LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.globaldeals.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ninja2010racing
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2013 00:46

www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door ninja2010racing »

Hoi,

Ik heb op 5 december 2 mobiele Samsungs gekocht voor €400 per stuk.
Ik heb ze tientallen e-mails gestuurd om te vragen waar mijn telefoons nou blijven. Ze geven elke keer een andere smoesje en zeggen dat ze me gaan terugbetalen over een week en als ik hun dan over een week contacteer dan zeggen ze dat ze geen geld hebben om me terug te betalen. Dan vraag ik ze om het dan maar te verzenden maar daar komt ook niets van terecht!

Kan iemand me alsjeblieft helpen met dit.

Groeten
Laatst gewijzigd door Radar op 19 nov 2014 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

I.v.m de achterstand op de lopende orders, heeft Global Deals besloten voorlopig geen nieuwe bestellingen aan te nemen.
Eerst zullen de huidige orders verwerkt of gecrediteerd worden.
Bij vragen raden wij u aan om een email te sturen.
Oei, oei. Gelukkig is het wel een eenmanszaak, dus je zit in ieder geval niet met een lege BV ofzo.

ninja2010racing
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2013 00:46

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door ninja2010racing »

Ik heb nog steeds niets ontvangen en deze man die zichzelf [persoonsgegevens verwijderd] noemt is een echte oplichter!

Als je http://www.globaldeals.nl in google typt vind je op een andere website (Tweakers) alleen maar negatieve reacties van mensen die ook door deze man zijn opgelicht.

Sommige mensen hebben wel €3000 verloren! Ik heb uitgerekend dat deze man ongeveer €500 000 via deze website van mensen heeft gestolen.

Ik heb zn IP adres kunnen vinden via de emails die hij naar mij toestuurde ([email protected]). Als ik dit IP adres traceer dan kom ik op zn server in Dronten uit.
Ik en heel veel andere mensen hebben aangifte gedaan bij de politie.

Waarschijnlijk zie ik mijn geld niet meer terug maar ik zou meer dan blij zijn als ik hoor dat deze dief opgepakt is!

Heeft iemand nog tips? Bedankt!
Laatst gewijzigd door Radar op 19 nov 2014 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd.

post85
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2013 10:17

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door post85 »

Ook ik heb helaas dezelfde ervaring met het bedrijf. Ik had al eerder (in juli) een telefoon besteld en toen ging alles naar wens. Op 21 november heb ik een Samsung SIII besteld en betaald maar tot op heden heb ik - behalve een boel loze beloftes en kopzorgen- niets ontvangen van Global Deals.

De aanbieding die ik kreeg leek te mooi om waar te zijn en was dat waarschijnlijk dus ook.. Ze hadden een Keurmerk (inmiddels niet meer) en door mijn eerdere -positieve- ervaring had ik vertrouwen in het bedrijf.

De communicatie met het bedrijf verliep eerst nog wel goed, waardoor ik vertrouwen bleef houden. Vorige week vrijdag kreeg ik een mail waarin mij verzekerd werd dat de telefoon 21 januari verzonden zou worden, en op 22 januari geleverd. Er is niets geleverd, en sindsdien heb ik ook niets meer van Global deals vernomen, ook geen reacties op mijn mails. Ik heb gemaild dat ik voor de 27e of mijn toestel of mijn geld wil krijgen, en ik anders stappen ga ondernemen.

Doordat ik helemaal niets hoor en ik mij steeds meer zorgen maak, voel ik me genoodzaakt om hulp te vragen op een dergelijk forum. Ik hoop dat iemand tips heeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 nov 2014 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd.

rem4rk4ble
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:15

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door rem4rk4ble »

Heb je het bedrijf al in gebreke gesteld?
Heb je dus de koopovereenkomst eenzijdig ontbonden?

Stel een redelijke termein aan de verkoper waarin hij het geld moet terugstorten. Je kan dit per aangetekende brief en of per email doen met ontvangsbevestiging (als ie daarvoor toestemming geeft)
Ikzelf zeg nooit wat over aangifte of stappen, werkt bij mij altijd averechts.

Mocht de termein verstreken zijn en je hebt je geld nog niet dan rest er nog maar 1 ding. Aangifte.
Bewaar dus alles wat je gestuurd hebt, alle emails die je gekregen hebt. en neem zoveel mogelijke relevantie info mee, zoals zijn ip adres uit de email conversatie, NAW, alias, rekeningnummer.

Ik hoop dat het nie zo ver hoeft te komen maar ja. Ik raad je aan een topic, als je dit nog niet gedaan hebt, op http://www.opgeletopinternet.nl te openen. Die zijn wat meer bezig met art 328. Verkopers die dus niet leveren en hier vind je meestal vaker wat meer mensen die hetzelfde is overkomen. Je kan dan ook dit topic en het topic wat je aanmaakt op die website meenemen in het proces verbaal, of nog meer websites waarop je zijn naam en website tegen komt en waaruit blijkt dat het 'oplichters' zijn.

Heel veel succes gewenst!

post85
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2013 10:17

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door post85 »

Dank je wel voor de info! Ik heb hem al in gebreke gesteld, dus zal vandaag aangifte gaan doen.Inmiddels is de site (www.globaldeals.nl) ook zo goed als offline, dus dat voorspelt niet veel goeds.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

rem4rk4ble schreef:Heb je het bedrijf al in gebreke gesteld?
Heb je dus de koopovereenkomst eenzijdig ontbonden?
Ontbinding en ingebrekestelling staan los van elkaar. Voor ontbinding ex art. 7:46b BW (herroeping tot 7 werkdagen na aflevering) is geen ingebrekestelling, niet-nakoming of verzuim nodig.

Marjama
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2012 19:24
Locatie: Enschede

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door Marjama »

Op de site staat:
''Door omstandigheden is het momenteel erg moeilijk om de bestelde producten uit te leveren of deze terug te betalen. Er wordt nu gewerkt aan een oplossing. Dit gaat niet over 1 nacht ijs.
Oproep:
Wil iedereren die producten besteld / betaald heeft en nog niets heeft ontvangen dit melden via: [email protected]
Wij vragen u om uw geduld te bewaren en ons ruimte te geven voor de komende 2 maanden. Voorkomende maanden kunt u altijd uw vragen mailen naar [email protected]
BELANRGIJK:
Helaas zijn er mensen die hun geduld niet kunnen bewaren en medewerkers met de dood bedreigen.
Tegen deze personen is aangifte gedaan. Dit kan niet getolereerd worden.
Van iedere vorm van bedreiging wordt direct aangifte gedaan bij de politie.
Global Deals stelt momenteel alles in haar werk om alle openstaande orders goed af te handelen.''

--
Dit voorspelt weinig goeds vrees ik!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

klinkt als 'pcwinkeljc' - kon ook niet leveren - en doet verder niets behalve smoezen verzinnen (zo lijkt het).

Als je benadeeld bent - doe aangifte - en meld dat rustig bij deze 'website' dat er aangifte gedaan is, en deze alleen ingetrokken word indien het volledige aankoopbedrag terugbetaald word - en geen moment eerder.

Simoontje80
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2013 21:39

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door Simoontje80 »

Hoi,

Ben nieuw op dit forum, doe daar normaal niet zo veel mee.
Maar nu ben ik zo ontzettend "teleurgesteld" dat ik toch wil reageren.

Ook ik, heb in november een Iphone besteld bij Global Deals.
En ook, ik heb tientallen valse beloften gekregen.
En opeens werd het stil, ja ze zeggen dat ze je mail beantwoorden, maar doen het niet.

Heb geen Iphone ontvangen en ook na annulering van mijn bestelling heb ik geen geld terug gekregen.
Er is helemaal geen communicatie meer mogelijk met het bedrijf.
Intussen heb ik aangifte gedaan bij de politie.

Groet Simone

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mdrooy schreef:Niels de W...
IK neem aan dat je dit gemeld hebt bij de politie en de FIOD?
Als je dit zo stellig meld - en als het waar is, moeten ze zo snel mogelijk actie ondernemen.

nielsdewilde
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:55

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door nielsdewilde »

Beste Lezers,

Even voor alle duidelijkheid.
Ik ben Niels de Wilde eigenaar van GlobalDeals. En dit ben ik nog steeds, want mijn bedrijf is niet failliet alleen ik heb alle activiteiten gestopt. Ik zelf heb voor alle duidelijkheid niets te maken met het bedrijf wat boven in de review geplaatst is. Dit kan iedereen gewoon nakijken bij de KVK. Daarnaast vindt ik het zeer triest, dat een onschuldig bedrijf meegetrokken wordt in mijn ellende.

Ik heb in het begin van alle problemen met Globaldeals duidelijk aangegeven wat de reden was. Klanten hebben dit niet gelooft en zijn hun eigen conclussie gaan trekken. Tevens zijn er wel degelijke klanten van globaldeals die weten hoe het werkelijk in elkaar steekt. Deze klanten zullen mij ook nooit meer beschuldigen van oplichting.

Alle klanten die nog te goeden krijgen van mij Niels de Wilde (globaldeals) die kunnen mij nu een email sturen op [email protected]. Zij kunnen aangeven wat hun ordernummer was het geld wat zij hebben aanbetaald destijds etc. Zij krijgen van mij een reactie terug en daarbij krijgt iedereen in augustus een eerste betaling. Daarbij krijgen zij ook het bewijs dat ik niet de gene ben die het geld achter heeft gehouden, maar dat ik in conflict lig met mijn vaste leverancier die zijn hoofd niet boven water heeft kunnen houden. Ik heb daar een regeling mee getroffen, voor mij maar ook voor mijn klanten. Omdat ik 2 maanden geleden tot een oplossing ben gekomen, kan ik pas nu weer iets van me laten horen. Iets wat niet meer dan logisch is.

Nogmaals ik ben nooit op een tropisch eiland gaan zitten en nooit gevlucht. Ik heb niets anders dan ellende gehad. Prive loop ik achter met betalingen etc. etc.

Ik hoop hiermee duidelijk te maken, dat ik niet wegloop, maar dat ik ook geen ijzer met handen kan breken.

Vul het bovenstaande formulier in en stuur het vervolgens naar: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Niels de Wilde
Bijlagen
Terugbetalingsformulier GlobalDeals.pdf
terugbetalingsformulier globaldeals
(67.29 KiB) 165 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door devious »

tss,

waarom geen faillietverklaring? En je weet zelf donders goed wie wat nog hoort te krijgen. Als ik zo mijn bedrijf zou runnen.. nee,ik kan me dat niet eens voorstellen. Het riekt meer naar een mislukte poging tot oplichting. Of je bent de zoveelste trol hier, dat kan natuurlijk ook.

nielsdewilde
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:55

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door nielsdewilde »

Jij hebt nooit zaken gedaan op de schaal zoals ik dit heb gedaan. Ik ga ook geen reactie meer plaatsen, want dit heeft geen zin.

En volgens mij gaat het ook niet over dat ik niet weet wie er bij mij betaald heeft. Hier heb ik een likjst van, wat volgens mij ook in het bericht hierboven is geplaatst. Ik betaal alles gewoon netjes terug. Maar verwacht wel dat mijn naam en bedrijfsnaam gezuiverd wordt, als dit heeft plaats gevonden. Niet meer dan logisch of wel.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door Barman »

nielsdewilde schreef:Daarbij krijgen zij ook het bewijs dat ik niet de gene ben die het geld achter heeft gehouden, maar dat ik in conflict lig met mijn vaste leverancier die zijn hoofd niet boven water heeft kunnen houden. Ik heb daar een regeling mee getroffen, voor mij maar ook voor mijn klanten. Omdat ik 2 maanden geleden tot een oplossing ben gekomen, kan ik pas nu weer iets van me laten horen. Iets wat niet meer dan logisch is.
Klinkt inderdaad als pcwinkeljc.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door Barman »

nielsdewilde schreef: En volgens mij gaat het ook niet over dat ik niet weet wie er bij mij betaald heeft. Hier heb ik een likjst van, wat volgens mij ook in het bericht hierboven is geplaatst. Ik betaal alles gewoon netjes terug. Maar verwacht wel dat mijn naam en bedrijfsnaam gezuiverd wordt, als dit heeft plaats gevonden. Niet meer dan logisch of wel.
Waarom moeten klanten jou dan nog een mail sturen of een formulier invullen? Die administratie heb je toch gewoon. Jij doet toch zaken op grote schaal.

nielsdewilde
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:55

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door nielsdewilde »

Heer Barman, Ik kan met iedereen wel een gesprek aangaan, maar er staat duidelijk waarom. Bent u een klant van mij of bent u juist een persoon die alleen reageert op dit soort sites. anyway dit is het laatste wat ik geschreven heb op deze website. Klant weten wat ze dienen te doen-

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door devious »

nielsdewilde schreef:Jij hebt nooit zaken gedaan op de schaal zoals ik dit heb gedaan. Ik ga ook geen reactie meer plaatsen, want dit heeft geen zin...
En de schuld naar je klanten schuiven.. keurig hoor! Zo kom je echt tot een oplossing en een vaste klantenkring. Wat zijn ze toch tevreden met je. Ook de informatiestroom loopt zo heerlijk soepel en transparant...

[Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic]

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door Barman »

nielsdewilde schreef:Heer Barman, Ik kan met iedereen wel een gesprek aangaan, maar er staat duidelijk waarom. Bent u een klant van mij of bent u juist een persoon die alleen reageert op dit soort sites. anyway dit is het laatste wat ik geschreven heb op deze website. Klant weten wat ze dienen te doen-
Ik ben een persoon die het niet zo heeft op gladde ondernemertjes zoals jij die graag mensen een poot uitdraaien. Als jij werkelijk zo oprecht bent dan kan je gewoon op basis van je administratie de mensen terugbetalen. Dat doe je dus niet, maar je stelt extra eisen aan je klanten. Klanten waarvan meer dan de helft, nooit dit bericht op het forum zal lezen. Kom je dus ook weer mooi onderuit. Dan vind ik het dus niet zo gek dat ze jou een oplichter noemen.

StefanvanDongen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 21:24

Re: www.globaldeals.nl

Ongelezen bericht door StefanvanDongen »

Beste allemaal,

Ook ik ben al enige tijd (maanden) bezig om beweging te krijgen in de zaak globaldeals. Nu heb ik naar naar aanleiding van de medeling van [persoonsgegevens verwijderd] keurig gereageerd, maar heb nog steeds niks ontvangen. Is er iemand die wel een reactie heeft ontvangen?!

Waarom pakt radar deze zaak niet op? Zijn er meer mensen die zo veel geld zijn kwijt geraakt? Dat weet ik wel zeker namelijk. Hier kunnen we het toch niet bij laten zitten. Ik ben een hard werkende student en ben een groot geldbedrag zomaar kwijt.

Reageer a.u.b. op deze reactie. Contact kan met mij opgenomen worden via het mailadres: [email protected]

Met vriendelijke groet..
Laatst gewijzigd door Radar op 19 nov 2014 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd.

Gesloten