LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Rmabrouk
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2013 08:04

Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Rmabrouk »

Beste forumleden,

Ik had vorige maand een babyfoon besteld bij Bobshop.nl, dezelfde die ik al had. De Alecto DBX-88. Op voorraad volgens de webshop.

Toen ik het pakketje uitpakte bleek dat het eco model geleverd was. Die wilde ik juist niet aangezien er diverse klachten over te vinden zijn op fora dat deze geregeld de verbinding verbreekt.

Maar ja, onze kleine was nog niet geboren en wij waren toen al druk genoeg. Daarom heb ik het produkt pas 2 weken later in gebruik genomen (na de geboorte). Toen bleek inderdaad dat ook mijn babyfoon last heeft van hetzelfde euvel.

Ik nam mailcontact op met de webshop aangezien ik dit model nooit besteld had. Ik kreeg een reactie dat er op de betreffende webpagina aangegeven staat dat het eco model geleverd wordt. Dit bleek inderdaad zo te zijn.

Bobshop heeft dus opzettelijk een product op hun website die door hun niet meer geleverd wordt. Dit zodat ze een ander product kunnen uitleveren vanwege het zinnetje "Wij leveren de opvolger van de DBX-88 uit. Deze heeft dezelfde specificaties en daarnaast nog enkele extra mogelijkheden. Het gaat hier om de DBX-88 ECO.".

Klagen heeft geen zin bij Bobshop. Ik heb dat natuurlijk wel meerdere keren gedaan maar ik word niet gehoord. Ook mijn partner heeft geklaagd met dezelfde uitkomst.

Vervolgens heb ik het product ter reparatie aangeboden. De babyfoon ging naar een herstelbedrijf welke geen defect vond. Dit terwijl ik de babyfoon reeds uren had uitgetest. Meerdere stopcontacten (nieuwbouw huis) uitgeprobeerd, zelfs op een meter afstand van de babyunit. De handleiding natuurlijk doorgespit. De ouderunit verliest minstens 1 keer per minuut de verbinding. Het zou kunnen dat onze buren op dezelfde frequentie zitten maar ik heb dat eco model gewoon niet besteld en dat mocht nooit geleverd worden. Dus mocht ik ook nog eens dik 16 Euro kosten betalen aan het herstelbedrijf.

Op de website van Tweakers heeft iemand anders een andere t.v. geleverd gekregen van Bobshop dan besteld. Zie http://tweakers.net/shopreview/permalink/111706/

De misleiding is volgens mij dus niet incidenteel maar blijkbaar beleid.

Mijn vraag aan u is daarom ook:
mag dit wettelijk gezien wel? Is dit niet opzettelijke misleiding?

gm1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 10:58

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door gm1979 »

Je hebt gewoon het recht om de koop ongedaan te maken. http://www.consuwijzer.nl/thema/dwaling

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door newmikey »

Rmabrouk schreef:Ik kreeg een reactie dat er op de betreffende webpagina aangegeven staat dat het eco model geleverd wordt. Dit bleek inderdaad zo te zijn.

...het zinnetje "Wij leveren de opvolger van de DBX-88 uit. Deze heeft dezelfde specificaties en daarnaast nog enkele extra mogelijkheden. Het gaat hier om de DBX-88 ECO."

mag dit wettelijk gezien wel? Is dit niet opzettelijke misleiding?
Dit mag en is niet wat ik onder opzettelijke misleiding zou verstaan. Kijkt u bij de autodealer ook alleen naar plaatjes? De foto van het eco model zal niet te veel hebben afgeweken van het oude model en dan is het prima om de oude foto te gebruiken met daarbij de verklarende tekst. Ik zie daar niets illegaals on onwettelijks in. Als u kunt lezen, bent u niet misleid.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Barman »

Rmabrouk schreef: mag dit wettelijk gezien wel? Is dit niet opzettelijke misleiding?
Nee.

Je hebt 14 dagen de tijd om die babyfoon terug te sturen. Doe je dat niet, dan moet je niet naderhand gaan lopen zeuren.

gm1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013 10:58

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door gm1979 »

Je mag binnen 7 dagen zonder opgave van reden retour sturen. Is het product defect dan moet de verkopende partij deze repareren of een vervangend artikel aanbieden. Kunnen ze dat niet mag je de koop ontbinden. Er staat duidelijk in de omschrijving dat er een alternatief wordt geleverd. Je hebt als consument ook een onderzoekplicht. Netter was geweest van Bobshop dat ze een e-mail hadden gestuurd met de vraag of u akkoord gaat met de levering van het door Bobshop voorgestelde alternatief. Dan had u meteen kunnen reageren. Als tip wil ik u meegeven. Mocht u een artikel ontvangen wat u niet besteld heeft onderneem dan meteen actie (ieder geval binnen de 7 werkdagen).

Overigens als er bewust een ander artikel geleverd wordt zonder vermelding of overleg met de klant dan kan je nog steeds uitgaan van dwaling. Blijft staan dat je het meteen moet melden.

Rmabrouk
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2013 08:04

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Rmabrouk »

newmikey schreef:Kijkt u bij de autodealer ook alleen naar plaatjes? ... Als u kunt lezen ...
Waarom doe je zo vervelend?

Bobshop heeft een webpagina van het niet eco model in gebruik en een pagina van het eco model. Het is totaal niet nodig om de webpagina van het niet eco model toch in stand te houden als de tekst ergens op die pagina staat dat het eco model toch uitgeleverd gaat worden.

Ik weet trouwens niet zeker of die tekst op de pagina stond ten tijde van de bestelling. Dat kan ik niet meer controleren. Volgens mij heb ik toen de hele webpagina gelezen en niet die betreffende tekst gezien. Ik weet alleen nu zeker dat die tekst daar nu wel staat.
Laatst gewijzigd door Rmabrouk op 27 jul 2013 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Rmabrouk
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2013 08:04

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Rmabrouk »

Barman schreef: Nee.

Je hebt 14 dagen de tijd om die babyfoon terug te sturen. Doe je dat niet, dan moet je niet naderhand gaan lopen zeuren.
Een ander voorbeeld. Ik bestel een t.v.. De t.v. was op voorraad op het moment van de bestelling. Door leveringsproblemen wordt de t.v. pas 4 weken later geleverd. Op het moment van de levering ben ik reeds een week op vakantie. Drie weken later kom ik thuis en haal ik het pakket op bij het ophaalpunt. Dus ik begrijp dat het dan mijn probleem is dat de webshop een ander product geleverd heeft en ik geen beroep meer kan doen op de 14 dagen?

Ben jij ook zo makkelijk als jij zelf een auto zou betellen en je krijgt een ander model geleverd? Dan zeur je zeker ook niet?

Rmabrouk
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2013 08:04

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Rmabrouk »

gm1979 schreef:Je hebt als consument ook een onderzoekplicht.
Ik weet niet meer zeker of de tekst omtrent het leveren van het andere model op de webpagina stond op het moment van bestellen. Ik heb het niet gezien terwijl ik volgens mij wel de hele webpagina heb gelezen. Overigens op de ontvangstbevestiging van mijn bestelling stond het niet eco model.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door devious »

de ECO is zeker duurder dan hetgeen u ervoor hebt betaald. Dus da's al voordeel. Verder staat het OOK nog eens vermeld op site dat men bij het bestellen van de DBX88 de DBX88 ECO krijgt. Dus niet mekkeren.
Het probleem heeft niets te maken met een verondersteld verkeerd uitgeleverd produkt. Atmosferische storingen en probleemzenders lijken vooralsnog de veroorzakers.

Het voorbeeld van de TV is niet geldig. Immers: als men op vakantie isen de TV wordt aangeboden, dan wordt deze NIET afgeleverd omdat er niemand thuis is. Pas na AFLEVERING gaat uiteraard de zichttermijn in. Zou anders erg handig zijn bij het volgooien van mijn Scania. 1600 liter diesel, maar ik hoef niet af te rekenen want ik start em niet. :lol:

Rmabrouk
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2013 08:04

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Rmabrouk »

devious schreef:de ECO is zeker duurder dan hetgeen u ervoor hebt betaald. Dus da's al voordeel. Verder staat het OOK nog eens vermeld op site dat men bij het bestellen van de DBX88 de DBX88 ECO krijgt. Dus niet mekkeren.
Het probleem heeft niets te maken met een verondersteld verkeerd uitgeleverd produkt. Atmosferische storingen en probleemzenders lijken vooralsnog de veroorzakers.

Het voorbeeld van de TV is niet geldig. Immers: als men op vakantie isen de TV wordt aangeboden, dan wordt deze NIET afgeleverd omdat er niemand thuis is. Pas na AFLEVERING gaat uiteraard de zichttermijn in. Zou anders erg handig zijn bij het volgooien van mijn Scania. 1600 liter diesel, maar ik hoef niet af te rekenen want ik start em niet. :lol:
Dat het eco produkt duurder is maakt mij niets uit. Sterker nog, ik wil `m niet aangezien er teveel reacties op fora staan dat dat ding telkens de verbinding verbreekt. Daarom wilde ik `m in de eerste plaats al niet.

Waar het om gaat is dat Bobshop een webpagina aanhoudt van een artikel waarop ze ook nog eens vermelden dat het op voorraad is terwijl het product niet meer geleverd wordt. Een fatsoenlijke webshop zou die pagina verwijderen. Waarom dan nog die pagina aanhouden als ze ook een pagina hebben met het eco model? Juist, om meer omzet te maken. Zie je dit echt niet?

Je opmerking 'niet mekkeren' is overbodig provocerend.

Het voorbeeld van de t.v. is niet geldig? Er zijn zat voorbeelden op internet te vinden van leveringen waar het product toch op de stoep staat of bij de buren afgeleverd is terwijl de klant had moeten tekenen. Ik heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt. Dat dit niet direct het probleem van de webshop is maar van de vervoerder is te bediscussiëren maar het helpt in ieder geval niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rmabrouk schreef:
devious schreef:de ECO is zeker duurder dan hetgeen u ervoor hebt betaald. Dus da's al voordeel. Verder staat het OOK nog eens vermeld op site dat men bij het bestellen van de DBX88 de DBX88 ECO krijgt. Dus niet mekkeren.
Het probleem heeft niets te maken met een verondersteld verkeerd uitgeleverd produkt. Atmosferische storingen en probleemzenders lijken vooralsnog de veroorzakers.

Het voorbeeld van de TV is niet geldig. Immers: als men op vakantie isen de TV wordt aangeboden, dan wordt deze NIET afgeleverd omdat er niemand thuis is. Pas na AFLEVERING gaat uiteraard de zichttermijn in. Zou anders erg handig zijn bij het volgooien van mijn Scania. 1600 liter diesel, maar ik hoef niet af te rekenen want ik start em niet. :lol:
Dat het eco produkt duurder is maakt mij niets uit. Sterker nog, ik wil `m niet aangezien er teveel reacties op fora staan dat dat ding telkens de verbinding verbreekt. Daarom wilde ik `m in de eerste plaats al niet.

Waar het om gaat is dat Bobshop een webpagina aanhoudt van een artikel waarop ze ook nog eens vermelden dat het op voorraad is terwijl het product niet meer geleverd wordt. Een fatsoenlijke webshop zou die pagina verwijderen. Waarom dan nog die pagina aanhouden als ze ook een pagina hebben met het eco model? Juist, om meer omzet te maken. Zie je dit echt niet?

Je opmerking 'niet mekkeren' is overbodig provocerend.

Het voorbeeld van de t.v. is niet geldig? Er zijn zat voorbeelden op internet te vinden van leveringen waar het product toch op de stoep staat of bij de buren afgeleverd is terwijl de klant had moeten tekenen. Ik heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt. Dat dit niet direct het probleem van de webshop is maar van de vervoerder is te bediscussiëren maar het helpt in ieder geval niet.
U heeft helemaal gelijk. De 7 werkdagen zichttermijn is voor het zonder opgaaf van redenen annuleren van de koop.
Echter, u heeft een product gekregen wat u niet besteld heeft en dus is het product non-conform. Krachtens artikel 7:21 kunt u eisen dat het ontbrekende alsnog wordt afgeleverd. Is de verkoper daar niet toe bereid of kan hij het product niet leveren dan kunt u ontbinden. Ook als de verkoper op een webpagina aangeeft dat hij een ander product gaat leveren dan hetgeen u besteld (zo de verkoper al kan bewijzen dat het betreffende stukje tekst ten tijde van de bestelling op de website stond) dan nog is dit misleidend en onnodig.

Ook bent u mijns inziens op tijd met het melden van de non conformiteit. Dit moet binnen 2 maanden nadat u dit heeft geconstateerd. U heeft het pas geconstateerd nadat u met het product aan de slag ging. U was dus ruim op tijd.

Rmabrouk
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2013 08:04

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Rmabrouk »

olaf79 schreef: U heeft helemaal gelijk. De 7 werkdagen zichttermijn is voor het zonder opgaaf van redenen annuleren van de koop.
Echter, u heeft een product gekregen wat u niet besteld heeft en dus is het product non-conform. Krachtens artikel 7:21 kunt u eisen dat het ontbrekende alsnog wordt afgeleverd. Is de verkoper daar niet toe bereid of kan hij het product niet leveren dan kunt u ontbinden. Ook als de verkoper op een webpagina aangeeft dat hij een ander product gaat leveren dan hetgeen u besteld (zo de verkoper al kan bewijzen dat het betreffende stukje tekst ten tijde van de bestelling op de website stond) dan nog is dit misleidend en onnodig.

Ook bent u mijns inziens op tijd met het melden van de non conformiteit. Dit moet binnen 2 maanden nadat u dit heeft geconstateerd. U heeft het pas geconstateerd nadat u met het product aan de slag ging. U was dus ruim op tijd.
Bedankt Olaf, hier kan ik wat mee.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rmabrouk schreef:
olaf79 schreef: U heeft helemaal gelijk. De 7 werkdagen zichttermijn is voor het zonder opgaaf van redenen annuleren van de koop.
Echter, u heeft een product gekregen wat u niet besteld heeft en dus is het product non-conform. Krachtens artikel 7:21 kunt u eisen dat het ontbrekende alsnog wordt afgeleverd. Is de verkoper daar niet toe bereid of kan hij het product niet leveren dan kunt u ontbinden. Ook als de verkoper op een webpagina aangeeft dat hij een ander product gaat leveren dan hetgeen u besteld (zo de verkoper al kan bewijzen dat het betreffende stukje tekst ten tijde van de bestelling op de website stond) dan nog is dit misleidend en onnodig.

Ook bent u mijns inziens op tijd met het melden van de non conformiteit. Dit moet binnen 2 maanden nadat u dit heeft geconstateerd. U heeft het pas geconstateerd nadat u met het product aan de slag ging. U was dus ruim op tijd.
Bedankt Olaf, hier kan ik wat mee.
Geen dank. Bedenk wel, gelijk hebben is 1, gelijk krijgen, heel wat anders.

Rmabrouk
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2013 08:04

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Rmabrouk »

olaf79 schreef:Geen dank. Bedenk wel, gelijk hebben is 1, gelijk krijgen, heel wat anders.
Ja, precies. Ik denk ook niet dat ze gaan toegeven. Een webshop die dit doet is wat mij betreft niet eerlijk.

Als Bobshop niet toegeeft dan sta ik met lege handen denk ik.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Barman »

Rmabrouk schreef: Een ander voorbeeld. Ik bestel een t.v.. De t.v. was op voorraad op het moment van de bestelling. Door leveringsproblemen wordt de t.v. pas 4 weken later geleverd. Op het moment van de levering ben ik reeds een week op vakantie. Drie weken later kom ik thuis en haal ik het pakket op bij het ophaalpunt. Dus ik begrijp dat het dan mijn probleem is dat de webshop een ander product geleverd heeft en ik geen beroep meer kan doen op de 14 dagen?

Ben jij ook zo makkelijk als jij zelf een auto zou betellen en je krijgt een ander model geleverd? Dan zeur je zeker ook niet?
Als jouw 4 weken vakantie voor problemen bij de ontvangst zorgt, dan kan je gewoon de bestelling annuleren, maar dat hoeft zelfs niet eens. Na ophalen van het pakket heb je nog steeds 14 dagen om te beslissen.

Je zeurt dus gewoon op een geweldige manier.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Barman »

olaf79 schreef: Echter, u heeft een product gekregen wat u niet besteld heeft en dus is het product non-conform. Krachtens artikel 7:21 kunt u eisen dat het ontbrekende alsnog wordt afgeleverd. Is de verkoper daar niet toe bereid of kan hij het product niet leveren dan kunt u ontbinden.
Onzinnige suggestie
Artikel 21
1
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a - aflevering van het ontbrekende;
b - herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c - vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
a - Wat ontbreekt er dan?
b - er is niets kapot
c - BINGO!!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door ArneLH »

@Barman: die uitzondering bij een te geringe afwijking is volgens art. 7:21 lid 4 BW niet van toepassing bij een consumentenkoop...

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door devious »

ArneLH schreef:@Barman: die uitzondering bij een te geringe afwijking is volgens art. 7:21 lid 4 BW niet van toepassing bij een consumentenkoop...
en TS heeft geen consumentenkoop gedaan?
Bovendien zei TS het al heel correct:
Rmabrouk schreef: Als Bobshop niet toegeeft dan sta ik met lege handen denk ik.
Smijten met wetten en doen of je het nog beter weet heeft geen invloed op de Bobshop.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Barman »

ArneLH schreef:@Barman: die uitzondering bij een te geringe afwijking is volgens art. 7:21 lid 4 BW niet van toepassing bij een consumentenkoop...
Artikel 21
4.
Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

Rmabrouk
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jul 2013 08:04

Re: Bobshop.nl levert andere producten uit dan besteld

Ongelezen bericht door Rmabrouk »

Barman schreef:Als jouw 4 weken vakantie voor problemen bij de ontvangst zorgt, dan kan je gewoon de bestelling annuleren, maar dat hoeft zelfs niet eens. Na ophalen van het pakket heb je nog steeds 14 dagen om te beslissen.

Je zeurt dus gewoon op een geweldige manier.
Of het pakketje ligt al 3 weken bij de buren. Kan ook.

Je zou eens live bij een Radar uitzending moeten zijn en vertellen dat iedereen zeurt, misschien lucht dat op. Beetje vreemd om te vertellen dat mensen zeuren op de website van Radar nota bene waar mensen proberen om voor hun rechten op te komen. Wat doe je hier met die negatieve houding?

Gesloten