LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA auctions levert defecte spullen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

witte angora schreef:Nee, mensen moeten eens verder kijken dan hun neus lang is. Momenteel is er op facebook een actie gaande waarin men om 'testers' vraagt. Deze keer ging het om fototoestellen: moet je hem een paar weken 'testen', een review schrijven, en dan mag je het ding houden.

Enige 'probleempje' is dat je een heel rij, met name genoemde, bedrijven toestemming moet geven om je mailbox en huisadres vol te stoppen met spam. En dan weet je dat het per definitie om iets heel anders gaat. Een bedrijf dat echte testers zoekt koppelt dat niet aan het legaal aanbieden van een partij spam waar de honden geen brood van lusten. Het is weer eens pure fake.
Je zou in dat geval kunnen overwegen om een "disposable" mailadres te gebruiken.
Voor papieren post is de plaatselijke kantklosvereniging een dankbare ophaler (oud papier), en anders voor de parkietenkooi, kattenbak of iets van dien aard :).

Er zijn legitieme testbedrijven - die vragen inderdaad om je in te schrijven, een motivatie te geven, en na de testperiode (of soms tijdens) reviews te geven, of dit in vriendenclubs te bespreken (ben zelf bij een aantal ingeschreven). Maar deze zullen inderdaad nooit je gegevens aan een hele verzameling (minder betrouwbare?) bedrijven geven....

transformer
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2014 11:57

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door transformer »

Ik heb het gevoel dat iemand van BVA zit voor het scherm ergens in een hoek mee te bieden om te zorgen dat de prijs omhoog gaat, want je ziet nietwi er op een product had geboden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik heb het gevoel dat iemand van BVA zit voor het scherm ergens in een hoek mee te bieden om te zorgen dat de prijs omhoog gaat, want je ziet nietwi er op een product had geboden.
Dan heeft die "iemand van BVA" toch ook de kans dat hij er aan vast zit wanneer er geen hogere biedingen zijn ? Dan koopt BVA het dus zelf en daar zitten ze ook niet op te wachten.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door bokkel »

nee hoor, ze bieden alleen mee als "transformer" op zijn minibike aan het bieden is :mrgreen: Maar dat kan hij niet zien, dus hoe kan hij/zij het nou weten? :mrgreen:

alfons1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2014 09:11

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door alfons1 »

Bva Auctions biedt zelf mee.
Ik organiseerde bijna 30 veilingen bij BVA met een opbrengst van een miljoen euro.
Ik bood zeker 3 ton mee zonder probleem. Zaken waar ik aan bleef hangen werden gecrediteerd. Dit gebeurt bij minimaal de helft van de veilingen. Zeker bij de 1 euro veilingen.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2014 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële informatie verwijderd

Esther Vink
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2013 14:35

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Esther Vink »

BVA is misleidend en veel te duur. Bovendien verkopen ze vaak incomplete artikelen of de beschrijving klopt niet. Als je een bod wil uit wil brengen, krijg je een overzicht van bijkomende kosten. Deze kosten kun je dus al zien VOORDAT je het bod uitbrengt. Helaas zijn deze kosten dermate hoog, dat de koop alles behalve interessant is.

WillemGroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2016 00:23

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door WillemGroot »

Ik wordt ook behoorlijk moe van die spam emails van hun. Afmelden werkt niet en aangeven bij de spam politie ook niet.
Tevens lukt het me niet om mijn email client die mails tegen te laten houden, behoorlijk hardnekkige spam dus.
Geen idee hoe ik op hun email lijst ben beland trouwens.

SirSik
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2017 11:51

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door SirSik »

Bij veilingen moet je inderdaad heel erg opletten.
Ik heb toevallig echt nét een half uur geleden mijn 55" computer/touchscreen opgesteld die ik via BVA van de Phonehouse heb gekocht, die al een maand op mijn tafel lag omdat die te zwaar was om in mijn eentje te installeren (natuurlijk wel al meteen even getest toen ik hem binnen kreeg). Alhoewel er vele dingen te koop staan voor een te hoge prijs of betwijfelbare werking, was dit scherm in verhouding tot de nieuwprijs echt een ongelofelijk koopje met mogelijkheden dat consumentenschermen niet hebben (55" 10-vinger-touchscreen voor 1/30 van de nieuwprijs!?! woohoo!! Ik was al blij geweest met 15"!) en ik heb dan ook de kans genomen, wetende dat het ook fout zou kunnen gaan. Bleek er ook nog een computer in te zitten (stond er niet bij op BVA, maar stond wel op de site van het merk) Tja.. soms zit het mee en dat was deze keer. Scherm ging direct aan, windows 10 geïnstalleerd (mooi, hoef ik geen gegevens te geven) en geen dooie pixels of krassen op het scherm.
Gelukkig zat er niemand anders op te letten, anders had die makkelijk voor tien keer de prijs weg kunnen gaan.

Daarna lette ik even niet op... haha
Een "dik" toetsenbord gekocht met ingebouwde touchpad.. blijkt het een mini keyboard te zijn.. lol. Tja, had ik eigenlijk kunnen weten toen ik het stukje erbij nog eens door las. Twee accupacks waarvan er één het niet doet, maar die andere is belachelijk sterk en doet het perfect.

Maar goed, het is dus gewoon goed opletten. Zij verkopen ook maar spullen voor anderen en hebben dus ook geen ervaring in het gebruik ervan. Ga daar dan dus ook niet van uit. Ga zelf op onderzoek uit, vergelijk de prijs met nieuwprijs en prijzen op de tweedehandsmarkt en, vooral, houd je ogen open! Lees de tekst in plaats van deze snel even te bekijken en check even na of hun uitleg van het apparaat wel klopt ("google it").
bijvoorbeeld: er waren bij de phonehouse meerdere schermen te koop. Er stond enkel bij dat het een scherm was, niet dat er ook een computer in zat, dat zag ik bij de fabrikant. De meesten waren op de begane grond, maar deze stond boven. Google-maps gecheckt en ik zag dat boven hun kantoor was. Dit was dus waarschijnlijk hun kantoor-scherm die niet zo misbruikt was door klanten/kinderen.
Had alleen geen zin om daarnaartoe te rijden en dat ding een trap af te sjouwen, dus heb hem maar laten bezorgen.
Dát ging echter niet bepaald snel... "Leko-expedities".. my god:
"wij sturen u spoedig een mailtje met dagen waarin wij zouden kunnen bezorgen"
één week later maar even gebeld waar dat mailtje bleef en kreeg te horen dat ik die "spoedig" zou krijgen...
Nog twee weken later checkte ik tijdens mijn avond/slaapdienst, voordat ik ging slapen nog even mijn mail. Bleek ik die middag om 16u een mailtje te hebben ontvangen dat ze de volgende ochtend tussen 9u en 12u voor mijn deur staan. Of ik even "spoedig" wil reageren of dit uit komt... zucht.. Nou, mailtje terug dat ik na mijn dienst tot 9u naar huis zal racen, maar dat ik enkel 9:45 kan garanderen. Uiteindelijk om 9:05 oververhit thuis gekomen omdat ik iets eerder weg mocht en zag een nieuw mailtje: "in dat geval hebben we de levering naar morgen ochtend verschoven" AAAAAAAAARRRRGHHH!!! Dan had ik dus juist weer een ochtenddienst...
Hierna beetje pissig mijn beklag gedaan bij hun service-medewerker en natuurlijk ook even aangesproken op hun dubieuze gebruik van het woord "spoedig" en of ze dat woord "spoedig" aub uit hun e-mails konden halen. Gebruik immers enkel woorden waarvan je de betekenis kent...
Kon die plotseling toch nog 's middags geleverd worden XD

Daarnaast ga ik ga elk jaar naar de PA-beurs in houten waar ik tot nu toe behoorlijk wat apparaten heb gekocht. Inderdaad, met sommige was dus wat mis.. tja..helaas, ze proberen er natuurlijk ook niet voor niets vanaf te komen... Maar tot nu toe heb ik met alles bij elkaar mij toch echt een héle hoop geld bespaard. En de dingen die mij daarvan blij maken, maken mij meer blij dan de miskopen mij verdriet doen. Dus wat mij betreft zit ik (nog) in de plus.

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewéldig Sirsik, compimenten hoor.

Maar jij beweert dus dat je een gebruikte kantoorcomputer voor 1/30 van de nieuwwaarde hebt gekocht? Klasse.

En verder zitten er een aantal opmerkingen in je verhaal waar ik mijn twijfels bij heb.

Svdstel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 18:20

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Svdstel »

Spullen niet geleverd zijn inmiddels verkocht aan derde en je krijgt je geld niet terug.
Ik ga maar aangifte doen.

branno
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2018 13:12

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door branno »

BVA Auctions levert inderdaad, ook als de producten als nieuw worden gepresenteerd, producten waar net
iets aan mankeert.
Waarschijnlijk afgekeurde producten die voor weinig worden overgenomen van diverse producenten.

Denk nog eens goed na voor met deze lieden in zee te gaan.

Gesloten