City-Bikes.nl-bestelling

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Chantal/80

City-Bikes.nl-bestelling

Ongelezen bericht door Chantal/80 » 27 jan 2015 20:07

Voor een ieder die ooit een fiets wil bestellen bij city bikes..

[Tekst verwijderd] Helaas reageren zij niet op berichten met klachten over de fiets. Het enige dat wij echt graag willen is een fiets waar onze dochter van 14 zich veilig op kan verplaatsen. Dit gaat helaas niet op deze popal fiets van city bikes.

Het achterwiel is kapot, de ketting valt eraf, de lampen doen het niet.. etc.

Een boel geld weggegooid.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mei 2017 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebrek aan onderbouwing

Westerinken

Re: City-Bikes.nl-bestelling

Ongelezen bericht door Westerinken » 08 sep 2015 21:17

Helaas heb ik een soortgelijke, negatieve ervaring met Citybikes.
Had ik de reviews maar beter gelezen.....
Vorige maand een fiets besteld en betaald. Deze werd ook geleverd.
Maar incompleet en beschadigd.
Contact opgenomen met citybikes.
Die hebben in eerste instantie beloofd dat ze het probleem gingen oplossen.
Maar dat hebben ze dus niet gedaan.
Bellen, mailen, het helpt allemaal niets.
Op mail wordt niet eens meer gereageerd.
En dat terwijl ik de volledige nieuwprijs heb betaald.
Wat een deceptie.
Voor iedereen die een mooie fiets op hun site ziet: doe het niet.
Als er iets niet goed is: je wordt genegeerd.
Het beeld van voorgaande schrijver is treffend. Het is een gok.
Maar dan wel een slechte....

gebruikersnaamx

Ongelezen bericht door gebruikersnaamx » 08 apr 2016 20:44

Hallo,
[Tekst verwijderd]
Nou mijn verhaal. Ze hebben een chat op hun site erg prettig want ze reageren direct ALS je een fiets wilt kopen.
Maar nu komt het,ik koop een fiets dinsdag laat op de avond en die zou omdat ik op een later tijdstip gekocht had 2 dagen erna geleverd worden .
Nu had ik de volgende dag dus woensdag een mail/chat gestuurd of ze de fiets 1 dag later konen leveren omdat we op de leverdag niet thuis waren.
Kreeg ik als antwoord,dat kan helaas niet want hij is al verstuurd maar ze bieden hem altijd 2x aan hoor!!
Wat denk je die leverdag zo veel mogelijk thuis gebleven maar toen kreeg ik een telefoontje dat de fiets niet leverbaar was....????? wel raar als je eerst bericht krijgt dat het al verstuurd is toch??
Maar goed ik heb mijn geld terug gevraagd en het is gelukkig terug gestort.
Ook ik had eerst secensies moeten lezen wat voor bedrijf dit is.
Nou hopelijk zijn er nu mensen gewaarschuwd die een fiets bij city-bikes [Tekst verwijderd] willen kopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mei 2017 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic

gebruikersnaamx

Ongelezen bericht door gebruikersnaamx » 08 apr 2016 20:47

oja en wat betreft hun chat of mail...je krijgt idd meteen bericht als je wilt kopen maar als er iets is dan totale negeer op een late mail na...lees

Wij ontvangen de gehele dag geen chats van onze klanten.
Er is iets mis met Zopim die over onze chat gaat.
Waarmee kan ik u verder helpen ?

hans_k

Ongelezen bericht door hans_k » 11 aug 2016 16:28

Hier nog een "slachtoffer".
Fiets besteld, blijkt beschadigd, totaal geen respons van de betreffende winkel....

Is er een mogelijkheid om dit als groep aan te pakken?
Zijn er mensen die wel een oplossing hebben gekregen?

petra.van-veen-kramer-freher
Contacteer:

Ongelezen bericht door petra.van-veen-kramer-freher » 17 aug 2016 14:55

Ook ik heb nu een splinternieuwe fiets staan die ik via City-bikes netjes na 2 dagen gemonteerd geleverd heb gekregen. Helaas wel gemonteerd maar niet afgesteld waardoor het voorwiel nu een kapotte as/lagers en kogels heeft met speling op het wiel. Link om met kindje erop te gaan rijden, het behoorlijke getik nagelaten! Ik moest een video (!?) kamen van het getik. Die naar hun nummer ge-appt die bij garantie-pagina staat. Niet ontvangen en als je het nr belt krijg je een niet-in-gebruik-toon. Mailen, bellen, chatten...niets helpt...Ik overweeg om de fiets in de auto te gooien en naar de winkel in Rotterdam te rijden.
:evil:

George1970

Ongelezen bericht door George1970 » 27 aug 2016 04:47

Opgelost..
Laatst gewijzigd door George1970 op 11 okt 2016 11:29, 3 keer totaal gewijzigd.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 27 aug 2016 13:59

Dat van het keurmerk vond ik een vreemde opmerking (Dit bericht is een reactie op een verwijderd bericht, waarin het onder andere over het keurmerk ging. Het betreffende bericht is verwijderd aangezien die kwestie is opgelost. - red.), maar na kijken op de site is het inderdaad zo:
City-Bikes.nl is aangesloten bij een erkend keurmerk. Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:

- u veilig kunt betalen
- u zeker weet met bij welk bedrijf u winkelt
- uw privacy gewaarborgd is
- er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
- de Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
- u een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen

met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.

Op alle punten die belangrijk zijn om veilig en vertrouwd te winkelen geeft deze keurmerk aan dat wij daaraan voldoen. Heeft u toch nog vragen over het bestellen via internet, neem dan telefonisch contact met ons op via 010 7864929 of per mail via [email protected].
Waarom niet gewoon het keurmerk Noemen? Komt vreemd over.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mei 2017 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Context toegevoegd

dnsdesign

Ongelezen bericht door dnsdesign » 10 mei 2017 11:24

Stom van mij om niet eerst op forums te kijken, maar inderdaad hele slechte ervaringen met deze zaak.
Eerst wordt je aan het lijntje gehouden dat je fiets geleverd wordt (bestelling gedaan op 12 maart 2017. 16 april geannuleerd). Daarna m'n order geannuleerd en ze beloven elke keer dat het bedrag terug gestort wordt. Ze halen het bloed onder je nagels vandaan. Hoe kan het dat mensen nog zo kunnen werken.

jvh13

Ongelezen bericht door jvh13 » 05 jan 2018 11:59

heeft er ooit iemand zijn geld terug gehad? Wij tevergeefs de fiets proberen op te laten halen maar dit gaat niet werken merken we wel. Is er iemand die ooit bij dit bedrijf iets voor elkaar heeft gekregen? Zo ja hoe want wij zijn er inmiddels helemaal klaar mee.

yan

Ongelezen bericht door yan » 01 mar 2018 14:39

Gewoon naar het filiaal in rotterdam gaan, fiets over de balie smijten en het geld terug eissen.
Een hoop stampij maken in een fysieke winkel schrikt nieuwe klanten af, dus dan is er al snel veel mogelijk!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 02 mar 2018 14:32

U hoeft niet te verwachten dat dit topic door de moderators helemaal wordt verwijderd. U kunt eventueel wel uw eigen berichten verwijderen, maar de rest blijft staan.
Natuurlijk zit een bedrijf niet te wachten op slechte publiciteit. Maar als zij uw klacht goed oplossen en u dat hier meldt, is dit topic goede publiciteit.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 08 mar 2018 13:08

Berichten in dit topic verwijderd op verzoek van gebruiker.

Susan1704

Ongelezen bericht door Susan1704 » 23 mar 2018 22:48

[ongefundeerde passage verwijderd]
Koop hier NOOIT een fiets.
Ze houden je aan het lijntje, reageren later niet meer op mail.
Een fiets gekocht waarbij de remmen aan lopen, voordrager niet te bevestigen is etc.
Mail contact waarbij wij filmpje moeten sturen van het probleem. Keurig gedaan en daarna begon de ellende.
Ze zijn aangesloten bij een keurmerk volgens de site, dit is NIET zo!!!

KOOP ER GEEN FIETS,!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2018 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

drs.CB

Ongelezen bericht door drs.CB » 30 mei 2018 13:09

Update: Na twee en een halve maand heeft City Bikes het beloofde geld nog steeds niet terugbetaald, dus ga ik vandaag een incassobureau ingeschakelen.

HIER NIETS KOPEN!
Ook ik heb eenzelfde verhaal: Fiets gekocht, blijkt ondeugdelijk, City-Bikes geeft geen gehoor, blablabla.
Na heel veel heen en weer zou de fiets retour worden genomen. En toen niets.
Ruim 9 maanden later wilden ze de zaak ineens oplossen (ivm. negatieve reviews :).
Na wederom heel veel heen en weer werd de fiets opgehaald, alleen is dat ruim 5 weken geleden en ik heb mijn geld nog steeds niet terug..
Absoluut geen aanrader dus!
Laatst gewijzigd door drs.CB op 14 jan 2019 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Died123

Ongelezen bericht door Died123 » 29 okt 2018 10:01

Vorig jaar augustus een fiets gekocht... voorwiel kapot.. eerst dik een half jaar gemaild alleen maar om te regelen dat ik een nieuw voorwiel opgestuurd zou krijgen. Uiteindelijk mijn wiel opgestuurd om een nieuwe ervoor terug te krijgen.. eind resultaat; er staat al een jaar een nieuwe fiets in mn garage zonder voorwiel...
Na heel veel mailen en bellen ben ook ik er helemaal klaar mee (nooit een nieuw voorwiel ontvangen). Ze werden op een gegeven moment zo gek van mn gebel dat ze gewoon ophingen tijdens het gesprek hahaha. Klantenservice is echt ruk.
Conclusie: koop je fiets hier niet, het is onwijs zonde van je geld..
Had ik inderdaad maar de recensies gelezen...
Ik heb mijn les geleerd en ga voortaan gewoon weer naar een fietsenwinkel/ fietsenmaker.

BerndCankrien

Ongelezen bericht door BerndCankrien » 25 mar 2019 20:35

Waardeloos!

Eind December een fiets besteld bij omafiets-online.nl. Is dit onderdeel van city-bikes? Jazeker! Dit behoort ook tot de groep met dubieuze websites en alle bovenstaande klachten komen één op één overeen met die van mij.

Het contact met deze partij is niet te doen.
De vestiging (in zaandam) is geen eens open en gevestigd aan een afgelegen parkeerplek.

Bij bezoek met onze kapoote fiets was er iemand te bekennen. Voor een dichte deur de klantenservice gebeld.
Wonder boven wonder werd er opgenomen en kregen wij doodleuk de melding: "naar ons weten is de vestiging gewoon open".

Kwaliteit van de fiets is drama, kapotte lagers, zwabberende wielen en erg slechte kwaliteit.
Goedkoop = duurkoop in dit geval.

Ga voor die paar tientjes extra maar gewoon naar de ouderwetse Hollandse fietsenmaker om de hoek.
Scheelt een hoop geld, tijd en ellende! Wees gewaarschuwd voor deze rare snuiter.

Een beetje onderzoek op de website van de kvk zorgt al voor een hoop duidelijkheid...

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 12 jun 2019 22:02

Bij ons kun je een kapotte fiets afgeven bij de fietsenmaker hier in het dorp. Dan haal je hem een dag later weer op!
Handig toch!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 12 jun 2019 22:17

Theotrucker schreef:
12 jun 2019 22:02
Bij ons kun je een kapotte fiets afgeven bij de fietsenmaker hier in het dorp. Dan haal je hem een dag later weer op!
Handig toch!
OT: Is er nog geen internet in het dorp waar je woont? Tegenwoordig kan je alles online bestellen. Auto's fietsen, eten, zelfs een partner. Handig hoor.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 12 jun 2019 22:29

Online onderhoud en reparatie is nog steeds moeilijk. Dat blijkt wel weer.

Plaats reactie