LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de fietsenkampioen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
daliha
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2014 17:58

de fietsenkampioen

Ongelezen bericht door daliha »

ik kocht bij de fietsenkampioen uit wageningen 2 city ebikes voor 950 euro. betaald via internet. de levertijd was 1 week. we zijn 5 weken verder en nog geen fiets gezien. hij stuurde een email waarin hij beweert dat het de schuld van de fabriek is omdat ze een achterstand hebben met de levering . maar hij zou mij compenseren en vrijdag mij bellen. maar niet gebeld. ik vroeg mijn geld terug . maar dat kon niet omdat hij daar de fietsen mee had betaald aan de fabriek. nu vraag ik me af ben ik opgelicht of niet. :oops:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: de fietsenkampioen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

daliha schreef:ik kocht bij de fietsenkampioen uit wageningen 2 city ebikes voor 950 euro. betaald via internet. de levertijd was 1 week. we zijn 5 weken verder en nog geen fiets gezien. hij stuurde een email waarin hij beweert dat het de schuld van de fabriek is omdat ze een achterstand hebben met de levering . maar hij zou mij compenseren en vrijdag mij bellen. maar niet gebeld. ik vroeg mijn geld terug . maar dat kon niet omdat hij daar de fietsen mee had betaald aan de fabriek. nu vraag ik me af ben ik opgelicht of niet. :oops:
Nog niet.
In principe moet hij binnen 30 dagen leveren.
Maar, als hij beloofd heeft binnen 1 week, en niet levert, kan je een herinnering sturen (mail / fax) met daarin de melding dat als hij niet binnen X tijd (zeg 1 week na je bericht) levert, danwel je geld teruggeeft - je hem per direct in gebreke stelt, de koop ontbind op grond van wanprestatie, en dat het geld binnen redelijke termijn op je rekening terug moet zijn.

(Let op - redelijke termijn is 30 dagen maximaal).

daliha
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2014 17:58

Re: de fietsenkampioen

Ongelezen bericht door daliha »

oke bedankt,dat ga ik proberen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: de fietsenkampioen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Guardian72 schreef:
daliha schreef:ik kocht bij de fietsenkampioen uit wageningen 2 city ebikes voor 950 euro. betaald via internet. de levertijd was 1 week. we zijn 5 weken verder en nog geen fiets gezien. hij stuurde een email waarin hij beweert dat het de schuld van de fabriek is omdat ze een achterstand hebben met de levering . maar hij zou mij compenseren en vrijdag mij bellen. maar niet gebeld. ik vroeg mijn geld terug . maar dat kon niet omdat hij daar de fietsen mee had betaald aan de fabriek. nu vraag ik me af ben ik opgelicht of niet. :oops:
Nog niet.
In principe moet hij binnen 30 dagen leveren.
Maar, als hij beloofd heeft binnen 1 week, en niet levert, kan je een herinnering sturen (mail / fax) met daarin de melding dat als hij niet binnen X tijd (zeg 1 week na je bericht) levert, danwel je geld teruggeeft - je hem per direct in gebreke stelt, de koop ontbind op grond van wanprestatie, en dat het geld binnen redelijke termijn op je rekening terug moet zijn.

(Let op - redelijke termijn is 30 dagen maximaal).
Nee sinds nieuwe regels is redelijke termijn 14 dagen.

daliha
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2014 17:58

Re: de fietsenkampioen

Ongelezen bericht door daliha »

ik heb hem tot 1 juli de tijd gegeven om te reageren mijn geld terug of 2 fietsen. maar als ik geen reactie krijg wat kan ik dan doen? ik denk er over om dan naar wageningen te rijden. ik heb zijn adres.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: de fietsenkampioen

Ongelezen bericht door riddert »

daliha schreef:ik heb hem tot 1 juli de tijd gegeven om te reageren mijn geld terug of 2 fietsen. maar als ik geen reactie krijg wat kan ik dan doen? ik denk er over om dan naar wageningen te rijden. ik heb zijn adres.
Dat zal alleen helpen als de man ook werkelijk fietsen op dat adres heeft staan, anders kun je na een bakje koffie weer retour eigen woning. Neem voor de zekerheid even een fietsendrager mee.

Gesloten