20.69 nog 5 euro afgaat en de prijs komt dan op +- 15 euro.
Dit hebben wij niet geaccepteerd, omdat bij de blokker, bartsmit en de intertoys de disney-classics nu voor 10 euro in de schappen liggen.
Dit hebben we aangegeven aan hen, maar dit konden zij niet aanbieden.

Helaas Wehkamp, jullie zijn ons kwijt als klant.

Gesloten